Yarbay
30 Ekim 2008
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
3 üye
Görüntülenme
Toplam: 101 (Bu ay: 2)
Gönderileri

izmir merkezden örnek veriyorum. 3.sanayi ve çiğli ata sanayi deneyimlerimdir. diğer illerde durum nedir bilmem ama büyük şehirlerde sanayi sitelerindeki dükkan sayıları yetersiz. Acil yeni sanayi siteleri açılmalı. çünkü ne zaman sanayi sitesine gitsem dükkanlar hınca hınç dolu. sanırsın hepsi yetkili servis, müşteri çok olunca bitarafları kalkmış çoğu işyerlerinin. bakım-arıza için kıyıntırık işyerine gidiyorum, adam kartvizit verip randevu ile gel, 3-4 gün sonra bi ara diyor. hele ki sabah uykunuzu almış, kahvaltınızı yapmış bir şekilde öğlen saatinde sanayiye varırsanız havanızı alırsınız. inanın o gün işimi halledebilmek için sabah ustanın dükkanı açılmadan kapının önünde oluyorum ki işim görülsün. her yıl neredeyse 700 bin araç satılıyor. ama şehirlerde sanayi dükkanı sayısı neredeyse 15 yıldır aynı. yeni dükkan açmak isteyen bir sürü usta var ama kiraları da çok yüksek, muazzam bir kartel var. kasten dükkan sayısını arttırmıyorlar, yüksek dükkan getirisi olsun diye. sadece bir avuç dükkan-usta zümresi pastanın tamamını yiyor. sayın devletimiz de her konuda olduğu gibi bu konuda da ilgisiz. bi yap işlet devret de bu sektörlere yapsa müşteri garantili  


sizin illerde durum nedir ?



Nasıl, eğlence iyi gidiyor mu? Müziğin sesini açın.


https://www.youtube.com/watch?v=MPv5Sczceh0

mizahi bir inceleme videosu olmuş.

ben artık bu fahişinde.com sitesine girmeyi bıraktım. piyasa düzelene kadar, boşu boşuna siz de girmeyin. galerici ve al-satçı takımını sevindirmeyin. kafanızı deniz kenarında kuma gömün daha iyi
Bu sıralar gündem malum 2. el araçlardaki karaborsa. sorsan herkes şikayetçi. Ama çözüm üreten yok, üretmek durumunda olanlar ise PlayStation vergilerini arttırmakla meşguller. Bu sıcaklarda bizi pek de dinleyen olacağından ümidim yok ama olsun en azından fikrimi belirteyim. Belki aklına yatan olur.

2. el ve sıfır fiyatları neden şişti, karaborsa oldu bunlar artık her kesin bildiği konu, her boyutuyla tartışıldı, tekrar etmiyecem. çözüm önerim ise 1996 yılında refahyol hükümeti döneminde ekonomi kurul "Bedelsiz Otomobil İthalatı" izni çıkardı. Buna göre yurtrdışındaki gurbetçilerimiz vasıtasıyla merkez bankasına 50 bin mark yatıran 0-4 yaş arası gümrük vergisi ödemeden ülkemize otomobil getirmesine müsaade edildi. bu uygulamadan da o zamanlar 3000 kişi yararlanmış. tabi işin içine kaçakçılık vs. bir sürü mahkemelik iş de girmiş ama, neyse.

Kaynak:https://www.cumhuriyetarsivi.com/katalog/192/sayfa/1996/9/6/7.xhtml

bu uygulamada rakamlar ve koşullar bugün için revize edilip uygulanırsa aşağıdaki fincancı katırları baya bir kızacaklar:
-şark kurnazı alsatçı tayfası
-model stokçusu galericiler
-6 ay sonrasına sipariş alan bayiler.
-iç piyasaya yeterli araç ayırmayıp fiyatları her ay şişiren distribütör ve oto üreticiler.
-son birkaç yıl içinde uygun fiyatlı 0-3 yaş araba alıp da fiyatların artmasından fetişist bir zevk duyan araç sahipleri.

şimdi diyecekler ki:
-yerli üreticiye zarar verir (üretici zaten pandemiden dolayı üretim yapamıyor, yapsa da iç piyasaya kısıtlı araç veriyor) (hiç bir üretici de bir yere kaçmaz, avrupada nerde bulacaklar 300 Euroya işgücü, onun dandik çalışma koşulları, düşük iş güvenliği ve vergiden kaçınma serbestliği, arsası bile devletten )
-yurdışına döviz kaçar (yurdışından ithal etmediğimiz bir şey mi var? şu ürünü ithal etmiyoruz deyin tamam diyecem)
-ülkemiz araba çöplüğüne döner (ya millet piyasada ayağını yerden kessin diye 20-30 yaşında tenekelere 30 bin lira para sayıyor, avrupadaki 2. eller bizim 0 fiat grubundan iyidir.
-bu işin de ticaretini yaparlar (her ihtiyacı olan kendine getirsin de ondan sonra karaborsacılar istedikleri kadar istiflesinler nafile)

düşünün kimin avrupada bir yakını yok ki? aç bir telefon, sana yaz tatiline gelirken 10-15 bin euroya oradan bir bmw-audi-mercedes ateşlesin, tatile onunla gelsin, Türk Hava Yollarıyla dönsün.Sen de yakınına 1 hafta ultra her şey dahil tatil ısmarla

Türkiyede piyasa dengelendiğinde, uygulama biter.

Nasıl ama? Çek fişi bitir işi
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-ers-garage-1993-ford-escort-rs-cosworth-50.500-km-de-719301868/detay




Not: Araç benim değil, sahibini uzaktan yakından tanımam. Ama bu araca hayranım. Ünlü rallici Serdar Bostancı'da 1 tane olduğunu biliyorum. bununla ilgili benzin.tv nin bir videosu da var.https://www.youtube.com/watch?v=VIRj1S8DfPM


Araç tarihi ile ilgili kısaca bilgi de verecek olursak:

Ford Escort . 1993 ve 1998 yılları arasında yarıştığı Dünya Ralli Şampiyonası için A Grubu otomobil olarak nitelendirilmek üzere Sierra RS Cosworth şasi ve mekanikleri üzerinden Stephen Harper ve Frank Stephenson tarafından tasarlanmıştır. 4 çeker, 2.0 motor,304 NM tork, 227 PS güce sahip. Aracın en yüksek hızı, Audi Quattro , BMW M3 , Nissan 300ZX ve Toyota Supra gibi otomobillere rakip olan ve Volkswagen Golf GTI gibi geleneksel "sıcak hatchback" lerden daha iyi performans gösteren 241 km/s idi . 19 Şubat 1992'de üretimin başlangıcından 12 Ocak 1996'da son otomobilin fabrikadan çıkmasına kadar 7.145 araç ürettiği nadir bir otomobildi.Ford Escort RS Cosworth Ralli versiyonu 1993-1996 yılları arasında katıldığı Dünya Ralli Şampiyonası’nda (WRC) 10 yarış kazanmış 2 de şampiyonluk kupası elde etmiştir. Cadde versiyonu Escort Cosworth ise üretildiği dönemin üst düzey araçlarına kafa tutabilecek performans değerleri ile bu günlere kadar şanını ralli zaferleri ile beraber taşımıştır. Öyle ki BMW E36 M3, Toyota Supra ve hatta dönemin bazı Ferrari modellerine bile kafa tutabiliyordu.

ilanda ülkemizde sadece 8 tane, Serdar Bostancı'ya göre de 4-5 tane olduğu belirtiliyor.

Avrupadaki satış fiyatları ise 40-50 bin Euro civarı. ilanda ise 100 bin Euro gibi bir fiyata geliyor.

Bu kadar para vermek istemezdim ama bu araca kesinlikle sahip olmak isterdim. Tam bir efsane.
Bu sıralar hepimiz yeni model Mazda3 ün gelişini beklerken, geçenlerde 2. el 2017 model bir Mazda 3 Skyactive araç baktım. Bir de servisinden bilgi alayım bari dedim. Ancak İzmir deki tek yetkili servisi olan Mazda Yeni 6 aydır kapalı ve Mazda Türkiye den de bir ses yok başka bir bayi-servis için. Sadece Müğla daki Gören'e yönlendiriyorlar. Bence son derece vahim bir durum. Birçoğumuzun hayranlıkla takip ettiği bir markanın Türkiyedeki durumu Mazda araç sahipleri için bir kabusa ve trajediye dönüşmek üzere veya dönüşmüş. En yakın servis 210 km ile Muğla veya 330 km ile Afyon. Garanti kapsamındaki araç sahipleri ne yapacaklar? Ne yani arabanız arızalansa işinizi gücünüzü bırakıp 200-300 km yol mu yapacaksınız veya orjinal yedek parça lazım olsa? İş ciddi. Ben bu durumda böyle bir aracı ne kadar sevsem de almayı maalesef düşünemem, elimde patlar. Bence ellerinde yeni model Mazda araç olanlar 180-190 fiyat çekeceklerine, 2020'de Mazda Türkiye Kıyametine hazırlık yapsınlar.


Malumunuz daha 3 ay önce İzmir Çeşmede 4 kişi gittiği mekanda "bu kahvaltı nedir 300 tl!, BİZ ÜNLÜYÜZ DİYEMİ KAZIKLANIYORUZ ANLAYAMADIM" diye isyan eden, tavernacı demet akalın yürü bakalım. Hesabını iyi biliyor demek ki. haklı kimse kazıklanmak istemez.



Ama iş siyasi yanaşmaya geldi mi nedense paranın bir önemi yok. gidiş dönüş 500 lirayı geçen otoyola ucuz deyip, methiyeler düzüp karnın aç geziyorsun. çeşmede kaç kişi pidecide dünyayı yiyorsun 90 lira veriyorsun hesabını biliyorsun demek güzel hoş da bu fakir millet dümdüz yolda 500 liradan fazla veriyor ona lafın yok. Çeşmede pidecideki hassasiyetin keşke otoyollarda da olsa Demet.

Peki, Demet AKALIN, bizler MİLLET OLARAK ÜNSÜZÜZ DİYE Mİ KAZIKLANIYORUZ ANLAYAMADIM. bir tavernacı .. EDİT : sanatçı değil, düzeltiyorum şarkıcı, o da değil bu sefer: tavernacı
Bizim ahali Fordu pek sevmez ama konuyu yine de açayım dedim .

Kasım 2018 de ülkemizde satışına başlanılan MK4 yeni Ford Focus, o günden bu güne satışta kasım-aralık-ocak aylarını gördüğü, üstelik ötv ve hurda indirimleri de devam etmesine rağmen 2. elde sadece 1 tane ilanı var. bir zamanların Türkiyesinde peynir ekmek gibi satıldığı araçlardan biri olan focusun 2. elde olmaması, (üstelik sadece Türkiye'ye özel sedan kasa yapmış olmalarına rağmen) Ford Otosan cephesinde işlerin iyi gitmediğinin bir göstergesi. Sizce de bir tuhaflık yok mu? Neredeyse 3 ay da bir tane 2. el ilanı var. Sebepleri neler olabilir?


https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-yeni-kasa-dizel-otomatik-8-ileri-extrali-turkiyede-ilk-645019055/detay
Geçtiğimiz 2018 Nisan ayında tanıtımı yapılan MK4 yeni Ford Focus'un bu yılın son çeyreğinde ülkemizde satışına başlanacağı duyurulmuştu. Ancak son günlerde döviz kurlarının ani artışı ve gidecek yerinin de belirsiz olmasından dolayı ülkemize çok abartılı satış rakamlardan giriş yapması kuvvetle muhtemel. Kurdaki bu artıştan dolayı daha piyasaya girmeden işi zor olacak. Ülkemizde satış adedi Porsche ile yarışır her halde. Bari rakipleri gibi en azından bir iki yıl satabilseler idi. Ford yetkili satıcılarına ve yeni modeli merakla bekleyenlere yazık olacak.



Hakkında
Konum: İzmir
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 3 gün önce
Son Mesaj Zamanı: 3 ay
Mesaj Sayısı: 6.575
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 6.830
İkinci El Bölümü Mesajları: 0
Konularının görüntülenme sayısı: 36.027 (Bu ay: 825)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 5.750 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.