Şimdi Ara

silinebilir. (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
499
Cevap
6
Favori
106.477
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
430 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BIXI MAN

    Yeni otoyolda dinlenme tesisleri mola alanları da faaliyete geçmemiş sanırım...
    5 Saat boyunca yiyip içilecek bi yer var mı gidilen yolda...
    Oooo ilk müşteriler damlamış hahahahh
    Diğer konuda yukardan aşaya sallıyordu zuhahaha



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 7 Ağustos 2019; 9:47:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3,5 saat diyen yalan söylüyordur, algı operasyonu yapıyordur, gerçek süre burada... Essski ulaştırma bakanından iyi mi bileceksiniz? Partizanlık yapmayın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 7 Ağustos 2019; 9:31:30 >
  • 440 km Ankara - İstanbul otoyolu 31.78 lira
    450 km İzmir - İstanbul otoyolu 382 lira
    Galiba aradaki 10 km 350 lira ediyor

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 160 180 ile giderseniz 3.5 saat sürer ama bu sefer devlet size cezayı gönderir hızdan
  • Bunların kafalarındaki halka hizmet bu işte 16 senede tek övündükleri şey yol yapmaları onuda sanki halkın yararınaymış gibi pazarlayabiliyolar. O yollara okadar para verip bunlara oy verene ben birşey demiyorum artık. Yap işlet devretiniz batsın sizin yandaş zengin etme projesi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • BIXI MAN kullanıcısına yanıt
    Şöyle bir videoya denk geldim :

    Timur Akkurtyoutube
    İSTANBUL İZMİR OTOYOLU KAÇ PARA? GERÇEKTEN 3.5 SAAT Mİ? (OTOYOL TESTİ)
    https://youtu.be/ocmkn4kCtDw


    özetle : dinlenme tesisleri ve benzin istasyonları henüz hizmete girmemiş. Galiba tek - tük var. Hız likitlerine uyulduğunda 3,5 saatten fazla sürdüğünden bahşedilmiş. 3,5 saat icin baz alınan mesafe nedir ben de merak ettim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ülke kangren olmuş bedene döndü. Her şey sıkıntılı hale geldi. Midemiz bulandı nefret ettirdiler her şeyden

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hıncal Uluç yazısıdır.

    ...

    Biz ayrılırken Binali Bey, İzmir'e, Urla'daki evine geliyordu. Muzaffer de, çok sevdiği dostunu ziyarete gidecekti.
    "Henüz konuşamadım" dedi..
    "Konuştuğun zaman, ona sık sık İzmir'e giden bir İstanbullu olarak binlerce teşekkürümü ilet" dedim.. "Konak'taki otelimizden, Etiler'deki evimize hem de öyle sürat mürat yapmadan, 4 saatte geldik. Bunun en az bir saati, İzmir ve İstanbul içindeki bölümlerde geçti. Yani yeni oto yol sadece 3 saat sürdü. Ercan ve Kemal için sigara molası vermesek, hiç durmadan gelecektik. Bu otoyol muhteşem olmuş.."
    Gerçekten öyleydi Sevgili okurlar.. Pikniğe gider gibi geldik, İstanbul'a..
    Bir mukayese örneği vereyim..
    Beylikdüzü, Hadımköy'de, bizim ailecek çok sevdiğimiz Kilisli Lokantası var, Sevgili Mehmet Şahiner'in. Artık gidemiyoruz. Çünkü son pazar gidişimizde dönüşümüz, 3.5 saat sürmüştü.
    Kilisli'den öğlen yemeği dönüşü 3.5 saat.. İzmir'de, ağbimle brunchtan dönüş de 3.5 saat!.
    Anlayın, bir gün evvel Başkan Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılan yol nedir?.
    Teşekkürüm niçin Binali Bey'e..
    Çünkü İstanbul-İzmir otoyolunun projesini 2010 yılında Ulaştırma Bakanıyken bizzat yapmıştı Binali Yıldırım..

    ***
    Bu satırları yazdığım gün, 6 Ağustos 2019.. Tesadüfe bakar mısınız?. Bundan tam 87 yıl önce, 6 Ağustos 1932'de o zaman Köln Belediye Başkanı (Sonradan Almanya'nın ünlü Başbakanı) olan Konrad Adenauer, dünyanın ilk otoyolu sayılan "Köln-Bonn arasındaki yeni ulaşım bağlantısını açarken "İşte geleceğin yolları böyle olacak" demişti. O yol, hepsi hepsi 20 kilometre idi. Yirmi!.
    ..ve 20 kilometreye Almanya'nın gelmiş geçmiş en büyük siyaset ve devlet adamlarından Adenauer "İşte gelecek" diyordu.
    Daha sonra iktidara gelen Naziler ve Hitler, otoyolla ekonomi arasındaki önemli bağı farkettiler. Hitler her yıl 1000 (Bin) kilometre otoyol yapılmasını emretti.
    Bugün Almanya, Amerika ve Çin'den sonra en büyük otoyol ağına sahip (13 bin kilometre) Dünyanın üçüncü ülkesi..
    Hitler, otoyol ağı ile birlikte, bir şeyin daha emrini verdi. Bu yolları halkın kullanmasını sağlayacak ucuz halk arabası, yani Volks (Halk) Wagen (Araba) üretimi istedi.
    Otomobil üretimi Wolkswagen'le başladı. Bugün Mercedes, BMV gibi dünya çapında markaların ve rakipsiz üretimlerin yeri Almanya..
    İkinci Dünya Savaşından yenik ve taş üstünde taş kalmamış çıkan, genç bilek gücü savaşta yok olduğu için dünyadan (Bu arada bizden) genç işçi isteyen Almanya'nın bugün dünyaya hükmeden bir ekonomiye sahip olmasında baş rolü bu harikulade ulaşım ağının oynadığını düşünmek için, ekonomist olmaya gerek yok..
    ***
    İzmir Çeşme otoyolunu Turgut Özal yaparken "Sonu denizde biten çıkmaz sokak gibi otoyol mu olur?. Ekonomik olmayan bir yol için dünyanın parası harcandı" denmişti.
    "Bu otoyol İzmir-Çeşme arası gidiş gelişi kolaylaştırdı. Şimdi İzmirli iş adamları yaz aylarında vakitlerinin çoğunu Çeşme'de geçirecek, bu da ekonomiyi olumsuz etkileyecek" diye muhalefet edilmişti. Gülmeyin.. Aynen yaşadık..
    Bir pazar, sabah o ünlü Çeşme Kahvaltısı için gitmiştik Holly ile, otobansız devirlerde. İkindi vakti, dörtte kalktık ki, dönüş trafiğine kalmayalım. Karşıyaka'da ağbimlere gece saat 10'da varmıştık. Tam altı saatte. Arabayı kullanan Holly, İnciraltı'nda eşeğine binmiş bir köylü de, sağımızdan geçip gidince (Biz bir saattir bekliyorduk çünkü) hırsından hüngür hüngür ağlamıştı, hiç unutmam.
    Şimdi o yol, ne zaman gitseniz, gelseniz 45 dakika..
    ***
    Süleyman Bey, (Demirel) Boğaziçi Köprüsü'nün temelini atarken "Zap suyunda köprü yok, Boğaz'a köprü ne oluyor?. Yaptırmayız" demişlerdi..
    Özal o köprüyü özelleştirme projesi hazırlayınca, ayni muhalifler bu defa "Sattırmayız" diye ayağa kalktılar..
    Bugün Boğaz'da 3, Körfez'de bir köprü var. Çanakkale Boğazı köprüsü de yolda..
    ***
    Salı akşamı, her ama her şeye karşı çıkmayı muhalefet sanan bir kanalda ana haber izliyorum..
    87 yıl önce Konrad Adenauer'in "İşte geleceğin yolu" dediği İstanbul-İzmir Otoyolu'nu yerin dibine sokmak için, birbiri ardına muhalefet sözcülerini ekrana getiriyorlar..
    En büyük eleştiri..
    Efendim, İzmir'den İstanbul'a kadar gişelere ödenen para 256 lira imiş..
    Yahu, eski bedava yol yerinde duruyor.. Sizi tabanca dayayıp mı, yeni, paralı otoyola sokuyorlar?.
    Vakti değerli olan, parayı verir, hızlı gider.
    Olmayan da, eski yoldan..
    Peki ben hesabı şöyle yapsam?.
    Eski yolda iki misli benzin yakılıyordu, şu kadar.. Arada mutlak yemek molası veriliyordu. Ailenin yemek faturası bu kadar.. Uzun yolda fazladan içilen, su, gazoz, kola öyle.. Yenen kuru yemiş, abur cubur böyle.. Size bir bedel çıkarırım, 256'ya razı olursunuz..
    Yahu bu mudur "Muhalefet kafası?"
    ***
    Bu ülkede bir ekonomist, bir sosyolog, bir çevreci bilim adamı yok mu?.
    Daha kısa, daha çabuk yolda, daha az yakıt harcanacak. Yakıt dediğin döviz.. Daha az döviz kaptıracağız petrol kartellerine..
    Her İzmir-İstanbul arası gidişimizde 4 saat kazanacağız, adam başı.. 4 saat.. Yılda kaç milyon saat eder?. Bunun ekonomik kazanca dönüşümünü anlatacak bir uzman yok mu ülkede, ekrana çıkaracak?. Adenauer'in niçin "İşte gelecek" dediğini izah edecek?.
    Ya çevreciler?.
    Fosil yakıtlar, dünya iklimini ne hale getiriyor hep biliyoruz.. Bu yakıtları sekiz saat atmosfere salmakla, dört saat salmanın, çevreye atmosfere vereceği zarar farkını anlatacak uzman nerde?.
    Muhalefet muhalefeti bilmiyor, ama peki İktidar tarafı, yapılan muhteşem işi anlatabiliyor mu?.
    Bir kısır döngüye saplanmışız, o ona, o ona saldırma halinde..
    Ortada muhteşem bir yol var!.
    Onun yararı, sosyal, ekonomik katkısı ne?.. Ulusal refah ve kalkınmaya katkısı ne?. Onları konuşan tartışan yok..
    Dünyanın en güzel kavunlarından Kırkağaç'ı taşıyan kamyonlar İstanbul'a 2.5 saatte gelirse, o ovada üretim artmaz mı?. Çiftçi malını daha hızlı ve daha kıymetli satmaz mı?. O çiftçi kalkınmaz mı?.
    Niye "Gelecek" oto yol?. Savaştan harap ve bitap çıkan Almanya bugün, galiplerin, yani Amerikalıların otomobil fabrikalarını satın alıyorsa, bunun sebeplerinin başında o otoban ağı gelmiyor mu?
    Sebep işte bu.. Kavun ekicisini bile etkiliyor otoyol dostlar..
    Bunu konuşun, bunu tartışın..
    Bırakın kim ne derse desin, onlara cevap yetiştirmeyi, onlara sövmeyi.. Herkes kendi yaptığını anlatsın yeter.
    Onları karalamak için konuşalım derken, yapılan harika işi gündemden kendi elinizle düşürüyorsunuz..
    Yapmayın..
    İşinize bakın.
    İşiniz, yaptığınız işin ülkeye nasıl büyük faydalar sağlayacağını 81 milyona, güler yüzle, tane tane anlatmak..
    Öfkeden kabarmış bir yüzle, ötekilere sövmek değil!.
    ***
    Teşekkürler Binali Bey!. Milyonla teşekkür.. Bütün Ege hinterlandını, Avrupa'nın daha şimdiden kapısı haline gelen yeni ve dev İstanbul Hava Limanı'na açan projeniz, İzmir- İstanbul oto yolu için tüm Ege halkı, Ege Çiftçisi ve Ege Sanayicisi adına, size milyonla teşekkür!...
    Sabah
    HINCAL ULUÇ - Milyonla Teşekkür, Binali Bey!.
    https://www.sabah.com.tr/yazarlar/uluc/2019/08/07/milyonla-tesekkur-binali-bey




  • bu fiyatlar indirimli tarife, gerçek bedel daha da fazla. neyse iyi uykular...

    hıncal reis eğerki projeler italyan kore japon vs yabancı ülke değilde kendi kendimize yapsaydık mantıklı hale gelirdi. ayrıca resmi para birimimiz dolar değil...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uraltay85 -- 7 Ağustos 2019; 10:57:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam millet olarak yolun masrafı neyse aramızda toplayalım yapan firmaya ödeyelim bedava geçelim kazancı da millete dağıtılsin bu daha mantıklı degilmi

    Devlet anlamıyor bu işlerden biz el atalım..😁😁😁

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yap islet devret yontemi ile biz sunu yaptik yol yaptik kopru yaptik eyyy cehape sen niye yapmadin diyee konusanlar bu yontemle herseyi yaparsin ama halk oder faturasini bu ulkeye hizmet degil rant, talan, adamciliktir..
    Kalyon insaat ve mehmet cengiz 17 sene once nerdeydi simdi nerde.. gezsekte gecmesekte bize giricek faturasi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CheErnesto -- 7 Ağustos 2019; 11:22:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Uçak daha ucuza geliyor :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Test

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Devletin cebinden para çıkmadı ve çıkmayacak diyenlere cevaben,

    Arkadaşım!
    Bu yolların yapım maliyetinin %60 şından fazlası devlet bankalarından çekilen kredi ile karşılandı.

    Yani sana basitçe açıklayayım;

    Cebinde 40 tl olduğunu düşün, İnşaat firmasından 100 tl ilk ev almak istiyorsun. Firma sana diyor ki, sana 60 tl krediyi ben vereyim ayrıca ev bitiminde kiracı garantisi veriyorum. Üstelik kira paran bana ödeyeceğin kredi miktarından da fazla. Hemde kredin 10 yıllık tl bazında sabit fiyat. Birde üstüne benim sana garantim 25 yıl, dolar ile.
  • hangi araba ile ve kaç km. hız ile gidilecek 3,5 saatte. bu mümkün değil görünüyor. deneyenler mevcut facede video çekmişler.
  • Gogole mapte yok,

    BİLEN var mı BURsadan AYdına kadar kaç tl?

    Bursadan nerden yol ayrılıyor onu da bilmiyorum aslında.
  • 3 kişi uçağa binse aynı fiyat zaten yol + benzin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hesap yanlış, sadece 256tl olacak ama yine de astronomik tabi. Bmw 3 2018 model aracım var, ben o yolu kullanamam öyle diyim size.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Umarım AKP ye oy verenler çok geçer, gerçekten insanların da işine yarar buarada, böylece biz de dolaylı vergilerle bu yolun yapım maliyetini ödemekten kurtuluruz, sadece geçen öder.
    Ama ben diyim, bu ödeme şekli ve bu finansman şekliyle, üretim de eğer yoksa, her yüksek borçlanmanın sonucu nedir? İflas. Umarım olmaz tabi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.