Herkese iyi forumlar. Bir süredir araç bakıyorum. Beni tam anlamıyla tatmin eden bir araç olmadığı için bakmaya devam ediyorum. Donanım olarak arka havalandırma, led farlar, apple car play ve sunroff veya açılabilir cam tavan olmasını isterim. Çok aşırı istekler yok. O nedenle bir çok araca baktım. Bu konuda da sizlerin fikirlerini merak ediyorum. Öncelikle şu anda kullandığım araç Seat Leon 1.6 TDi Style Plus ve manuel vites bir araç. Önceki yıllarda Astra H, Punto Evo, Peugeot 207, Ford Courier ve son olarak Astra L gibi araçlarımız da oldu bunları uzun süre kullandım. Donanım bakımından Leon'nun altında kalmayacak, Astra L'ye yakın olmasını isteyeceğim ama daha az yakabilecek bir araç arayışım oldu. Yakıt olarak ilk 3 sıradaki araçlar küçük motorlu dizel olduğu için 4-5 lt arası yakan araçlardı. Courier ve Leon 6 lt yakıyor ve Astra L'de benim kullandığım güzergahta 7 lt yakmakta. Yine son araçlara baktığımda az yakması için Hybrid sistem dışında bir de elektrikli araç dışında pek bir seçenek kalmıyor. Elektrikli araçlar işyerinde dolum yapacağım için neredeyse kilometrede 1 TL yakacak diyebiliriz. Tarife olarak yüksek çıktığı için ev gibi düşük tarife olmuyor. Hybrid araçlar genelde 4 lt yakacağını düşündüğüm için 2 TL yakacak diyebiliriz. Şu an Astra L gibi bir araç alsak örneğin neredeyse 3,5 TL yakacak diyebiliriz. MTV olarak 115kw bir elektrikli araç yıllık 6bin civarı vergi ödüyor. Corolla gibi 1.8 hybrid bir araç olacak ise 15bin vergi ödeniyor. Jazz gibi 1.5 hybrid bir araç olacak ise 8.5bin vergi ödeniyor. Astra gibi 1.2 benzinli bir araç olacak ise 5bin vergi ödeniyor. Rifter, Berlingo, Combo,Proace,Doblo gibi araçlar için 8bin vergi ödeniyor. Caddy için ise 11.5bin vergi ödenmesi gerekiyor. Her yıl muayene olması da gerektiği için ekstra 1821TL ödenmesi gerekiyor. Bir de egsoz emisyon ücreti var 368tl ödenmesi de gerekiyor. Eğer ticari bir kullanım olacak ise psikoteknik ve SRC gibi belgeler de gerekmekte. Bunu da atlayanlar oluyor maalesef cezalar yeniyor. Elektrikli araçlardan uzaklaşmama neden olan bir yorum okumuştum. Yıllar içerisinde daha hızlı şarj olan araçlar piyasada olacak ve şu anki yavaş şarj olan araçlar nedeniyle bekleme süresi çok olacak tarzında bir yorum okumuştum. O mantıklı gelmişti. Aynı şekilde farklı bir bayiden de bir aracın pil faturasını gördüm. Garantiden değişmesine rağmen aracın bedeline çok yakın bir tutar fatura edilmişti. Onu görmem elektrikli araçlardan soğumama yetti. Ekonomik anlamda araç satışı olacak genellikle aynı yıldaki aynı araçlara bakarak zarar ettirip, ettirmediğine bakıyorum. Örneğin 2012 model bir Fluence elektrikli olanın pilleri 250bin civarı bir meblağ ile değişiyor. Aynı tarz kilometerede bir benzinli araç aynı paralara satılıyor ama yaklaşık 8 periyodik bakım belki bir ağır bakım belki de debriyaj bakımı gerekebiliyor. Bunlar yıllara yaydığınızda 250binin altında kalıyor. Direk eski pillerle satmak isteyince de alıcı pek çıkmıyor. Bunları da göz önüne almak gerek. Hybrid araçlarda da bir takım ödemeler çıkıyor. Örneğin pil ücretleri genelde 2bin dolar civarındaydı en son. Ama tabi turboşarj olmaması, kavramalı bir şanzıman olmaması gibi artılarıda yanında geliyor. Genelde MTV dezavantajlı modeller oluyor ama yakıttan kapatılıyor gibi duruyor. Bana mantıklı gelenlerden biri. Dizel bir hafif ticari tercih edilirse adblue derdi var, enjektör sorunu hep olabilir, turboşarj düşündürür, EGR veya DPF de düşündürür diyebiliriz. Bunlardan uzaklaşmak isteyen belkide turbolu bir benzinli araç da olabilir. Hybrid avantajlarından vazgeçersek tabi neden olmasın. Tabi hepsinde belirli zamanlarda garantiler var. Elektrikli araçlarda 8 yıl pil garantisi, hybrid olanlarda 5 yıl 150bin garanti gibi gibi.. Biraz da maliyet tablosu yapalım. Yıllık 15bin kilometre yapan bir kişi, araçlara göre yaklaşık maliyetleri şöyle olur.. Jazz 1.5 Hybrid - 30bin+8,5bin+7bin+600tl = 46bin100tl.+3,5bintl (10bin kilometre+5bin ekstra bakım) Corolla 1.8 Hybrid - 30bin+15bin+9bin+600tl = 54bin600tl. (15bin kilometre) C4 1.2 Puretech - 52,5bin+5bin+7bin+600tl = 65bin100tl. (15bin kilometre) MG4 Luxury Elektrikli - 15bin+6bin+4bin+600tl = 25bin600tl. (25bin kilometre) Rifter 1.5 BlueHDi - 45bin+8bin+7bin+1800tl = 61bin800tl. (15bin kilometre) İlk satır yakıt, sonraki MTV, sonraki olası bakım, sonraki de muayene payı yıllık. 8 yılın sonunda elektrikli araç 200bin ödeme çıkartıyor. Elektrikli bir aracın pil değişimi de aracın değerine çok yakın şu anlık. 8 yılın sonunda hafif ticari 495bin ödeme çıkartıyor. Arada adblue arızası, enjektör arızası veya bir kaç kere DPF arızası olabilir. 8 yılın sonunda turbo benzinli 520bin ödeme çıkartıyor. Yağlı trigerden dolayı sık bakım, 1.3 tce'li araç ise sık sık devirdaim değişim. 8 yılın sonunda hybrid bir araç ortalama 400bin ödeniyor. Rutin bakım hariç pil değişimi olursa 2bin dolar yaklaşık bir turbo revizyon veya enjektör değişimi kadar bir ücret. Bakın bu kadar hesap kitap ve kafa yorma sonrası benzer sonuçlar çıkıyor. Çok basit bir hesap yapmaya çalıştım. Yorumlarda tabi şunlar olacaktır. Turbo benzinli araç 7lt yakmaz, 10lt yakar diyebilirsiniz. Bunlar benim güzergahımda olan değerler. Gayet ortalama değerler yazdığımı düşünüyorum. Hesap ortada. Bu kadar kafa yormaya gerek yok diyebilir miyiz? Bu arada benim aracım 2017 model. 200bin kilometrede, turboda ufak bir ses, 40bin kilometre öncesi enjektör değişimi ve yakında debriyaj baskı balata masrafı olacak. Haliyle benzer sonuçlar olduğunu düşünüyorum. Şimdilik Hybrid araçlar mantıklı duruyor. Herkese iyi forumlar. Yatırım tavsiyesi değildir :) |
Hybrid-Elektrikli-Benzinli-Dizel Tartışması



-
-
merhaba hesaplamanız doğru bana kalırsa
şartlar uygunsa elektrikli araç, şartlar uygun değilse hibrit araç şehiriçi kullanım için en ideal seçenekler.
yakıt tüketimi olarak ta doğru bir ortalama almışsınız benim jazz ım var, 10.000 km ortalamam 4.7 litre.
aracı ağustosta aldım ve bu km nin büyük kısmı soğuk aylarda gerçekleşti. hibrid araçlar normal benzinlilerin aksine kışın daha çok yakıt harcıyorlar. zira klimaları elektrikli ve benzin motorundan bağımsızken ısıtma için motor suyunun sıcaklığına ihtiyaç duyuyorlar. sıcak hava isterseniz bataryalarınız full dolu olsa bile benzin motoru çalışıyor.
kışın 4.5-5, yazın 3.5-4 litre tüketimler tamamen gerçekci.
ayrıca hibrid araçların uzun yolda çok yaktığı da doğru değil sıradan bir benzinli kadar yakıyorlar.
aşağıda bir arkadaşın genelde 140-150 km hızla gittiği 400 km lik bir yolculuğun resimlerini koyuyorum ortalama sürat 95 km olarak gerçekleşmiş.
407 km yi ortalama 95 km ortalama sürat ile 5,3 litre de tamamlamış.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 13 Nisan 2025; 0:47:2 >
-
Evet sizin konudan da yararlandım açıkçası yazıyı oluştururken. Çalışma prensibi farklı da olsa tüketim benzerliği var.Örneğin Corolla için batarya fiyatı 2bin dolar deniyor. Tabi elektrikli araç kadar kullanılmadığı için ve küçük olması da avantaj. Honda kısmında durum nedir onu bulamadım. Çalışma prensibi de farklı da olsa gerçek Hybrid araçlar arasında güzel bir alternatif. Nissan aracını koymadım hiç çünkü bana tüketime göre verimsiz geldi.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Fluence z.e, ilk nesil Leaf, ilk nesil Chevrolet bolt gibi araçlarda bırakın ısı pompası veya en azından pasif sıvı soğutmayı, pillerin termal yönetimi bile yoktu. aşırı sıcak-soğuk döngüsünden dolayı çoğunun pilleri öldü. Günümüzdeki modern elektrikli araçlarda piliniz değişmeyecektir 8-10 yılda.
8 sene sonunda şarj-deşarj adedine bağlı olarak sadece kapasitenizde azalmalar olur, o da araştırmalar gösteriyor ki, %10-15 dolayında olacaktır maksimum.
Evden şarj ediyorsanız enerji hesabınız doğru gözükmüyor. ortalama 60kwh'lık bir pil 260tl civarına dolduruluyor evde. Ac şarjlarda 400-500tl, Dc'lerde ise 700tl civarı bir maliyet olur (aktif kullanan arkadaşlar hata varsa düzeltirler). evden veya iş yerinden şarj imkanınız yoksa zaten elektrikli otomobil çok anlamlı değil.
En önemlisi, %10 ötv olayı. siz ödediğiniz bedelin neredeyse tamamını araca veriyorsunuz, devlete değil. Tesla, Togg, EV6, İoniq 5 vb orta-üst düzey denebilecek elektrikli otomobilleri 1800-1900 bandına alıyorsunuz.
Dezavantajı ise içten yanmalı modellere göre bir tık yüksek değer kaybı ve Mtv. orada dengelere bakıp tercih yapmak size kalmış ama bu ülkede en azından düşündüğünüzden daha avantajlı elektrikli otomobiller.
-
2030'da kwh başına batarya değişim maliyetinin 50 dolar olacağı tahmin ediliyor. Hesabınız bugün için yapılmış ancak bataryalar en erken 10 sene sonra yani 2035'de bitecek. Belki 2-3bin dolar gibi komik miktarlara değişecek. Çünkü bu işler ileride servis tekelinde olmayacak. Belki update şansı bile olabilecek. İzleyip göreceğiz :)
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yıl olmuş 2025 halen 8. Senede elektrikli arabanın bataryası değişecek yazan var forumda
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam çok iyi niyetlisiniz ama ben bu konuda sizin kadar pozitif değilim.
kW maliyeti 50 dolara düşse bile firmalar çok sağlam karlar yazmadan o pilleri bize yedirmezler. Örnek için şu an servislerin uyguladığı yedek parça fiyatlarına bakabilirsiniz. 3 kuruşluk parçaları nasıl binlerce, hatta yüzbinlerce liraya sattığını görebilirsiniz.
Şu anda bunu yapan firmaların ilerde ucuza batarya değiştireceğini düşünmek bence Polyannacılık oynamaktan başka birşey değil.
Bir de hibrit araçların altı üstü 1-2 kW'lık cücük kadar bataryalarının değişim maliyetlerine bakın. Kendilerinin en fazla 10 bin TL'ye mal ettikleri batarya için kullanıcıdan 80-100 bin TL ve daha üzeri ücretler talep ettiklerini göreceksiniz.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
15bin full dc ve 1 senede batarya yıpranması %1.5 oldu. İlk 3 sene en büyük kaybın olduğu süre. Hadi diyelim diğer yıllar da öyle olsun, 10 sene sonra max %15 kayıp olacak :) şarj döngüsünü de hesaba katarsak 10 sene sonra reelde hissedilen 30km falan menzil kısalması olur :) hepsi bu
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Mesajın tamamını okumamışsın hocam. Yetkili servise niye bağımlı olunsun ? Lpg dönüşümleri nerede yapılıyor, sandık motorlar servis dışında değişmiyor mu ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yetkili serviste değiştirilip değiştirilmemesi önemli değil, önemli olan orijinal parçayı ucuza bulmak.
Ucuza parçayı bulursam ben bile değiştiririm, işçilik burada en son düşünülecek şey zaten...
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Yakın gelecekte bir aracın en büyük sorunu bakım ve onarım maliyetleri olacak.
Kaliteli, dürüst ve işini iyi bilen bir ustaya ulaşmak hem maliyet hem de zaman olarak çok mümkün olmayacak.
Ülkemiz bir A.B.D. değil.
Orada neredeyse her evin bir garajı var.
Daha çocuk yaşta babalarının arabalarına kendi bakımlarını yaptıklarını görüyor ve ona yardımcı olarak büyüyorlar.
Basit bakım ve değişimleri çoğunlukla kendileri yapıyorlar.
Bizde sanayide kaliteli ustaların son sezonunu yaşıyoruz. Geriden ne kalfa ne de çırak geliyor. Herkes üniversite mezunu olacak, sonra masa başında koca gün kedi videosu izleyip dolar üstünden maaş alacak.
35 yaşında 2 üniversite bitirmiş daha bir gün olsun bir işyerinde çalışmamış, ana baba parası yiyen kişiler dolu etrafımda.
Rant geliri, emeğin çok ama çok üzerinde oldukça bu durum böyle gitmeye devam edecek.
Değeri 3.5 milyon eden bir ev, bir asgari ücret kadar gelir sağlıyor.
Çiftçi anne baba ölünce satacak tarlaları, alacak 5-10 ev, verecek kiraya, dünya için, toplum için hiç bir üretim yapmadan yaşayıp gidecek.
Bu düzenin adı işte Nas düzenidir.
Gelelim konuya.
Şu an en mantıklı araç elektrikli bir Tesla'dır.
Çünkü periyodik bakım diye bir şeyi yoktur. Olanları da video ile sizi eğiterek kendinizin yapması sağlanmıştır. Büyük bir arıza çıktığında belli başlı yerlerdeki servislerden randevu alarak sorunu giderebiliyorsunuz.
Diğer marka elektrikli araçlarda da aslında kendi bakımınızı yapabilirsiniz ama servise gitmediğiniz için garanti kapsamından çıkarıyorlar. her ne kadar içten yanmalı bir araca kıyasla yarı yarıya bakım gideri olsa da can sıkıyor işte.
Şu an alınmış bir elektrikli aracın hunharca kullanıldığında batarya değişimi gerektirmesinin 10 yıl olduğunu düşünürsek 2035 yılında batarya teknolojisinin ve bu bataryaların değişim ve onarımı için bir sektör oluşacağı aşikardır.
Halen evdeki temizlik robotu ve şarjlı süpürgenin bataryalarını İstanbul'da kargo ile göndererek yenilettim. Orjinal bataryasının 3'te 1 fiyatına geldi. Üstelik bu yeniletme upgrade oldu. Bu aletler, orjinal bataryasından daha uzun süre çalışıyor artık. Elektrikli araç bataryasında da aksine bir durum yaşanacağını düşünmüyorum.
Değer kaybı olayına gelirsek. Satışlar arttığında elektrikli araç ÖTV'sinin bu seviyelerde kalacağını düşünmek gibi bir aymazlığa düşmeyeceğim. Milletin ayağı alışsın diye indirilen bu oranlar yükseldiğinde halen 1.650 TL.ye alınan en üst donanım elektrikli araçları 2 milyon bandının üstünde göreceğiz. Bu artış elbette ki ikinci ele de yansıyacaktır.
Bu nedenle yakın gelecekte elektrikli araçların değer kaybı değil, değer artışı yaşayacağını düşünüyorum.
-
Orijinal parça diye bişey yok hocam zaten. Çinin tekelinde olan bir hammadde ve ürün bahsediyoruz. Markalar sadece kullanıcı
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
8-10 sene kullanılacak ise değer kaybını da dikkate almanız gerekli
1-2 hemen hemen değer kaybı çok çok az olur. İkinci elde bu araçları alacak olanlar en fazla hibrit bataryayı yenilerim der. Bir de Toyota'nın 10 yıllık uzatılmış mekanik garantisi opsiyonu var. Buna ek olarak da hibrit batarya da aynı şekilde toplamda 10 yıl'a kadar km sınırı olmaksınız yıllık bakım ücreti karşılığında uzatılabiliyor.
3- Citroen'de değer kaybı her zaman çok olur. 1.2 lt yağlı triger sistemi de piyasada çok benimsenen bir sistem değil.
4- Elektrikli bataryaların 10 sene sonra batarya harici masraflarının da olma ihtimali mevcut. Tesla'dan tecrübemiz var elektrik motorları, kartlar bunlarda ucuz parçalar değil. Ayrıca sürekli gelişen bir teknolojisi var vs vs. Kısacası değer kaybı çok fazla olacaktır. Elektrikli araçlar hala evinde şarj imkanı olan, çok km yapan özellikle şehir içinde kişiler için mantıklı benim görüşüm.
5- 100-150 bin kmye kadar çok sorun olmaz ama sonrasında dpf,adblue,turbo,enjektör vs klasik dizel sorunları başlar. Değer kaybı olur ama çok olacağını düşünmüyorum yine de. Rifter değil Toyota Proace alınırsa yine 10 yıl/165 bin km ye kadar birçok parçanın girdiği uzatılmış garanti opsiyonu olmasını da yine dikkate almak lazım.
Eğer işin içinde çok uzun vadeli kullanım girecekse, gerek yürütme maliyetleri, gerek bu senenin sonunda çıkabilecek masrafların riski, gerekse ikinci el değeri konusunda Japon markalar rakipsizdir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tenekekutu -- 13 Nisan 2025; 16:14:33 >
-
Hocam tam sizin matematiğinize göre bir örnek vereyim.
2017 model (8 yaşında) 217.000 km'de ilk nesil Hyundai Ioniq. (Ioniq 5 veya 6 değil, eski çirkin kasalardan. TR'de de az miktarda satılmıştı)
Aracın bataryası küçük olduğu için (28kwh) 1356 kere şarj-deşarj döngüsü olmuş.
Aracın bataryasında %11lik bir kayıp olmuş. Hala cayır cayır çalışıyor. Tabloda 10 yaşından daha eski ama hala %90 kapasite ile gezen e-Golf'ler de var.
Batarya teknolojileri çok gelişti, termal yönetim çok gelişti. Artık milyon km garantili bataryalar varken 8 yılda batarya çöp oluyor demek komik.
Şu an LFP bataryalar en popüleri, NMC de oldukça popüler. Fluence'da LiMn2O4 saçma sapan eski bir batarya vardı, araç zaten elektrikli bile sayılmaz, arka koltukların oraya batarya doldurulup elektrikli araç yaptık diye çıkmışlardı.
Ek olarak batarya değişim ücreti abarttığınız kadar değil. 2 milyonluk Tesla'ların batarya değişim ücreti modeline göre 400.000 ile 500.000 arasında değişiyor.
Derseniz ki ben şarj etmeyle uğraşamam o zaman %100 katılırım, ama masraflar üzerinden elektrikliyi eleştirmek şu an için pek mümkün değil.
Kaynak:
Bjørn Nylandyoutube
Get 10 % discount on S3XY buttons, knob and stalks for Tesla: https://enhauto.com/?utm_source=youtube&utm_medium=social&utm_campaign=bjorn&promo=bjorn Get 30 day free Premium trial on ABRP by using referral code "Teslabjorn": https://abetterrouteplanner.com/ref/teslabjorn Elbilmek is one of the best EV repair shop near Oslo: https://www.elbilmek.no/ Kempower make awesome EV chargers: https://kempower.com/teslabjorn/ Get 17 % discount when shopping at https://www.bilkomponenter.no/ by using code "Teslabjorn". Worldwide shipping available (except for a few countries). Results from my range tests, banana box tests and other goodies here: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit?usp=sharing Main folder with everything: https://drive.google.com/open?id=1HOwktdiZmm40atGPwymzrxErMi1ZrKPP If you want to support me, please consider my donation links: http://streamlabs.com/bjrnnyland (direct to PayPal, less cut) http://www.patreon.com/Teslabjorn (some cuts, recurring) My equipment: https://www.foto.no/ecoflow/140865/ecoflow-delta-max-2016wh-2400w https://www.foto.no/ecoflow/140866/ecoflow-delta-max-smart-extra-battery-2016wh-for-delta-max https://www.foto.no/ecoflow/140862/ecoflow-solar-panel-160w https://www.foto.no/canon/117819/canon-hf-g60-4k-video-kamera https://www.foto.no/canon/117820/canon-hf-g50 https://www.foto.no/canon/109080/canon-eos-6d-mark-ii-kamerahus-fullformat-26-2mp-full-hd-video https://www.foto.no/sigma/106703/sigma-24mm-f-14-dg-hsm-art https://www.foto.no/r%c3%b8de/138324/r%c3%b8de-wireless-go-ii-plus-2-lavallier-mic-pakke-med-2-stk-r%c3%b8de-lavalier-go-mygg https://www.foto.no/lowepro/113571/lowepro-nova-200-aw-ii-skulder-bag-35-x-20-x-18-5-cm https://www.foto.no/fotostativ/122919/joby-gorillapod-3k-pro-gorillapod-for-systemkamera-opp-til-3-kg The app I use when connecting to OBD ports on most EVs: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ovz.carscanner ScanMyTesla app for showing battery temperature, etc: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.emon.canbus.tesla https://www.facebook.com/scanmytesla/ https://www.e-mobility-driving-solutions.com/produkt/diagnostics-cable-tesla-m3-01-2019-bundle/?lang=en https://www.e-mobility-driving-solutions.com/produkt/diagnostic-adapter-cable-facelift-pre-facelift-bundle/?lang=en The OBD dongle I use in Tesla, Leaf, Ioniq, e-Niro, e-Soul, i3, ID3/ID4 (Android only): https://www.obdlink.com/products/obdlink-lx/ My Artlist playlist: https://artlist.io/mycollection/246288/42729/Teslabjorn Most of my music is from Artlist.io. If you sign up for one year and use my referral link, you will get two months free: https://artlist.io/artlist-70446/?artlist_aid=Bjorn_Nyland_214&utm_source=affiliate_p&utm_medium=Bjorn_Nyland_214&utm_campaign=Bjorn_Nyland_214 My live channel: https://www.youtube.com/teslabjornlive24 Teslabjørn Discord server: https://discord.gg/b6PC9wx Get 400 NOK bonus when signing up for Tibber: https://tibber.com/no/invite/teslabjornhttps://www.youtube.com/watch?v=Q_TeS-C2Rm4
-
2002 den beri araç kullanıyorum. Sıfır araç alacaklara vereceğim bir kaç bilgi var.
Aracı alıp 20-30 sene uzun km binecek olan için benzinli araç kesinlikle. Motor yaptırsanda üç kuruş...
3 silindir araç alınmaz hem arıza hemde sallantı bakımından uzak durun.
Elektirkli araç hergün şehir içi uzun yol yapan için şart. Ayda 3000km mesela ...
Benzin hybrid kesinlikle tartışmasız en iyi kombinasyon. Üstüne otonom sürüş varsa ölene kadar kullanırsınız.
Elektrikli araç yangın tehlikesi çok düşükte olsa benim için asla seçim yapacağım bir araç olmayacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ben açıkcası şöyle düşündüm. 8-10 yılda teknoloji bu kadar gelişti, artık Fluence ZE gibi araçlara çok ilkel teknoloji olarak bakılıyor, şu anki elektrikli araçlara da o yıllarda o şekilde bakılacağını düşünüyorum. Örneğin şarj doldurma hızı arttıkça diğer araçlar nedeniyle şarj sırasının artacağını düşünüyorum. Şu anki araçlar yarım saatte iyi bir pil yüzdesi oluyorsa yeni çıkacak olanlar 5 dakikada dolacak diyelim. Yarım saatlik şarja giren araç ile 6 adet araç şarj olabilecek iken eski tip araçlar nedeniyle beklememiz gerekecek diye düşünüyorum.
Eskime çok az olacak ama bir arıza durumunda eski tip bir araç gibi tamirhanelerde yaptıramayacağız sadece yetkili serviste parça değişimi olacak. Maliyet daha yüksek olabilir diye düşünüyorum.
Yazıda belirtmiştim bu bana özel bir durum, işyerinde dolum yapabilirim onun da tarife olarak yüksek olması nedeniyle kilometrede 1 TL tutuyor.
-
Bende böyle düşünüyorum yakın gelecekte yetkili servis tekelinde bir sektör olacak. Maalesef çok yüksek fiyatlarla iş yaptırmak zorunda kalacağız. Sanayide dükkanım olduğu için de görüyorum geriden gelen yok, yeniler de kısa sürede başka sektörlere yöneliyorlar. Yağ içinde çalışmak isteyen kimse yok. Mülteciler dışında yapan kalmayacak bu gidişle.
Yukarıda da söylemiştim batarya ücreti çok düşük olabilir ilerleyen süreçte. Ama şarj dolum süresi nedeniyle şarj kuyrukları olabilir. 30 dakikada dolum yapan araçlarla 5 dakikada dolum yapan araçlar aynı yerde olacağı için sorun olacak. Tabii şehir dışındaki kullanımlarda bu sorun oluşacak.
Muadil bataryada da bazı riskler var aklımıza getirmek istemeyiz tabi ama yangın gibi kötü riskler de mevcut. Bende de robot süpürge mevcut bataryasını bu nedenle değiştirmek istemiyorum.
Değer kaygı olayını da şarj süresi hızlandıkça ÖTV oranlarının yükselmesiyle benzer oranlara gelecek benimde düşüncem bu şekilde.
-
Komik olduğumu söylemişsiniz fakat bir C segment aracın pil değişim ücretinin faturasını gördüm. Aracın değerine çok yakın bir değerdi. Garantiden karşılandı peki ya karşılanmayacağı durumda ne olacak? O zaman pek komik bir durum olmaz açıkcası.
8-10 yıl önceki Fluence için takılan pil şu an çağ dışı ise bu pillerin de o zaman çağ dışı olup olmayacağının garantisi yok. Pil teknolojisinden ziyade pil dolum süresi bence sorun olacak diye düşünüyorum.
Şarj kapasitesi yüksek olabilir tabi fakat başka masraflar da olabileceği aşikar. Bizim elektrik altyapımız veya dolum yapılan yerlerin sigorta kalitesi, şarj kesilmesi durumundaki problemler gibi şeyleri de gözardı etmemek gerek.
Ben elimden geldiğince araçları karşılaştırmaya çalıştım. Doğru veya yanlış diyebilirsiniz. Sadece bir yorum, iyi forumlar.
-
Maalesef pil ve enerji saklama teknolojisi ilk dönem ki geliştiği hızla gelişmiyor. yani 10 sene öncesine bakıp nereden nereye gelmişiz, bir 10 sene sonra off uçacaz herhalde düşüncesi oluyor (50'li, 60lı yıllarda 2000'lerde otomobillerin uçacağını ön gören düşünce de bu naif öngörülerle oluşmuştu) ama öyle olmayacak büyük ihtimalle. katı hal batarya üzerine büyük yatırımcılar çok para harcıyor ama son gelen haberler pek olumlu değil.
Hızlı şarj üzerine yapılan gelişmeler var, bunların da geniş alanda uygulanabilirliği ve altyapı desteği belli değil. Bir de sadece vaatlerde ve sunumda aşırıya kaçması ile bilinen Çin tarafından geliyor bu megawatt şarj cihazları falan. telefonlarda da bir gazla 240watt'lara 150w şarj düzeylerine çıktılar, sonra 100watt hatta 65w'lara geri döndüler mesela, neden? bu arada Samsung Apple Pixel 25-45w max seyrediyor hani telefon ile otomobil sektörünü birebir karşılaştırmak da istemiyorum ama batı-doğu üreticileri arasındaki mantalite farkı da ortada. Çin'in uçuk kaçık vaatlerine bakıp aşırı gaza gelmenin de pek anlamı yok.
Bir de şu var, gelecekte şu mu olacak bu mu olacak diye kaygılanmayıp, 2021-22 yıllarında elektrikli otomobili çekinmeden yapıştırıp yılda 40-50bin km yapan adamlar büyük kârda. hem çok düşük Ötv'lerle üst düzey denebilecek araçlara sahibi oldular, hem de yakıttan binlerce lira tasarruf ettiler ilk çıkan Kona elektriği alan arkadaşım benim 200bin lira cepte kalalı çok oldu demişti bana, o da ta ne zaman. bekle bekle nereye kadar, sonu yok bu işin. belki teknoloji istediğiniz yere gelir, bu kez talep uçunca Ötv fırlar kalırsınız yine.
Sıfır km alım için çok büyük konuşmayım ama %10'luk Ötv ile alınmış çoğu aracı şu an ikinci elde temiz bulup almak acayip avantajlı şarj imkanınız varsa. hybridler falan tamam güzel de bir Mg4/ID4 ile Yaris hybrid, bir Tesla ile Corolla aynı düzeyin araçları değil.
-
Mevcut durumları, gidişatları falan zaten arkadaşlar paylaşmışlar.
Şu ortamda artık dizel yerine hibrit, hatta "fişli" hibritler çok sıcak geliyor şahsen.
Şehiriçi %100 elektrik kullanım imkanı, normal prizle bile 1-2 saatte kısa sürede şarj avantajı gibi işler var.
Mild hibritler şarj derdi olmaması, kısa mesafe ve düşük hızlarda elektrikli gidiş imkanı, ara hızlanma vesaire gibi işlerde motora destek olması gibi işler açısından da mantıklı ancak bir "elektrikli" tadı vermiyor tabi. Ya da fişli hibritlerin tadı da olmuyor bunlarda... Bu anlamda phev'leri bir sonraki aracım olmasını çok istiyorum.
"Elektrikli" derdi de ülkemizde malum, şehiriçinde kullanım rahatken, şehirdışına çıkmaya başlayınca, özellikle bir de çok genel rotalar harici araç kullanıyorsanız dert olmaya başlıyor. İstasyon var mı, varsa nerede var, ulaşsam çok sıra var mı bilmemne diye dert olmaya başlıyor.
Bayramda İstanbul-İzmir-Bodrum falan yaptığınızda benzin pompalarında bile sıra olup yarım saatte depo fullemeye çalışınca olayın garipliğini anlıyorsunuz. Evet bu talep belki şarj istasyonunda olmuyor ama "şimdilik". Elektrikli araçların tarzını bilip buna göre satın alanlar git gide artıyor, alışanlar uzun yol yapıyor. Şarj istasyonu işinin ise bu satışla paralel gittiğini düşünmüyorum. Bir süre sonra yetişemeyecek gibi geliyor bana da.
O yüzden bu anlamda ülkemizde "fişli hibrit" işi daha iyi olabilir gibi. Ya da en azından benim kullanım tarzıma göre böyle diyelim.
Elektrikli araç işini çok sevmeme rağmen uzun yolda nerede şarj edeceğim, şarjı yetecek mi, yettirmek için 100km hızı aşmayayım falan diye panik olmak istemem.
Avrupa'da orada burada olsam çoktan almıştım ama hala ülkemizde soru işaretleri...
Bir tanıdıklarla Kemer'de otelde karşılaşmıştık, adamlar İstanbul'dan iX3 ile gelmişler, yolda 2-3 defa şarj için durmuşlar, çocuk vs var diye yemek yerken falan doldurmuşlar, hiç sıkıntı yok buraya kadar, zaten 35 defa duruyoruz diyor çocuk falan olduğu için..
Otele vardıklarında 70-80km gibi bir menzil kalmış, yakınlarda bir otelde şarj istasyonu varmış ama hızlı şarj değilmiş, gidip otele bırakmış 8 saat şarj olmasını beklemiş falan. Hızlı şarj ise Antalya'ya yakın bir yerde gösteriyormuş, oraya gitmedi adam üşendi falan filan. Kıl işler...
Bunun yanında Tesla sahibi arkadaşım da var, İzmir'e kadar milletle oynaya oynaya gidiyorum, orada bi şarj patlatıp devam ediyorum, çok alıştım, kullanım tarzımı da ona göre ayarlıyorum, nereden ne alacağım biliyorum o yüzden hiç dert değil diyordu. Ama bilmediğin, şarj imkanının doğru düzgün olmadığı bir rotaya gittin mi insanı çok düşünmeye itiyor, o kadar düşünmek istemiyorum
En Beğenilen Yanıtlar

2002 den beri araç kullanıyorum. Sıfır araç alacaklara vereceğim bir kaç bilgi var.
Aracı alıp 20-30 sene uzun km binecek olan için benzinli araç kesinlikle. Motor yaptırsanda üç kuruş... 3 silindir araç alınmaz hem arıza hemde sallantı bakımından uzak durun. Elektirkli araç hergün şehir içi uzun yol yapan için şart. Ayda 3000km mesela ... Benzin hybrid kesinlikle tartışmasız en iyi kombinasyon. Üstüne otonom sürüş varsa ölene kadar kullanırsınız. Elektrikli araç yangın tehlikesi çok düşükte olsa benim için asla seçim yapacağım bir araç olmayacak. |
Maalesef pil ve enerji saklama teknolojisi ilk dönem ki geliştiği hızla gelişmiyor. yani 10 sene öncesine bakıp nereden nereye gelmişiz, bir 10 sene sonra off uçacaz herhalde düşüncesi oluyor (50'li, 60lı yıllarda 2000'lerde otomobillerin uçacağını ön gören düşünce de bu naif öngörülerle oluşmuştu) ama öyle olmayacak büyük ihtimalle. katı hal batarya üzerine büyük yatırımcılar çok para harcıyor ama son gelen haberler pek olumlu değil. Hızlı şarj üzerine yapılan gelişmeler var, bunların da geniş alanda uygulanabilirliği ve altyapı desteği belli değil. Bir de sadece vaatlerde ve sunumda aşırıya kaçması ile bilinen Çin tarafından geliyor bu megawatt şarj cihazları falan. telefonlarda da bir gazla 240watt'lara 150w şarj düzeylerine çıktılar, sonra 100watt hatta 65w'lara geri döndüler mesela, neden? bu arada Samsung Apple Pixel 25-45w max seyrediyor hani telefon ile otomobil sektörünü birebir karşılaştırmak da istemiyorum ama batı-doğu üreticileri arasındaki mantalite farkı da ortada. Çin'in uçuk kaçık vaatlerine bakıp aşırı gaza gelmenin de pek anlamı yok. Bir de şu var, gelecekte şu mu olacak bu mu olacak diye kaygılanmayıp, 2021-22 yıllarında elektrikli otomobili çekinmeden yapıştırıp yılda 40-50bin km yapan adamlar büyük kârda. hem çok düşük Ötv'lerle üst düzey denebilecek araçlara sahibi oldular, hem de yakıttan binlerce lira tasarruf ettiler ilk çıkan Kona elektriği alan arkadaşım benim 200bin lira cepte kalalı çok oldu demişti bana, o da ta ne zaman. bekle bekle nereye kadar, sonu yok bu işin. belki teknoloji istediğiniz yere gelir, bu kez talep uçunca Ötv fırlar kalırsınız yine. Sıfır km alım için çok büyük konuşmayım ama %10'luk Ötv ile alınmış çoğu aracı şu an ikinci elde temiz bulup almak acayip avantajlı şarj imkanınız varsa. hybridler falan tamam güzel de bir Mg4/ID4 ile Yaris hybrid, bir Tesla ile Corolla aynı düzeyin araçları değil. |
2 milyona boş paket honda hrv hibrit mi alırsınız yoksa 1.9'a mini countryman, tesla model y mi alırsınız ?
2 milyona boş paket toyota corolla hibrit mi alırsınız yoksa 1.85'e 200 beygir leon fr phev mi alırsınız ? 1.5 milyona boş paket toyota yaris hibrit mi alırsınız yoksa 1.3'e full paket elektrikli corsa mı ? 2 milyona boş paket corolla cross hibrit mi alırsınız yoksa 2.1 milyona full paket 326 beygir xdrive bmw 230 mu alırsınız ? |
Benzer içerikler
- a/c ne demek
- kamyonet bb van ne demek
- araba kliması sıcak üfler mi
- fiat linea 1.4 benzin lpg yorumları
- toyota corolla yeni kasa ne zaman çıkacak
- fiat scudo sıfır fiyatı
- passat 2022 fiyat listesi
- passat fiyat listesi
- byd piyasa değeri
- kia fiyat listesi 2025
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X