98 clio 1.4 rt kullanıyorum,LPG'de tek nokta enjeksiyonlu.2000-2500 devir arasında kullanıyorum genellikle.
Hararet göstergesi gece veya gündüz fark etmiyor,5 haneli diyelim 4.haneye dayanıyor yani 4. haneyi biraz geçince direkt fan açılıyor,araç 4 te sabit tutmaya çalışıyor. Eski 93 model karbüratörlü renault spring te genelikle 2.5-3. hane arasında duruyor. Acaba bu durum normal mi,yoksa radyatörde falan tıkanıklık mı,var ? Radyatör hafif sağa doğru yamuk,çok az.
Birde aracı stop ettirip,su koyma yerini açtığımda bayağı bir hava çıkışı oluyor,normal mi ?
Gösterge örnek resimde C ' de veya çok az üzerinde duruyor.
hocam 90 derecede sabit durması gayet normal bir durum.
Ayrıca size tavsiyem devrisiz kullanmayın. Benzinli araç devirsiz kullanıldıgı taktirde hararet yapar. Sıkıştırmaya gelmez.
Öte yandan trafiktede fazla öndeki aracın dibine girmeyin öndeki aracın egzost u sayesinde aracınızın harareti daha cok artar.
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
hocam 90 derecede sabit durması gayet normal bir durum.
Ayrıca size tavsiyem devrisiz kullanmayın. Benzinli araç devirsiz kullanıldıgı taktirde hararet yapar. Sıkıştırmaya gelmez.
Öte yandan trafiktede fazla öndeki aracın dibine girmeyin öndeki aracın egzost u sayesinde aracınızın harareti daha cok artar.
benim arabada 90 dereceyi görmüyor yaz kış , çok sıkıştırrısam anca öyle görüyor 90'ı
quote:
Orijinalden alıntı: DAMİR KARA
benim arabada 90 dereceyi görmüyor yaz kış , çok sıkıştırrısam anca öyle görüyor 90'ı
ben sıkıştırdığım ve eksik suya rağmen göremedim.
Çok çok nadir fanın çalıştığını hatırlıyorum. Hatta inanamayıp kaputu açıp baktım.
Yaz ayında dik bir rampadan çıkıyorum(sarıgöl rampası, bilen vardır belki), arabaya gıcık oldum çekmiyor, hafif devirli kullanımda, devirden düşüyor. yüklü kamyonları zor solluyor. Ben de tam gaz gidiyorum. 6bin devir 2-3dk gitti, 40derece sıcak var dışarıda, fandan ses yok, otomatik araç olduğu için şanzıman beyni birden 4bin devre çekti aracı öyle devam ettim. Rampa bitti, araç 2300devri civarında gitti yine fandan ses yok.
Bir keresinde şehir içi acil bi durum oldu. Aracı aşırı zorladım. Park ettiğimde fan çalışmaya başladı. 1dk sonra başına geldiğimde durmuştu.
quote:
Orijinalden alıntı: DAMİR KARA
benim arabada 90 dereceyi görmüyor yaz kış , çok sıkıştırrısam anca öyle görüyor 90'ı
Termostat bozuk olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
hocam 90 derecede sabit durması gayet normal bir durum.
Ayrıca size tavsiyem devrisiz kullanmayın. Benzinli araç devirsiz kullanıldıgı taktirde hararet yapar. Sıkıştırmaya gelmez.
Öte yandan trafiktede fazla öndeki aracın dibine girmeyin öndeki aracın egzost u sayesinde aracınızın harareti daha cok artar.
hocam benzinli aracım var benim de 2500-3000 de vites atıyorum.10-15 km gidince durduğumda araç fanı çalıştırıyor.Devirsizlikten dolayı mı?
quote:
Orijinalden alıntı: speedystop
quote:
Orijinalden alıntı: DAMİR KARA
benim arabada 90 dereceyi görmüyor yaz kış , çok sıkıştırrısam anca öyle görüyor 90'ı
Termostat bozuk olabilir.
bozuk olmaya bozuk değil ama derecesi mi varmış neymiş usta öyle söyledi . yada yazlık olanı , kışlık olanı da olabilir hatırlamıyorum
hocam 90 derecede sabit durması gayet normal bir durum.
Ayrıca size tavsiyem devrisiz kullanmayın. Benzinli araç devirsiz kullanıldıgı taktirde hararet yapar. Sıkıştırmaya gelmez.
Öte yandan trafiktede fazla öndeki aracın dibine girmeyin öndeki aracın egzost u sayesinde aracınızın harareti daha cok artar.
Hıımm yani normal diyorsunuz bana biraz sıcak gibi geldi,93 springe alışık olduğumdan olsa gerek,spring e göre küçük motorlu araç,tabi soğutması biraz daha zor olur gibi geldi Su seviyesine bakıyorum,eksilme falanda yok,ama psikolojik olarak takıntı oldu,inşallah yazın sıcakta kötü olmaz.
Ustaya gitmeden radyatörde tıkanıklık veya hava alıp,almadığını nasıl anlayabiliriz ? Adamlara güven olmuyor,illa geçirecekler.Araçta da energy motor mu,nedir...değişik bir sistem var,her ustaya gösterip,baktırma demişlerdi.
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
hocam 90 derecede sabit durması gayet normal bir durum.
Ayrıca size tavsiyem devrisiz kullanmayın. Benzinli araç devirsiz kullanıldıgı taktirde hararet yapar. Sıkıştırmaya gelmez.
Öte yandan trafiktede fazla öndeki aracın dibine girmeyin öndeki aracın egzost u sayesinde aracınızın harareti daha cok artar.
Hıımm yani normal diyorsunuz bana biraz sıcak gibi geldi,93 springe alışık olduğumdan olsa gerek,spring e göre küçük motorlu araç,tabi soğutması biraz daha zor olur gibi geldi Su seviyesine bakıyorum,eksilme falanda yok,ama psikolojik olarak takıntı oldu,inşallah yazın sıcakta kötü olmaz.
Ustaya gitmeden radyatörde tıkanıklık veya hava alıp,almadığını nasıl anlayabiliriz ? Adamlara güven olmuyor,illa geçirecekler.Araçta da energy motor mu,nedir...değişik bir sistem var,her ustaya gösterip,baktırma demişlerdi.
evet energy motor var 8v 1.4 motor. Aslında değişik degil ... bildigimiz motor sadece renault bu motor az yaktıgı için energy adını vermiş. Normal bir renault ustası anlar.
radyatorde bi sorun olsa devir daim olmaz... devirdaim olmadımı hararet ışığı yanar.
Hava durumunu bilemeyecegim... broadway aracım vardı 4-5 sene once onda radyatore giden borulardan birinde vana vardı öyle havası alınıyordu diye hatırlıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
hocam 90 derecede sabit durması gayet normal bir durum.
Ayrıca size tavsiyem devrisiz kullanmayın. Benzinli araç devirsiz kullanıldıgı taktirde hararet yapar. Sıkıştırmaya gelmez.
Öte yandan trafiktede fazla öndeki aracın dibine girmeyin öndeki aracın egzost u sayesinde aracınızın harareti daha cok artar.
Hıımm yani normal diyorsunuz bana biraz sıcak gibi geldi,93 springe alışık olduğumdan olsa gerek,spring e göre küçük motorlu araç,tabi soğutması biraz daha zor olur gibi geldi Su seviyesine bakıyorum,eksilme falanda yok,ama psikolojik olarak takıntı oldu,inşallah yazın sıcakta kötü olmaz.
Ustaya gitmeden radyatörde tıkanıklık veya hava alıp,almadığını nasıl anlayabiliriz ? Adamlara güven olmuyor,illa geçirecekler.Araçta da energy motor mu,nedir...değişik bir sistem var,her ustaya gösterip,baktırma demişlerdi.
evet energy motor var 8v 1.4 motor. Aslında değişik degil ... bildigimiz motor sadece renault bu motor az yaktıgı için energy adını vermiş. Normal bir renault ustası anlar.
radyatorde bi sorun olsa devir daim olmaz... devirdaim olmadımı hararet ışığı yanar.
Hava durumunu bilemeyecegim... broadway aracım vardı 4-5 sene once onda radyatore giden borulardan birinde vana vardı öyle havası alınıyordu diye hatırlıyorum.
Alıntıları Göster
Çevremde 4 tane tüplü Clio sahibi var. Hepsinde de aynı sorun var.
quote:
Orijinalden alıntı: gorkemuse
Çevremde 4 tane tüplü Clio sahibi var. Hepsinde de aynı sorun var.
Eski kasa mı,98 altı ? Ne gibi sorunları var,hararet mi ? Yoksa yavaş hızlanma,devirli gitme mi ?
Araba şahin,broadway gibi lak diye hızlanmıyor,hani şu uzun yol mercedes otobüsleri var ya,aynı onun gibi,yavaştan yavaştan önce motor kendini toparlıyor,sonra hızlanıyor Bastın mı,gidiyor tabi de ama o zamanda lpg led göstergesi beni çok kızdırıyor,bir bakmışım kırmızı
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
evet energy motor var 8v 1.4 motor. Aslında değişik degil ... bildigimiz motor sadece renault bu motor az yaktıgı için energy adını vermiş. Normal bir renault ustası anlar.
radyatorde bi sorun olsa devir daim olmaz... devirdaim olmadımı hararet ışığı yanar.
Hava durumunu bilemeyecegim... broadway aracım vardı 4-5 sene once onda radyatore giden borulardan birinde vana vardı öyle havası alınıyordu diye hatırlıyorum.
Aslında bana pek az yakıyor gibi gelmedi,spring kesinlikle daha az yakıyor,tecrübe ile sabit, karbüratörlü olmasına rağmen Depo tamamen sıfırlanınca lpg alıp,km sıfırlayıp bakacağım.
Gerçi araçta mimgas lpg diye dandik bir sistem takmışlar,ondan da kaynaklı olabilir.Hararet göstergesi de yüksek olmasına rağmen ne çekişte düşüklük,ne motorda zorlanma hiçbir yan etkisini görmedim,araç gayet randımanlı,normal gidiyor.
LPG kaçağı vardı,çok hafif dedektör ile baktılar,düzelttiler.İnşallah ondandır yoksa 2 günde bir lpg ci yolu gözüküyor,günde 20 km den fazla yol yapmıyorum.
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: sissil
evet energy motor var 8v 1.4 motor. Aslında değişik degil ... bildigimiz motor sadece renault bu motor az yaktıgı için energy adını vermiş. Normal bir renault ustası anlar.
radyatorde bi sorun olsa devir daim olmaz... devirdaim olmadımı hararet ışığı yanar.
Hava durumunu bilemeyecegim... broadway aracım vardı 4-5 sene once onda radyatore giden borulardan birinde vana vardı öyle havası alınıyordu diye hatırlıyorum.
Aslında bana pek az yakıyor gibi gelmedi,spring kesinlikle daha az yakıyor,tecrübe ile sabit, karbüratörlü olmasına rağmen Depo tamamen sıfırlanınca lpg alıp,km sıfırlayıp bakacağım.
Gerçi araçta mimgas lpg diye dandik bir sistem takmışlar,ondan da kaynaklı olabilir.Hararet göstergesi de yüksek olmasına rağmen ne çekişte düşüklük,ne motorda zorlanma hiçbir yan etkisini görmedim,araç gayet randımanlı,normal gidiyor.
LPG kaçağı vardı,çok hafif dedektör ile baktılar,düzelttiler.İnşallah ondandır yoksa 2 günde bir lpg ci yolu gözüküyor,günde 20 km den fazla yol yapmıyorum.
Alıntıları Göster
Benim Corsayla 100 bile gördüğüm olmuştur sıkışık trafikte. Ama aracın özelliği öyle. Motora bağlı bir fan yok ve araç yeterince hızlı gitmiyorsa radyatöre hava girişi olmadığı için araç ısınıyor. 100 dereceyi geçince de termostat fanı açıyor ve motoru 96 dereceye kadar soğutuyor. Bu döngü sıkışık trafikten çıkıp yeterli hızla gitmeye başlayana kadar böyle devam ediyor.
quote:
Orijinalden alıntı: jedi_master
Benim Corsayla 100 bile gördüğüm olmuştur sıkışık trafikte. Ama aracın özelliği öyle. Motora bağlı bir fan yok ve araç yeterince hızlı gitmiyorsa radyatöre hava girişi olmadığı için araç ısınıyor. 100 dereceyi geçince de termostat fanı açıyor ve motoru 96 dereceye kadar soğutuyor. Bu döngü sıkışık trafikten çıkıp yeterli hızla gitmeye başlayana kadar böyle devam ediyor.
Bak bunu öğrendiğim iyi oldu,bütün araçlarda bu teknik standart yani,çok teşekkür ederim.
Aslında pek sıkışık trafik yok ama hafif yokuşlarda çekiş düştüğü için eğimle ve devir saati ile orantılı bende gaza o oranla basıyorum,normalde 2. viteste 1500 devir ile çıkmam lazım 2500-3000 arasında anca çekiyor araç,bujilerde yeni değişmiş tek problem kalıyor, mühendislik hatası ile üretilen motor
Bir ara rover 216 alacaktım da onlarda da büyük mühendislik hatası var,araçların motorları yağ için,yani patates koysan,rahatça kızartırsın
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: jedi_master
Benim Corsayla 100 bile gördüğüm olmuştur sıkışık trafikte. Ama aracın özelliği öyle. Motora bağlı bir fan yok ve araç yeterince hızlı gitmiyorsa radyatöre hava girişi olmadığı için araç ısınıyor. 100 dereceyi geçince de termostat fanı açıyor ve motoru 96 dereceye kadar soğutuyor. Bu döngü sıkışık trafikten çıkıp yeterli hızla gitmeye başlayana kadar böyle devam ediyor.
Bak bunu öğrendiğim iyi oldu,bütün araçlarda bu teknik standart yani,çok teşekkür ederim.
Aslında pek sıkışık trafik yok ama hafif yokuşlarda çekiş düştüğü için eğimle ve devir saati ile orantılı bende gaza o oranla basıyorum,normalde 2. viteste 1500 devir ile çıkmam lazım 2500-3000 arasında anca çekiyor araç,bujilerde yeni değişmiş tek problem kalıyor, mühendislik hatası ile üretilen motor
Bir ara rover 216 alacaktım da onlarda da büyük mühendislik hatası var,araçların motorları yağ için,yani patates koysan,rahatça kızartırsın
Aynı şekilde rampada hararet yükselmesi daha geçen hafta benim de başıma geldi. Tepeye çıkıp inmeye başlayınca da hararet süratli bir şekilde düşüp normalde döndü.
quote:
Orijinalden alıntı: jedi_master
quote:
Orijinalden alıntı: flyer_mig
quote:
Orijinalden alıntı: jedi_master
Benim Corsayla 100 bile gördüğüm olmuştur sıkışık trafikte. Ama aracın özelliği öyle. Motora bağlı bir fan yok ve araç yeterince hızlı gitmiyorsa radyatöre hava girişi olmadığı için araç ısınıyor. 100 dereceyi geçince de termostat fanı açıyor ve motoru 96 dereceye kadar soğutuyor. Bu döngü sıkışık trafikten çıkıp yeterli hızla gitmeye başlayana kadar böyle devam ediyor.
Bak bunu öğrendiğim iyi oldu,bütün araçlarda bu teknik standart yani,çok teşekkür ederim.
Aslında pek sıkışık trafik yok ama hafif yokuşlarda çekiş düştüğü için eğimle ve devir saati ile orantılı bende gaza o oranla basıyorum,normalde 2. viteste 1500 devir ile çıkmam lazım 2500-3000 arasında anca çekiyor araç,bujilerde yeni değişmiş tek problem kalıyor, mühendislik hatası ile üretilen motor
Bir ara rover 216 alacaktım da onlarda da büyük mühendislik hatası var,araçların motorları yağ için,yani patates koysan,rahatça kızartırsın
Aynı şekilde rampada hararet yükselmesi daha geçen hafta benim de başıma geldi. Tepeye çıkıp inmeye başlayınca da hararet süratli bir şekilde düşüp normalde döndü.
Alıntıları Göster
renault spring 2.5 da sabit kalır hep hafif üstünde fan açar
quote:
Orijinalden alıntı: NEŞELİMEŞEODUNU
renault spring 2.5 da sabit kalır hep hafif üstünde fan açar
Alıntıları Göster
kardeş aracınızın normal derecesi b noktasının biraz üzerinde olması gerekir. çok rampalarda ve sıkışık trafikte sıcakta b ile c arasında olup c ye biraz yakın olmalı ve daha yukaraı çıkmamalı eğer c ve üzeri ise sıkıntı var demektir. ustalar sorun yok normal derler ancak bir süre sonra araç conta yakar
quote:
Orijinalden alıntı: crepis
kardeş aracınızın normal derecesi b noktasının biraz üzerinde olması gerekir. çok rampalarda ve sıkışık trafikte sıcakta b ile c arasında olup c ye biraz yakın olmalı ve daha yukaraı çıkmamalı eğer c ve üzeri ise sıkıntı var demektir. ustalar sorun yok normal derler ancak bir süre sonra araç conta yakar
Alıntıları Göster
renault araçlarda yazlık ,kışlık diye farklı derecelerde termostat olmalı. Eskiden vardı sanırım halen piyasada bulunuyordur. Öncelikle aracnızın içindeki termostatın kaç derecelik olduğunu öğrenin. bundan daha düşük derecede açan termostatı tercih ederseniz araç sıcaklık göstergesi biraz düşecektir.
Kışlık veya yazlık esprisi, kışın araç daha çabuk ısınsın ve içeriyi ısıtsın diye uygulanan bir sistedi. Yeni nesil araçlarda soğutma ve ısıtma sistemleri geliştiği için artık bu eski efsaneleri hatırlayan kalamsı sanırım. Sanayede iyi bir usta bulursanız size detaylı bilgi verecek ve aracınızda kaç derecelik termostat olduğunu bakıp ifade edecektir.
quote:
Orijinalden alıntı: vezir
renault araçlarda yazlık ,kışlık diye farklı derecelerde termostat olmalı. Eskiden vardı sanırım halen piyasada bulunuyordur. Öncelikle aracnızın içindeki termostatın kaç derecelik olduğunu öğrenin. bundan daha düşük derecede açan termostatı tercih ederseniz araç sıcaklık göstergesi biraz düşecektir.
Kışlık veya yazlık esprisi, kışın araç daha çabuk ısınsın ve içeriyi ısıtsın diye uygulanan bir sistedi. Yeni nesil araçlarda soğutma ve ısıtma sistemleri geliştiği için artık bu eski efsaneleri hatırlayan kalamsı sanırım. Sanayede iyi bir usta bulursanız size detaylı bilgi verecek ve aracınızda kaç derecelik termostat olduğunu bakıp ifade edecektir.
Alıntıları Göster
mesela likteki termostat resimlerine bakılırsa üst görünüş resminde 89 C yani 89 derecelik termostat olduğu görülür. Bunlara genelde kışlık termostat deniyor .