Yarbay
02 Eylül 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
11 üye
Görüntülenme
Toplam: 40 (Bu ay: 1)
Gönderileri
Herkese merhabalar,

Bugün Ankara Armada' daki Lexus standına uğrayıp GS200t ve IS200t araçlarını test ettik. Test sürüşleri dışında RX200t yi de yakından inceleme fırsatı bulduk. Ekip Ankara ekibiydi; forumda aktif olup büyük göç yaşanmadan önce burada test sürüşleri başlığında yazan arkadaşlarız yine

Forumda gereksiz olarak abartıldığını düşündüğümüz "Premium" nedir meselesine çok çok başka yönlerden bakma fırsatını yakaladık. Öncelikle premium havası kesinlikle satış görevlilerinin ilgi ve alakasından başlar diye düşünüyorum keza Armada Lexus' ta bu konuda örnek teşkil edecek davranışlar içinde sizinle ilgileniyorlar. Sıradan markaların özellikle satışları yerindeyse kimseyi sallamadığı zamanları da hatırladığımda şu an tüm Lexus ların kapısının kilitli ve saçma sapan kırmızı şeritle beraber uzaktan bakılan araçlar olarak görmem gerekiyordu. Halbuki durum bundan farklıydı, dibimizde arabaya neden oturuyorsun diye dolanmak yerine bize bilgi verip aracı anlatmak için eşlik ettiler.

İlk test daha önce yurtdışında test ettiğim hatta uzun yol yaptığım GS modeliydi. 2.0 litrelik 4 silindirli turbo 245 hp güç, 1650-4400 devir arasında da max. 350 nm tork veren motor 8 ileri tork konvertörlü şanzımanla aktarım sağlıyor. 0-100 km/h değeri 7.3sn araç ağırlığı ise 1745 kg.
GS200t Exclusive paket araçta ilk düşünülen şey kalite. Kapı direklerinin bile kaplama olduğu araçta işçilik muazzam ve hata bulmak imkansız. 12.3" lik devasa multimedia ekranının çözünürlüğü inanılmaz ve de ekranı kontrol için kullanılan joystick' in ise şimdiye kullandığım hiç bir araçta emsali bulunmuyor. Aracın direksiyonun üst ve 2 yan kısmında bulunan ahşap kaplama pürüzsüz ve hissiyatı harika. Direksiyon sol altta kullanılan çoğu arabada sigorta kutusu olarak kullanılan bölgedeki küçük eşya saklama gözünün bile içi kadife kaplı. Koltukların kenarındaki ayarlama düğmelerinin sayısı benim şu an bindiğim aracın konsolundaki tuşlardan daha fazla ve kendinizi rahatsız etmeniz ya da ayarlayamamanız imkansız. Paspasların altındaki taban döşemesi bile şimdiye kadar hiç bir araçta görmediğim kalitedeydi. Lexus' un ürün gamındaki IS-RC ikilisi hariç tüm modellerinde farklı bir iç-dışarım tasarım mevcut. Bu durum yıllardır sadece konsoldaki ekranı değiştirip bize iteleyen firmalardan otomobil algısından çok farklı olduğu hissiyatını uyandırıyor, aynı konu önceki kasa - yeni kasa model çizgileri için de hala geçerli.
GS genel olarak konfor odaklı olduğunu süspansiyonlarının kusursuz çalışmasından hissettiriyor. Araçta rüzgar sesi 170 km/h hız civarında ilk kez duyulmaya başlanıyor. Klasik turbo motorlu araçlar gibi tork patlaması mevcut değil ve devir çevirirken de hızlanma hissi her banda güzelce yayılmış. Hem normal sürüş hem de kick down da ise ZF ten çok daha başarılı olduğunu da düşünüyoruz bu şanzımanın. Vites büyültme ve küçültmeyi kesinlikle kabinden anlamak imkansız. Direksiyon tasarımı konusunda ben daha farklı olunması gerektiğini düşünüyorum. Fabrikasyon hatası ya da milimetrelik montaj hatalarını yakından incelememize rağmen bulamadık. Cruise control kolu direkt Toyota ile ortak kullanılmış ki benim araçta sevmediğim hatta tek bulabildiğim kusur buydu. Daha detaylı bakacak olursak klima derecesini düşürmeye çalıştığımızdaki ekrandaki sayıların geçişi, sürüş bilgi ekranındaki detaylar ve kullanılan renkler, gösterge ortasındaki ekranın bile çözünürlüğünün ve gösterdiği bilgilerin konumları, araca bindiğiniz anda direksiyonun eski ayarına dönmesi gibi aracı özel hissettiren durumlar mevcut.

Video çekimini koymamamız gerekiyor; o yüzden Anıl fotoları ve yorumunu yükleyecektir, Utku ve Arda' da izlenimlerini aktaracaktır.



Herkese merhabalar,

Dün Ankara' dan Çanakkale' ye doğru yol alırken neredeyse güzergah üzerindeki her ilin sınırları içinde trafik kavgalarına şahit oldum.
Karısı yerde yuvarlanan, annesinin kolundan tutmasına rağmen birbirleriyle yumruk yumruğa kavga eden, arabadaki kopkopçu tayfayla kamyonun önünü kesip sağa çektiren, elindeki palayla öndeki araca koşan, kırmızı ışıklarda bağırıp çağıranlar...
Yani 3 şerit gidişi olan bir yolda bu kadar sinirlenecek ne olabilir? Birinde kamyon diğerinde yavaş giden bir araç olsun diyelim; 3.ye davran git be kardeşim. Ailenin, çocuklarının gözü önünde bu tarz görüntülere niye sebep veriyorsun ki...
İnsanların şiddete eğiliminin nedeni boşuna televizyondaki film ve dizilere bağlayıp her halta sansür koyulmasın. Şiddet biziz zaten. Kırmızı ışıkta 3 saniye geç kalktı diye öndeki araca ana avrat söven adamlar biziz, beyzbol sopası lazım olur diye araçlarda bulunduran, stepneye kuru sıkı tabanca koyan da biziz. Öfke kontrolü diye bir şey yok. Kimin kime gücü yeterse.

Gerçekten merak ediyorum bu sinirin öfkenin sebebi ne? Neye tahammülümüz yok? İnsanlara mı, araçlarına mı, yola mı, neye?
Toyota' nın Türkiye' de üreteceği Coupe-Suv aracı C-HR 'nin teknik detayları, fiyatları resimleri:

Araç Toyota' nın TNGA adını verdiği Japonya haricinde bu platformu kullanacak ilk model olma özelliğine sahip.

1.2 L turbo, 114bg ve 185nm tork üreten benzinli motor (6 ileri manuel, CVT ve 4x4),

1.8 L Hybrid Synergy Drive 120 hp e-CVT şanzıman ile beraber sunulacak.


Geçtiğimiz hafta, Türkiye'de hibrit araçların ÖTV oranında indirime gidilmişti. Elektrik motoru 50 kW'ı geçen, motor silindir hacmi 1.6 litre ile 1.8 litre arasında olan binek otomobillerde %90'a varan vergi oranı %45'e; 100 kW'dan güçlü elektrik motorlara sahip, 2.0 litre ile 2.5 litre arasında motor hacmine sahip binek otomobillerde ise %145 olan ÖTV oranı %90'a çekilmişti. Toyota bu vergilendirmeden faydalandı ve 1.8 Hybrid Advance modelini 98.000 liradan satışa sunacağını açıkladı.

oyota C-HR, giriş seviye olan "Advance" ile tüm versiyonlarında 17 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, çift bölgeli otomatik klima, 8 inç Toyota Touch 2 multimedya sistemi, geri görüş monitörü, yağmur sensörü, Cruise Control, otomatik yanan farlar, LED gündüz yanan farlar ve elektronik park freni gibi donanım özelliklerini sunuyor.

Toyota C-HR'nin üst donanım seviyelerinde ise ek olarak ısıtmalı koltuklar, akıllı giriş sistemi, karartılmış yan ve arka camlar, yarı parçalı deri koltuklar, kolay akıllı park destek sistemi, 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar ve çift renkli gövde gibi özellikler bulunuyor.

Aracın, 1,2 litrelik turbo benzinli motor versiyonunda 100 kilometrede ortalama 5,9 litre, 1,8 litre VVT-i yeni hibrit motora sahip versiyonunda ise 100 kilometrede ortalama 3,8 litre yakıt tüketiliyor.

Toyota'nın tüm hibrit modelleri 3 yıl/100 bin kilometre mekanik garantisine sahip olup, hibrit aksamı ile hibrit aküsü de 5 yıl/100 bin kilometre için garanti kapsamına alınıyor.

Öte yandan hibriti tercih eden Toyota kullanıcıları, garanti süresi olan 5 yılın bitiminden hemen önce 25 avro+KDV tutarındaki hibrit check-up menüsünü yaptırarak, bunu takip eden 1 yıl/15 bin kilometre boyunca hibrit aküsünü garanti altına almayı sürdürebiliyor. Kullanıcılar, bu check-up'ı her yıl yaptırarak hibritaküsünü toplamda 10 yıl boyunca garanti altına alma imkanından faydalanabiliyor.

1.2 Litrelik turbo motorlu versiyon ve yine Advance donanımın fiyatı ise 83.000 liradan başlayacak.

14-15 Kasım tarihleri arasında teknik veri donanım bazında fiyatlar resmi olarak açıklanacak.

1.2 benzinli

Advance düz vites 83.850 TL (Lansman fiyatı)

Advance Multidrive S 90.250 TL (Lansman fiyatı)

Dynamic düz vites 92.500 TL (Lansman fiyatı)

Dynamic Multidrive S 98.900 TL (Lansman fiyatı)

Diamond düz vites 92.500 TL (Lansman fiyatı)

Diamond Multidrive S 98.900 TL (Lansman fiyatı)



Hibrit

Advance 98.000 TL (Lansman fiyatı)

Dynamic 106.400 TL (Lansman fiyatı)

Diamond 106.400 TL (Lansman fiyatı)























1 Ağustos' ta resmi tanıtımının yapılacağı Mitsubishi modeli ilk kez kamuflajsız görüntülenmiş.





Herkese merhabalar,

Konu başlığında geçen marka-model buzdolabını kullanan arkadaşlar varsa görüşlerini yazabilir mi acaba?

Biz bugün 2.426 liraya satın aldık ayrıca 299 liraya da toplam dolap garantisini 6 seneye uzattık. Gerçi yeni bir model ama belki kullanan vardır.
Araç Lexus' un yeni 2.0' lık Turbo beslemeli motoruyla gelecek.

Detaylar belli olduğunda eklerim buraya.





















Merhaba arkadaşlar,

Yeni Evo hakkındaki bilgileri burada paylaşacağım.

İlk olarak bir sonraki Lancer Megane platformu üzerine konumlandırılacak ancak Evo' nun ayrı bir platformu olacak.

Plug-in Hybrid olacağı kesinleşen Evo' da 1.1 litrelik 3 silindirli dizel motor kullanılacak. Ön ve arka akslara yerleştirilecek elektrik motorlarlarıyla beraber 500 bhp ye kadar güç üretmesi planlanıyor. (Net güç çıkışı henüz belli değil.)

Yeni Super All-Wheel-Control 4çeker sistemi ve 1.1 litrelik 3 silindirli dizel motor ise
XR-PHEV concept aracında tanıtılmıştı.

Merhabalar,

Bundan 1 ay önce Cepa'dan Anadolu Bulvarı' na dönerken otostopla birini aldım. Adam Düzceliymiş ve usta olarak Kuzey Ankara Projesi'nde çalışıyormuş. Proje için Ankara'ya gelip otelde kalmış ve parasını vermemişler. Bu eleman da tüm parasını otele yatırmak zorunda kalmış. Dönüş parası olmadığı için çevreyolu gişelerine yürümeye başlamış ve yolu bilmediğin için ortada öyle dolanıyormuş. Benden para talep etti 20 lira ver de Düzce' ye döneyim numaranı ver de evime dönünce 100 lira bile veririm dedi. Ben de 50 lira verdim teşekkür faslı geçildi ve adamı AŞTİ ye bıraktım.

1 hafta önce ise adamı tekrar gördüm otostop için beklediği aynı yerde bu sefer durdum ve camı açıp beni tanıdın mı dedim. Evet dedi istiyorsan hesap numaranı ver yollayabilirim dedi. Ben de onun için durmadım sadece şu anki durumun ne niye burdası o para işine yaradı mı diye sormak için durdum dedi. Bu sefer işçi servisi AŞTİ nin önünden adamları toplayıp havaalanı yoluna götüreceği için AŞTİ ye yürüyorum Allah tekrar razı olsun dedi ve gitti. Bunları söylerken de hiç çelişkili bir ifade de kullanmadı.

Sizce tesadüf mü aynı yerde yakalamam yoksa bu adam cidden aynı bahaneyle milleti sürekli kandırıyor mu?









3.5 Litre v6 Hybrid Motora sahip.

Teknik detaylar şimdilik bu kadar. Yeni bilgiler gelince güncelleyeceğim.
TMG Sports 650 Technical Specifications

Price: To be confirmed

Dimensions: 5,105mm x 1,970mm x 1,456mm (length x width x height)

Wheelbase: 2,970mm

Curb Weight: 2,050kg

Engine: Petrol, bi-turbo intercooler 4,969cm³ capacity

V8, 32-valve DOHC

Max. Power: 478kW (650PS) / 6,500rpm

Max. Torque: 765Nm / 5,460rpm

Max. Revs: 7,450rpm

Max. Speed: 320 km/h (tbc)

0-100km/h: 3.9 secs (tbc)

Transmission: 8-speed, 3 AT mode + 1 manual mode

Differential: Torsen

Suspension: Multi-link with coil springs and Sachs dampers

Brakes: BREMBO Carbon Ceramic

Wheels & Tyres: 10J x 20, 275/35R20 ( 295/35R20 for track option )12J x 20, 345/30R20

Read more athttp://lexusenthusiast.com/2012/11/27/lexus-ls-based-tmg-ts-650-revealed/#2YBVhU04KCfwxqfG.99















Hakkında
Konum: Ankara,Altındağ
Hakkımda:
Hayalim için linke bir göz at...

http://www.youtube.com/watch?v=XSE7r-zkXO8
Sistem ve Tercihleri
Bilgisayar
Notebook
Bilgisayar
MSI - GT72S 6QE
Otomobil
Alfa Romeo
Otomobil
Mitsubishi
Mobil cihaz
Samsung
Operatör
Vodafone
Operatör
Türk Telekom
ISS
TTNET
Oyun Platformu
PS4
Takım
Trabzonspor
Steam
gorkemuse
TV
LG
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 6 ay önce
Son Mesaj Zamanı: 4 yıl
Mesaj Sayısı: 6.177
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 7.501
İkinci El Bölümü Mesajları: 2
Konularının görüntülenme sayısı: 851.289 (Bu ay: 2.842)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 526 (Bu hafta: 0)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.