Şimdi Ara

benzin mi yoksa lpg mi daha düşük sıcaklıkta yanar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
14.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • benim bildiğim benzin lpg den daha düşük sıcaklıkta yanar.yani daha çabuk yanar.bu böyleyse neden lpg li araçlar daha çok patlıyor.mantıken benzinlilerin daha çok patlaması gerekmez mi.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Benzin ve LPG'nin Yanma Sıcaklıkları: Bir Karşılaştırma

    Motorlu araçlarda kullanılan iki önemli yakıt olan benzin ve LPG, farklı yanma özelliklerine sahiptir. Bu yazımızda, benzin ve LPG'nin yanma sıcaklıklarını karşılaştıracağız ve bu sıcaklıkların araç performansını nasıl etkilediğini inceleyeceğiz.

    Benzinin Yanma Sıcaklığı

    Benzinin yanma sıcaklığı, yakıta bağlı olarak değişiklik gösterir. Ancak tipik olarak benzin, 450-570 santigrat derece aralığında yanar. Benzinin parlama noktası, yani yandığı sıcaklık ise yaklaşık -40 santigrat derecedir.

    LPG'nin Yanma Sıcaklığı

    LPG'nin yanma sıcaklığı, benzinden daha düşüktür ve genellikle 300-400 santigrat derece aralığında yanar. LPG'nin parlama noktası ise yaklaşık -100 santigrat derecedir.

    Karşılaştırma

    Görüldüğü üzere, LPG'nin yanma sıcaklığı benzinden daha düşüktür. Bu, LPG'nin soğuk havalarda daha kolay çalışmasını sağlar. Ayrıca LPG'nin daha düşük bir parlama noktasına sahip olması, daha az tutuşma enerjisi gerektirdiği anlamına gelir.

    Araç Performansı Üzerindeki Etkileri

    Benzinin ve LPG'nin yanma sıcaklıklarındaki fark, araç performansını çeşitli şekillerde etkiler:

    • Motor verimliliği: LPG'nin daha düşük yanma sıcaklığı, motorun daha verimli çalışmasına katkıda bulunur.
    • Egzoz emisyonları: LPG'nin yanma sırasında daha az emisyon üretmesi, araçların daha çevre dostu olmasına yardımcı olur.
    • Motor gücü: Benzin, daha yüksek yanma sıcaklığı nedeniyle genellikle daha fazla güç üretir.

    Sonuç

    Benzin ve LPG, farklı yanma sıcaklıklarına sahip iki yakıttır. LPG'nin daha düşük yanma sıcaklığı, soğuk havalarda daha kolay çalışmasını ve daha çevre dostu olmasını sağlar. Benzin ise daha yüksek yanma sıcaklığıyla daha fazla güç üretir. Araç seçerken, ihtiyaçlarınıza ve sürüş koşullarınıza en uygun yakıtı seçmeniz önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bunu googleye yazsan daha çabuk daha kesin ve daha hızlı sonuçlar alırdın..
  • benzinin parlama noktası lpg nin parlama noktasından düşüktür.

    Kış aylarında benzinli araçlar LPG ve Dizele göre daha çabuk çalışır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maydonoz Lastigi

    benzinin parlama noktası lpg nin parlama noktasından düşüktür.

    Kış aylarında benzinli araçlar LPG ve Dizele göre daha çabuk çalışır..


    arkadasim bir tanesi parlama noktasi digeri ise kendiliginden tutusma sicakligi. ikisini birbirine karistirmissin.

    parlama noktasi benzinin -40 lpgnin ise -100.
    kendiliginden tutusma sicakligi 95 oktan benzinin 280 lpgnin ise 500 derece.

    bu nedenle lpg kisin kolay calisir(regulator donma meselesini gozardi edersek) benzine gore de yuksek oktan sayisi sayesinde vuruntu yapmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Bunu googleye yazsan daha çabuk daha kesin ve daha hızlı sonuçlar alırdın..

    Heh işte birde bizim forumda böyle laf sokmaya çalışanlar yokmu deli oluyorum

    Bence benzin daha çabuk yanar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Bunu googleye yazsan daha çabuk daha kesin ve daha hızlı sonuçlar alırdın..

    Heh işte birde bizim forumda böyle laf sokmaya çalışanlar yokmu deli oluyorum

    Bence benzin daha çabuk yanar

    İstediğin kadar deli olun beyfendi.. Ota b.ka konu açılırsa bende cevabımı yazarım.. Yaşın kaç bilmiyorum ama şu forumun içine ettiniz




  • konu takip
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Bunu googleye yazsan daha çabuk daha kesin ve daha hızlı sonuçlar alırdın..

    Heh işte birde bizim forumda böyle laf sokmaya çalışanlar yokmu deli oluyorum

    Bence benzin daha çabuk yanar

    İstediğin kadar deli olun beyfendi.. Ota b.ka konu açılırsa bende cevabımı yazarım.. Yaşın kaç bilmiyorum ama şu forumun içine ettiniz

    Burası bir forum ve merak edilen herşey sorulabilir. Rahatsız oluyorsanız takip etmeyin.

    Forumun içine ediyorsunuz diyorsunuz ancak ben otomobil forumunda ne bir test yazınızı ne bir fikrinizi görmedim uzun zamandır. Biz içine ediyorsak buyrun siz düzeltin.

    Gereksiz gereksiz konuşupta tartışma çıkartmayın lütfen. Amacım size laf sokmak değil ancak bir üyenin sorduğu soruya bu şekilde cevap vermeniz sinirlerimi bozdu. Yorumunuz varsa yaparsınız yoksa yapmazsınız. Google'da aratınca bir çok şeyin bulunabileceğini konuyu açan arkadaş bilmiyormu sanıyorsunuz ?

    Dediğim gibi burası bir forum, herkes herşeyi sorabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: husam74

    Bunu googleye yazsan daha çabuk daha kesin ve daha hızlı sonuçlar alırdın..

    Heh işte birde bizim forumda böyle laf sokmaya çalışanlar yokmu deli oluyorum

    Bence benzin daha çabuk yanar

    İstediğin kadar deli olun beyfendi.. Ota b.ka konu açılırsa bende cevabımı yazarım.. Yaşın kaç bilmiyorum ama şu forumun içine ettiniz

    tutmayın küçük enişteyi

    sen saçma konu görmemişsin. bu konu gayet normal bir konu. verdiğin tepkiye bak.
    böyle bir konu vardı, arama yapmadan konu açmış olabilir, gerekli görülürse eski konu linki verilip konu kilitlenir zaten.

    atarlı mesajlar yazarak aklı sıra birilerine yaranacak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maydonoz Lastigi

    benzinin parlama noktası lpg nin parlama noktasından düşüktür.

    Kış aylarında benzinli araçlar LPG ve Dizele göre daha çabuk çalışır..


    arkadasim bir tanesi parlama noktasi digeri ise kendiliginden tutusma sicakligi. ikisini birbirine karistirmissin.

    parlama noktasi benzinin -40 lpgnin ise -100.
    kendiliginden tutusma sicakligi 95 oktan benzinin 280 lpgnin ise 500 derece.

    bu nedenle lpg kisin kolay calisir(regulator donma meselesini gozardi edersek) benzine gore de yuksek oktan sayisi sayesinde vuruntu yapmaz.

    Hocam benzinin tutuşma sıcaklığı 280
    LPGnin tutuşma sıcaklığı 500 demişsiniz ve kışın lpg'li aracın daha kolay çalışacağını söylemişsiniz. Tutuşma sıcaklığı düşük olan kışın daha kolay çalışmaz mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Maydonoz Lastigi

    benzinin parlama noktası lpg nin parlama noktasından düşüktür.

    Kış aylarında benzinli araçlar LPG ve Dizele göre daha çabuk çalışır..


    arkadasim bir tanesi parlama noktasi digeri ise kendiliginden tutusma sicakligi. ikisini birbirine karistirmissin.

    parlama noktasi benzinin -40 lpgnin ise -100.
    kendiliginden tutusma sicakligi 95 oktan benzinin 280 lpgnin ise 500 derece.

    bu nedenle lpg kisin kolay calisir(regulator donma meselesini gozardi edersek) benzine gore de yuksek oktan sayisi sayesinde vuruntu yapmaz.

    Hocam benzinin tutuşma sıcaklığı 280
    LPGnin tutuşma sıcaklığı 500 demişsiniz ve kışın lpg'li aracın daha kolay çalışacağını söylemişsiniz. Tutuşma sıcaklığı düşük olan kışın daha kolay çalışmaz mı?

    Du Hast tutusma sicakligi ve parlama noktasi arasindaki farki daha ayrintili olarak soyle ifade edebiliriz.

    parlama noktasi HClar icin hava ile gaz karisimi olusturacaklari en dusuk sicakligi belirtir. yani buharlarini salcaklari en dusuk sicaklik. bilindigi gibi silindir icinde yanan yakitin buharidir. benzin gibi oda kosullarinda sivi olarak bulunan yakitlar da bu nedenle yanma odasina temas yuzeyini arttirip(temas yuzeyini arttirmanin O2ile bulusma olasiligini arttirmak gibi baska benzer nedenleri de vardir) cok daha erken buharlastirilmasi icin puskurtulerek yollanir. ancak lpgnin parlama noktasinin benzine gore cok daha dusuk olmasi ki zaten propan ve butan oda kosullarinda gaz fazindadir, buharlarini cok daha dusuk sicakliklarda saldiklarini gosterir. disarisi -60,-70 derece bile olsa benzin,mazot,lpg arasinda tek marsta calisacak yakit gene lpgdir(asiri basinc dusmesi nedeniyle regulatorde donma olusmasi yakit sistemin sorunudur, lpg suclanamaz).

    kendiliginden tutusma sicakligi ise yakitin aktivaston enerji esigini gectigi sicakligi gosterir, yani disaridan tutsmayi baslatacak baska bir enerjiye gerek duymadan yanmaya baslayacagi sicaklik derecesini. bu sicaklik derecesi de yakitin oktan numarasina yani vuruntuya karsi gosterdigi dirence baglidir. gene benzin,mazot ve lpg arasinda bir karsilastirma yaparsak mazot 150-170, benzin 250-280, lpg ise 450-500 derecede aktivasyon enerji esigini gecer.

    iki ozellige birden bakacak olursak bir benzinli motora en uygun yakitin lpg oldugunu soyleyebilriiz.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.