Şimdi Ara

Hangi marka otomatik vites (şanzıman) en iyisi (Teknik açıklamalı)?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
91
Cevap
5
Favori
30.717
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Otomobilde otomatik vites için şanzıman ( Dualogic, Easytronic, DSG, CVT, EDC, MMT, TCT ) olarak hangisi en iyisidir?

    Sürekli şehir içi kullandığınız aracınız ile yaptığınız kilometre ve araç tipine göre bu özellikler değişmektedir.

    Sürüş deneyimleriniz Sikayet ve sorunsuzluk, sessizlik hissettirmeyen vites geçişlerini göz önünde bulundurarak; Hangi Otomatik Vites? DSG şanzıman mı? CVT şanzıman mı? EDC Şanzıman mı ?

    Şanzıman nedir?

    Motorun ürettiği gücü çeşitli dişliler yardımıyla, farklı tork değerleriyle tekerleklere aktaran parça ve parçalar dizisidir. Şanzımanın çalışma mantığı basitçe bu şekilde tarif edilebilir. Şanzımanın dişli oranları ve içerisinde bulunan çeşitli parçalar yakıt tüketimine ve performansa doğrudan etki etmektedir.

    Şanzıman içinde hangi parçalar bulunur?

    Şanzıman dişlileri, senkomeçler, contalar ve şanzıman muhafaza kutusudur. Bunlar basitçe olarak söylenebilecek belli başlı şanzıman parçalarıdır ve otomatik şanzımanlarda değişiklik göstermektedir.

    DSG Şanzıman: DSG otomatikleştirilmiş bir manuel şanzıman sistemidir. Avantajı vites geçişlerinde bir sonraki vitesi hazırda tutup vites geçişini çok hızlı yapmasıdır . Ama kısacası; siz 1. viteste gezerken bu şanzıman çoktan 2. vitese takmış oluyor ve vites değiştirme komutunu alır almaz gecikme yaşanmaksızın vites değiştiriliyor.

    dsg-sanziman

    CVT şanzıman: Honda markasının otomatik vitesler için geliştirdiği,vites geçişlerini hissetmediğiniz, metal bir kayışın, iç yüzeyleri konik bir çift kasnak arasında çalışmasıyla aracınızı hareket ettirebileceğiniz ve sarsıntısız araç kullanmayı sağlayan sistem sonsuz zamanlı vites değişimi de denilebilir .Yakıt ekonomisi ve ivmelenme konusunda 4 vitesli otomatik transmisyona göre daha üstün olduğu bilinir.

    cvt-sanziman

    EDC Şanzıman: “Konfor, Tutumluluk, Performans bir arada” EDC otomatik vites sürüş rahatlığı ve yakıt tüketiminde gösterdiği üstün ekonomi ile adını duyuran bir dizel otomatik vites çözüme ile adını duyuran 6 ileri vitesli şanzıman türüdür.

    edc-sanziman

    Otomatik Vites Şanzıman Türleri:

    1-DSG şanzıman
    2-CVT şanzıman
    3-EDC Şanzıman
    4-MMT (Multi Mode Transmission)
    5-TCT Dualogic Easytronic

    Şanzımanda ne gibi arızalar olabilir?

    Bu durum otomatik ya da manuel şanzımanlara göre değişiklik gösterebilmektedir.

    Otomatik şanzımanlarda arızalanabilecek parçalar:

    1-Tork konvertörü
    2-Yağ pompası
    3-Vites kavrama gurupları
    4-Şanzıman Muhafazası
    5-Güneş dişli gurupları
    6-Hidrolik valf gövdesi
    7-Elektronik kumanda parçaları
    8-Şanzıman keçeleri

    Gibi parçalar otomatik şanzımanlarda arıza çıkarabilecek parçalardan bazılarıdır. Manuel şanzımanlarda ise durum biraz daha farklı olabilmektedir.

    Manuel şanzımanda arıza çıkarabilecek parçalar:

    1-Vites dişlileri
    2-Senkromeçler
    3-Giriş mili
    4-Gurup dişlisi
    5-Vites çatalı
    6-Şanzıman keçeleri

    Gibi parçalar genel anlamdaki şanzıman parçalarıdır ve bu parçalar arıza çıkarabilmektedir.

    Şanzıman parça değişimi nasıl yapılır?

    Şanzıman tamiri başlı başına uzmanlık gerektiren bir konudur. Şanzıman parçası değişimi için öncelikle doğru çalışmayan parça tespit edilmelidir. Bu tespit yapılırken tecrübeler ve elektronik yardımcılar son derece önemlidir. Özellikle yeni nesil araçların birçoğunda şanzımandan kaynaklanan arızaların tespiti daha kolay yapılabilmektedir. Bunun dışında yine tüm modellerde yapılan arıza tespiti için Mobil Oto Servis çeşitli elektronik yardımcılar kullanmaktadır.
    Şanzımanlarda en sık rastlanılan sorunlar nelerdir?

    Şanzımanda diğer parçalarda olduğu gibi çeşitli metallerin kullanıldığı bir dişli gurubudur. Bu parçalarında diğer parçalar gibi yağlanması ve bu yağın bir haznede tutulması gerekmektedir. İki parçadan oluşan bir şanzıman kutusunun parçaları arsına keçe, conta benzeri bir malzeme kullanılmaktadır. Bu malzeme yağın şanzıman kutusundan sızmasını engellemek içi tasarlanmıştır. Şanzıman problemlerin birçoğu bu conta ya da keçelerin doğru zamanlarda değiştirilmemesinden kaynaklanmaktadır. Bir diğer problem ise vites dişlileri ve senkromeçlerde meydana gelen arızalardır. Genellikle vites geçişlerinde yaşanılan problem sonucunda ortaya çıkmaktadır. Böyle bir durumda değişimleri gerekmektedir. Otomatik şanzımanlarda ise durum biraz daha farklı olmaktadır. Otomatik şanzıman problemlerinin en bilineni tork konvertörü arızası ve şanzıman beyni problemidir. Bu tarz bir arızayla karşılaşıldığında araba çekiş anlamında zayıflayacak ya da vites geçişleri zorlaşacaktır.

    Uzun ömürlü bir şanzıman için yapılması gerekenler nelerdir?

    1–şanzıman bakımlarınızı özellikle keçe ve yağ değişimleri doğru zamanlarda yapılmalı.

    2–Şanzıman yağı ve durumu sürekli kontrol edilmeli. En ufak yanlış çalışma birbirine bağlantılı olarak çalışan vites dişli sisteminin hepsini bozabilir.

    3–Vites değişimleri yapılırken debriyaja tam basılmalıdır.

    4– Sert kalkış ve sert vites geçişlerinden kaçınılmalıdır.

    5–Otomatik şanzımanlı araç kullanıyorsanız vites geçişlerinde mutlaka geçiş mandalına basın. Bu mandal tork konvertörünün çalışmasını ayarlamaktadır. Aksi takdirde şanzıman dişlilerini bozabilirsiniz.

    6–Yüksek devirlerde vites geçişlerinden kaçının. Özellikle devir bandında bulunan kırmızı çizgiye kadar devri yükseltip vites değiştirmek şanzımana, düşük devir aralığına göre 3 kata kadar daha fazla yük bindirmektedir.

    Haber: En Son Haber.

     Hangi marka otomatik vites (şanzıman) en iyisi (Teknik açıklamalı)?







  • çift kavramalılar her an sorun çıkarmaya hazır ,,,, ben tork konvertörlü tam otomatik şanzıman taraftarıyım, varsın 1-1.5 lt fazla yaksın ama kafam rahat olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dionysos_07 -- 21 Ekim 2015; 8:06:47 >
  • Zf ve eat6, powershift neden yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dsg sorunlu olmasa cidden çok rahat vites geçişleri pamuk gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilgilerde hata var, öncelikle şanzıman tiplerini otomatik ve yarı otomatik olarak ayırmanız lazım. Yukarda otomatik diye belirttiğiniz şanzımanların alayı yarı otomatik.
    Otomatik şanzıman tork konvertörlüdür, debriyaj balatası bulunmaz.
  • güzel konu ama bu forumda faydalı konu açanı taşlarlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zf powershift ve DCT neden yokki 😄

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvertörlü ve Cvt şanzımanlardan gerisi yalan.!
  • Bu Honda otomatihi hiç bozulmaz mi veya ben duymadım herkes knu al sıfır problem diyor ne diyorsunuz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork konvektorlu en iyisi. Varsın 1 lt fazla yaksin (km de 0.02 kuruş ) lafı bile olmaz.kafa rahat, bozulma riski yok gibi. Gece rahat uyutur, gündüz yolda kalma korkusu yasatmaz :))
    Ayrıca yetkili serviste zamanı geldiğinde bakımı yapılmış yağı degismisse yüksek km de alınmaz riski bile yoktur .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klasik 3/4 vites tork konvertörlü alırım.

    Yağı değiştirildiği sürece milyonlarca kilometre arıza çıkarmıyor, vites geçişleri pürüzsüz.

    Varsın 1 litre fazla yaktırsın.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 model corsa aracimda easytronic kullaniyorum 40 bn km dir bende memnunum bir sorunla karsilasmadim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Opel'in Active Select şanzımanı Tork Konvektörlü diye biliyorum doğrumudur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ferrari

    Opel'in Active Select şanzımanı Tork Konvektörlü diye biliyorum doğrumudur?

    doğru
  • Arızasızlık ve konfor kombinasyonunu en iyi yapan şanzıman bence CVT. Tüketimi dert edenler zaten otomatikten biraz uzak durmalı.

    Bu arada şanzıman türevleri listesinde Peugeot'un EAT ve ETG'si, Ford'un Powershift'i, BMW'nin ZF'si falan neden yok? Kategorizasyonu tam çözemedim. Tam otomatik olmasa bile otomatik bazıları.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhdmr

    Tork konvektorlu en iyisi. Varsın 1 lt fazla yaksin (km de 0.02 kuruş ) lafı bile olmaz.kafa rahat, bozulma riski yok gibi. Gece rahat uyutur, gündüz yolda kalma korkusu yasatmaz :))
    Ayrıca yetkili serviste zamanı geldiğinde bakımı yapılmış yağı degismisse yüksek km de alınmaz riski bile yoktur .

    0.02 kuruşu bize açıklar mısınız?

    Yıl oldu 2015, ben hala anlamıyorum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En iyisi PDK. Rakibi yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: stevie_ray_vaughan

    çift kavramalılar her an sorun çıkarmaya hazır ,,,, ben tork konvertörlü tam otomatik şanzıman taratarıyım, varsın 1-1.5 lt fazla yaksın ama kafam rahat olsun

    Ayrıca günümüz tork konventorlu şanzımanlar artık çok daha konforlu ve sarsıntısız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt de ( multidrives de özellikle )/vites geçişi hissedemezsin. Çünkü geçiş diye birşey yok basiyon gidiyor, scoter gibi. İki kasnak arasında sonsuz vites geçişi. Arıza yapacak bi parçası da yok

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Febr kullanıcısına yanıt
    100 km de 1 lt fazla yakar modern tam otomatiklere göre. Lpg 2 tl olduğu için 2/100=0.02 kuruş fazla yakar km de anladın mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.