Şimdi Ara

Hangi marka otomatik vites (şanzıman) en iyisi (Teknik açıklamalı)? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
90
Cevap
5
Favori
30.727
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 15 yaşında aisin şanzıman bile gayet sarsıntısız ve seri vites değiştiriyor. Hatta vitese odaklanmazsanız vites geçişini hissetmiyorsunuz bile. (birden ikiye geçiş hariç)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende çılgın osman var. Kendisi dualogic şanzımanın robotu olur. osmanla iyi anlaşıyoruz. Rampa çıkarken bazen kafası karışıyor öyle durumlarda direksiyonun arkasına gizlenmiş F1 kulakları ile ben yardımcı oluyorum. Sorunsuz bir şekilde geçinip gidiyoruz. Osman yakıt konusunda cimri bir robot. manuel şanzımandan daha az yakıt tüketimi sağlıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende multitronic var çok memnunum ama yelken modu yok. Olsa 2 lt az yakar. Bunu arabada boşa alıp denedim 9 ile gittiğim aynı güzergahta 7 yaktı
    bunun haricinde sarsıntısız ve konforlu . d modunda ekonomik s moduna alınca araç başka araç oluyor şahlanıyor. Yapay devir ve vites değişimi var var ama sağlam olması güven veriyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu anda zf8 ve zf9 tork konventorlu vites çift kavramalı viteslere kafa tutuyor. Bu vites trilyonluk araçlardada mevcut 150 binlik araçtada. Bence en iyi vites ZF

    Çift kavrama gibi yakıt
    Tork konventorlü arasında en pürüzsüz geçiş çift kavrama gibi
    Çift kavrama sorunları yok uzun ömürlü sürekli dip gaz gez zorla vur pedala

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumdaki şikayetler ve malum şikayet sitelerindeki yakınmalar göz önüne alındığında başta DSG olmak üzere DCT, EDC-Powershift (Getrag) gibi çift kavramalıların alayı sorunlu ve masraflı. Bu nedenle adamı bayan ama sorun yaşatma oranları çok düşük CVT-EAT (Aisin AWTF-80SC gibi) ve elbetteki ZF8 şanzımanlar tercih sebebi. Robotize yarı otomatiklerden MCP/Auto5 ve 6R, ETG olanlarda da konfor-performans yerlerde olup bu tiplerde baskı-balata değişimi de kısa-orta vadede gündeme gelebiliyor.

    Görüş belirten arkadaşlar varsa iyi olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 30 Mart 2017; 22:39:1 >
  • En iyi diye bişey yoktur. Kime göre neye göre en iyi olacak? Bana göre hızlı vites değiştirmesi iyidir başkasına göre yavaş ama daha az sorunsuz olan iyidir. Premium segmentte BMW'de kullanılan ZF şanzımanlar başarılı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle şunu belirtmek isterim, piyasada üç tip otomatik şanzıman vardır:



    1-) Tam Otomatik Şanzıman

    2-) Yarı Otomatik Şanzıman

    3-) Robotize (CVT) Şanzıman



    Tam otomatik şanzıman bildiğimiz gibi tork konvertöre sahip, genelde manuelden fazla yakar, manuel kadar hızlı vites geçişi olmaz fakat temiz bakılmış bir tam otomatik manuel şanzıman kadar uzun ömürlüdür. Uzakdoğu üreticileri kullanır genelde. Şimdi bu çağ dışı teknolojisinden sıyrılıyor ama hala bir yarı otomatik kadar değil.



    Yarı otomatik şanzımanın temelinde otomatikleştirilmiş manuel şanzıman vardır. Bir veya iki debriyaj bilgisayar kontrolünde vites atımını sağlar. Manuel şanzıman kadar az yakar, onun kadar hatta ondan daha hızlı vites değiştirir, manuel kadar konforludur. Ama tek ve en büyük handikabı ısınma ve ısınmaya bağlı sorunlar. Avrupalı üreticiler kullanıyor günümüzdeki Dsg, Edc falan yarı otomatiktir. Nezimde hala daha tam oturmamış bir şanzımandır.



    Robotize yani CVT Şanzıman bir diğer sorunsuz alternatiftir. Bunda vites tanımı yoktur. Yani dişliler falan yoktur. İki kasnak arasında motor ve yol duruma göre hareket eden bir zincirden oluşur. Duruma bağlı olarak anlık "sanal" vitesler oluşturur. Bu yüzden daha hızlı devirlenebilir, daha az kararsızlığa düşebilirler. Başlıca sorunları ise tamiri çok zor ve inanılmaz pahalı. Sıfır şanzıman neredeyse aracın fiyatı kadar. Toyota ve Honda başta olmak üzere yine Uzakdoğulu üreticiler tarafından kullanılıyor.



    Kısaca her şanzımanın kendine göre avantajı, dezavantajı var. Kullanımdan kullanıma, kişiden kişiye, araçtan araca hatta şehirden şehire bile değişebiliyor. O yüzden kişi kendisinin kullanıp karar vermesini tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • En iyisi mi?

    Porsche Doppelkupplung
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şıh Hazretleri

    Öncelikle şunu belirtmek isterim, piyasada üç tip otomatik şanzıman vardır:



    1-) Tam Otomatik Şanzıman

    2-) Yarı Otomatik Şanzıman

    3-) Robotize (CVT) Şanzıman



    Tam otomatik şanzıman bildiğimiz gibi tork konvertöre sahip, genelde manuelden fazla yakar, manuel kadar hızlı vites geçişi olmaz fakat temiz bakılmış bir tam otomatik manuel şanzıman kadar uzun ömürlüdür. Uzakdoğu üreticileri kullanır genelde. Şimdi bu çağ dışı teknolojisinden sıyrılıyor ama hala bir yarı otomatik kadar değil.



    Yarı otomatik şanzımanın temelinde otomatikleştirilmiş manuel şanzıman vardır. Bir veya iki debriyaj bilgisayar kontrolünde vites atımını sağlar. Manuel şanzıman kadar az yakar, onun kadar hatta ondan daha hızlı vites değiştirir, manuel kadar konforludur. Ama tek ve en büyük handikabı ısınma ve ısınmaya bağlı sorunlar. Avrupalı üreticiler kullanıyor günümüzdeki Dsg, Edc falan yarı otomatiktir. Nezimde hala daha tam oturmamış bir şanzımandır.



    Robotize yani CVT Şanzıman bir diğer sorunsuz alternatiftir. Bunda vites tanımı yoktur. Yani dişliler falan yoktur. İki kasnak arasında motor ve yol duruma göre hareket eden bir zincirden oluşur. Duruma bağlı olarak anlık "sanal" vitesler oluşturur. Bu yüzden daha hızlı devirlenebilir, daha az kararsızlığa düşebilirler. Başlıca sorunları ise tamiri çok zor ve inanılmaz pahalı. Sıfır şanzıman neredeyse aracın fiyatı kadar. Toyota ve Honda başta olmak üzere yine Uzakdoğulu üreticiler tarafından kullanılıyor.



    Kısaca her şanzımanın kendine göre avantajı, dezavantajı var. Kullanımdan kullanıma, kişiden kişiye, araçtan araca hatta şehirden şehire bile değişebiliyor. O yüzden kişi kendisinin kullanıp karar vermesini tavsiye ederim.

    Üstat çok anlaşılır bir sınıflandırma olmuş tşk öncelikle.Anladığım kadarıyla robotize cvt sorunsuz nissan qq lardaki xtronic lerde cvt diye biliyorum ama çok fazla şanzımandan kaynaklı sorunlar okudum .Neden kaynaklı olabilir belki de yanlıl biliyorumdur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Şöyle söyleyeyim, temel mantık hepsinde aynı. Mesela Bugatti de Dsg kullanıyor, Porsche de, Seat da Skoda da. Fakat kullanılan parçalar, tork dayanımları farklı. Bir de Toyota'nın, Subaru'nun geliştirdiği CVT ile Nissan'ın geliştiği CVT aynı değil diye biliyorum. Yani bir ortak şanzımanı kullanmıyor markalar. Nissan'ın üretimi parçalar daha kalitesiz veya daha dayanıksız olabilir veya tasarımsal hatalar olabilir, mesela beyin kısmının soğutması yanlış veya eksik dizayn edilmiştir gibi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tercih sıralamam Tam otomatik>cvt> çift kavrama (dsg edc ,powershift)
  • Lord Sparhawk L kullanıcısına yanıt
    doktor, insan kullanacak bunu

    biraz ucuz olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeopol

    doktor, insan kullanacak bunu

    biraz ucuz olsun.

    O zaman zf, tork konvertörlü steptronic.

    Zf firmasının, 70 sene evvel ikinci dünya savaşında panther tanklarına 7 ileri 1 geri otomatik şanzıman yaptığını biliyor muydunuz?
  • 5 gündür MCP şanzuman C-elysee kullanıyorum. Almayın aldırmayın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Şıh Hazretleri

    Öncelikle şunu belirtmek isterim, piyasada üç tip otomatik şanzıman vardır:



    1-) Tam Otomatik Şanzıman

    2-) Yarı Otomatik Şanzıman

    3-) Robotize (CVT) Şanzıman



    Tam otomatik şanzıman bildiğimiz gibi tork konvertöre sahip, genelde manuelden fazla yakar, manuel kadar hızlı vites geçişi olmaz fakat temiz bakılmış bir tam otomatik manuel şanzıman kadar uzun ömürlüdür. Uzakdoğu üreticileri kullanır genelde. Şimdi bu çağ dışı teknolojisinden sıyrılıyor ama hala bir yarı otomatik kadar değil.



    Yarı otomatik şanzımanın temelinde otomatikleştirilmiş manuel şanzıman vardır. Bir veya iki debriyaj bilgisayar kontrolünde vites atımını sağlar. Manuel şanzıman kadar az yakar, onun kadar hatta ondan daha hızlı vites değiştirir, manuel kadar konforludur. Ama tek ve en büyük handikabı ısınma ve ısınmaya bağlı sorunlar. Avrupalı üreticiler kullanıyor günümüzdeki Dsg, Edc falan yarı otomatiktir. Nezimde hala daha tam oturmamış bir şanzımandır.



    Robotize yani CVT Şanzıman bir diğer sorunsuz alternatiftir. Bunda vites tanımı yoktur. Yani dişliler falan yoktur. İki kasnak arasında motor ve yol duruma göre hareket eden bir zincirden oluşur. Duruma bağlı olarak anlık "sanal" vitesler oluşturur. Bu yüzden daha hızlı devirlenebilir, daha az kararsızlığa düşebilirler. Başlıca sorunları ise tamiri çok zor ve inanılmaz pahalı. Sıfır şanzıman neredeyse aracın fiyatı kadar. Toyota ve Honda başta olmak üzere yine Uzakdoğulu üreticiler tarafından kullanılıyor.



    Kısaca her şanzımanın kendine göre avantajı, dezavantajı var. Kullanımdan kullanıma, kişiden kişiye, araçtan araca hatta şehirden şehire bile değişebiliyor. O yüzden kişi kendisinin kullanıp karar vermesini tavsiye ederim.

    Yalın bir dille ama detaylı olarak yazmışsınız. Ben bile anladım.




  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Cvt robotize değildir. Robotize olanlar tek kavramalı olanlardır. Sınıflama şudur:



    1) Tork konvertörlü ve dişli sistemine sahip olan şanzımanlar.



    2) Çift kavramalı şanzımanlar.



    3) Tek kavramalı şanzımanlar.



    4) Tork konvertörlü ve kasnak kayış kavrama sistemine sahip olan şanzımanlar yani CVT şanzımanlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coupant kullanıcısına yanıt
    CVT'yi karşılayacak tek terimin birebir olmasa da robotize olduğunu düşündüm. O yüzden şeyaptım



    Basitlik açısından tek kavrama ve çift kavramayı ayırmadım. İkisinin de temel mantığı aynı değil mi zaten?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2010 Ford focus otomatik vites de yağ basınçlı şanzıman kullanılıyor fakat bunun ismi ismi markası var mıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hayati20 -- 31 Mart 2017; 14:4:6 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şıh Hazretleri kullanıcısına yanıt
    Ortak yönü baskı balatalı, debriyajlı otomatik şanzıman olmaları. Otomatikleştirilmiş manuel de denir bunlara.



    Çift kavramalı yani çift debriyajlıda 1de iken 2 hazırda bekler, 2de iken 3 hazırda bekler. Bu nedenle seridir.



    1,3,5 ayrı, 2,4,6 ayrı debriyajlara bağlı. Sistem komplike. Bozulma riski yüksek. Bozulunca maliyet de yüksek.

    Her ikisi de dur kalk trafikte tork konvertörlü şanzıman konforu sunamaz, titreme yapar. Yokuşta kayar. Bayır aşağı kararsız kalır.

    Çift kavramalı olanların yüksek yağ miktarı olanları yani ıslak tip olanları, nispeten daha iyi olsa da yine de bir tork konvertörlü değildir.

    Focusun dizelleri şu an ıslak tip çift kavramalıdır.

    Görüldüğü üzere ortak yönleri var ama aynı değiller.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi coupant -- 31 Mart 2017; 14:58:44 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • coupant kullanıcısına yanıt
    İkisinin de otomatikleştirilmiş manuel şanzıman nihayetinde. Bir veya iki debriyaj bilgisayar yönetiminde vites atmayı sağlıyor. Bu yüzden ikiye ayırmamıştım. Mesaja ekliyorum o zaman hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.