< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Galericiler odası başkanı, galerilerin km düşürüp tüketiciye zarar verdiğini neden söylemiyor?
|
Galericileri ve başkalarını savunmuyorum ama haklı, Zaten dyno ile motorun fiziksel aşınmasının ne durumda olduğunu anlamak , anlamaya çalışmak pek mümkün değil , expertizcilerin işi bilmeyen müşterinin gözünü boyamak için yaptıkları bir test ...
Kopresör ölçümü yapmak zor geliyor yada yapmayı bilmiyor ! Eee , pazarcı- bakkal - kasap - yıkamacılardan expetizci olursa işte böyle olur ... |
Galericileri herkes gibi bende sevmem
Ancak TR de yapılan dyno testleri anlamsızdır,ve yanlış yapılıyor zararlı olduğu doğru. Bu videodaki arkadaş da kendi işine geldiği gibi konuşuyor, Geçiniz |
Anlatamadığım konu, motorun kendisi çok sağlıklı olabilir. Motorun sağlığı deyince aklınıza turbo, buji gelmesin. Bunlar ufak tefek şeyler. Gidersiniz 10 dakikada bujileri değiştirirsiniz daha demin %85 diyen motor %95 der. Şimdi motor %10 sağlık mı kazandı?
Benim bahsettiğim şey motorun gerçek sağlığını dyno testi ile ölçemeyeceğimizdir. Segman-silindir cidarı arası aşınma, supap aşınması gibi kompresyon kaybına yol açacak, tamiri için motorun açılmasını gerektiren ve dışarıdan gözlemle görülemeyecek yıpranmaları (Turbonun yıpranmasını görürsünüz, bujiyi görürsünüz, bobini görürsünüz v.b) Dyno testi ile tespit edemezsiniz. İcabında sadece gaz ayarı çok bozuktur, motor %75 güç verir. Gidersiniz bir gazcıya, iyi bir ayar yaparsınız hoop motor %20 can kazandı. Yanıltır yani Dyno. En garantisi gidersiniz bir motor ustasına, bujileri söker benzin pompasının sigortasını söker (Hatta en güzeli önce benzin pompasının sigortasını söküp marş basıp, kütükteki benzini boşaltıp öyle bujileri sökmektir), hava saatini buji yuvasına takar marş basarsınız. Bunu 4 silindir için de tekrar edersiniz. Elde ettiğiniz değerleri de fabrika çıkış değerleri ile kıyaslarsınız. Atıyorum fabrika çıkış değeri 190 psi olan bir motordan 160 psi basınç aldıysanız motor %84 diye tespit yapabilirsiniz ki bu iyi bir değer sayılmaz. Ya da atıyorum 3 silindirden 180 psi değerini almışsınızdır, 1 silindir 150 psi vermiştir. O motorun sağlıksız olduğuna kanaat getirebilirsiniz. Kompresyon testi motorun bakımlı olup olmamasına ya da turbo arızasının olup olmamasına göre değişmez. Alacağınız değer sabittir. |
Yav hocam aynısını dedim zaten bende :) benimi trolluyorsun anlamadim
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ariic -- 13 Şubat 2019; 10:25:52 > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _magnetar_ -- 5 Haziran 2020; 16:44:38 > |