Şimdi Ara

Dyno testi zararlıymış!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
1
Favori
9.836
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://youtu.be/GC38Z1VW_Mw

    Galericiler odası başkanı ikinci el oto ekspertizinde dyno testinin araca zarar verdiğini söylemiş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Galericileri ve başkalarını savunmuyorum ama haklı, Zaten dyno ile motorun fiziksel aşınmasının ne durumda olduğunu anlamak , anlamaya çalışmak pek mümkün değil , expertizcilerin işi bilmeyen müşterinin gözünü boyamak için yaptıkları bir test ...
    Kopresör ölçümü yapmak zor geliyor yada yapmayı bilmiyor !
    Eee , pazarcı- bakkal - kasap - yıkamacılardan expetizci olursa işte böyle olur ...
    Anlatamadığım konu, motorun kendisi çok sağlıklı olabilir. Motorun sağlığı deyince aklınıza turbo, buji gelmesin. Bunlar ufak tefek şeyler. Gidersiniz 10 dakikada bujileri değiştirirsiniz daha demin %85 diyen motor %95 der. Şimdi motor %10 sağlık mı kazandı?

    Benim bahsettiğim şey motorun gerçek sağlığını dyno testi ile ölçemeyeceğimizdir. Segman-silindir cidarı arası aşınma, supap aşınması gibi kompresyon kaybına yol açacak, tamiri için motorun açılmasını gerektiren ve dışarıdan gözlemle görülemeyecek yıpranmaları (Turbonun yıpranmasını görürsünüz, bujiyi görürsünüz, bobini görürsünüz v.b) Dyno testi ile tespit edemezsiniz.

    İcabında sadece gaz ayarı çok bozuktur, motor %75 güç verir. Gidersiniz bir gazcıya, iyi bir ayar yaparsınız hoop motor %20 can kazandı. Yanıltır yani Dyno.

    En garantisi gidersiniz bir motor ustasına, bujileri söker benzin pompasının sigortasını söker (Hatta en güzeli önce benzin pompasının sigortasını söküp marş basıp, kütükteki benzini boşaltıp öyle bujileri sökmektir), hava saatini buji yuvasına takar marş basarsınız. Bunu 4 silindir için de tekrar edersiniz. Elde ettiğiniz değerleri de fabrika çıkış değerleri ile kıyaslarsınız. Atıyorum fabrika çıkış değeri 190 psi olan bir motordan 160 psi basınç aldıysanız motor %84 diye tespit yapabilirsiniz ki bu iyi bir değer sayılmaz. Ya da atıyorum 3 silindirden 180 psi değerini almışsınızdır, 1 silindir 150 psi vermiştir. O motorun sağlıksız olduğuna kanaat getirebilirsiniz. Kompresyon testi motorun bakımlı olup olmamasına ya da turbo arızasının olup olmamasına göre değişmez. Alacağınız değer sabittir.
  • Ulan bu ulkede serefiyle is yapan insan bulmak niye bu kadar zor ya? Herkes cakallik pesinde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galericiler odası başkanı, galerilerin km düşürüp tüketiciye zarar verdiğini neden söylemiyor?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galericileri ve başkalarını savunmuyorum ama haklı, Zaten dyno ile motorun fiziksel aşınmasının ne durumda olduğunu anlamak , anlamaya çalışmak pek mümkün değil , expertizcilerin işi bilmeyen müşterinin gözünü boyamak için yaptıkları bir test ...
    Kopresör ölçümü yapmak zor geliyor yada yapmayı bilmiyor !
    Eee , pazarcı- bakkal - kasap - yıkamacılardan expetizci olursa işte böyle olur ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugüne kadar yapiliyordu da şimdi mi zararli olduğu öğrenilmis?
    Benim bildiğim dyno; motor verisini değil, güç verisini veriyor. Bu ikisi bir değil ki !!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi dyno sadece güç verisini verir.Babam ekspertiz kendimize aldığımız araçlarida dynoya sokup güç verisini aliyoruz,daha sonra motora motor ustası bakıyor ve motorun durumunu çözüyor hocam.Motoru kötü durumda olan araba zaten az beygir gücü veriyor tabi bakimi yapılmamıştır,turbo enjektör sorunludur bunlar oluncada az güç verir.Yani dyno sahtekarlık falan değil.Sahtekar ekspertiz var mi dersen dolu :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galericileri herkes gibi bende sevmem
    Ancak TR de yapılan dyno testleri anlamsızdır,ve yanlış yapılıyor zararlı olduğu doğru.
    Bu videodaki arkadaş da kendi işine geldiği gibi konuşuyor,
    Geçiniz

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galericiler odası başkanı nedir ayrıca,galericilerin bir odası olmasına gerek mi var,saçmalık

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coldplay3517

    Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi dyno sadece güç verisini verir.Babam ekspertiz kendimize aldığımız araçlarida dynoya sokup güç verisini aliyoruz,daha sonra motora motor ustası bakıyor ve motorun durumunu çözüyor hocam.Motoru kötü durumda olan araba zaten az beygir gücü veriyor tabi bakimi yapılmamıştır,turbo enjektör sorunludur bunlar oluncada az güç verir.Yani dyno sahtekarlık falan değil.Sahtekar ekspertiz var mi dersen dolu :)
    Bujileri eskimiş, filtre değişim zamanı gelmiş bir araba Dyno'da düşük güç çıkartabilir. Dyno karşılaştırma yapmaya yarayabilir ama motor hakkında net bilgi veremez.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Bende aynı şeyden bahsettim zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coldplay3517

    Bende aynı şeyden bahsettim zaten.
    Yok motorun kendisi sağlıklı ve sağlam olabilir ama bakımsızsa, kötü ateşleme sistemi varsa düşük güç çıkartabilir. Bu da motor bitik intibası oluşturur.
  • goodorevil kullanıcısına yanıt
    Yav hocam aynısını dedim zaten bende :) benimi trolluyorsun anlamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Galericiler turşu arabaların dyno'da gözükmesini istemiyor olabilirler.
  • Galericiler başkanı basın toplantısı bitiminde çiğ köfte ve ayran ikram ederek açıklamalarını sürdürdü

    Elektrik de zararlı, çarpıyor insanları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coldplay3517

    Yav hocam aynısını dedim zaten bende :) benimi trolluyorsun anlamadim
    Anlatamadığım konu, motorun kendisi çok sağlıklı olabilir. Motorun sağlığı deyince aklınıza turbo, buji gelmesin. Bunlar ufak tefek şeyler. Gidersiniz 10 dakikada bujileri değiştirirsiniz daha demin %85 diyen motor %95 der. Şimdi motor %10 sağlık mı kazandı?

    Benim bahsettiğim şey motorun gerçek sağlığını dyno testi ile ölçemeyeceğimizdir. Segman-silindir cidarı arası aşınma, supap aşınması gibi kompresyon kaybına yol açacak, tamiri için motorun açılmasını gerektiren ve dışarıdan gözlemle görülemeyecek yıpranmaları (Turbonun yıpranmasını görürsünüz, bujiyi görürsünüz, bobini görürsünüz v.b) Dyno testi ile tespit edemezsiniz.

    İcabında sadece gaz ayarı çok bozuktur, motor %75 güç verir. Gidersiniz bir gazcıya, iyi bir ayar yaparsınız hoop motor %20 can kazandı. Yanıltır yani Dyno.

    En garantisi gidersiniz bir motor ustasına, bujileri söker benzin pompasının sigortasını söker (Hatta en güzeli önce benzin pompasının sigortasını söküp marş basıp, kütükteki benzini boşaltıp öyle bujileri sökmektir), hava saatini buji yuvasına takar marş basarsınız. Bunu 4 silindir için de tekrar edersiniz. Elde ettiğiniz değerleri de fabrika çıkış değerleri ile kıyaslarsınız. Atıyorum fabrika çıkış değeri 190 psi olan bir motordan 160 psi basınç aldıysanız motor %84 diye tespit yapabilirsiniz ki bu iyi bir değer sayılmaz. Ya da atıyorum 3 silindirden 180 psi değerini almışsınızdır, 1 silindir 150 psi vermiştir. O motorun sağlıksız olduğuna kanaat getirebilirsiniz. Kompresyon testi motorun bakımlı olup olmamasına ya da turbo arızasının olup olmamasına göre değişmez. Alacağınız değer sabittir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coldplay3517

    Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi dyno sadece güç verisini verir.Babam ekspertiz kendimize aldığımız araçlarida dynoya sokup güç verisini aliyoruz,daha sonra motora motor ustası bakıyor ve motorun durumunu çözüyor hocam.Motoru kötü durumda olan araba zaten az beygir gücü veriyor tabi bakimi yapılmamıştır,turbo enjektör sorunludur bunlar oluncada az güç verir.Yani dyno sahtekarlık falan değil.Sahtekar ekspertiz var mi dersen dolu :)
    Mesajınızdan İşin teknik boyutunu bilmediğiniz anlaşılıyor,
    Motoru kötü durumda olan bir çok araç Dyno da yüksek güç verdiği tespit edilmiş bir durumdur.Çünkü motorun içeriside ki sürtünme kat satısı azalmıştır. , segman - piston , silindir içerisinde çok rahat hareket etmektedir, üzerine üstlük siz aracın tekerleklerini silindir üzerine çıkartıp mağruz kaldığı, asfalt - yer sürtünmesinden kurtarıp yer sürtünmesinden de kurtarıp ölçüm yapıyorsunuz.
    Aracın motorunun iyi olup olmadığını en doğru biçimde anlaya bilmek için Sıkıştırma oranlarını ölçmek gerekir, yani hem sıcak hem soğuk kompresör testi gerekir.
    Motoru kötü araba Dyno da az güç üretir diye birşey yok

    Yine söylüyorum Galericileri ve Başkanlarını Kesinlikle savunmuyorum. Ayrıca videoda ki elemanın neden bu kadar ağladığını anlayamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ariic -- 13 Şubat 2019; 10:25:52 >




  • Antalya'da bundan bir kaç sene önce yaklaşık 3~4 yaşında BMW 3 serisi dizel alan bir arkadaşım aracı almadan önce ekspertize sokuyor ve motor % 94 gibi bir değer veriyor. Arabayı aldıktan bir kaç ay sonra araba trafikte iken bir anda motordan dumanlar çıkmaya başlamış, arabayı zar zor kenara çekip durduruyor ve sonuç; motor pert olmuş. Tam rakamını hatırlamıyorum ama yaklaşık 20 bin TL gibi bir rakama sıfır sandık motor almak zorunda kalıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Anlatamadığım konu, motorun kendisi çok sağlıklı olabilir. Motorun sağlığı deyince aklınıza turbo, buji gelmesin. Bunlar ufak tefek şeyler. Gidersiniz 10 dakikada bujileri değiştirirsiniz daha demin %85 diyen motor %95 der. Şimdi motor %10 sağlık mı kazandı?

    Benim bahsettiğim şey motorun gerçek sağlığını dyno testi ile ölçemeyeceğimizdir. Segman-silindir cidarı arası aşınma, supap aşınması gibi kompresyon kaybına yol açacak, tamiri için motorun açılmasını gerektiren ve dışarıdan gözlemle görülemeyecek yıpranmaları (Turbonun yıpranmasını görürsünüz, bujiyi görürsünüz, bobini görürsünüz v.b) Dyno testi ile tespit edemezsiniz.

    İcabında sadece gaz ayarı çok bozuktur, motor %75 güç verir. Gidersiniz bir gazcıya, iyi bir ayar yaparsınız hoop motor %20 can kazandı. Yanıltır yani Dyno.

    En garantisi gidersiniz bir motor ustasına, bujileri söker benzin pompasının sigortasını söker (Hatta en güzeli önce benzin pompasının sigortasını söküp marş basıp, kütükteki benzini boşaltıp öyle bujileri sökmektir), hava saatini buji yuvasına takar marş basarsınız. Bunu 4 silindir için de tekrar edersiniz. Elde ettiğiniz değerleri de fabrika çıkış değerleri ile kıyaslarsınız. Atıyorum fabrika çıkış değeri 190 psi olan bir motordan 160 psi basınç aldıysanız motor %84 diye tespit yapabilirsiniz ki bu iyi bir değer sayılmaz. Ya da atıyorum 3 silindirden 180 psi değerini almışsınızdır, 1 silindir 150 psi vermiştir. O motorun sağlıksız olduğuna kanaat getirebilirsiniz. Kompresyon testi motorun bakımlı olup olmamasına ya da turbo arızasının olup olmamasına göre değişmez. Alacağınız değer sabittir.

    Alıntıları Göster
    Hocam, pazartesi araç almaya gideceğim İstanbul'a. Ekspertizlere soruyorum, kompresyon testi yapan yok. En azından ben denk gelmedim. Nerede yaptırabilirim motor kompresyon testini? (Avrupa yakası olursa iyi olur)
    https://forum.donanimhaber.com/istanbul-da-kaliteli-ekspertiz-onerisi--143852298



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _magnetar_ -- 5 Haziran 2020; 16:44:38 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.