Şimdi Ara

Gaza basınca takır takır ses geliyor!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
1.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. 2006 otomatik vites cvt şanzımanlı Honda jazz sahibiyim. 3 yıl oldu alalı. Pek sorun yaşadığım söylenemez çok şükür. Ama dün akşamdan beri başlıkta belirttiğim sorun var. Vitesi d veya s moduna alsam da gaza basınca arabanın altından takır takır ses geliyor. Ayağımı çekip tekrar basınca ses gidiyor. Mesela ışıklarda durduktan sonra gaza basınca yine o ses geliyor. Baya rahatsız oldum. Ayrıca normalde ışıklarda falan beklerken ayağımı frenden çekince araç kendiliğinden yavaşça ilerlerdi. Ama artık gitmiyor. Sabit bekliyor. Ben gaza basınca ilerliyor ama dediğim gibi tuhaf bir ses geliyor. Neden böyle oluyor sizce bilgisi olan var mı? Moralim bozuldu.

    Düzenleme: bugün sanayiye gittim tanıdık bir ustaya. Üst Motor kulağı(takozu) kırılmış. İçi bildiğin kırık. Üst motor kulağı değişti. Ayrıca bakım yaptırdım. Motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi değişti. Balatalara bakım yapıldı. Araba şu an gıcır gıcır oldu. Kalkıştı ses ve sarsıntı gitti. Çok güzel oldu valla nazar değmesin hepsini 620 TL ye hallettim işçilik dahil. Yani kısacası sesin kaynağı motor kulağı(takozu) bu arada şanzıman yağında sıkıntı yokmuş rengi falan güzelmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Night King -- 15 Haziran 2020; 18:29:12 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • 2006 modellerde cvt var mıydı brn i-shift biliyordum ilginç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan kaç kilometrede ve sende olduğu süre içinde bakımını yaptırdın mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Şuan kaç kilometrede ve sende olduğu süre içinde bakımını yaptırdın mı?
    87 binde aldım şu an 97 binde. Hiç bakım yaptırmadım. Zaten çok fazla da kullanmadım. Arada şehirlerarası falan. Genelde kısa mesafe şehir içi kullandım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 yildir bakim yaptirmadin mi😳😳😳😳

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Night King

    87 binde aldım şu an 97 binde. Hiç bakım yaptırmadım. Zaten çok fazla da kullanmadım. Arada şehirlerarası falan. Genelde kısa mesafe şehir içi kullandım.

    Alıntıları Göster
    Şehiriçi kullanım daha fazla yıpratıcıdır. Benim bildiğim kadarıyla cvt onarımı yapılmıyor, daha doğrusu onarıma yaklaşılmıyor. Ya çıkma ya da yeni takılıyor. Açıkçası uzmanı ya da anlayanı var mıdır bilmiyorum, servise gitmek en doğrusu olabilir. Önce obd üzerinden hata kodları okunur belki ordan birşeyler görünür.

    Tabi bütün bunlar sorun şanzıman kaynaklıysa, umarım daha basit bir sorundur ve sorun başka ise de yağı olması gerektiği şekilde değiştir. Geciktiği her an değişim olsa da şanzıman kurtulmaz, geri dönüşü olmayan hasarlar oluşur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eko33

    3 yildir bakim yaptirmadin mi😳😳😳😳
    Ne bileyim 3 yılda 10 bin km yapınca gerek görmedim bi de herhangi bir sorun yaşamayınca benim bu ilk arabam. Pek anlamıyorum bu işlerden yol gösteren yok. Mesela bakım derken neler yaptırmalıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Night King -- 13 Haziran 2020; 20:19:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Şehiriçi kullanım daha fazla yıpratıcıdır. Benim bildiğim kadarıyla cvt onarımı yapılmıyor, daha doğrusu onarıma yaklaşılmıyor. Ya çıkma ya da yeni takılıyor. Açıkçası uzmanı ya da anlayanı var mıdır bilmiyorum, servise gitmek en doğrusu olabilir. Önce obd üzerinden hata kodları okunur belki ordan birşeyler görünür.

    Tabi bütün bunlar sorun şanzıman kaynaklıysa, umarım daha basit bir sorundur ve sorun başka ise de yağı olması gerektiği şekilde değiştir. Geciktiği her an değişim olsa da şanzıman kurtulmaz, geri dönüşü olmayan hasarlar oluşur.

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler. Allah korusun şanzıman olmasın da

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Night King

    Ne bileyim 3 yılda 10 bin km yapınca gerek görmedim bi de herhangi bir sorun yaşamayınca benim bu ilk arabam. Pek anlamıyorum bu işlerden yol gösteren yok. Mesela bakım derken neler yaptırmalıyım?

    Alıntıları Göster
    Kullanım kılavuzu en doğrusunu söyler. Elinde yoksa pdf olarak indirebilirsin. Neyin ne zaman ve ne şekilde değişeceği yazılıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gaza basınca alttan mekanik bir parca demir demire çarpar g,ibi ses geliyorsa
    araba gazı senin basmandan daha geç tepki veriyorsa

    Hiç zorlama hemen otomatik cvtden anlayan bir şanzımancı bul yaptır

    Aksi halde bnm gibi zincir kopartırsın
    O zman 1000tl lik masraf bana 4000 mal olmustu.Ustanın dediği kopan zincir sensörleri dağıtmış onlar pahalı demişti.


    eğer yukarıda anlattıklarımı yaşıyorsan arabayı sakın zorlama s d dip gaz bile yapma hatta mümkünse çekici ile götür hiç risk alma derim.

    CVT şanzımanın tamiri var.Ama çok iyi bir şanızmancı bulman gerekiyor.Her otomatik şanzımancı yapamıyor.İyi araştırman lazım.Ben Maslakta Mahir ustaya yaptırmıştım.2011 yılında sanırım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: skuti61

    Gaza basınca alttan mekanik bir parca demir demire çarpar g,ibi ses geliyorsa
    araba gazı senin basmandan daha geç tepki veriyorsa

    Hiç zorlama hemen otomatik cvtden anlayan bir şanzımancı bul yaptır

    Aksi halde bnm gibi zincir kopartırsın
    O zman 1000tl lik masraf bana 4000 mal olmustu.Ustanın dediği kopan zincir sensörleri dağıtmış onlar pahalı demişti.


    eğer yukarıda anlattıklarımı yaşıyorsan arabayı sakın zorlama s d dip gaz bile yapma hatta mümkünse çekici ile götür hiç risk alma derim.

    CVT şanzımanın tamiri var.Ama çok iyi bir şanızmancı bulman gerekiyor.Her otomatik şanzımancı yapamıyor.İyi araştırman lazım.Ben Maslakta Mahir ustaya yaptırmıştım.2011 yılında sanırım.
    offf anladım teşekkürler. pazartesi gitcem inşallah




  • şanzuman yağı kritik seviyenin altına düşmüş
    riske girmeden çekici ile şanzumancıya götürün
  • Servise git bence baktır. Ya da bölgemde bilinmiş yetkili servisler de olabilir. Ancak KESINLIKLE tek başına gitme ilk arabanmis zokkalamaya çalışabilirler (özellikle sanayi esnafı malesef) bilen yaşça büyük şehrin yerlisi veya en azından motor ustası tanıdığı birine götürün. Hiç bir şey olmasa yağı değişecektir.
    Birisiyle gitme imkanın yoksa Google'dan araştır direk Honda bayine git arkada yüzde 99 ihtimal kendi servisleri vardır orada baktır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Night King

    Ne bileyim 3 yılda 10 bin km yapınca gerek görmedim bi de herhangi bir sorun yaşamayınca benim bu ilk arabam. Pek anlamıyorum bu işlerden yol gösteren yok. Mesela bakım derken neler yaptırmalıyım?

    Alıntıları Göster
    bakım, yağ,filtre ve ömrü dolan parçaların değişimidir. bakım ve sorunların için ilk olarak honda yetkili servisine götürmeni tavsiye ederim. fiyat pahalı gelirse sanayide honda özel servisleri ve bosch car servis, euromaster gibi servislere götürebilirsin. 4 litre tam sentetik 5w30 yağ ile 2 yılda bir bakım yaptırabilirsin.




  • Arkadaşım bu arada hemen bakımını da yaptır,bakım aralığı genelde 10k km/1 yıldır,km değişebilir ama yıl değişmez.Km dolmadıysa yıldan dolar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok teşekkürler. Mutlaka bakımları da yaptırcam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Night King kullanıcısına yanıt
    Periyodik Bakım aralığı Yıl'da 1 defa veya her 10.000 km'de ( hangisi önce dolarsa ) yapılması gerekir. Size tavsiyem bir motor ustasına gidip arızanızı gösterip bakım yaptırmanız aldığınızda bakımı geldiğini düşünürsek 20.000km'dir bile yapılmıyor olabilir. Yaptırmamanın zararına hiç girmiyorum bile
  • 3 yildir arabaya el sürmemek ne demek arkadaşşş dili olsada konuşsa keşke inş büyük sorun cikarmaz sana hiç mi yağina suyuna bakmadin hiç mi hidrolik yapina varsa şanziman yapina antifriz koymadin hiç mi buji kontrolu kablo kontrolu yaptirmadin arkadaşş yazik değil mi.? 300,400tl hal edicegin bakimi 3 yil sonra 3 bin 4 bin tl yaparsin artk

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CVT şanzıman için yağ her şeydir. Diğer şanzımanlar belki yağsızlığı bir süre telafi eder ancak cvt etmez. Bunun için de Hondanın kendi tavsiye ettiği yağı almanız gerekli. Zaten bakmanız gereken tek şey yağı siz ölseniz o ölmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondatugraL -- 14 Haziran 2020; 13:50:14 >
  • Güncelledim konuyu yardımlar için teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Night King -- 15 Haziran 2020; 18:32:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.