Şimdi Ara

DCİ MOTOR MU MULTİJET MOTOR MU ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
139
Cevap
0
Favori
30.195
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bu iki motordan her bakımdan hangisi daha iyidir ?



  • ykaya1983 y kullanıcısına yanıt
    Y ykaya1983 demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Sanayide ustalara sorduğumda hepsi de multijetin iyi bir motor olduğunu söylüyor.Genelde dcı nin daha az yaktığını multijetin daha sağlam olduğunu söylediler.

    Sanayideki ustalar Multijet daha iyi diyorsa kesinlikle DCİ daha iyidir.
    bir elektrik mühendisi ve düşük hacimli dizel motor takipcisi olarak dci mi mj mi denilirse her ikisininde artıları eksileri olabilir diyorum ancak üst üste koydugumuzda mj daha öndedir..bazı arkadaslar dizel motor blgilerini sanayicilerden aldıklarından bilmedikleri çok şey olabiliyor..makina mühendisi italyan arkdasım vardı pietro adında fiat motor bölümünde çalışıyordu bizde o zamanlar dizel motor gerekiyordu fiat ile çalışıyorduk ordan az çok bilgim var..mj motorlar 2000 lı yılların başında geliştirlmeye başlanmış...bu motor öncelikle fiata baglı bir kurum olan Elasis(şimdiki adı ile CRF:ayrıca multiair ve 2014 de gelecek euro6 motorlarını geliştirmeye devam ediyor) de başlanmış..common rail teknolojisinide 1997 yılında yine bu şirket geliştirmiş..yani ilk common rail fiat tarafından bulunmuştur.. şirket adresi isteyen mail atıp bilgi alabilir..http://www.crf.it/it-IT/Pagine/default.aspx ayrıca elasis hakkında bilgihttp://annualreport2010.fiatspa.com/en/report-operations/research-and-innovation/elasis ...Neyse daha sonra gm ile fiat malum anlaşmalar yapılmış ve motor gelişimi devam etmiş..bu arada renoda mj haberlerinin ardından kendiside düşük hacimli dizel motor üretimi için Nissan ile ortak üretim anlaşması yapıyorlar (sanırım Nissan ile reno yine 2000 yıllarda başka stratejik ortaklıklarıda vardı)..bilindiği gibi Dünyadaki en fazla dizel motor üretimini Japonlar yapar ancak fabrika çıkışları Çin dir..Çindeki Deutz fabrikasınıda gezmişliğim vardır..daha sonra citreon pejo ortaklıgındaki PSA grup, alman vw ve diğer firmalarda düşük hacimli dizel motor üretimlerini başlamış yada hızlandırmışlardır..Ancak ivmelenme mj ve dci ile başlamıştır..bu böyle gidiyor..
    quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Sanayide ustalara sorduğumda hepsi de multijetin iyi bir motor olduğunu söylüyor.Genelde dcı nin daha az yaktığını multijetin daha sağlam olduğunu söylediler.

    Sanayideki ustalar Multijet daha iyi diyorsa kesinlikle DCİ daha iyidir.

    Alıntıları Göster
    Dci yakıt ve performasn yönünden bence en iyi dizeldir.DCI candır.Mercedes bile Dci Tercih ettiyse vardır bir sebebi.

    Multijetin tek artısı daha uzun ömürlü olması BENCE
    quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula


    Multijet ne zmn 100 bg geçip 300 tork verdi ?? 1.3 ler sütçü beygiri gibi.Lineada var doblda var iş yerinde solllamaya çıkmadan önce kelimei şehadet getiriyorum.

    1.6 Yı diyorsan Renonun 1.6 Dci Şuanda 1.6 multijetten her yönden daha yüksek performanslı ve ekonomik

    nezaman verdiğini yazdım ya , 2008 yılında 120bg 300nm ,
    o yıllarda DCI 85 bg lerde sürünüyordu ,
    1,6 dcı ise daha yeni yeni geliyor , pek yakında Mjet ten de bir yenilik gelir
    2008 yılı teknolojisi ile 2013 teknolojisi kıyaslanamaz ,

    Alıntıları Göster
    Çocukca sidik işine girmeyin fazla beygir veren motor iyi mi olur güldürmeyin allah aşkına motor dediğiniz sağlamlığıyla az yakıt tüketimiyle emisyon değerlerinin az olması koşullarıyla iyi motor olarak değerlendirilir neymiş efendim dci motor 2008 yılında 85 hp imiş'de sürünüyormuş bir ortama girdiğinizde söylemeyin millet kıçıyla güler.
    1.3 Mjet aslinda iyi bir motor.Elestiren insanlar genel olarak dobloda bu motoru kullanmislar.

    Fakat bu noktada suc motorun degil, 1248 cc lik motoru jip gibi bir araca koyan fiatta.

    Ornegin bu motoru kullanan punto sahipleri genel olarak memnun.Arabanin hakki olan kasa o cunku.

    Bu arada 90liklarda olan turbo lag ina ben de katiliyorum fakat 95'liklerde bu sorun bir nebze duzeltildi.Ayrica unutmayin ki ayni sorun 105 dci'de de vardi.2000 devir alti yoktu resmen arabada.Sonradan onu da duzelttiler.
    EmreGLC kullanıcısına yanıt
    EmreGLC demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: PolarMohr


    Liseli ergen olduğun belli zincirli olduğunu belirttiğim motor 1.3 multijetdir kafandan uydurup sallama ayrıca 2003 yılında aldığımız dci motor clio'dan tut 2005 dci megane aracımız dahil 15.000 km'de girdi bakıma inanmıyorsan araştırabilirsin laguna III DCİ aracımızda 20.000 km bakıma girmekteydi seninle tartışmaya giripte seviyemi düşüremem fındık multijetinle mutlu mesut yaşa arkadaşım.

    hehe bilemedin ,
    m jetin sadece 1,3 ten ibaret olduğunu sanıyorsun ,
    ve tüm m jetlerın aynı olduğunu idda ediyorsun ,
    1,9 bi turbo 190 PS (140 kW; 187 hp). m jetten haberin yok ,
    sen git babanın arabasını biraz daha incele de öyle gel ,küçük kardeşim ,
    Yapay Zekanın Yanıtı

    DCi Motor mu Multijet Motor mu?

    Dizel motorlar arasında seçim yaparken, DCi ve Multijet teknolojileri sıklıkla karşılaştırılır. Her iki teknolojinin de kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır, bu nedenle sizin için doğru seçimi yapmak önemlidir.

    DCi (Common-Rail Direct Injection) Teknolojisi

    • DCi motorlar, yakıtı silindirlere doğrudan püskürten ortak bir yakıt rayı sistemine sahiptir.
    • Bu sistem, daha hassas yakıt enjeksiyonu ve daha verimli yanma sağlar.
    • DCi motorlar, genellikle daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerlerine sahiptir.

    Multijet Teknolojisi

    • Multijet motorlar, yakıtı silindirlere çoklu enjektörlerle püskürtür.
    • Bu, daha ince yakıt parçacıkları ve daha verimli yanma oluşturur.
    • Multijet motorlar, genellikle daha iyi tork ve güç çıkışı sunar.

    Seçim Yapma Faktörleri

    DCi ve Multijet motor teknolojileri arasındaki en iyi seçim, önceliklerine ve bütçene bağlıdır.

    • Yakıt Verimliliği: DCi motorlar, daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleriyle bilinir.
    • Performans: Multijet motorlar, daha iyi tork ve güç çıkışı sağlar.
    • Güvenilirlik: Her iki motor teknolojisi de genel olarak güvenilirdir, ancak Renault Kangoo 1.5 dCi motorlarında kronik sorunlar olduğu bildirilmiştir.
    • Fiyat: DCi motorlar genellikle Multijet motorlardan daha uygun fiyatlıdır.

    1.3 Multijet mi 1.5 dCi mi sorusunun cevabı, önceliklerine bağlıdır. Daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon istiyorsan 1.5 dCi, daha iyi performans istiyorsan 1.3 Multijet daha iyi bir seçim olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • TDI(Ciğerli)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    TDI(Ciğerli)
    Multijet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    TDI(Ciğerli)

    En ciğerlisi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC918CAF3

    Multijet

    Alıntıları Göster
    multijet
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armitron

    multijet

    Alıntıları Göster
    Her ikisinide kullanmış biri olarak özellikle düşük tüketim ve turbo geçişinin (turbo lag) daha alt devirlerde olması sebebiyle Renault DCİ derim, multijet motorda özellikle 75 hp çok verimsiz geliyor bana kişisel yorumum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Armitron

    multijet

    Alıntıları Göster
    Sanayide ustalara sorduğumda hepsi de multijetin iyi bir motor olduğunu söylüyor.Genelde dcı nin daha az yaktığını multijetin daha sağlam olduğunu söylediler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Sanayide ustalara sorduğumda hepsi de multijetin iyi bir motor olduğunu söylüyor.Genelde dcı nin daha az yaktığını multijetin daha sağlam olduğunu söylediler.

    Sanayideki ustalar Multijet daha iyi diyorsa kesinlikle DCİ daha iyidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061

    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Sanayide ustalara sorduğumda hepsi de multijetin iyi bir motor olduğunu söylüyor.Genelde dcı nin daha az yaktığını multijetin daha sağlam olduğunu söylediler.

    Sanayideki ustalar Multijet daha iyi diyorsa kesinlikle DCİ daha iyidir.

    Alıntıları Göster
    Dci yakıt ve performasn yönünden bence en iyi dizeldir.DCI candır.Mercedes bile Dci Tercih ettiyse vardır bir sebebi.

    Multijetin tek artısı daha uzun ömürlü olması BENCE




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Sanayide ustalara sorduğumda hepsi de multijetin iyi bir motor olduğunu söylüyor.Genelde dcı nin daha az yaktığını multijetin daha sağlam olduğunu söylediler.

    Sanayideki ustalar Multijet daha iyi diyorsa kesinlikle DCİ daha iyidir.

    neden böyle dedin hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nk061


    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    Sanayide ustalara sorduğumda hepsi de multijetin iyi bir motor olduğunu söylüyor.Genelde dcı nin daha az yaktığını multijetin daha sağlam olduğunu söylediler.

    Sanayideki ustalar Multijet daha iyi diyorsa kesinlikle DCİ daha iyidir.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    Dci yakıt ve performasn yönünden bence en iyi dizeldir.DCI candır.Mercedes bile Dci Tercih ettiyse vardır bir sebebi.

    Multijetin tek artısı daha uzun ömürlü olması BENCE

    tek artısı mı ?
    2008 yılında rakipleri 100bg ve 240 Nm değerleri zar zor verebilirken ,
    m jet 120 bg 300Nm torq üretebiliyordu ,
    uzun ömürün yanına performans da eklemek gerekiyor ,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    Dci yakıt ve performasn yönünden bence en iyi dizeldir.DCI candır.Mercedes bile Dci Tercih ettiyse vardır bir sebebi.

    Multijetin tek artısı daha uzun ömürlü olması BENCE

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle DCi motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    Dci yakıt ve performasn yönünden bence en iyi dizeldir.DCI candır.Mercedes bile Dci Tercih ettiyse vardır bir sebebi.

    Multijetin tek artısı daha uzun ömürlü olması BENCE

    tek artısı mı ?
    2008 yılında rakipleri 100bg ve 240 Nm değerleri zar zor verebilirken ,
    m jet 120 bg 300Nm torq üretebiliyordu ,
    uzun ömürün yanına performans da eklemek gerekiyor ,

    Multijet ne zmn 100 bg geçip 300 tork verdi ?? 1.3 ler sütçü beygiri gibi.Lineada var doblda var iş yerinde solllamaya çıkmadan önce kelimei şehadet getiriyorum.

    1.6 Yı diyorsan Renonun 1.6 Dci Şuanda 1.6 multijetten her yönden daha yüksek performanslı ve ekonomik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula

    Dci yakıt ve performasn yönünden bence en iyi dizeldir.DCI candır.Mercedes bile Dci Tercih ettiyse vardır bir sebebi.

    Multijetin tek artısı daha uzun ömürlü olması BENCE

    tek artısı mı ?
    2008 yılında rakipleri 100bg ve 240 Nm değerleri zar zor verebilirken ,
    m jet 120 bg 300Nm torq üretebiliyordu ,
    uzun ömürün yanına performans da eklemek gerekiyor ,

    Multijet ne zmn 100 bg geçip 300 tork verdi ?? 1.3 ler sütçü beygiri gibi.Lineada var doblda var iş yerinde solllamaya çıkmadan önce kelimei şehadet getiriyorum.

    1.6 Yı diyorsan Renonun 1.6 Dci Şuanda 1.6 multijetten her yönden daha yüksek performanslı ve ekonomik

    Alıntıları Göster
    70'lik 1.3 multijet 65lik dciye göre daha atak tecrübeyle sabit




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC918CAF3

    70'lik 1.3 multijet 65lik dciye göre daha atak tecrübeyle sabit

    Alıntıları Göster
    ikisini de kullanmış biri olarak, cevap = ikisi de iyi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-CC918CAF3

    70'lik 1.3 multijet 65lik dciye göre daha atak tecrübeyle sabit

    Alıntıları Göster
    Çabuk dağılmayan ve verimli olarak MTJ daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula


    Multijet ne zmn 100 bg geçip 300 tork verdi ?? 1.3 ler sütçü beygiri gibi.Lineada var doblda var iş yerinde solllamaya çıkmadan önce kelimei şehadet getiriyorum.

    1.6 Yı diyorsan Renonun 1.6 Dci Şuanda 1.6 multijetten her yönden daha yüksek performanslı ve ekonomik

    nezaman verdiğini yazdım ya , 2008 yılında 120bg 300nm ,
    o yıllarda DCI 85 bg lerde sürünüyordu ,
    1,6 dcı ise daha yeni yeni geliyor , pek yakında Mjet ten de bir yenilik gelir
    2008 yılı teknolojisi ile 2013 teknolojisi kıyaslanamaz ,
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pixelbs

    quote:

    Orijinalden alıntı: the_zula


    Multijet ne zmn 100 bg geçip 300 tork verdi ?? 1.3 ler sütçü beygiri gibi.Lineada var doblda var iş yerinde solllamaya çıkmadan önce kelimei şehadet getiriyorum.

    1.6 Yı diyorsan Renonun 1.6 Dci Şuanda 1.6 multijetten her yönden daha yüksek performanslı ve ekonomik

    nezaman verdiğini yazdım ya , 2008 yılında 120bg 300nm ,
    o yıllarda DCI 85 bg lerde sürünüyordu ,
    1,6 dcı ise daha yeni yeni geliyor , pek yakında Mjet ten de bir yenilik gelir
    2008 yılı teknolojisi ile 2013 teknolojisi kıyaslanamaz ,

    Alıntıları Göster
    Çocukca sidik işine girmeyin fazla beygir veren motor iyi mi olur güldürmeyin allah aşkına motor dediğiniz sağlamlığıyla az yakıt tüketimiyle emisyon değerlerinin az olması koşullarıyla iyi motor olarak değerlendirilir neymiş efendim dci motor 2008 yılında 85 hp imiş'de sürünüyormuş bir ortama girdiğinizde söylemeyin millet kıçıyla güler.




  • Dizel deyince akla "DCi stayla" gelir.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.