< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Yıllarca 150 torklu atmosferik benzinli kullandım, şimdi 320 torklu dizele geçtim araba sürerken saçma bi gülümseme oluyor suratımda
![]() Ama benzinli aracımda 6500 devir çevirmeyi de arada özlemiyor değilim sesi kulaklarımda hala... Ama tabi şöyle 150 beygirlik 250 torkluk bi turbo benzinli motor en keyiflisi olur. Hem tork hem devir. Ama malum yakıt fiyatları... Kısaca otomobil sever biri için hepsinin tadı ayrı. |
tork sıkıcı şuan dizel kullanıyorum tamam yokuş tırmanırken zevkli ama düz yolda 2000 devirde yapıştırıp 3000 devirde tork bitiyor herşey bitiyor
![]() benzinlide hele turbo benzinlide basınca hem yapıştırıyor hem gidiyor hem bağırıyor |
Kamyon sevenleri bilmemde otomobili gerçekten seven adamlar benzinli motordan başka motor seçmez.
|
Şimdi gündelik kullanımda ve ekonomik kullanımda dizelin avantajlı göründüğü bir gerçek.
Yine de nispeten yüksek hacimli bir atmosferiğin tadına mutlaka bakmalısınız diyorum. Gayet sessiz ve mazlum bir şekilde 1500-2000 devirde dahi arabayı zorlanmadan taşıması, vites düşürmelerde dizelin tork patlamasını aratmayan ivmelenmesi ve güzel sesi ile tatmin eder. Şöyle ki, mesela 5. vitesle 100 km/sa civarı bir hızla gidiyorsanız, ani hızlanmanız gerektiğinde debriyaja basın ama sağ ayağınız gaz pedalının üstünde kalsın (Pedala ekstra bir şiddet de uygulamayın), vitesi 5'den 3'e çekin, tam debriyajı bırakırken gaz pedalını da döşemeye yaslayın. 3. viteste -en azından benim arabamda- 145 km/sa hıza kadar yolu var. Nasıl hızlandığına, nasıl istekli gittiğine hayret edersiniz. Oysa aracın o aralarda verdiği tork 175 nm civarı. Ama bir de şu olay var, mesela 3. vites 2000 devirde gaz pedalını ezmeye başlıyorum, devir 3500'den 4000'e doğru tırmanırken VVT'nin de etkisi ile hani dizel gibi koltuğa yaslamasa da insanın içini gıdıklayan bir ivmelenme başlıyor. Aracın tork patlaması ile olmasa bile, kararlı ve etkin bir şekilde hızlandığını hissetmek güzel bir duygu. Ha diyeceksiniz ki ne zaman yapıyorsun bunları? Genelde araba 3000 devri dahi görmez bende. En geç 2500 devirde büyütürüm vitesi. Ama arada sırada ne bileyim bir benzinlikten bölünmüş yola katılırken, bölünmemiş yolda araç sollarken (Aslında vites düşürmeme gerek yok, araç zaten topluyor ama) falan işte bazen insan kendisini tutmuyor. ![]() |
Atmosferik benzin ve turbo dizel kullanıcısı olarak ikiside
![]() Ancak iş uzun yola geldiğinde kesinlikle atmosferik benzin. Gazlayınca çıkardığı sesi, el freninin altından geçen litrelerce benzinin sesi kesinlikle bambaşka. Ama şehir içi için değil. Ayrıca ören yerlerinde neredeyse elektrikli gibi sessiz gitmesi ve çevreye zarar vermemesi de avantajı. Geçen gün soğukta dizeli çalıştırıp bagajı açmaya çalışırken atık gazdan ölüyordum neredeyse. Benzinde böyle birşey yok. Egzozu bile koklayınca insan rahatsız olmuyor. Dizeller çevreye çok zararlı. |
Küçük hacimlerde benzin + turbo
Büyük hacimlerde sadece benzin :) |
Dizel kullancısı olarak turbo benzinli kullanmak her türlü daha keyiflidir. Sessizliği, akıcılığı, performansı çok hoş bence. Atmosferikler için aynı şeyi diyemicem tork düşüklüğü can sıkıyor biraz.
|
Her türlü benzinli daha zevklidir. Özellikle de torku ve beygir gücü fazla olan yüksek hacimli bir benzinli. Uzun uzun devir çevirmek gibisi var mı?
![]() |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 10 Ocak 2018; 19:49:43 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 10 Ocak 2018; 21:6:11 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |