Şimdi Ara

Dizel Sürmek mi Benzinli Sürmek mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
2.462
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yakıt durumunu bir tarafa bırakırsak, bir tarafta park halinde iken gazı köklendiğinde insanı ürettiği yüksek tork nedeniyle koltuğa yapıştıran dizeller ;
    Diğer tarafta yüksek devir çeviren ve genelde beygir gücü dizele göre daha yüksek olan benzinli araçlar var.

    Siz hangi aracı sürerken araçtan daha çok keyif alıyorsunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Yıllarca 150 torklu atmosferik benzinli kullandım, şimdi 320 torklu dizele geçtim araba sürerken saçma bi gülümseme oluyor suratımda



    Ama benzinli aracımda 6500 devir çevirmeyi de arada özlemiyor değilim sesi kulaklarımda hala...

    Ama tabi şöyle 150 beygirlik 250 torkluk bi turbo benzinli motor en keyiflisi olur. Hem tork hem devir. Ama malum yakıt fiyatları...

    Kısaca otomobil sever biri için hepsinin tadı ayrı.
    Şimdi gündelik kullanımda ve ekonomik kullanımda dizelin avantajlı göründüğü bir gerçek.
    Yine de nispeten yüksek hacimli bir atmosferiğin tadına mutlaka bakmalısınız diyorum.
    Gayet sessiz ve mazlum bir şekilde 1500-2000 devirde dahi arabayı zorlanmadan taşıması, vites düşürmelerde dizelin tork patlamasını aratmayan ivmelenmesi ve güzel sesi ile tatmin eder.
    Şöyle ki, mesela 5. vitesle 100 km/sa civarı bir hızla gidiyorsanız, ani hızlanmanız gerektiğinde debriyaja basın ama sağ ayağınız gaz pedalının üstünde kalsın (Pedala ekstra bir şiddet de uygulamayın), vitesi 5'den 3'e çekin, tam debriyajı bırakırken gaz pedalını da döşemeye yaslayın. 3. viteste -en azından benim arabamda- 145 km/sa hıza kadar yolu var. Nasıl hızlandığına, nasıl istekli gittiğine hayret edersiniz. Oysa aracın o aralarda verdiği tork 175 nm civarı.
    Ama bir de şu olay var, mesela 3. vites 2000 devirde gaz pedalını ezmeye başlıyorum, devir 3500'den 4000'e doğru tırmanırken VVT'nin de etkisi ile hani dizel gibi koltuğa yaslamasa da insanın içini gıdıklayan bir ivmelenme başlıyor. Aracın tork patlaması ile olmasa bile, kararlı ve etkin bir şekilde hızlandığını hissetmek güzel bir duygu.
    Ha diyeceksiniz ki ne zaman yapıyorsun bunları? Genelde araba 3000 devri dahi görmez bende. En geç 2500 devirde büyütürüm vitesi. Ama arada sırada ne bileyim bir benzinlikten bölünmüş yola katılırken, bölünmemiş yolda araç sollarken (Aslında vites düşürmeme gerek yok, araç zaten topluyor ama) falan işte bazen insan kendisini tutmuyor.
    Atmosferik benzin ve turbo dizel kullanıcısı olarak ikiside şehir içinde dizel çok rahat, dur kalklar işkence değil, rahat rahat gidiyorsun.

    Ancak iş uzun yola geldiğinde kesinlikle atmosferik benzin. Gazlayınca çıkardığı sesi, el freninin altından geçen litrelerce benzinin sesi kesinlikle bambaşka. Ama şehir içi için değil. Ayrıca ören yerlerinde neredeyse elektrikli gibi sessiz gitmesi ve çevreye zarar vermemesi de avantajı.

    Geçen gün soğukta dizeli çalıştırıp bagajı açmaya çalışırken atık gazdan ölüyordum neredeyse. Benzinde böyle birşey yok. Egzozu bile koklayınca insan rahatsız olmuyor. Dizeller çevreye çok zararlı.
  • Yıllarca 150 torklu atmosferik benzinli kullandım, şimdi 320 torklu dizele geçtim araba sürerken saçma bi gülümseme oluyor suratımda



    Ama benzinli aracımda 6500 devir çevirmeyi de arada özlemiyor değilim sesi kulaklarımda hala...

    Ama tabi şöyle 150 beygirlik 250 torkluk bi turbo benzinli motor en keyiflisi olur. Hem tork hem devir. Ama malum yakıt fiyatları...

    Kısaca otomobil sever biri için hepsinin tadı ayrı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lojistisyen -- 10 Ocak 2018; 19:49:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tork sıkıcı şuan dizel kullanıyorum tamam yokuş tırmanırken zevkli ama düz yolda 2000 devirde yapıştırıp 3000 devirde tork bitiyor herşey bitiyor
    benzinlide hele turbo benzinlide basınca hem yapıştırıyor hem gidiyor hem bağırıyor
  • Dizel kullancısı olarak turbo benzinli kullanmak her türlü daha keyiflidir. Sessizliği, akıcılığı, performansı çok hoş bence. Atmosferikler için aynı şeyi diyemicem tork düşüklüğü can sıkıyor biraz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 25 yıllık koyu bir F1 takipçisi olarak benzinli atmosferik motor sesi gibisi yok benim için Son dönemde turbo benzinli motora geçildiğinden beri eskisi gibi zevk alamıyorum ne yazık ki. Bir de dizele geçilirse tam hüsran olur
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • Benim tercihim benzinliden yana. Bakımını yaptır,bin. Dizel otomobil bana çok komplike geliyor. Zaten akaryakıt fiyatlarına bakıldığında dizelin pek de avantajı kalmadı.
  • Her türlü benzinli daha zevklidir. Özellikle de torku ve beygir gücü fazla olan yüksek hacimli bir benzinli. Uzun uzun devir çevirmek gibisi var mı?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dizel mi Benzin mi
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • benzin dizelden daha zevkli. vtr ye bindiğim zaman acayip acayip sırıtmaya başlıyorum
  • 2.4 cc ustu atmosferik benzinli cok daha eglencelidir turbo dizel ve turbo benzinliden ama isin icine turbo girince dizel bana daha eglenceli geliyor

    Eger turbo dizel bi motoru doldurup kalkarsaniz o ilk koltuga yapistirma hissi muazzam oluyor bu hissi ancak cok guclu turbobenzinli araclardan alabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben oyumu benzinliden yana kullanıyorum. Atmosferik motorda alt devirlerde dizel gibi bir koltuğa yapıştırma durumu olmasada ama atmosferik motorun sessizliği 3 bin devirden sonra yavaştan ve gittikçe güzelleşen o ses çok güçlü olmasa da yinede verdiği o güç dizele nazaran bana sunduğu devir aralığı beni mutlu ediyor. Ehliyet almadan önce direksiyonun başına geçmeden önce dizel iyidir derdim ama atmosferik benzinli bir araç kullanıp ardından da dizel bir araca geçtikten sonra benzinli araç aradım.
  • Zenginler: Tesla surmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksek hacim atmosferik benzinli. Tercihen V10
  • (işim gereği) 13 yıldır ve yılda ortalama 60-70k kilometre yapan biri olarak yazıyorum, kesinlikle benzinli...
  • bir dizel kullanıcısı olarak turbo benzinli derim.
  • Dizeller ekonomiktir, caniniz yanmadan trafige girersiniz ve gazlarsiniz.



    Ama V12 benzinli bir motorun hazzi, homurdanmasi, ayaginin altinda bir canavarin olmasi baska bir duygu. Ozellikle Euro3 ve oncesi motorlarda acikca gordugumuz o haz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KingOfAnarchy -- 10 Ocak 2018; 21:6:11 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizelin hastasıyım diyebilirim,hem yakıtından,hem konforundan hemde sesinden dolayı.1.4 motor atmosferik aracım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Küçük hacimlerde benzin + turbo

    Büyük hacimlerde sadece benzin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Atmosferik benzin ve turbo dizel kullanıcısı olarak ikiside şehir içinde dizel çok rahat, dur kalklar işkence değil, rahat rahat gidiyorsun.

    Ancak iş uzun yola geldiğinde kesinlikle atmosferik benzin. Gazlayınca çıkardığı sesi, el freninin altından geçen litrelerce benzinin sesi kesinlikle bambaşka. Ama şehir içi için değil. Ayrıca ören yerlerinde neredeyse elektrikli gibi sessiz gitmesi ve çevreye zarar vermemesi de avantajı.

    Geçen gün soğukta dizeli çalıştırıp bagajı açmaya çalışırken atık gazdan ölüyordum neredeyse. Benzinde böyle birşey yok. Egzozu bile koklayınca insan rahatsız olmuyor. Dizeller çevreye çok zararlı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Şu anki aracım dizel 215 ps ve 440 nm tork,çok zevkli ama dizelin geleceğinden dolayı artık güçlü benzinliye gecme planları yapıyorum.Benzinli 250 ps üstü ve 400 lu tork çok daha eğlenceli olacak.Ikisininde yerine göre avantaj dezavantajları var tabi ama dizel deyince yüksek tork, benzinli diyince yüksek son hız ilk dikkati çeken özellikleri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Twinscroll veya biturbo benzinli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.