Şimdi Ara

şuan lpgli araç mı daha ekonomik yoksa dizel mi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
63
Cevap
0
Favori
2.698
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • lpg fiyat olarak uygun ama 100km de 11 12 litre lpg yakıyor atmosferik araçlar, dizel pahalı ama oda şehir içi 5.5 litre felan yakıyor.Hala dizel alınır mı ?




  • maliyet sadece yakilan yakit mi?
    ilk alirkenki dizele fazla verilen rakam,
    bakim ucretinin fazla olmasi,
    uzun vadede dpf,pompa-enjektor ve turbo masraflarini dusununce forever armosferik lpg :)
    euro normlarinin b..ku cikti cok afedersiniz.dpf doldu hatalari ve rejenarasyonda kartele yag kacirma girla gidiyor dizelde.sanayiler dizel arac dolu maalesef.
    ayrica biri bana.dandik lpg verdiginde kufredip geciuorum,yenisini alinca hic bir sorun kalmiyor.
    ama biri deponuza eurodizel diye kukurtu yuksek mazot koyarsa h2so4 deki s nin kukurt oldugunu anlarsiniz. yanma ile olusan su ve mazottaki kukurt commonrail basinci ve yanma sicakliginda sulfirik aside donustugu icin kukurtsuz yani eurodizel var.
    en dandik commonrail 2000 bar(29.000 yanlis okumadiniz yirmidokuzBIN psi) ile calisiyor. yeni nesillwr ise 3000 bar.bu basincta saniyede 50 kere.acilip kapanan enjektorunde haliyle tanesi 500 euro.
    dizeli tercih etmem icin lpg nin yarisi yakmasi lazim.

    Burada lpg güzellemesi yapan herkese, aynı araçlarının dizelini verseniz havada kaparlar.

    • Benzinli araç %90 atmosferik oluyor gitmiyor, rampada dizeller vites yükseltirken siz en sağda 80e sabit gidiyorsunuz, klima açık araç da doluysa hepten yandınız.
    • Tank hacimleri az ve sarfiyatı yüksek olduğu için ikide bir yakıt bitiyor.
    • Tankı bagaja koysan dert, stepne yerine koysan yedek lastiği eve koyacaksın ayrı sıkıntı.
    • Uzun yolda kaliteli lpg bulma şansı yok denecek kadar az, kötü lpg aracı mahvediyor, sirkeleme vs.
    • Şehirler arası marka istasyonlarda lpg fiyatı benzinle yarışıyor.
    Dizel her zaman daha ekonomiktir ve sağlamdır.

    Bir mak. mühendisi olarak görüyorum ki ısıl verimlilikte dizelin eline hiç biri su dökemez hele ki LPG.

    Lpg litre bazında daha uygun olsada sarfiyat+bakım maliyeti+bol süprizli arıza+maks. motor ömründen götürdükleri ve kullanımda yaşattığı stresleride baz alırsak LPG ile dizel arasında gömlek gömlek dizel lehine fark var.

    Benim arabada atmosferik ama ben en sol şeritten yardırıyorum, rampaya gelmeden önce hızımı alıyorum aragazı verip 1 vites düşürüyorum hafif dengeli gazla en sol şeritte hiç hız kaybetmeden yardırıp çıkıyorum.O yokuşu en sağdan tın tın giderek iki saatte çıksan emin ol yardırarak gitmekten daha çok yakıt yakarsın, hemde daha çok gaza basarsın.Ben hızımı alıp çıktığım için rampa çok etkilemiyor.

  • 11 x 10 LPG

    5,5 x 22 MAZOT


    Tercih meselesi ama LPG'nin daha uygun olduğu açık şuan.

  • LPG şu an uygun gidiyor. Ama bu ülkede şimdi uygun olan 6 ay sonra uygun olmayabilir. LPG şu an daha az yakıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 11 litre yakan lpgli araba km başına : 1.10 Kuruş.

    5.5 litre yakan dizel araba km başına : 1.20 kuruş.

  • Cloud Nine kullanıcısına yanıt

    0.10 kuruş içinde en az 100 n/m torkdan vazgeçilmez o zaman.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Montaj kalitesi yüksek turbo lpg araçlar şuan en mantıklısı. Güç desen var, tork desen var, tır tır tır dizel sesi yok, yakıt iyi.

    50 bin km 1.4 multiair 500x kullandım lovato easyfast obd2 kitli. 10-15bin km de bir filtre değişimi hariç hiçbir masrafı olmadı. Şimdi 1.5 turbo civic lpg kullanıyorum o da aynı şekilde, düz bir şehirde olduğum için benzin + lpg dahil şehir içi 1tl altında yakıyorum.

  • lpg her zaman ucuzdu . şimdide ucuz. ben neredeyse aracı amorti edeceğim. düzgün yere montaj yaptırın,montaj öncesi çok araştırın. kötü montaj hayattan bezdirir.

  • LPG yanında benzin tüketimi de var hesaba katılmayan. Özellikle benim gibi büyükşehirde kısa mesafe git gel oluyorsa lpgye geçene kadar baya benzin gidiyor. Kışın nerdeye sadece benzinle gidiyorum. Bence dizel yüksek fiyatına rağmen hala avantajlı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim araç 8. 5 lite lpg kullanıyor 100 km de. 10.8 TL. Den litresini alırsam 92 kuruş falan yakıyor. Çoğu atmosferik lpg li araç 10 lt den az lpg kullanır. Direk 10 lt olarak hesaplanmış ama bence yanlış olmuş.

    Ama ben yine de 5 litre civarı yakan turbo dizel araç taraftarıyım. Şu an araç değiştirmeye çekiniyor insan. Yine de piyasanın fiyatları hızlı da değiştiği için dizel araç 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cezdim34 C kullanıcısına yanıt
    Benim araba çalıştırıp yola çıkar çıkmaz direk lpgye geçiyor 1 2 dk sürmüyor lpgye geçişi, geçen sene aldığım benzin hala depoda duruyor öyle söyleyim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sirrüs kullanıcısına yanıt

    Zaten lpg taktirma parasını amorti etmesi de uzun sürüyor, aracı o kadar süre kullanmayacaksan yine gereksiz. Forumda konusu vardı bunun da.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • maliyet sadece yakilan yakit mi?
    ilk alirkenki dizele fazla verilen rakam,
    bakim ucretinin fazla olmasi,
    uzun vadede dpf,pompa-enjektor ve turbo masraflarini dusununce forever armosferik lpg :)
    euro normlarinin b..ku cikti cok afedersiniz.dpf doldu hatalari ve rejenarasyonda kartele yag kacirma girla gidiyor dizelde.sanayiler dizel arac dolu maalesef.
    ayrica biri bana.dandik lpg verdiginde kufredip geciuorum,yenisini alinca hic bir sorun kalmiyor.
    ama biri deponuza eurodizel diye kukurtu yuksek mazot koyarsa h2so4 deki s nin kukurt oldugunu anlarsiniz. yanma ile olusan su ve mazottaki kukurt commonrail basinci ve yanma sicakliginda sulfirik aside donustugu icin kukurtsuz yani eurodizel var.
    en dandik commonrail 2000 bar(29.000 yanlis okumadiniz yirmidokuzBIN psi) ile calisiyor. yeni nesillwr ise 3000 bar.bu basincta saniyede 50 kere.acilip kapanan enjektorunde haliyle tanesi 500 euro.
    dizeli tercih etmem icin lpg nin yarisi yakmasi lazim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 15 Mayıs 2022; 2:4:32 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel foreverr

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Oğuzhaan kullanıcısına yanıt
    6 7 kere montaj yaptirdim.cebimden 1 kurus odemedim.
    karta 6-8 taksit yapiyorum, zaten aylik kari taksidi oluyor.hep 14-15k km de amorti etti.yilda 35k yaparim.
    hepsini satarkende ya landi ya prins lpg li diye sattim.
    200k km olmus dizelimi lpgliyimi tercih edersiniz?
    fazla paraya aldiginiz dizel km yukselince dezavantaj olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 15 Mayıs 2022; 2:9:10 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TahaKaradeniz kullanıcısına yanıt

    Taha doğru diyor bizim kapıcıda 1.4 lpg li symbol vardı satıp 1.5dci aldı adam pişman. Yakıt olarak kısa mesafe ve şehiriçi lpg li daha az yakıyordu diyor. Tüp bence de iyi akarı kokarı yok ve km yükselince motor eskiyince uğraştırmıyor.

  • Mevcut ktidardan bağımsız söylüyorum, bu ülkede her zaman popülist siyaset yapılır, bu yüzden alt tabakaya hitap eden lpg her zaman daha ucuz olacak.

    Mantıklı bir yönetim, bütün üretim ve ticaretin döndüğü dizel yakıt için makul fiyatlar sunar ki enflasyon oluşmasın, ama bunun tersi yapılıyor ve son kullanıcı pompada lpgyi nispeten ucuz görünce siyasete tepkisi kırılıyor; dizelin dolaylı yoldan getirdiği zamları da üreticiye, markete vs yüklüyor.
    Malesef yüz yıldır düzen böyle, yüz yıl daha devam eder o yüzden lpg ucuz kalacaktır.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • flyer_mig kullanıcısına yanıt

    Bende niyetlendim bir ara dizel araç almaya ama şu dpf muhabbeti birde enjektörlerin aşırı pahalı olması ayrıca turbo vs. muhabbetleri beni soğutmaya yetti.Atmosferik candır  

  • Yeni turbo lpg li civiclerin dizellere göre km başı maliyeti şuan için çok düşük. Lpg fiyatı artsa bile avantanlı olur.
    Ancak honda da 10.000 km de bir periyodik bakımı

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Standart bir kullanıcı ya 100 hp / 130 tork üstü bir araç gayet yeterli olacaktır. Rampada ara hızlanmaları yavaş ve hız kaybı daha hızlı oluyor dizel araça göre ama düzde yada hafif rampadahızlı devirle daha yüksek oluyor. 10 senedir LPG araç kullanıyorum LPG kaynaklı araç herhangi bir arıza yaşamadım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.