Canlı Yayın
Apple, yılın ürünlerini tanıtmaya hazırlanıyor. iPhone 17 serisi, AirPods'lar, yeni nesi işlemci, Apple TV, AirTag ve dahası...
Şimdi Ara

DİZEL Mİ? BENZİN Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
74
Cevap
1
Favori
6.860
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. Bir konu kafamI çok karıştıyor. Araba alacağım ve aldığım arabayı 4-5yıl kullanacağım. Yılda 12-15bin km den fazla yapmayacağım. Bu koşullarda dizel araç mı almalıyim benzinli araçtan minimum 5-6bin tl fazla verip yoksa benzinli araç mı almalıyım? Yani kullanacağım süre ve yapacağım km düşünüldüğünde dizel alıp vereceğim fazla para mı yoksa benzinli alıp ödeyeceğim az para mı benim için daha ekonomik olur? Bana sebepleriyle beraber yardımcı olursanız seçme konusunda çok memnun olurum..örnek olarak mesela vw golf 1.6tdi 105bg highline dsg(66.000tl) ile vw golf 1.4tsi 122bg highline dsg(58.000tl) bu ikisi arasında seçim yapacak olsam hangisi daha avantajli olur 4-5yıllık kullanımda yıllık 12-15bin km de. Bu sadece bir örnek tabi ki.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cnbzkrtt -- 22 Haziran 2012; 9:03:58 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Eğer peşin alacak paranız varsa bence dizel alın. Kredi işin çine girince daha detaylı hesaplar yapmak gerekecektir.
    5 senede 15`er bin km den 75 bin km kullanmış olursunuz ve az km olduğu için satarken de kolay satarsınız.
    Bu kadar km`de aradaki farkı zaten çıkartırsınız, satarken de benzinlisine göre pahalıya satacağınızdan kara ile geçersiniz.
    En güzeli kendiniz güzel bir matematik hesap yapın.
    Tabi bunu yaparken dizelle fabrika verisine yaklaşabilecekken, benzinlide bunun daha zor olduğunu göz önüne alın.

    Bu yazdılarım şimdiki durum düşünülerek yazılmıştı.
    Tabi dizele fazla vergi getirirlerse, mazot da benzine göre pahalı hale getirilirse hesaplar değişir.

    Hangi segmentte bir araç düşünüyorsunuz?
  • Bence dizel senede 15bin km den 5yil kullanacaginiz icin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Eğer peşin alacak paranız varsa bence dizel alın. Kredi işin çine girince daha detaylı hesaplar yapmak gerekecektir.
    5 senede 15`er bin km den 75 bin km kullanmış olursunuz ve az km olduğu için satarken de kolay satarsınız.
    Bu kadar km`de aradaki farkı zaten çıkartırsınız, satarken de benzinlisine göre pahalıya satacağınızdan kara ile geçersiniz.
    En güzeli kendiniz güzel bir matematik hesap yapın.
    Tabi bunu yaparken dizelle fabrika verisine yaklaşabilecekken, benzinlide bunun daha zor olduğunu göz önüne alın.

    Bu yazdılarım şimdiki durum düşünülerek yazılmıştı.
    Tabi dizele fazla vergi getirirlerse, mazot da benzine göre pahalı hale getirilirse hesaplar değişir.

    Hangi segmentte bir araç düşünüyorsunuz?

    Açıkcası daha kafamda belirli birşey yok. 55.000tl civarı bir bütçem var ve buna sıfır bir araç veya 2010 ve üstü az km de bir 2.el bir araç düşünüyorum. Bu şartlarda bulabileceğim en iyi(donanım sağlamlık ekonomi vb.) aracı arıyorum. Bir fikir olarak 2011 model toyota avensis 1.8elegant extra otomatik düşünüyordum d segment donanimlı sağlam bir araç ama yakıt yönünü ekonomi yönünü düşünüp seat leon mazda3 gibi araçların dizeli daha mı iyi olur acaba diye düşünmeye başladım. Kısaca kafam oldukça karışık

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • satarken değer kaybetmez dizel alın ha birde az yakar psikolojik rahatlığı var pedalla çok soft diyaloğunuz olmak zorunda değil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: harunrasit

    satarken değer kaybetmez dizel alın ha birde az yakar psikolojik rahatlığı var pedalla çok soft diyaloğunuz olmak zorunda değil


    Ya çok performans beklemiyorum yani son gaz gideyim gibi isteğim yok ama kesinlikle haklısınız dizelin böyle bir avantajı var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence dizeli ile benzinlisi arasında fiyat farkı çok olan bir araç almayın.
    Son zamanlarda firmalar talep fazlasından dolayı iyice üreticiyi kazıklama yoluna gitmeye başladı.
    2. el alacaksanız güvenilir bir markanın benzinli ve değer kaybetmiş bir aracını alabilirsiniz.
    Avensis ise bence kesinlikle süper bir tercih. (Otomatik olduğundan dolayı garantisi uzatılmış bir araç almanız daha mantıklı olacaktır)
    Borca girmemiş olsam 1.8 CVT şanzımanlı Avensis`i çoktan almıştım.
    Bir ara çok güzel fiyata satılıyordu.
    Toyota`da yetkili servis maliyetleri diğer markalara göre daha makuldür.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Passat mi corolla mi?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Bence dizeli ile benzinlisi arasında fiyat farkı çok olan bir araç almayın.
    Son zamanlarda firmalar talep fazlasından dolayı iyice üreticiyi kazıklama yoluna gitmeye başladı.
    2. el alacaksanız güvenilir bir markanın benzinli ve değer kaybetmiş bir aracını alabilirsiniz.
    Avensis ise bence kesinlikle süper bir tercih. (Otomatik olduğundan dolayı garantisi uzatılmış bir araç almanız daha mantıklı olacaktır)
    Borca girmemiş olsam 1.8 CVT şanzımanlı Avensis`i çoktan almıştım.
    Bir ara çok güzel fiyata satılıyordu.
    Toyota`da yetkili servis maliyetleri diğer markalara göre daha makuldür.

    Açıkcası avensis çok hoşuma gitti. Hem görünüş olarak çok çekici hem donanımı(elegant extra) oldukça dolu hem toyota nın isminin getirdiği bir sağlamlık sorunsuzluk hem tam otomatik vitese sahip olması vs vs. Tek sıkıntım acaba yakıt değerleri ne durumda olur normal bir kullanımda. Yani öyle son gaz gideyim onla bunla kapışayım isteği olan biri değilim. 2011 model maksimum 10 15bin km de çok rahat bulunabilen bir araç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Japon araçları genelde fabrika verilerine yakın yakıt tüketirler.
    CVT şanzıman da tork konvertörülülere göre daha az yakan bir şanzıman türü.
    Motoru düşük bir devirde tutarak hızlanabiliyor.
    Bence bir test edin, çünkü herkes CVT`nin verdiği hissiyatı sevmeyebiliyor.
    Ben CVT şanzımanlı Yaris`i test etmiş ve beğenmiştim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Japon araçları genelde fabrika verilerine yakın yakıt tüketirler.
    CVT şanzıman da tork konvertörülülere göre daha az yakan bir şanzıman türü.
    Motoru düşük bir devirde tutarak hızlanabiliyor.
    Bence bir test edin, çünkü herkes CVT`nin verdiği hissiyatı sevmeyebiliyor.
    Ben CVT şanzımanlı Yaris`i test etmiş ve beğenmiştim

    Vitesten yana sorun yasayacagimi sanmiyorum ve eger degerler oyle oluyorsa bu mantikli olabilir. Gecen bi test surusu yazisi okumustum 100km hizla dik sayilabilcek bi yokustan cikardan gostergenin resmini cekmisler 8.9lt gosteriyordu. Kafama acikcasi bu arac cok yatti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui

    Dizel - Benzin - LPG
    http://forum.donanimhaber.com/m_49966574/tm.htm

    Bu yazi icin tesekkurler. Bende kendimce buna benzer bir hesaplama yaptim ve kullanacagim sure ve km olarak aralarinda cok fark olmadigini gordum. Yilda 2bin tl kadar bir fark oluyor ve o da en basta alimdaki fark goz onune alindiginda 4yil sonunda ayni oluyor gibi hatta dusunmuyorum ama dusuncek olsam lpg taktirmayi daha avantajli bile olabilir benzinli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnbzkrtt


    quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui

    Dizel - Benzin - LPG
    http://forum.donanimhaber.com/m_49966574/tm.htm

    Bu yazi icin tesekkurler. Bende kendimce buna benzer bir hesaplama yaptim ve kullanacagim sure ve km olarak aralarinda cok fark olmadigini gordum. Yilda 2bin tl kadar bir fark oluyor ve o da en basta alimdaki fark goz onune alindiginda 4yil sonunda ayni oluyor gibi hatta dusunmuyorum ama dusuncek olsam lpg taktirmayi daha avantajli bile olabilir benzinli

    2011 Avensis 1.8 Elegant Extra CVT sahibiyim. Aracim henuz 10.000 km olmadi ama yakit tuketimi cok abartmazsam cok rahat fabrika verilerinde geziniyor.
    Hatta trafikten kacip dikkatli (titiz kullanim) kullandigimda 100 km de 7.6 - 8.4 lt arasinda degisiyor. Aracimdan cok memnunum ve kafam rahat.

    Amma velakin dizel konusuna gelince, halen aklimda acaba 2. arac olarak soyle 40-45000 arasi dizel otomatik birsey alsam araci daha cok kullanirmiydim diye dusunmuyor degilim.

    Yakit konusuna cok basit bir ornek. Eskiden Yaris 1.33 MMT aracim vardi. 1 depo max 41 lt aliyordu ve 620 km gidiyordum. Evim ile Isyerim arasi gidis gelis 52 km. 52 x 22 = 1144 km aylik.
    Eskiden aylik 310 tl'ye gittigim yolu, simdi aylik 450 TL gibi bir rakama gidebiliyorum.

    Yani dizelin yakit tuketiminin yerini hicbirsey tutmaz. Gozunuz yakit gostergesine gitmez. Ama gel gelelim 60-70.000 TL verip C segmenti arac almak bana akil kari gelmiyor.
    Zor karar, D segmenti, dolu bir arac mi? Yoksa dizel arac ve kafaniza gore kullanim ozgurlugumu?




  • dizel candır
  • aracı 4-5 sene kullanacağınızı söylemişsiniz , dizele vereceğiniz fark yapacağınız km ile 4-5 senede anca çıkar. farkı verip aracı satana kadar çıkaramayacaksınız yani dizelin sizin için hiçbir anlamı olmayacak, böyle bir durumda dizel düşünmeniz hata olur benzinli alın .
  • dizel diyorum
  • Ben yılda 15bin için dizel diyorum. Kendim ise 7-8 bini geçmediğim için benzinli küçük hacim aldım.
  • Benzinliğin yolunu unutmak için bile dizel alınır. Hiç düşünmeden alın bir dizel araç keyfinize bakın bu kadar basit.
  • Senede 15.000 ve üstü yapacağınızı düşünürsek ortalama 4 senede 60.000 km yapar ciddi bir rakam 4 sene sonra satacağınızıda varsayıyorum dizel benzinliya göre çok daha kolay satılır tsı motora tüpde takılamıyor benzinli aracı satarken zarar edebilirsiniz 4 senede yapacağınız tasarrufu saymıyorum bile benzinli alıp her benzin almaya gittiğinizde düşüneceğinize dizel alın aracınızı rahat rahat doya doya kullanın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter06

    aracı 4-5 sene kullanacağınızı söylemişsiniz , dizele vereceğiniz fark yapacağınız km ile 4-5 senede anca çıkar. farkı verip aracı satana kadar çıkaramayacaksınız yani dizelin sizin için hiçbir anlamı olmayacak, böyle bir durumda dizel düşünmeniz hata olur benzinli alın .

    Nerden çıkardınız bunu bu araçlar 4-5 sene sonra satılsa aynı fiyatamı satılacak şimdi? 4-5 sene sonra satılsa dizel araç senede 15.000 kmden 75.000 km de olur hadi bilemedin 80.000 olsun 80.000 km dizel bir araç için hiç bişey değildir hatta satmaya kalk 5 senelik bir araba bu kmde havada kapılır üstelik en az 3-4 bin lira daha fazlaya satılır bu 5 senede zaten 80.000 kmde aradaki 6.000 liralık farkta çoktan çıkmış olur basit bir hesap yapacak olursak :

    dizel : 100 kmde ortalama 6 litre yaksın 6x3.60=yaklaşık 21 kuruş 80.000 kmde 80.000x21=16.800 tl
    benzin: 100 kmde ortalama 8 litre den 8x4.20=yaklaşık 33 kuruş 80.000 kmde 80.000x33=26.400 tl.

    Nerdeyse 5 senede 80.000 km yaptığını düşünürsek dizel benzin arasında 10.000 lira fark oluşuyor dizel almak nasıl hata oluyor biri bana açıklasın lütfen.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.