Şimdi Ara

'Debriyaj Pedalı Yumuşaklığı'

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir (4 Mobil) - 3 Masaüstü4 Mobil
5 sn
20
Cevap
1
Favori
40.882
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Aracım honda civic 1.6 ies 1999 model. Bugün debriyaj pedalına basarken çok yumuşak olduğunu hissettim. Dibine kadar basmadan vites geçişleri yapılabiliyordu. Ama şuan en dibe kadar bassam bile vitese bazı anlarda zor geçiyor. Sonra normal hale döndü. Acaba baskı balata da bi sorun varmıdır ?


    Edit : yazım yanlışı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XaSe® -- 4 Ekim 2013; 14:42:11 >



    _____________________________
  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Debriyaj Pedalı Yumuşaklığı

    Debriyaj pedalınız aniden yumuşadıysa veya normalden daha yumuşak hissediyorsa, bu, aracınızda altta yatan bir sorunun işareti olabilir. Debriyaj yumuşaklığının birkaç olası nedeni vardır:

    • Hava Kaçağı: Debriyaj sisteminde hava kaçağı olduğunda, bu pedala yumuşaklık hissi verebilir.
    • Yıpranmış Debriyaj Seti (Baskı Balata): Baskı balata seti aşındığında, debriyaj pedalı yumuşayabilir ve vites değiştirmede zorluklara neden olabilir.
    • Debriyaj Pompası Arızası: Debriyaj pompası, debriyaj sistemine hidrolik basınç sağlar. Arızalı bir debriyaj pompası, debriyaj pedalının yumuşak hissetmesine neden olabilir.
    • Debriyaj Disk Arızası: Debriyaj diski yıpranmış veya hasar görmüşse, bu debriyaj pedalının yumuşaklaşmasına neden olabilir.
    • Ana Silindir Arızası: Ana silindir, fren ve debriyaj sistemlerine hidrolik basınç sağlar. Arızalı bir ana silindir, debriyaj pedalının yumuşak hissetmesine neden olabilir.

    Debriyaj pedalınız yumuşarsa, sorunu teşhis etmek ve uygun onarımları yapmak için aracınızı bir tamirciye götürmeniz önemlidir. Gecikmek, daha ciddi hasarlara ve pahalı onarımlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • up up
    _____________________________
    vitesi çat diye 4"e taktım debriyajı kontrollüce bırakmaya başladım. direksiyonu çok hafif sola kırdım bu araba düşen motor devrini kompanze edebilmek için gaza çok kontrollü ufak dokunuşlarda bulundum.vitesi çat diye 4"e taktım araba birden ok gibi uzadı bi sağ şeride geçtim bir anda 210 gibi bi süratle önüne geçtim 5 e attım. vitesi çat diye 4"e taktım hızım 100"e ya düştü ya düşmedi derken sağ ön tekerlek bir çukura düştü aman yarabbim araba en küçük civatasına kadar sallandı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    up up
    Önce yazdığını oku ve düzelt.

    quote:

    Dibine kadar basmadan vites geçmiyordu. Normalde vites geçişlerinde dibine kadar pedala basmamız gerekmiyordu.


    Bu iki cümle neyi ifade ediyor?Pedal sertliği ve üstten kavrama yani debriyaja az basarak vites değiştirmek baskı balatanın bitmeye yakın olduğuna işarettir.
    _____________________________
    YZF R6
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Önce yazdığını oku ve düzelt.

    quote:

    Dibine kadar basmadan vites geçmiyordu. Normalde vites geçişlerinde dibine kadar pedala basmamız gerekmiyordu.


    Bu iki cümle neyi ifade ediyor?Pedal sertliği ve üstten kavrama yani debriyaja az basarak vites değiştirmek baskı balatanın bitmeye yakın olduğuna işarettir.

    Alıntıları Göster
    hakikaten iki cümle birbiriyle ölümüne çelişiyor. tedirgin oldum.
    _____________________________
    Kabul edenler?
    Etmeyenler?
    Kabul edilmiştir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pelstina

    hakikaten iki cümle birbiriyle ölümüne çelişiyor. tedirgin oldum.

    Alıntıları Göster
    Genelde debriyaj merkezlerinden kaynaklanır bu sorun Civic de, çok pahalı değiller hem üst hem de alt merkezi değiştirin tavsiyem.
    _____________________________
    Old Honda's newer die, they just get faster.
  • Derin Mavi kullanıcısına yanıt
    Düzelttim pardon yanlış yazmışım. Baskı balata da sorun olduğunu düşünmüyorm. Arabayı viteste bıraktım hiç kayma yapmıyor.
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Genelde debriyaj merkezlerinden kaynaklanır bu sorun Civic de, çok pahalı değiller hem üst hem de alt merkezi değiştirin tavsiyem.

    teşekkürler
    _____________________________
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    debriyaj titreme
    19 yıl önce açıldı
    Civic debriyaj yumuşatma
    16 yıl önce açıldı
    C4 Gaz Pedalı Titreme
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XaSe®

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Genelde debriyaj merkezlerinden kaynaklanır bu sorun Civic de, çok pahalı değiller hem üst hem de alt merkezi değiştirin tavsiyem.

    teşekkürler
    Bence baskı balataya bakmadan önce debriyaj telini kontrol edin. Belki çok ucuza kurtarabilirsiniz
    _____________________________
  • Kavrama ayarını siksaniz duzelebilir bence baskıda birşey yoksa

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    '' HİÇ KİMSE SINANMADIĞI GÜNAHIN MASUMU DEĞİLDİR. ''
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    Kavrama ayarını siksaniz duzelebilir bence baskıda birşey yoksa
    Usta baskı balatanın değişeceğini söyledi ne kadar doğru bilmiyorum verdik ustaya. Araba viteste kesinlikle kaydırmıyor ama baskı balatayı boşa mı değişiyoruz ?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: XaSe®

    Usta baskı balatanın değişeceğini söyledi ne kadar doğru bilmiyorum verdik ustaya. Araba viteste kesinlikle kaydırmıyor ama baskı balatayı boşa mı değişiyoruz ?
    benim seat ibizanın da debriyajı aksine asırı sert bacağım roberto carlos gibi kas yaptı ustaya sordum baskı balata değismeli dedi debriyaj çok yukarıda kavrıyor bu arada ama arkadasın dediği tüy gibi hafif benimki ise ağırlık çalısır gibi ağır iki durumda da baskı balata bitmis mi oluyor ve ustanın çıkardığı fiyat iscilikle beraber 500 lira normal midir?
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CeLLaT_1905

    benim seat ibizanın da debriyajı aksine asırı sert bacağım roberto carlos gibi kas yaptı ustaya sordum baskı balata değismeli dedi debriyaj çok yukarıda kavrıyor bu arada ama arkadasın dediği tüy gibi hafif benimki ise ağırlık çalısır gibi ağır iki durumda da baskı balata bitmis mi oluyor ve ustanın çıkardığı fiyat iscilikle beraber 500 lira normal midir?

    Alıntıları Göster
    şimdi debriyaj yukarda kavrıyorsa ve debriyaj sertleşmişse baskı balatanın değişmesi gerekmiyormu ? kursların ve genel şoförlerin bilgisi bu yönde ? peki debriyaj yukarda kavrıyorsa veya sertse debriyaj teli vs mi oynamış oluyor ? ARKADAŞLAR ONA GÖRE BİLDİRİN HER YUKARDA KAVRADIĞINDA BASKI BALATAMI DEĞİŞTİRİYORUZ YOKSA BOŞ YERE ? DEBRİYAJ TELİ VS KAVRAMA AYARIYLA OLABİLECEK İŞLERDEMİ VAR ?
    _____________________________
    AMD Ryzen 7 5800X3D Msi RTX 3080 Suprim X 10G Msi B550 Tomahawk G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB 3600Mhz CL16 (16.16.16.36 Samsung B-Die) DeepCool LS520 WH 240MM WD Black SN770 1Tb Gen4 WD Blue SN570 1Tb Gen3 Samsung 870 Evo 1Tb Samsung 860 Evo 500Gb Seasonic Prime Snow Silent 650W 80+ Platinum CM TD500 Mesh V2 ARGB Beyaz Viewsonic Omni XG2431 24" 240Hz IPS




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    şimdi debriyaj yukarda kavrıyorsa ve debriyaj sertleşmişse baskı balatanın değişmesi gerekmiyormu ? kursların ve genel şoförlerin bilgisi bu yönde ? peki debriyaj yukarda kavrıyorsa veya sertse debriyaj teli vs mi oynamış oluyor ? ARKADAŞLAR ONA GÖRE BİLDİRİN HER YUKARDA KAVRADIĞINDA BASKI BALATAMI DEĞİŞTİRİYORUZ YOKSA BOŞ YERE ? DEBRİYAJ TELİ VS KAVRAMA AYARIYLA OLABİLECEK İŞLERDEMİ VAR ?

    Alıntıları Göster
    Daha arabayı yeni servisten aldım bencede baskı balata bitmiş.Şu an ki haliyle debriyajın yumuşak olduğu anla alakası yok.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: XaSe®

    Usta baskı balatanın değişeceğini söyledi ne kadar doğru bilmiyorum verdik ustaya. Araba viteste kesinlikle kaydırmıyor ama baskı balatayı boşa mı değişiyoruz ?

    Gerekirse başka usta gezin belki sıkmayla kurtarabilir hemen baskı balata bitmez öyle çok önceden belli ederdi zaten baskı olsa arabada çekiş düşüklüğü filan varmiydi patiye filan kalkıyor muydu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    '' HİÇ KİMSE SINANMADIĞI GÜNAHIN MASUMU DEĞİLDİR. ''
  • rahimavci kullanıcısına yanıt
    Nasıl pati atma derken? Araba biraz fazla yakmaya başlamıştı. Gücünde bi problem yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • XaSe® kullanıcısına yanıt
    Hocam boşver vermişsin arabayı zaten daha iyi sıfırlanmış olur uğraşmazsın bi 3 4 yıl
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: steakone

    Hocam boşver vermişsin arabayı zaten daha iyi sıfırlanmış olur uğraşmazsın bi 3 4 yıl

    Üstad doğru söylüyor ya nasılsa vermisin usta iyiysede kafanı takma birşeye hayırlısı olsun inşaallah

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    '' HİÇ KİMSE SINANMADIĞI GÜNAHIN MASUMU DEĞİLDİR. ''
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rahimavci

    quote:

    Orijinalden alıntı: steakone

    Hocam boşver vermişsin arabayı zaten daha iyi sıfırlanmış olur uğraşmazsın bi 3 4 yıl

    Üstad doğru söylüyor ya nasılsa vermisin usta iyiysede kafanı takma birşeye hayırlısı olsun inşaallah

    Alıntıları Göster
    Hayırlısı bakalım yenilenmiş olur hem. Teşekkür ederim
    _____________________________




  • benimde opel vectra b var gls 2.0 1997 model baskı balata yeni değişti bir hafta vilan oldu işte değiştireli debriyaj bi hafta en dibde kavrıyordu şimdi yine yarıda kavrıyor yeni bir baskı balata bir hafta içinde bitermi.Yoksa bu normalmi bana hiç normal gelmedi lütfen yardım edin!!!
    _____________________________
  • bozkurtt_mehmet B kullanıcısına yanıt
    Tamam işte yarıda kavrıyorsa normaldir.

    Biterken üste doğru gelir.Renaultlar hariç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    2004 CLIO SYMBOL 1.5 DCI
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.