Şimdi Ara

Debriyajın Sertleşmesi ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
0
Favori
31.968
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2011 1.6 Tdi Polo. Aracı 2011 yılında 5 aylıkken 10 bin ' km de aldık. O günden bu yana kadar debriyajı giderek sertleşiyo. Birde ne kadar yumuşak kullanırsam kullanıyım vites geçişleri hissedilmeye başladı. Acemi değilim 9 yıllık tecrubem var. Araç şuan tam 30 bin km'de . Garantisi 3 gün sonra bitiyor. Vw servisine götürdüm debriyajın evet sert olduğunu ancak baskı balata değişmeden halledilebilir birşey olmadığını söylediler. Kavrama noktası çok iyi biraz daha kullan öyle değiştirelim dediler. O kadar yüzsüz davranıyolar ki.

    Bir ustaya sordum sanayide. Hidrolikli olduğu için bi yerine pislik birikiyo buda debriyajı sertleştiriyo bunu çözmek için şanzıman inmesi lazım dedi. Herkes birşey diyo kafam çok karıştı.

    Bunu neden yapar. Eğer garanti kapsamına giriyosa 3 gün içinde şikayet etmem lazım bakmaları için. Şimdiden teşekkürler. İyi akşamlar.







  • 99 model asrtram var. benim de debriyajım sert ve yukardan kavrıyor. ustaya, özel servise götürdüm. boşuna değişmeyelim, çok ta kötü değil dediler. halbuki erciyes dağını tırmanırken hiçbir 1,6nın 2. vitese düşmediği yerde 2ye düşüyorum. 3000 devirde araç ancak 1oole gidiyor. bende senin gibi şaşırdım. baskı balatayı değiştireyim mi değiştirmeyeyim mi?
  • Ayni sorun benim dizel getz aracimdada var debriyaj sert ve vites gecisleri hissedilir bide bazen birinci vitese zor geciyor baski balata degisince duzelirmiki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: delgado5445

    Ayni sorun benim dizel getz aracimdada var debriyaj sert ve vites gecisleri hissedilir bide bazen birinci vitese zor geciyor baski balata degisince duzelirmiki
    Debriyaj garanti dışı olabiliyo mu ? baskı balatayı kastetmiyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman

    Debriyaj garanti dışı olabiliyo mu ? baskı balatayı kastetmiyorum

    Alıntıları Göster
    Ustanın söylediği mantıklı gibi görünüyor. Sonuçta hidrolik olduğu için zaten ayarlamayı kendi yapiyor sertleşmeside baskı balatanın azalmasına (ki daha yeni ) veya tortuya bağlı olabilir. Yeni araç bir süre sonra dahada yumuşar vitesler daha kolay geçer parçalar biraz aşınıp uyum sağladıktan sonra. Sizinki tersine gitmiş. Garip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Ustanın söylediği mantıklı gibi görünüyor. Sonuçta hidrolik olduğu için zaten ayarlamayı kendi yapiyor sertleşmeside baskı balatanın azalmasına (ki daha yeni ) veya tortuya bağlı olabilir. Yeni araç bir süre sonra dahada yumuşar vitesler daha kolay geçer parçalar biraz aşınıp uyum sağladıktan sonra. Sizinki tersine gitmiş. Garip.

    Alıntıları Göster
    Usta doğru söylüyor bence de.
    Bu arada aklıma geldi bir kaç sene önce bi arkadaşın kartalını kullanmak zorunda kalmıştım araba da bi debriyaj var anlatamam şehir içinde o gün sol ayağım kas yapmıştı akşam eve gelince ağrı bile yaptı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    99 model asrtram var. benim de debriyajım sert ve yukardan kavrıyor. ustaya, özel servise götürdüm. boşuna değişmeyelim, çok ta kötü değil dediler. halbuki erciyes dağını tırmanırken hiçbir 1,6nın 2. vitese düşmediği yerde 2ye düşüyorum. 3000 devirde araç ancak 1oole gidiyor. bende senin gibi şaşırdım. baskı balatayı değiştireyim mi değiştirmeyeyim mi?

    Sizin balata yola girmiş, değiştirmenizde fayda var.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Şanzıman terlemesi
    6 yıl önce açıldı
    Triger kayışının kayması ?
    8 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: parker48

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    99 model asrtram var. benim de debriyajım sert ve yukardan kavrıyor. ustaya, özel servise götürdüm. boşuna değişmeyelim, çok ta kötü değil dediler. halbuki erciyes dağını tırmanırken hiçbir 1,6nın 2. vitese düşmediği yerde 2ye düşüyorum. 3000 devirde araç ancak 1oole gidiyor. bende senin gibi şaşırdım. baskı balatayı değiştireyim mi değiştirmeyeyim mi?

    Sizin balata yola girmiş, değiştirmenizde fayda var.

    Alıntıları Göster
    yokuş aşağı stop halindeki motoru 5. vitese takıp el freni çekmeden bıraksak, araç yerinden kıpırdamazsa baskı balata iyi, yok gitme eğiliminde ise baskı balata istiyor diyebilir miyiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    yokuş aşağı stop halindeki motoru 5. vitese takıp el freni çekmeden bıraksak, araç yerinden kıpırdamazsa baskı balata iyi, yok gitme eğiliminde ise baskı balata istiyor diyebilir miyiz?

    bu nasıl bir cumledir nasıl bir tespittir yahu :)

    aracı durdurn önce bir,

    çalıştırın,

    1 e alın alfrenini çekin

    debryajdan ayağınızı yavaş yavaş çekmeye başlayın, ve tamamen çektiğinizde

    araç yerinde durduğu halde motorunuz halen çalışıyorsa bir koku koyverdiyse ortalığa,

    baskı balatanız sıyırıyor demektir,

    yok aracınız gidiyor motor yine durmadıysa arka balatalarınız bitmiş demektir...

    arka tekerlekler durduğu halde araçta motorunuzda durmuyor arka tekerleri sürükleyerek gidiyorsa arabanız köpek gibi sağlam ve güçlü demektir :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    yokuş aşağı stop halindeki motoru 5. vitese takıp el freni çekmeden bıraksak, araç yerinden kıpırdamazsa baskı balata iyi, yok gitme eğiliminde ise baskı balata istiyor diyebilir miyiz?

    bu nasıl bir cumledir nasıl bir tespittir yahu :)

    aracı durdurn önce bir,

    çalıştırın,

    1 e alın alfrenini çekin

    debryajdan ayağınızı yavaş yavaş çekmeye başlayın, ve tamamen çektiğinizde

    araç yerinde durduğu halde motorunuz halen çalışıyorsa bir koku koyverdiyse ortalığa,

    baskı balatanız sıyırıyor demektir,

    yok aracınız gidiyor motor yine durmadıysa arka balatalarınız bitmiş demektir...

    arka tekerlekler durduğu halde araçta motorunuzda durmuyor arka tekerleri sürükleyerek gidiyorsa arabanız köpek gibi sağlam ve güçlü demektir :))

    hocam dediğini yapacağım ama benimkiyle niye dalga geçtin anlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    yokuş aşağı stop halindeki motoru 5. vitese takıp el freni çekmeden bıraksak, araç yerinden kıpırdamazsa baskı balata iyi, yok gitme eğiliminde ise baskı balata istiyor diyebilir miyiz?

    Bu dalga geçilecek bir şey değil. Daha önce debriyajı kontrol etmek için götürdüğüm bir çok usta aracı 4-5. viteslerde kaldırmayı denedi.
  • benim getz tede aynı sorun var
    12 bın km yaptım debrıyaj çok set bazen yumusuyor ama kesınlıkle kaçırma söz konusu degil
    vites geçişlerı bazen 1 e zor gecıyor
    sanayıde 400-450 degısımı var servis 900 tl dıyor

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mnr980

    benim getz tede aynı sorun var
    12 bın km yaptım debrıyaj çok set bazen yumusuyor ama kesınlıkle kaçırma söz konusu degil
    vites geçişlerı bazen 1 e zor gecıyor
    sanayıde 400-450 degısımı var servis 900 tl dıyor
    Böyle giderse yazın sonuna doğru poloyu satarız çünkü yepyeni arabanın böyle yapması kendinden soğutuyo.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman

    Böyle giderse yazın sonuna doğru poloyu satarız çünkü yepyeni arabanın böyle yapması kendinden soğutuyo.

    Alıntıları Göster
    Zamanla baskının yaprakları fazla kullanımdan dolayı sertleşmeye başlıyor, vites değiştirmek zorlaşıyor ve konforsuzlaşıyor devamında balata daha çok aşınmaya başlıyor.
    Sizin araçta baskı balatanın değişme vakti gelmiş...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    yokuş aşağı stop halindeki motoru 5. vitese takıp el freni çekmeden bıraksak, araç yerinden kıpırdamazsa baskı balata iyi, yok gitme eğiliminde ise baskı balata istiyor diyebilir miyiz?

    bu nasıl bir cumledir nasıl bir tespittir yahu :)

    aracı durdurn önce bir,

    çalıştırın,

    1 e alın alfrenini çekin

    debryajdan ayağınızı yavaş yavaş çekmeye başlayın, ve tamamen çektiğinizde

    araç yerinde durduğu halde motorunuz halen çalışıyorsa bir koku koyverdiyse ortalığa,

    baskı balatanız sıyırıyor demektir,

    yok aracınız gidiyor motor yine durmadıysa arka balatalarınız bitmiş demektir...

    arka tekerlekler durduğu halde araçta motorunuzda durmuyor arka tekerleri sürükleyerek gidiyorsa arabanız köpek gibi sağlam ve güçlü demektir :))

    hocam dediğini yapacağım ama benimkiyle niye dalga geçtin anlamadım.

    est. hocam dalga geçmedim. ancak baskı balata bitsede iyice laçkalaşmadan zaten aracı bırakmaz. yokuş çok dik ise baskı balata sağlamsa dahi aracın bir miktar kayması muhtemel diyebiliriz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the.professor

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    yokuş aşağı stop halindeki motoru 5. vitese takıp el freni çekmeden bıraksak, araç yerinden kıpırdamazsa baskı balata iyi, yok gitme eğiliminde ise baskı balata istiyor diyebilir miyiz?

    Bu dalga geçilecek bir şey değil. Daha önce debriyajı kontrol etmek için götürdüğüm bir çok usta aracı 4-5. viteslerde kaldırmayı denedi.

    dalga geçmedim ayrıca arkadaş kaldırmaktan bahsetmiyor 5 e takıp yokuşta aracı bırakmaktan ve kendi kendine kaymasından bahsediyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    99 model asrtram var. benim de debriyajım sert ve yukardan kavrıyor. ustaya, özel servise götürdüm. boşuna değişmeyelim, çok ta kötü değil dediler. halbuki erciyes dağını tırmanırken hiçbir 1,6nın 2. vitese düşmediği yerde 2ye düşüyorum. 3000 devirde araç ancak 1oole gidiyor. bende senin gibi şaşırdım. baskı balatayı değiştireyim mi değiştirmeyeyim mi?

    aynı şekilde 2000 astra aracım var debriyaj biraz sertleşti ve yukarda kavramaya başladı.Yukarda kavrarken de hafif titreme meydana geliyor.Baskı balata sos veriyor galiba yanılıyor muyum?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: quatrros

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    99 model asrtram var. benim de debriyajım sert ve yukardan kavrıyor. ustaya, özel servise götürdüm. boşuna değişmeyelim, çok ta kötü değil dediler. halbuki erciyes dağını tırmanırken hiçbir 1,6nın 2. vitese düşmediği yerde 2ye düşüyorum. 3000 devirde araç ancak 1oole gidiyor. bende senin gibi şaşırdım. baskı balatayı değiştireyim mi değiştirmeyeyim mi?

    aynı şekilde 2000 astra aracım var debriyaj biraz sertleşti ve yukarda kavramaya başladı.Yukarda kavrarken de hafif titreme meydana geliyor.Baskı balata sos veriyor galiba yanılıyor muyum?

    Alıntıları Göster
    Peugeot 207 aracımın debriyajı sert. Çok sorun ediyordum ama artık alıştım. Yukarıda kavrıyor baskı balata değişti ama hala aynı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    yokuş aşağı stop halindeki motoru 5. vitese takıp el freni çekmeden bıraksak, araç yerinden kıpırdamazsa baskı balata iyi, yok gitme eğiliminde ise baskı balata istiyor diyebilir miyiz?

    bu nasıl bir cumledir nasıl bir tespittir yahu :)

    aracı durdurn önce bir,

    çalıştırın,

    1 e alın alfrenini çekin

    debryajdan ayağınızı yavaş yavaş çekmeye başlayın, ve tamamen çektiğinizde

    araç yerinde durduğu halde motorunuz halen çalışıyorsa bir koku koyverdiyse ortalığa,

    baskı balatanız sıyırıyor demektir,

    yok aracınız gidiyor motor yine durmadıysa arka balatalarınız bitmiş demektir...

    arka tekerlekler durduğu halde araçta motorunuzda durmuyor arka tekerleri sürükleyerek gidiyorsa arabanız köpek gibi sağlam ve güçlü demektir :))

    hocam o dediğiniz 5. viteste yapılmıyor muydu.?
    ki bu zararlı bir deneme yöntemi.

    debriyajı sıyıran arabayı az buçuk otomobilden anlayan adam farkedebilir.
    debriyajı kaçıran bir arabaya bindiğim de. gördüğüm şey 4 viteste motor devrinin artmasına rağmen hız göstergesinin sabit kalmasıydı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VideSupra

    quote:

    Orijinalden alıntı: ugurozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: tarık-ilgili

    yokuş aşağı stop halindeki motoru 5. vitese takıp el freni çekmeden bıraksak, araç yerinden kıpırdamazsa baskı balata iyi, yok gitme eğiliminde ise baskı balata istiyor diyebilir miyiz?

    bu nasıl bir cumledir nasıl bir tespittir yahu :)

    aracı durdurn önce bir,

    çalıştırın,

    1 e alın alfrenini çekin

    debryajdan ayağınızı yavaş yavaş çekmeye başlayın, ve tamamen çektiğinizde

    araç yerinde durduğu halde motorunuz halen çalışıyorsa bir koku koyverdiyse ortalığa,

    baskı balatanız sıyırıyor demektir,

    yok aracınız gidiyor motor yine durmadıysa arka balatalarınız bitmiş demektir...

    arka tekerlekler durduğu halde araçta motorunuzda durmuyor arka tekerleri sürükleyerek gidiyorsa arabanız köpek gibi sağlam ve güçlü demektir :))

    hocam o dediğiniz 5. viteste yapılmıyor muydu.?
    ki bu zararlı bir deneme yöntemi.

    debriyajı sıyıran arabayı az buçuk otomobilden anlayan adam farkedebilir.
    debriyajı kaçıran bir arabaya bindiğim de. gördüğüm şey 4 viteste motor devrinin artmasına rağmen hız göstergesinin sabit kalmasıydı.

    Alıntıları Göster
    her iki yöntemi uyguladım. el frenini sımsıkı çektim. 1le kaldırdım. arka teker döndü. dediğiniz formüle göre fren balatası kaçırıyor. ama fren balatası daha 3 aylık. yokuşta aracı 5i ve 4. viteste bıraktım. çatır çutur ederek aşağı kayınca hemen el frenini çektim. inşallah trigere zarar vermemişimdir. 1. viteste aracaı tuttu. ama kalkıştaki hantallık, miletin 3e düşmediği yerde 2ye düşmek. 3bin devirde 1ookm/h ancak olması, debriyajın sertliği, yukardan kavraması can sıkıyor. belki de normaldir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.