Şimdi Ara

Vuruntu Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
4
Favori
41.536
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle herkese iyi geceler
    Araç 1. Vitesten 2. Vitese geçerken tam kavrama noktasında vuruntu yaparak ilerliyor.yani yavaş ilerlerken aracın debriajını aniden bıraktığınızda araç kendini ileri atar aynı onun gibi bir durum söz konusu. Bu sorun 2den 3e geçerken de yapıyor ancak bu sefer çok rahatsız edici değil. Sorun araçla ilgili benden değil belki bazı arkadaşlar Debriajı hızlı bıraktığımı düşünebilir diye söylüyorum. Araç 1.4 kalos lpg li ve düz vites. Sorun hem benzinde hem lpgde yapıyor. Umarım anlatabilmişimdir yani vites geçişlerinde ozellikle 2.vitese geçişte çok hissediliyor. Baskı balata daha yeni değişti. Değişimden önce de vardı. Konu hakkında bilgisi olan başına gelen varsa yardımlarınızı bekliyorum



  • takipteyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonNn_

    takipteyim
    Debriyaj değişirken hangi işlemler yapıldı? Volan torna edildi mi?
  • *President* kullanıcısına yanıt
    Hayır sadece değişim oldu değiştikten sonra düzelir sanıyordum ancak olmadı bir daha da sanayiye gidemedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    Hayır sadece değişim oldu değiştikten sonra düzelir sanıyordum ancak olmadı bir daha da sanayiye gidemedim

    Debriyaj seti değiştirildiğinde mutlaka volan tornası yapılmalı, volan yüzeyinde yeterli alan kalmamış ise volan değişimi yapılmalı. Volan yüzeyinde bozukluk varsa balatanız bölgesel sürtünme durumunda erken yapışma eğilimi göstereceğinden kavramada sarsıntı yaşanabilir.
  • *President* kullanıcısına yanıt
    Şanzıman her halukarda yine inecek yani. Ustayla kavga edicez galiba hiç volan falan bahsi geçmedi
  • *President* kullanıcısına yanıt
    Şunu da belirtmek isterim aracın kavraması da yukarda benim bildiğim baskı balata değiştikten sonra aşağıda kavrar ve zamanla yukarı çıkar. İnternette volanla ilgili biraz araştırdım genelde tekleme sorunu olanlar işi volana bağlamış bende tekleme yok
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    Şunu da belirtmek isterim aracın kavraması da yukarda benim bildiğim baskı balata değiştikten sonra aşağıda kavrar ve zamanla yukarı çıkar. İnternette volanla ilgili biraz araştırdım genelde tekleme sorunu olanlar işi volana bağlamış bende tekleme yok
    Kavrama noktasındandır diyecektimde,farkındamışın onun. Bence biraz kullan.
  • Eğer sorun volanda ise yüzeyi bozuk olduğundan baskı balataya da zarar verebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    Eğer sorun volanda ise yüzeyi bozuk olduğundan baskı balataya da zarar verebilir
    vuruntu yazınca bende motor diye girdim debriyajmış. İlhan abim (presıdent) gerekli bilgileri yazmış zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    Şunu da belirtmek isterim aracın kavraması da yukarda benim bildiğim baskı balata değiştikten sonra aşağıda kavrar ve zamanla yukarı çıkar. İnternette volanla ilgili biraz araştırdım genelde tekleme sorunu olanlar işi volana bağlamış bende tekleme yok

    Tekleme dedikleri zaten kavrama vuruntusu, volandan başka türlü bir tekleme olmaz. Volan yüzeyinde aşınma varsa zaten debriyaj üstten kavrar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    Şunu da belirtmek isterim aracın kavraması da yukarda benim bildiğim baskı balata değiştikten sonra aşağıda kavrar ve zamanla yukarı çıkar. İnternette volanla ilgili biraz araştırdım genelde tekleme sorunu olanlar işi volana bağlamış bende tekleme yok

    Tekleme dedikleri zaten kavrama vuruntusu, volandan başka türlü bir tekleme olmaz. Volan yüzeyinde aşınma varsa zaten debriyaj üstten kavrar.

    Alıntıları Göster
    bugün ustayla bi deneme sürüşü yaptık volandan olmayacağını takozlardan kaynaklandığını söyledi.sonra işi yanında çalışan kişiye devretti.bu arkadaş da aracı life kaldırdı ve levye ile esneterek hangi takozun sıkıntılı olabileceğini tespit etmeye çalıştı. şanzıman alt takozu söküldü ve kesin olmamakla birlikte sorunun kaynağının bu olacağını söylediler.parçacıda da bu parça yoktu ve fiyatı da 150 TL olduğu için getirtmek istemedim.usta da araçtan çıkan takozun lastiklerini daha iyi sıkıştırmak için mili ve milin içinden geçtiği boru gibi bir parçayı biraz kısaltılmasını söyledi. taktıktan sonra ben deneme sürüşü yaptım ancak sorun düzelmemiş görünüyordu sonra bu işlemleri yapan arkadaşla bi deneme sürüşü yaptık tekrar tamirhaneye döndüğümüzde bir kez daha arızalı takoz tespiti işlemi yaptılar ve üst takozun da değişmesi gerektiğini söylediler.ben ısrarla volan konusuna değindim ancak usta da işlemleri yapan arkadaş da volandan olmayacağını söylediler.volandan olsa aracın titreyeceğini sarsılacağını söylediler.geri vitese taktığınızda aracın zangır zangır titreyeceğini söyledi işlemleri yapan kişi.
    bir ekleme daha yapayım; aracı ilk çalıştırmada yani marşa bastığımda motor biraz sarsıntılı çalışıyor gibi geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi STasdemir -- 8 Ekim 2013; 19:54:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    bugün ustayla bi deneme sürüşü yaptık volandan olmayacağını takozlardan kaynaklandığını söyledi.sonra işi yanında çalışan kişiye devretti.bu arkadaş da aracı life kaldırdı ve levye ile esneterek hangi takozun sıkıntılı olabileceğini tespit etmeye çalıştı. şanzıman alt takozu söküldü ve kesin olmamakla birlikte sorunun kaynağının bu olacağını söylediler.parçacıda da bu parça yoktu ve fiyatı da 150 TL olduğu için getirtmek istemedim.usta da araçtan çıkan takozun lastiklerini daha iyi sıkıştırmak için mili ve milin içinden geçtiği boru gibi bir parçayı biraz kısaltılmasını söyledi. taktıktan sonra ben deneme sürüşü yaptım ancak sorun düzelmemiş görünüyordu sonra bu işlemleri yapan arkadaşla bi deneme sürüşü yaptık tekrar tamirhaneye döndüğümüzde bir kez daha arızalı takoz tespiti işlemi yaptılar ve üst takozun da değişmesi gerektiğini söylediler.ben ısrarla volan konusuna değindim ancak usta da işlemleri yapan arkadaş da volandan olmayacağını söylediler.volandan olsa aracın titreyeceğini sarsılacağını söylediler.geri vitese taktığınızda aracın zangır zangır titreyeceğini söyledi işlemleri yapan kişi.
    bir ekleme daha yapayım; aracı ilk çalıştırmada yani marşa bastığımda motor biraz sarsıntılı çalışıyor gibi geliyor

    Bizim söylemlerimiz ile ustanın yaptığı kontrol karşılaştırılmamalı, sonuçta forumdan herhangi bir muayene yapmıyoruz, tariflere göre olasılıklardan bahsediyoruz.

    Sizin sarsıntı sorununuz motor ya da şanzıman kulaklarından anladığım kadarıyla. Ustaların teşhisi bu yönde şimdilik. Volan sorunu kavramada kendini belli eder zaten doğru söylemişler.

    Önemli olan şu an sorununuzu çözebildiler mi? çözemediler mi?
  • *President* kullanıcısına yanıt
    ustaların teşhisi bu yönde ancak bu sorun sadece vites değişimlerinde oluyor, aracı önden başka bir araç çekerken oluşan bir vuruntu vardır ya onun gibi ama tabiki oradaki kadar şiddetli bir vuruntu değil.ancak çok rahatsız edici.hatta araca binen bir arkadaşım 'oğlum debriajı neden hızlı bırakıyon ' ddedi.araç seyir halinde ya da rölantide iken herhangi bir sarsıntı yok.onların teşhisini sizin dediklerinizle tabiki karıştırmıyorum, ustaya seçenekler arasında volan da olabileceğini vurguladım sadece bu yüzden yanlış anlaşılmasın.sonuç olarak şimdilik sorun devam ediyor, bayram iznine balıkesire gidiyorum bi de orada baktırıcam.ayrıca bu takozlar ne kadar pahalıymış çok şaşırdım

    @*President*
    bu takozların gevşek olması ya da işini iyi yapamıyor olması durumunda araç rölantide sarsıntı yapar mı ya da kalkışlarda, seyir halinde iken..
    sorun sadece ve sadece vites geçişlerinde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    ustaların teşhisi bu yönde ancak bu sorun sadece vites değişimlerinde oluyor, aracı önden başka bir araç çekerken oluşan bir vuruntu vardır ya onun gibi ama tabiki oradaki kadar şiddetli bir vuruntu değil.ancak çok rahatsız edici.hatta araca binen bir arkadaşım 'oğlum debriajı neden hızlı bırakıyon ' ddedi.araç seyir halinde ya da rölantide iken herhangi bir sarsıntı yok.onların teşhisini sizin dediklerinizle tabiki karıştırmıyorum, ustaya seçenekler arasında volan da olabileceğini vurguladım sadece bu yüzden yanlış anlaşılmasın.sonuç olarak şimdilik sorun devam ediyor, bayram iznine balıkesire gidiyorum bi de orada baktırıcam.ayrıca bu takozlar ne kadar pahalıymış çok şaşırdım

    @*President*
    bu takozların gevşek olması ya da işini iyi yapamıyor olması durumunda araç rölantide sarsıntı yapar mı ya da kalkışlarda, seyir halinde iken..
    sorun sadece ve sadece vites geçişlerinde


    Kulak ve takozların işi zaten motorun vibrasyonunu kasaya mümkün olduğunca az iletmek. Eğer takozlarda sorun varsa araçta titreme, debriyajla oynadıkça ya da gaza hızlı hızlı basıp çektikçe küt küt diye vurma yapabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    ustaların teşhisi bu yönde ancak bu sorun sadece vites değişimlerinde oluyor, aracı önden başka bir araç çekerken oluşan bir vuruntu vardır ya onun gibi ama tabiki oradaki kadar şiddetli bir vuruntu değil.ancak çok rahatsız edici.hatta araca binen bir arkadaşım 'oğlum debriajı neden hızlı bırakıyon ' ddedi.araç seyir halinde ya da rölantide iken herhangi bir sarsıntı yok.onların teşhisini sizin dediklerinizle tabiki karıştırmıyorum, ustaya seçenekler arasında volan da olabileceğini vurguladım sadece bu yüzden yanlış anlaşılmasın.sonuç olarak şimdilik sorun devam ediyor, bayram iznine balıkesire gidiyorum bi de orada baktırıcam.ayrıca bu takozlar ne kadar pahalıymış çok şaşırdım

    @*President*
    bu takozların gevşek olması ya da işini iyi yapamıyor olması durumunda araç rölantide sarsıntı yapar mı ya da kalkışlarda, seyir halinde iken..
    sorun sadece ve sadece vites geçişlerinde


    Kulak ve takozların işi zaten motorun vibrasyonunu kasaya mümkün olduğunca az iletmek. Eğer takozlarda sorun varsa araçta titreme, debriyajla oynadıkça ya da gaza hızlı hızlı basıp çektikçe küt küt diye vurma yapabilir.

    Alıntıları Göster
    hocam araca seyir halinde iken ani gaz verince vuruntu olmuyor ayrıca dediğim gibi rölantide de sarsıntı yok o yüzden sizin volan teşhisiniz aklıma geliyor ki inşallah değildir.peki her volan arızasında ustanın da dediği gibi araçta titreme oluşur mu hocam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    hocam araca seyir halinde iken ani gaz verince vuruntu olmuyor ayrıca dediğim gibi rölantide de sarsıntı yok o yüzden sizin volan teşhisiniz aklıma geliyor ki inşallah değildir.peki her volan arızasında ustanın da dediği gibi araçta titreme oluşur mu hocam

    Alıntıları Göster
    aynı dertten muzdaribiz.

    bende sadece 1den 2ye geçerken tam kavrama noktasında vuruntu yapıyor.

    1den 2ye geçerken 3000 devirin üstünde vites değiştirirsem vuruntu olmuyor bende anlamadım bu işi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykpnrgz -- 9 Ekim 2013; 15:15:31 >
  • ykpnrgz Y kullanıcısına yanıt
    sizin araç nedir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ykpnrgz

    aynı dertten muzdaribiz.

    bende sadece 1den 2ye geçerken tam kavrama noktasında vuruntu yapıyor.

    1den 2ye geçerken 3000 devirin üstünde vites değiştirirsem vuruntu olmuyor bende anlamadım bu işi.


    Kulak yıpranması ileri safhaya gelmemişse bazı durumlarda yapar bazı durumlarda yapmayabilir. Bir kontrol ettirin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: STasdemir

    hocam araca seyir halinde iken ani gaz verince vuruntu olmuyor ayrıca dediğim gibi rölantide de sarsıntı yok o yüzden sizin volan teşhisiniz aklıma geliyor ki inşallah değildir.peki her volan arızasında ustanın da dediği gibi araçta titreme oluşur mu hocam

    Volanda balans varsa, krank kasnağında balans varsa bu ciddi bir sorundur ve vibrasyon yapar. Debriyaj kavrama noktasında iken ise bu balans kavramada titremeye sebep olur. Bunların dışında bir belirti yapmaz.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.