Şimdi Ara

debriyaj titreme

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
20.450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar sonunda debriyaj baskı balatasını değiştirdim .gayet hoş oldu ama yinede 1. vites kalkışda hafif bir titremeli kalkış yapıyor ama çok devirli kalkış yapmıyorum 1500 devir civarı bu normalmidir yoksa bunu çözebilirmiyiz sadece 1.vitesde oluyor araç 2004 seat leon bu araçlarda bir ayar yapılabiliyormu teşekkürler
    Alp



  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11

    Arkadaşlar sonunda debriyaj baskı balatasını değiştirdim .gayet hoş oldu ama yinede 1. vites kalkışda hafif bir titremeli kalkış yapıyor ama çok devirli kalkış yapmıyorum 1500 devir civarı bu normalmidir yoksa bunu çözebilirmiyiz sadece 1.vitesde oluyor araç 2004 seat leon bu araçlarda bir ayar yapılabiliyormu teşekkürler
    Alp




    ya alınan baskı balata hatalıdır yada göbeği yanlış oturtulmuştur sadece birde yapar kalkışta olduğu için. takıldıktan sonra sert kalkış yaptınmı ilk 2000 km içinde?
  • yok pek sert kalkış yapmadım , ama sanki gazı az vermekten olabilir gibime geliyor ama pek yumuşak bir kalkış yapmıyor yeni balatada sanki daha yumuşak olmalı diye biliyorum
  • debriyaj titremesi çok önemlidir arkadaşım bence hiç ihmal etme yoksa çok büyük sorunlarla karşılasabilirsin Allah korusun.
  • sadece 1.vitesde oluyor kalkış hafif titremeli oluyor peki lastiğin kötü durumda olması ve sert bir lastik olması bunda etkili olurmu
  • Debriyajı değiştiren ustaya kontrol ettirmende fayda var.Takılan malzemede veya işçilikte bir hata olabilir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11

    sadece 1.vitesde oluyor kalkış hafif titremeli oluyor peki lastiğin kötü durumda olması ve sert bir lastik olması bunda etkili olurmu



    VALLA KALKIŞ DEVRİNDEN DİYOSAN DÜZ YOLDA 2000 DEVİRDE SORUNSUZCA EĞER SÜRÜŞÜN ACEMİCE DEĞİLSE KALKAR YİNE TİTRERSE YA DEBRİYAJ GÖBEĞİNİ YALIŞ OITURTTULAR YADA BALATADA HATA VAR HEMEN TAMİRE GİT DERİM..
  • valla bu titreme bendede oluyo
    1.viteste kalkarken 2000 devirde yapmıyo ancak 1000 1500 devirde araba kalkışta titriyo mecbur 2000 devirle kalkış yapıyorum
    baskı balatayı değiştireli 200 km oldu
    ustaya sordum bu normal bakı balatanın tam karşısında bilmem ne var dedi onuda değiştirmemiz lazım oda 800 avro dedi
    yada kötü baskı balatamı taktı
    yada montajındamı bir hata var
  • BASKI BALATA YENİ DEĞİŞMESİNE RAĞMEN, 1. VİTESTE KALKIŞTA TİTREME YAPIYORSA, ÖNCELİKLE BASKI VE BALATANIN NEDEN DEĞİŞTİĞİNİ SORMAK GEREKİYOR. NEDEN DEĞİŞTİ?
    CEVAP:
    BALATA, 80-90 BİN KM NORMAL KULLANIM SONUCU BİTTİĞİ İÇİN DEĞİŞTİ İSE;
    ARKADAŞLARIN DEDİĞİ GİBİ TAKILAN BALATA VE BASKI DA ÜRETİM KAYNAKLI BİR HATA YA DA DEĞİŞİMİM SIRASINDA BİR İŞÇİLİK HATASI OLABİLİR...
    CEVAP:
    BALATA, 80-90 BİN DEN ÇOK DAHA ERKEN, 20-30 BİNLİ KM LERDE HATALI KULLANIMDAN DOLAYI YAKILARAK DEĞİŞTİ İSE;
    BALATANIN YANMASI SIRASINDA OLUŞAN YÜKSEK ISI, VOLANDAKİ AYNANIN GÖZLE GÖRÜLEMEYECEK ŞEKİLDE DEFORME OLMA İHTİMALİNİ ORTAYA ÇIKARIR Kİ, ORJİNAL BASKI BALATA VE ÇOK İYİ İŞÇİLİK OLSA BİLE TİTREŞİM OLMASI KAÇINILMAZ HALE GELİR... EĞER DEĞİŞİM SEBEBİ BUYSA (YAKMA) İSE, VOLANDAKİ BALATANIN YAPIŞTIĞI AYNANIN MUTLAKA DETAYLI (HASSAS) TORNA YAPILMASI GEREKLİYDİ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi roverci -- 13 Şubat 2007; 0:01:43 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: roverci

    BASKI BALATA YENİ DEĞİŞMESİNE RAĞMEN, 1. VİTESTE KALKIŞTA TİTREME YAPIYORSA, ÖNCELİKLE BASKI VE BALATANIN NEDEN DEĞİŞTİĞİNİ SORMAK GEREKİYOR. NEDEN DEĞİŞTİ?
    CEVAP:
    BALATA, 80-90 BİN KM NORMAL KULLANIM SONUCU BİTTİĞİ İÇİN DEĞİŞTİ İSE;
    ARKADAŞLARIN DEDİĞİ GİBİ TAKILAN BALATA VE BASKI DA ÜRETİM KAYNAKLI BİR HATA YA DA DEĞİŞİMİM SIRASINDA BİR İŞÇİLİK HATASI OLABİLİR...
    CEVAP:
    BALATA, 80-90 BİN DEN ÇOK DAHA ERKEN, 20-30 BİNLİ KM LERDE HATALI KULLANIMDAN DOLAYI YAKILARAK DEĞİŞTİ İSE;
    BALATANIN YANMASI SIRASINDA OLUŞAN YÜKSEK ISI, VOLANDAKİ AYNANIN GÖZLE GÖRÜLEMEYECEK ŞEKİLDE DEFORME OLMA İHTİMALİNİ ORTAYA ÇIKARIR Kİ, ORJİNAL BASKI BALATA VE ÇOK İYİ İŞÇİLİK OLSA BİLE TİTREŞİM OLMASI KAÇINILMAZ HALE GELİR... EĞER DEĞİŞİM SEBEBİ BUYSA (YAKMA) İSE, VOLANDAKİ BALATANIN YAPIŞTIĞI AYNANIN MUTLAKA DETAYLI (HASSAS) TORNA YAPILMASI GEREKLİYDİ...


    aracım 1997 model 520i manuel vites
    ve 116.000 km de ilk defa değişiyo zamanı geldiği için değiştirdim




  • BALATA BAYA İYİ SAYILABİLECEK KM GİTMİŞ. ARACI BU KMLER BOYUNCA HEP SİZ Mİ KULLANDINIZ. BALATADAN YANIK TARZI KOKULAR GELDİ Mİ HİÇ?
    BENİM SÖYLEDİĞİM ŞEY DE İŞTE TAM USTANIN SÖYLEDİĞİ BALATANIN MOTORLA ÖPÜŞTÜĞÜ VOLANDAKİ DİSK ŞEKLİNDEKİ (AYNA) PARÇA... ZANNEDERSEM USTA O PARÇANIN DA DEĞİŞMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEMİŞ SİZE... DEMEKKİ BİR PROBLEM GÖRMÜŞ FAKAT ONA RAĞMEN PAHALI OLDUĞU İÇİN DEĞİŞMEDEN TAKMIŞ...
    OYSA, BU PARÇA SÖKÜLÜP, ÇOK İNCE HASSAS TORNA YAPILABİLİRDİ.
    BEN ARACIMI ALDIĞIMDA, BASKI BALATA NERDEYSE TAMAMEN BİTİK DURUMDAYDI. ORJİNAL BASKI BALATA DEĞİŞİRKEN USTAM, AYNANIN DA EN AZINDAN TORNAYA GİRMESİ GEREKTİĞİNİ SÖYLEMİŞTİ. 2 YIL ÖNCE SIRF BU TORNA İŞİNE 25 MİLYON VERMİŞTİM. İYİKİ YAPTIRMIŞIM... 16 BİN KM DİR PROBLEMSİZ KULLANIYORUM...
    BENİM ARAÇ TA 1995 MODEL ROVER 620 Sİ... ŞU ANDA 100 BİN KM DE...

    quote:

    Orjinalden alıntı: metflower

    aracım 1997 model 520i manuel vites
    ve 116.000 km de ilk defa değişiyo zamanı geldiği için değiştirdim




  • peki şimdi ustaya desemki ustam benim volan aynasında problem varmıydı bi tornalasamıydık desem yok yok o sağlam diyecek bi da açmak işine gelmiycek ben bunu nasıl halledicemki başka bi yerde şanzımanı indirtsen o da okadar iyi değil aç kapa devamlı aynada sağlamsa boşuna işçilik ücretleri hayırlısı olsun
  • dostum bende de var bu özellikle uzun kullanımlardan sonra dur kalklarda yapıyor neypmak lazım ne gibi sorunlar açabilir?
    quote:

    Orjinalden alıntı: ruge

    debriyaj titremesi çok önemlidir arkadaşım bence hiç ihmal etme yoksa çok büyük sorunlarla karşılasabilirsin Allah korusun.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: alpaslan11

    peki şimdi ustaya desemki ustam benim volan aynasında problem varmıydı bi tornalasamıydık desem yok yok o sağlam diyecek bi da açmak işine gelmiycek ben bunu nasıl halledicemki başka bi yerde şanzımanı indirtsen o da okadar iyi değil aç kapa devamlı aynada sağlamsa boşuna işçilik ücretleri hayırlısı olsun




    aynen katılıyorum ve sinir oluyorum
    luyorum




  • AYNADAKİ MİKRO EĞRİLİKLER, KALKIŞLARDA TİTREŞİMİN DIŞINDA SORUN ÇIKARMAZ. BİRAZCIK DAHA DEVİRLİ KULLANILIRSA TİTREME DE HİSSEDİLMEYEBİLİR. BİRAZ DAHA GAZA DOKUNURSANIZ, TİTREMEYİ DE HİSSETMEZSİNİZ...
    KAFANIZI TAKMANIZ GEREKEN BİR DURUM YOK ARKADAŞLAR...
  • Bende de 2005 1.9 TDI 105hp caddy var.. Şubat ayında rutin bakımları için gittiğim servis tarafından baskı balata, volant ve debriyaj bilyası garantide değişti.. Değişme sebebi de yine servisdeki genç teknikerlerin yaptığı hata yüzünden... şanzımanı indirtmiştik baskı'ya baktırmak için.. %20 aşımış tiremeler için volant ayarı yaparız dediler ama.. Servisden çok fazla uzağa gidemeden volant dan gelen sesler üzerine geri dönmek zorunda kaldım..Neyse.. 2000km. yaptım şimdilerde titremeler başladı ama caddy lerde hep titreme ve baskı balata sorunları var.. Bende dikkatli oluyorum ya da kendimi olmak zorundaymışım gibi hissediyorum.. Ancak Vw gurubunun çoğu araçlarında bu titremeler mevcut.. 2004 Touran ı olan diş doktorum da titremelerden şikayetçi.. üstelik o hiç baskı balata değişmedi... Bende baskıdan önce de titremeler vardı.. neden bu balatalar dayanıksız yoksa herkes mi araba sürmeyi bilmiyor.. Bunun sebebini burda forumlarda bir arkadaş merak edip sormuş.. Ben de sordum ama benim sorularımı geçiştirdiler.. ona yine düzgün bir evap vermişler.. sorun şuymuş;,
    Efendim AB birliğine üye ülkeler arasında bu baskı balatanın yapıldığı sert bir malzeme kanserojen içerdiği için yasaklanmış Artık kullanılmıyor üretimde.. Bu yüzden daha az dayanan bir maddeden üretiyorlarmış baskı balataları.. Bu da değişimi daha az km. lerde gerçekleşen baskı ve hor kullanımlarda volant ı bile bozulan bir araba demekmiş....
    Bende forumda yazdığında öğrendim bana bu açıklama biraz daha mantıklı geldi.. Yoksa servisdekilerin soruyu geçiştirmek hep kullanıcı hatalarınan falan bahsediyorlar. Sizde ister istemez bir yerde hata yaptığınızı sanıyorsunuz.. oysa bu kadar insan var 650km. bile baskı balatasını değişen var.. hepsinin acemi olması imkansız..
    Birileri bizlerden çok şeyler gizliyor ya neyse biz de yutmuş gibi davranıyoruz ayıp olmasın diye..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 14 Haziran 2007; 15:46:53 >




  • söylediğiniz malzeme asbest olmalı.kanserojen olduğu için yasaklandı.Ancak alternatifleri kötü demek asla değil bu yeni nesil baskı balatalar teknoloji harikası ancak alparslan11 de benzer sorunlardan muzdarip.sanıyorum ki sizin araçtada bu otomatik baskı ayarını yapan firmanın ürünüğ var.yani ürün tamam ve teorik olarak mükemmel ancak montaj veya kullanım hataları varsa eski sistem bunları tolere edebiliyor.Baskı gücünü yeni sistemler otomatik olaak ayarlayarak baskı balatanı ömrünü uzattığını iddaa ediyorlar.Ancak sonuçta iddaa ancak sahibini bağlar , son söz araç kullanıcılarındır. Link verdiğim siteden sistem hakkında ve montaj hatalarıyla ilgili detaylı bilgi alabilirsiniz.Tüm problemler ve sonuçları hakkında ayrıntılı analiz yapılmış.

    http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/library/downloads/LuK_Schadensdiagnose_PKW_en.pdf




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.