Şimdi Ara

Aku nun Dolulugunu anlamak ve Dolu Aku Degerleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
2
Favori
15.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar
    Aslinda konunun otomobille bir alakasi yok ancak burda cevap bulabilcegimi dusunerek burda soruyorum :)
    Elimde botumun elektrik motorunda kullandigim 100 amperljk 12 v tam bakimsiz kapali bir aku var bunu einhellin 15 amper sarj aletiyle sarj edicem ancak doluluk gostergesi yok akudede sarj aletindede ,aku tam bos olmadigi icin sure hesabiylada yapamiyorum.Simdi akunun nekadar dolu oldugunu veya tamamen dolu olup olmadigini nasil ogrenebilirim ? Multimetreyle volt degerini olcerek anlamam mumkunmu ? 12 v bir aku doluyken kac volt gosterir ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • up
  • Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.


    teşekkürler cevabınız için şuan 12.63lerde beklemiş hali ile şarjdan ilk çıkardığımda 13 küsürlerdeydi şimdi beklemiş halinin 13 küsürlerde olması için uğraşlmam hem zararlı hem mantıksız olur sanırım ozaman ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.


    teşekkürler cevabınız için şuan 12.63lerde beklemiş hali ile şarjdan ilk çıkardığımda 13 küsürlerdeydi şimdi beklemiş halinin 13 küsürlerde olması için uğraşlmam hem zararlı hem mantıksız olur sanırım ozaman ?

    Beklemede 12,63 Volt gördüyseniz şarjdan sökebilirsiniz, ilk çıkardığınızda değer biraz yüksek gözükür bu normaldir.Tekrar o değere getirmenize gerek yoktur zaten getirseniz bile kısa zamanda 12,60 Volt seviyesine iner.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.


    teşekkürler cevabınız için şuan 12.63lerde beklemiş hali ile şarjdan ilk çıkardığımda 13 küsürlerdeydi şimdi beklemiş halinin 13 küsürlerde olması için uğraşlmam hem zararlı hem mantıksız olur sanırım ozaman ?

    Beklemede 12,63 Volt gördüyseniz şarjdan sökebilirsiniz, ilk çıkardığınızda değer biraz yüksek gözükür bu normaldir.Tekrar o değere getirmenize gerek yoktur zaten getirseniz bile kısa zamanda 12,60 Volt seviyesine iner.

    teşekkürler :) peki akü tam dolmadan 12,60 küsürlerde göstermesi mümkünmü bekledikten sonra yani yanıltıcı olmaması açısından ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.


    teşekkürler cevabınız için şuan 12.63lerde beklemiş hali ile şarjdan ilk çıkardığımda 13 küsürlerdeydi şimdi beklemiş halinin 13 küsürlerde olması için uğraşlmam hem zararlı hem mantıksız olur sanırım ozaman ?

    Beklemede 12,63 Volt gördüyseniz şarjdan sökebilirsiniz, ilk çıkardığınızda değer biraz yüksek gözükür bu normaldir.Tekrar o değere getirmenize gerek yoktur zaten getirseniz bile kısa zamanda 12,60 Volt seviyesine iner.

    teşekkürler :) peki akü tam dolmadan 12,60 küsürlerde göstermesi mümkünmü bekledikten sonra yani yanıltıcı olmaması açısından ?

    Bekledikten sonra göstermemesi lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.


    teşekkürler cevabınız için şuan 12.63lerde beklemiş hali ile şarjdan ilk çıkardığımda 13 küsürlerdeydi şimdi beklemiş halinin 13 küsürlerde olması için uğraşlmam hem zararlı hem mantıksız olur sanırım ozaman ?

    Beklemede 12,63 Volt gördüyseniz şarjdan sökebilirsiniz, ilk çıkardığınızda değer biraz yüksek gözükür bu normaldir.Tekrar o değere getirmenize gerek yoktur zaten getirseniz bile kısa zamanda 12,60 Volt seviyesine iner.

    teşekkürler :) peki akü tam dolmadan 12,60 küsürlerde göstermesi mümkünmü bekledikten sonra yani yanıltıcı olmaması açısından ?

    Bekledikten sonra göstermemesi lazım.

    aklıma birşey daha takıldı şarj aleti eğer akımı 2-3 e düşürüyorsa ozaman biraz fazla şarjda tutmanın zararı olmaz dolduktan sonra zaten şarja devam edemez diyebilirmiyiz :)?




  • http://www.einhell.com/englisch/englisch.aspx?search=charger&x=0&y=0#

    şarj aletim bu linkteki 'Battery charger BT-BC 15' ama anlamadığım birşey var bu değerler kısmında yazan ve göstergedede olan arith ve eff kısmı nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.


    teşekkürler cevabınız için şuan 12.63lerde beklemiş hali ile şarjdan ilk çıkardığımda 13 küsürlerdeydi şimdi beklemiş halinin 13 küsürlerde olması için uğraşlmam hem zararlı hem mantıksız olur sanırım ozaman ?

    Beklemede 12,63 Volt gördüyseniz şarjdan sökebilirsiniz, ilk çıkardığınızda değer biraz yüksek gözükür bu normaldir.Tekrar o değere getirmenize gerek yoktur zaten getirseniz bile kısa zamanda 12,60 Volt seviyesine iner.

    teşekkürler :) peki akü tam dolmadan 12,60 küsürlerde göstermesi mümkünmü bekledikten sonra yani yanıltıcı olmaması açısından ?

    Bekledikten sonra göstermemesi lazım.

    aklıma birşey daha takıldı şarj aleti eğer akımı 2-3 e düşürüyorsa ozaman biraz fazla şarjda tutmanın zararı olmaz dolduktan sonra zaten şarja devam edemez diyebilirmiyiz :)?

    Hemen sökmeniz gerekmiyor, biraz daha tutabilirsiniz ama 1 hafta o durumda bırakmayın.Siz ampermetrede en son hangi değeri okudunuz?




  • Ayarda hızı ve yavaş şarj olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.


    teşekkürler cevabınız için şuan 12.63lerde beklemiş hali ile şarjdan ilk çıkardığımda 13 küsürlerdeydi şimdi beklemiş halinin 13 küsürlerde olması için uğraşlmam hem zararlı hem mantıksız olur sanırım ozaman ?

    Beklemede 12,63 Volt gördüyseniz şarjdan sökebilirsiniz, ilk çıkardığınızda değer biraz yüksek gözükür bu normaldir.Tekrar o değere getirmenize gerek yoktur zaten getirseniz bile kısa zamanda 12,60 Volt seviyesine iner.

    teşekkürler :) peki akü tam dolmadan 12,60 küsürlerde göstermesi mümkünmü bekledikten sonra yani yanıltıcı olmaması açısından ?

    Bekledikten sonra göstermemesi lazım.

    aklıma birşey daha takıldı şarj aleti eğer akımı 2-3 e düşürüyorsa ozaman biraz fazla şarjda tutmanın zararı olmaz dolduktan sonra zaten şarja devam edemez diyebilirmiyiz :)?

    Hemen sökmeniz gerekmiyor, biraz daha tutabilirsiniz ama 1 hafta o durumda bırakmayın.Siz ampermetrede en son hangi değeri okudunuz?

    açıkçası ampermetredeki değerlerden birşey anlamadım alta ve üstte farklı rakalam var fotorafa bakma şansınız varsa bir inceleyebilirmisiniz belki siz anlarsanız yardımcı olabilirsiniz :) arith ve eff sanırım hızlı ve yavaşla alakalı değil çünkü bir normal birde fast seçeneği için ayrı ayrı arith ve eff değerleri verilmiş :S




  • quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.


    teşekkürler cevabınız için şuan 12.63lerde beklemiş hali ile şarjdan ilk çıkardığımda 13 küsürlerdeydi şimdi beklemiş halinin 13 küsürlerde olması için uğraşlmam hem zararlı hem mantıksız olur sanırım ozaman ?

    Beklemede 12,63 Volt gördüyseniz şarjdan sökebilirsiniz, ilk çıkardığınızda değer biraz yüksek gözükür bu normaldir.Tekrar o değere getirmenize gerek yoktur zaten getirseniz bile kısa zamanda 12,60 Volt seviyesine iner.

    teşekkürler :) peki akü tam dolmadan 12,60 küsürlerde göstermesi mümkünmü bekledikten sonra yani yanıltıcı olmaması açısından ?

    Bekledikten sonra göstermemesi lazım.

    aklıma birşey daha takıldı şarj aleti eğer akımı 2-3 e düşürüyorsa ozaman biraz fazla şarjda tutmanın zararı olmaz dolduktan sonra zaten şarja devam edemez diyebilirmiyiz :)?

    Hemen sökmeniz gerekmiyor, biraz daha tutabilirsiniz ama 1 hafta o durumda bırakmayın.Siz ampermetrede en son hangi değeri okudunuz?

    açıkçası ampermetredeki değerlerden birşey anlamadım alta ve üstte farklı rakalam var fotorafa bakma şansınız varsa bir inceleyebilirmisiniz belki siz anlarsanız yardımcı olabilirsiniz :) arith ve eff sanırım hızlı ve yavaşla alakalı değil çünkü bir normal birde fast seçeneği için ayrı ayrı arith ve eff değerleri verilmiş :S

    Resme baktım ama tam olarak anlayamadım bende. Değerler birbirine yakın ama siz kaç amper ölçtünüz en son?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: devilmc

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aküyü şarjdan söktükten sonra 1 gün bekleyin,voltmetre ile ölçün 12,60 Volt veya üzeri değer okursanız akü tam doludur.
    Başka bir pratik yöntemde şudur; şarj cihazı üzerinde ampermetre varsa akünün şarj olduğu akıma bakın. Eğer bu akımın değeri akünün kapasitesinin %3'ün den az ise o akü dolmuştur. Mesela akünüz 100 Ah ise sizin ampermetreniz 2-3 Amper arası akım gösteriyorsa akü dolmuştur.


    teşekkürler cevabınız için şuan 12.63lerde beklemiş hali ile şarjdan ilk çıkardığımda 13 küsürlerdeydi şimdi beklemiş halinin 13 küsürlerde olması için uğraşlmam hem zararlı hem mantıksız olur sanırım ozaman ?

    Beklemede 12,63 Volt gördüyseniz şarjdan sökebilirsiniz, ilk çıkardığınızda değer biraz yüksek gözükür bu normaldir.Tekrar o değere getirmenize gerek yoktur zaten getirseniz bile kısa zamanda 12,60 Volt seviyesine iner.

    teşekkürler :) peki akü tam dolmadan 12,60 küsürlerde göstermesi mümkünmü bekledikten sonra yani yanıltıcı olmaması açısından ?

    Bekledikten sonra göstermemesi lazım.

    aklıma birşey daha takıldı şarj aleti eğer akımı 2-3 e düşürüyorsa ozaman biraz fazla şarjda tutmanın zararı olmaz dolduktan sonra zaten şarja devam edemez diyebilirmiyiz :)?

    Hemen sökmeniz gerekmiyor, biraz daha tutabilirsiniz ama 1 hafta o durumda bırakmayın.Siz ampermetrede en son hangi değeri okudunuz?

    açıkçası ampermetredeki değerlerden birşey anlamadım alta ve üstte farklı rakalam var fotorafa bakma şansınız varsa bir inceleyebilirmisiniz belki siz anlarsanız yardımcı olabilirsiniz :) arith ve eff sanırım hızlı ve yavaşla alakalı değil çünkü bir normal birde fast seçeneği için ayrı ayrı arith ve eff değerleri verilmiş :S

    Resme baktım ama tam olarak anlayamadım bende. Değerler birbirine yakın ama siz kaç amper ölçtünüz en son?

    şuan yavaşta şarj ediyorum alta 3 üstte 2 yazıyor :)




  • Beklesin biraz daha o zaman
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Beklesin biraz daha o zaman

    tamamdır çok teşekkürler yardımlarınız için
  • Hızlı moda geçip bakın akım çok artacak mı artarsa bekletin değişmezse sökersiniz.
  • Şarj aletini yük altında değil iken voltmetre ile ölçün. 13 küsür volt çıkar. (13,4 gibi bir değer) Aynı şekilde aküyü de ölçün. 12.6 çıkmış sanırsam. Daha sonra şarj aletini aküye bağlayın ve bu esnada voltmetre de bağlı kalsın. Voltmetredeki değer akü şarj oldukça yavaş yavaş artacaktır. 12.60 > 12.61 > 12.62 gib... Ta ki ilk başta şarj aletinde gördüğünüz değere kadar. O değeri gördükten sonra akü şarj olmuş demektir.
  • 55 amper akü 10 aylık 2 defa bittiği İÇİN şarja bağlandı 2.bağlandığında boş iken 9.6 gösteriyordu 3 gün şarjda kaldı araca bağlamadan ölçüm yapıldı 10.1 gösteriyordu araca bağlandı çalıştırıldı çalışırken 12.6 ile 13.5 değerlerini gördü ama aküde sıkıntı yok denildi sizce 10 aylık aküde bu değerler normal mi yoksa değişmesi gereklimi bu arada akü Bosch marka
    Araç faal olarak hergün kullanılan bir araç bir gün önce kullanılıp sabahına basmadı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vatansever1994 -- 2 Şubat 2023; 21:14:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • vatansever1994 V kullanıcısına yanıt

    10.1 ile araci nasil calistirdi hayret.

    arac calisirken yapilan olcum aku hakkinda bilgi vermez, alternator gerilimini olmus olursunuz. (yeni nesil araclarda aku yeterince sarj oldugunda alternator devreden cikiyor o ayri konu, sizin aracta da varsa o zaman olabilir)

    10.1v normal degil saglam aku icin.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.