Şimdi Ara

Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
116
Cevap
1
Favori
14.662
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar, genelde bindiğim tüm arabaların fren performansları beni tatmin etmiyordu, hele güçlü motorlu arabalarda bunu daha çok hissediyordum. Özel fren disk ve balatalari hem pahalı hem de tam istediğim sonucu vermiyordu.

    Buna çözüm olsun diye ön tekerin fren balatasinin birine tırtıklı metal parça koydum ve o şekilde frenleme yaparak diskleri çizdim, sonra bir tekere normal diski, diğerine de çizik olanı takarak fren performansini görmek istedim... Sonuç mükemmeldi, çizik olan taraf adete zamk gibi yapışıyordu yere, tabi haliyle sürat yükseldikçe arabanin da dengesi bozuldu tek taraf iyi tuttuğu için.

    Sorum şu, ben şimdi 4 diski de bu şekilde çizerek takıp kullanmak istiyorum. Bu şekilde kullanmanin yürüyen aksama bir zarari olur mu? Balatalarin erken bitmesine razıyim, zaten balatalar ucuz.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...







  • macropolo kullanıcısına yanıt
    macropolo demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Hocam ironi mi yaptiniz bilmiyorum ama mesela adam milyon dolarlık yatirimla laptop yapiyor ama birisi de çikıp bunun altina soğutucu fan koyuyum da kilitlenme aşirı isinma olmasin diye bir alet yapiyor ve bu da çok işe yariyor.

    Ayrica otomobil ureticileri genel istekler dogrultusunda dizayn yapiyorlar. Performans, yakit, çevrenin korunmasi, konfor gibi. Son model bmwye spor yay takinca konforun azalmasina ragmen yol tutusunun artmasi orneginde oldugu gibi firmanin birseyi orijinalinde yapmamis olmasi bence önemli degil. :)
    we[AGRA] kullanıcısına yanıt
    we[AGRA] demiş ki;
    Mesajı Yerinde Gör
    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Millet çizilen diskleri taşlatır, taşlanmaktan incelen diski ise değiştirir. Siz tam tersini yapmak istiyorsunuz, ilginç..

    Taşlatmaktaki, daha doğrusu tornaya sokmaktaki asıl amaç diskin egri olmasi ve dolayısıyla frene basınca titremesidir.
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu?

    Fren disk çizilmesi, araç sahipleri arasında yaygın bir endişe kaynağıdır. Ancak, fren disklerini çizmenin araç performansı üzerindeki etkisi hakkında yanlış anlamalar mevcuttur. İşte diskleri çizmenin etkileriyle ilgili gerçekler:

    • Fren Performansında Azalma: Disk çizilmesi, fren balataları ile disk arasındaki temas yüzeyini azaltarak fren performansını olumsuz etkileyebilir. Bu, daha uzun fren mesafeleri ve daha az tepki veren frenlere yol açabilir.
    • Aşınma ve Yırtılma: Diskler çizildiğinde, balatalar diskte "kazınarak" daha hızlı aşınabilir. Bu, hem disklerin hem de balataların daha sık değiştirilmesi gerektiği anlamına gelir.
    • Gürültü: Çizik diskler, frenleme sırasında gıcırtı veya titreşim gibi rahatsız edici seslere neden olabilir.
    • Güvenlik Riskleri: Aşırı çizgiler veya çatlaklar, disklerin zayıflamasına ve kırılmasına neden olabilir. Bu, ciddi güvenlik riskleri oluşturabilir.

    Disklerin Çizilmesi Nasıl Önlenir:

    Fren disklerini çizilmekten korumak için şu adımları uygulayabilirsin:

    • Yüksek kaliteli fren balataları kullan.
    • Balataları düzenli olarak kontrol et ve gerekirse değiştir.
    • Aracı sert frenlerden kaçınarak nazikçe sür.
    • Park etmeden önce disklere soğuması için zaman tanı.
    • Diskleri düzenli olarak temizle ve korozyonu önlemek için yağla.

    Sonuç:

    Fren disklerinin çizilmesi, fren performansı, güvenlik ve bakım maliyetleri üzerinde olumsuz etkilere neden olabilir. Disk çizilmesini önlemek, aracının güvenli ve verimli çalışmasını sağlamak için çok önemlidir. Yüksek kaliteli parçalar kullanarak, düzgün sürüş alışkanlıklarını benimseyerek ve düzenli bakım yaparak disklerini çizilmekten koruyabilir ve fren sisteminin ömrünü uzatabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Millet çizilen diskleri taşlatır, taşlanmaktan incelen diski ise değiştirir. Siz tam tersini yapmak istiyorsunuz, ilginç..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Millet çizilen diskleri taşlatır, taşlanmaktan incelen diski ise değiştirir. Siz tam tersini yapmak istiyorsunuz, ilginç..

    Taşlatmaktaki, daha doğrusu tornaya sokmaktaki asıl amaç diskin egri olmasi ve dolayısıyla frene basınca titremesidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Millet çizilen diskleri taşlatır, taşlanmaktan incelen diski ise değiştirir. Siz tam tersini yapmak istiyorsunuz, ilginç..
    Arkadaşlar konu sahibi combalac okumadan gerisin geri çıkın.
  • Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Hocam ironi mi yaptiniz bilmiyorum ama mesela adam milyon dolarlık yatirimla laptop yapiyor ama birisi de çikıp bunun altina soğutucu fan koyuyum da kilitlenme aşirı isinma olmasin diye bir alet yapiyor ve bu da çok işe yariyor.

    Ayrica otomobil ureticileri genel istekler dogrultusunda dizayn yapiyorlar. Performans, yakit, çevrenin korunmasi, konfor gibi. Son model bmwye spor yay takinca konforun azalmasina ragmen yol tutusunun artmasi orneginde oldugu gibi firmanin birseyi orijinalinde yapmamis olmasi bence önemli degil. :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Hocam ironi mi yaptiniz bilmiyorum ama mesela adam milyon dolarlık yatirimla laptop yapiyor ama birisi de çikıp bunun altina soğutucu fan koyuyum da kilitlenme aşirı isinma olmasin diye bir alet yapiyor ve bu da çok işe yariyor.

    Ayrica otomobil ureticileri genel istekler dogrultusunda dizayn yapiyorlar. Performans, yakit, çevrenin korunmasi, konfor gibi. Son model bmwye spor yay takinca konforun azalmasina ragmen yol tutusunun artmasi orneginde oldugu gibi firmanin birseyi orijinalinde yapmamis olmasi bence önemli degil. :)

    Alıntıları Göster
    1 aydır yokluğunu hissettirdin üstad. yine efsanevi bir başlık




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    bu lastik yama olur mu?
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Hocam ironi mi yaptiniz bilmiyorum ama mesela adam milyon dolarlık yatirimla laptop yapiyor ama birisi de çikıp bunun altina soğutucu fan koyuyum da kilitlenme aşirı isinma olmasin diye bir alet yapiyor ve bu da çok işe yariyor.

    Ayrica otomobil ureticileri genel istekler dogrultusunda dizayn yapiyorlar. Performans, yakit, çevrenin korunmasi, konfor gibi. Son model bmwye spor yay takinca konforun azalmasina ragmen yol tutusunun artmasi orneginde oldugu gibi firmanin birseyi orijinalinde yapmamis olmasi bence önemli degil. :)

    Alıntıları Göster
    Balata tarihi yeniden mi yazılıyor acaba


    Tek balatayı tuhaf bir hale soktunuz ve fren performansını geliştirdiniz ölçüm verilerinizde hata var tek balatayı bu hale sokupta 3 tane balata normal 1 tane balata bu şekilde olunca performans beklememelisiniz psikolojik olarak size öyle gelmiştir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Millet çizilen diskleri taşlatır, taşlanmaktan incelen diski ise değiştirir. Siz tam tersini yapmak istiyorsunuz, ilginç..

    Taşlatmaktaki, daha doğrusu tornaya sokmaktaki asıl amaç diskin egri olmasi ve dolayısıyla frene basınca titremesidir.

    Alıntıları Göster
     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...


    Resimdeki diskler gibi deleceksiniz, bir de cnc'ci tanıdıkta düz çizileri de yaptırırsanız tamamdır. Ancak nolursa olsun adam gibi balata şart, özellikle seramik mümkünse.

    Sizin yapmaya çalıştığınız işe yaramış gibi gözükse de kısa süreli bir çözümdür. Yüzey alanını arttırmışsınız ve bu sayede fren performansı iyi görünür. Ancak kısa zamanda balataları daha çabuk bitirirsiniz ve ayrıca diskteki o tırtıklı yüzeyler de aşınıp tekrar düzleşmeye başlar. Yani diski de kolayca bitirmeye başlamış olursunuz. Bu tarz tırtıklı yüzey işe yarıyor olsaydı, yüksek performanslı fren sistemi üreten firmalar zaten üretmiş olmazlar mıydı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Balata tarihi yeniden mi yazılıyor acaba


    Tek balatayı tuhaf bir hale soktunuz ve fren performansını geliştirdiniz ölçüm verilerinizde hata var tek balatayı bu hale sokupta 3 tane balata normal 1 tane balata bu şekilde olunca performans beklememelisiniz psikolojik olarak size öyle gelmiştir

    Diskin tek tarafi değil arkasi da önü de çizik. Yani bir tekerdeki iki balata da çizik yüzeye temas ediyor. Sonucun da psikolojik olduğuna inanmiyorum, bariz şekilde iyi tutuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...


    Resimdeki diskler gibi deleceksiniz, bir de cnc'ci tanıdıkta düz çizileri de yaptırırsanız tamamdır. Ancak nolursa olsun adam gibi balata şart, özellikle seramik mümkünse.

    Sizin yapmaya çalıştığınız işe yaramış gibi gözükse de kısa süreli bir çözümdür. Yüzey alanını arttırmışsınız ve bu sayede fren performansı iyi görünür. Ancak kısa zamanda balataları daha çabuk bitirirsiniz ve ayrıca diskteki o tırtıklı yüzeyler de aşınıp tekrar düzleşmeye başlar. Yani diski de kolayca bitirmeye başlamış olursunuz. Bu tarz tırtıklı yüzey işe yarıyor olsaydı, yüksek performanslı fren sistemi üreten firmalar zaten üretmiş olmazlar mıydı?

    Balatanın sizin resmini koyduğunuz disklere göre daha hızlı biteceğinde hem fikiriz. Büyük firmalarin tırtıklı yapmamasinin sebebi balatanın daha uzun süre dayanmasinin istenmesi olabilir. Dediğim gibi ben 6 ayda balata değiştirmeye bile razıyım. Hem işlem basit hem de ucuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bnym97

    Balata tarihi yeniden mi yazılıyor acaba


    Tek balatayı tuhaf bir hale soktunuz ve fren performansını geliştirdiniz ölçüm verilerinizde hata var tek balatayı bu hale sokupta 3 tane balata normal 1 tane balata bu şekilde olunca performans beklememelisiniz psikolojik olarak size öyle gelmiştir

    Alıntıları Göster
    Tavsiye etmem neden derseniz zaten normal disl üstün kendiliğinden kılcal orantılı çizikler var.

    Bu çizikler sayesinde araçtaki tüm tekerlere frenleme için aynı aşınma uygulanıyor.Yani hepsi aynı oranda tutuyor.

    Ha derseniz çiziklere yine orantılı çizikler eklerim o zaman bir artısı olabilir ama orantısız olarak çizerseniz yarardan çok zararı olur tehlikeli bir durumda.

    Bu benim biraz inceleyip bakma sonucu çıkardığım fikirdir fren disk hakkında bilgili değilim yanlış olabilir.

    Ama düşünce güzel.

    Birde çizikleri orantılı olarak artırsak bile illa bir zararı vardır.

    Acaba fren disk boyutu ile oynansa ne olur?

    Daha büyük bir fren disk ne sonuç verir ya da daha ufak.

    Biraz baktım sizin aşınma fren diski inceltiyor bu da kontrolü engelliyor.Buna da sanırım rotor(fren disk) aktif kalınlığı deniyor.

    Bu arada fren disk de ayrımı da en önemli ölçek kalınlıkmış.

    Dediğiniz yöntemi önceden biri denemiş zaten fren disk ömrünü kısaltıyormuş.Disk belli bir kmden sonra eriyor ve disk çevresinde çıkıntı yapıyormuş.

    Onu da torna ile düzeltiyorlarmış.Özetle sizin yöntem de disk ömrü kısalıyor ve araç kontrolünü tehlikeye atıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Automobilista -- 19 Ağustos 2014; 15:53:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Tavsiye etmem neden derseniz zaten normal disl üstün kendiliğinden kılcal orantılı çizikler var.

    Bu çizikler sayesinde araçtaki tüm tekerlere frenleme için aynı aşınma uygulanıyor.Yani hepsi aynı oranda tutuyor.

    Ha derseniz çiziklere yine orantılı çizikler eklerim o zaman bir artısı olabilir ama orantısız olarak çizerseniz yarardan çok zararı olur tehlikeli bir durumda.

    Bu benim biraz inceleyip bakma sonucu çıkardığım fikirdir fren disk hakkında bilgili değilim yanlış olabilir.

    Ama düşünce güzel.

    Birde çizikleri orantılı olarak artırsak bile illa bir zararı vardır.

    Acaba fren disk boyutu ile oynansa ne olur?

    Daha büyük bir fren disk ne sonuç verir ya da daha ufak.

    Biraz baktım sizin aşınma fren diski inceltiyor bu da kontrolü engelliyor.Buna da sanırım rotor(fren disk) aktif kalınlığı deniyor.

    Bu arada fren disk de ayrımı da en önemli ölçek kalınlıkmış.

    Dediğiniz yöntemi önceden biri denemiş zaten fren disk ömrünü kısaltıyormuş.Disk belli bir kmden sonra eriyor ve disk çevresinde çıkıntı yapıyormuş.

    Onu da torna ile düzeltiyorlarmış.Özetle sizin yöntem de disk ömrü kısalıyor ve araç kontrolünü tehlikeye atıyor.

    Alıntıları Göster
    balata dediğimiz şey çok bi para değil eğerki bu olayda fayda var ise combalac tarihe geçer




  • quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    balata dediğimiz şey çok bi para değil eğerki bu olayda fayda var ise combalac tarihe geçer

    Denemesi bedava hocam, disklerini değistirmek üzere olanlar deneyebilir. :). Çizme yöntemini de paylaşırım gerekirse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SecondLieu

    balata dediğimiz şey çok bi para değil eğerki bu olayda fayda var ise combalac tarihe geçer

    Alıntıları Göster
    Basit fizik kuralaları, sürtünme artarsa daha iyi frenler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: osmanbardak

    balata dediğimiz şey çok bi para değil eğerki bu olayda fayda var ise combalac tarihe geçer

    Denemesi bedava hocam, disklerini değistirmek üzere olanlar deneyebilir. :). Çizme yöntemini de paylaşırım gerekirse.

    Alıntıları Göster
    Dediğiniz yöntemi önceden biri denemiş zaten fren disk ömrünü kısaltıyormuş.Disk belli bir kmden sonra eriyor ve disk çevresinde çıkıntı yapıyormuş.

    Onu da torna ile düzeltiyorlarmış. Özetle sizin yöntem de disk ömrü kısalıyor ve araç kontrolünü tehlikeye atıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Tavsiye etmem neden derseniz zaten normal disl üstün kendiliğinden kılcal orantılı çizikler var.

    Bu çizikler sayesinde araçtaki tüm tekerlere frenleme için aynı aşınma uygulanıyor.Yani hepsi aynı oranda tutuyor.

    Ha derseniz çiziklere yine orantılı çizikler eklerim o zaman bir artısı olabilir ama orantısız olarak çizerseniz yarardan çok zararı olur tehlikeli bir durumda.

    Bu benim biraz inceleyip bakma sonucu çıkardığım fikirdir fren disk hakkında bilgili değilim yanlış olabilir.

    Ama düşünce güzel.

    Birde çizikleri orantılı olarak artırsak bile illa bir zararı vardır.

    Acaba fren disk boyutu ile oynansa ne olur?

    Daha büyük bir fren disk ne sonuç verir ya da daha ufak.

    Biraz baktım sizin aşınma fren diski inceltiyor bu da kontrolü engelliyor.Buna da sanırım rotor(fren disk) aktif kalınlığı deniyor.

    Bu arada fren disk de ayrımı da en önemli ölçek kalınlıkmış.

    Dediğiniz yöntemi önceden biri denemiş zaten fren disk ömrünü kısaltıyormuş.Disk belli bir kmden sonra eriyor ve disk çevresinde çıkıntı yapıyormuş.

    Onu da torna ile düzeltiyorlarmış.Özetle sizin yöntem de disk ömrü kısalıyor ve araç kontrolünü tehlikeye atıyor.


    Diskin çok kalın veya ince olmasi frenlemeyi etkilemiyor. Sadece belli bir limitten daha ince olursa kırılma riski olur, değişmesi gerekir.

    Teşekkürler ama detayli paylaşımınız için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Tavsiye etmem neden derseniz zaten normal disl üstün kendiliğinden kılcal orantılı çizikler var.

    Bu çizikler sayesinde araçtaki tüm tekerlere frenleme için aynı aşınma uygulanıyor.Yani hepsi aynı oranda tutuyor.

    Ha derseniz çiziklere yine orantılı çizikler eklerim o zaman bir artısı olabilir ama orantısız olarak çizerseniz yarardan çok zararı olur tehlikeli bir durumda.

    Bu benim biraz inceleyip bakma sonucu çıkardığım fikirdir fren disk hakkında bilgili değilim yanlış olabilir.

    Ama düşünce güzel.

    Birde çizikleri orantılı olarak artırsak bile illa bir zararı vardır.

    Acaba fren disk boyutu ile oynansa ne olur?

    Daha büyük bir fren disk ne sonuç verir ya da daha ufak.

    Biraz baktım sizin aşınma fren diski inceltiyor bu da kontrolü engelliyor.Buna da sanırım rotor(fren disk) aktif kalınlığı deniyor.

    Bu arada fren disk de ayrımı da en önemli ölçek kalınlıkmış.

    Dediğiniz yöntemi önceden biri denemiş zaten fren disk ömrünü kısaltıyormuş.Disk belli bir kmden sonra eriyor ve disk çevresinde çıkıntı yapıyormuş.

    Onu da torna ile düzeltiyorlarmış.Özetle sizin yöntem de disk ömrü kısalıyor ve araç kontrolünü tehlikeye atıyor.


    Diskin çok kalın veya ince olmasi frenlemeyi etkilemiyor. Sadece belli bir limitten daha ince olursa kırılma riski olur, değişmesi gerekir.

    Teşekkürler ama detayli paylaşımınız için.

    Alıntıları Göster
    Yaptığınız son derece gereksiz ve tehlikeli olmuş.

    Bu şekilde disk yüzeyindeki sürtünmeyi arttırmanın hiçbir mantığı yok. Aracınızın frenlerinde ABS sistemi varsa sistem tekerlekler tam kilitleneceği sırada bırakıp tekrar frenlediği sürece zaten en kısa mesafede durmuş olursunuz. ABS olmayan araçlarda ise fren tekerleği kilitli tuttuğu sürece yeterli sürtünme kuvveti yaratıp diski durdurmuş demektir.

    Yaptığınız şey sadece freni daha sert hale getirir yumuşak fren yapmanıza engel olur frene fazla basmaktan bir farkı yok.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kutu149

    Tavsiye etmem neden derseniz zaten normal disl üstün kendiliğinden kılcal orantılı çizikler var.

    Bu çizikler sayesinde araçtaki tüm tekerlere frenleme için aynı aşınma uygulanıyor.Yani hepsi aynı oranda tutuyor.

    Ha derseniz çiziklere yine orantılı çizikler eklerim o zaman bir artısı olabilir ama orantısız olarak çizerseniz yarardan çok zararı olur tehlikeli bir durumda.

    Bu benim biraz inceleyip bakma sonucu çıkardığım fikirdir fren disk hakkında bilgili değilim yanlış olabilir.

    Ama düşünce güzel.

    Birde çizikleri orantılı olarak artırsak bile illa bir zararı vardır.

    Acaba fren disk boyutu ile oynansa ne olur?

    Daha büyük bir fren disk ne sonuç verir ya da daha ufak.

    Biraz baktım sizin aşınma fren diski inceltiyor bu da kontrolü engelliyor.Buna da sanırım rotor(fren disk) aktif kalınlığı deniyor.

    Bu arada fren disk de ayrımı da en önemli ölçek kalınlıkmış.

    Dediğiniz yöntemi önceden biri denemiş zaten fren disk ömrünü kısaltıyormuş.Disk belli bir kmden sonra eriyor ve disk çevresinde çıkıntı yapıyormuş.

    Onu da torna ile düzeltiyorlarmış.Özetle sizin yöntem de disk ömrü kısalıyor ve araç kontrolünü tehlikeye atıyor.


    Diskin çok kalın veya ince olmasi frenlemeyi etkilemiyor. Sadece belli bir limitten daha ince olursa kırılma riski olur, değişmesi gerekir.

    Teşekkürler ama detayli paylaşımınız için.

    Alıntıları Göster
    Öyle çizmeye uğraşacağınıza o çizikleri tornada yaptırabilirsiniz. Hem diskler eşit çizikli olur, hem de uğraşmamış olursunuz.

    0,5 paso verip takım ilerlemesini devir başına 1 mm yapıp tek seferde bu izleri yapabilir tornacı. Biraz diş çekmiş gibi olur ama.

    Yalnız işin sıkıntılı kısmı,

    1.Aracınız ve lastikleriniz bu fren gücüne dayanacak mı? (disk kırılabilir, kaliper braketler kırılabilir vs)
    2.Zaten aşırı fren gücünde lastikler tutunmadığında devreye giren ABS sistemi var. Bu limiti normal frenlerle bile aşabiliyorken neden daha fazla kuvvet uygulayalım.
    3.Hadi ABS yi iptal ettik. Yine normal durumda kızaklayabilen frenlerimiz varken niye daha fazla tutan fren diski icat edelim.




  • Söyledikleriniz mantıklı ancak ağır arabalarda ve özellikle asfaltında tırtıklı olduğu durumlarda yüksek süratte frenleme yapınca ön tekerleklerden absnim devreye girmesi baya zorlaşıyor, resmen ayak gücü istiyor. Düşük süratte de iyi tutan asfaltlarda bu geçerli. Böyle durumlarda özellikle çok işe yarayacağını düşünüyorm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 19 Ağustos 2014; 16:19:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.