Şimdi Ara

Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli... (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
116
Cevap
1
Favori
14.664
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Basınç artar ama temas yüzeyi azalacağı için sürtünme azalacaktır. P.s de aynı kalacağı için toplam sürtünme kuvveti azalır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çay

    Ben yazımı balataların yüzeyinin düz olduğunu düşünerek yaptım. Balatalar da esneyip aradaki boşluklara giriyormu?

    Balatalar esnemez ama aradaki oluklar ekstra sürtünme sağlıyor.

    Disklere çizik atmak daha iyi fren tutuşu sağlar yani fakat bu işin de mühendislik hesaplarının yapılması şart.

    Hatta bazı balata setleri de çizik şeklinde iki parçadan oluşuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kendi doğrularının üzerine gitmeden önce aracında kullanıcağın balatalar çabuk ısınma yapıcağından fren performansın düşücektir fren diskleri ve balataları ısınıca fren performansın düşer bunu araştır ve bak. Ayrıca Fren disklerin ve balatan hemen ısınıcağından fren yağında daha fazla ısınma meydana gelip frenlerin tutmaz hale gelebilir. Bunları yapıcağına daha iyi bir fren sistemine ve fren yağına geçmelisin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Kendi doğrularının üzerine gitmeden önce aracında kullanıcağın balatalar çabuk ısınma yapıcağından fren performansın düşücektir fren diskleri ve balataları ısınıca fren performansın düşer bunu araştır ve bak. Ayrıca Fren disklerin ve balatan hemen ısınıcağından fren yağında daha fazla ısınma meydana gelip frenlerin tutmaz hale gelebilir. Bunları yapıcağına daha iyi bir fren sistemine ve fren yağına geçmelisin.

    Tavsiyeniz için teşekkürler hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Daha iyi fren performansi için diskleri çizmekten ziyade uzerine belli aralıklarla çentikler açmak ve diskleri delmek gerekir.

    Diskte önemli olan ısınmanın engellenmesidir.

    Ne kadar cabuk soğursa frenler o kadar verimli olur.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Sen benim yazdığım mesajı hiç anlamamışsın ki?

    Mesela bütün bir ekmeği alip yerdeki asfalta sürtsek, ısınmadan veya sürtünmeden dolayı asfalt aşınır mı?

    Hayır aşınmaz. Ama aynı ekmeği tonlarca yükle asfalta bastırırken, asfaltı yüksek bir hızla ekmeğin altından kaydırırsan, asfalt az, ekmek çok aşınır. Ve tahmin et; ekmeğin sürtünmeden ötürü oluşan ısıdan tost olur!

    Tamamen Troll olduğunu bilsem de, sanki ciddi ciddi sormuşsun gibi cevap vereceğim:

    Disk yüzeyinde yarattığın çizikler mükemmel birer yuvarlak değilse çok kısa sürece fren balansını bozacaklar. Çünkü balatalarının dengeli erimemesine yol açacaklar, balata yüzeyindeki pürüz ile disk yüzeyindeki pürüzün örtüşmediği noktalar disk döndükçe titreşim olarak size yansır. Bu durumda frene bastığınızda aracınızın özellikle ön kısmı sanki lastikler balanssızmış gibi sarsılmaya başlar. Bu durum frenaj sırasında ABS'yi devreye sokmadan yapabileceğiniz manevra kabiliyetini düşürür. Özetle manevra+fren sırasında ABS daha hızlı devreye girer. Bu da kazadan kaçınma tepkisi verdiğinizde arabanın istediğiniz hareketi yapamaması anlamına gelir.

    Disk üzerindeki sürtünmeyi arttırdığınızda, diskin fazladan ısınacağını da hesaba katmak gerekir. Bariz bir fren kabiliyet artışı hissediyorsanız, bariz bir sürtünme artışı var demektir. Sürtünmede artış = Diskin maruz kaldığı sıcaklığın artması... Disk ısındıkça, balata da ısınacak. Bir süre sonra frende şişme hissedeceksiniz. Virajlı bir yolda sıradan bir araba ile uzun süre 180-200km hızla gittiniz mi hiç? Viraj öncesi frenleme ve bazen viraj içlerinde heel and toe yapmaktan kısa bir süre sonra fren hissizleşmeye ve tutmamaya başlar. Hah işte onu daha hızlı yaşayacaksınız. Muhtemelen arabanın frenine hiç o kadar uzun süre boyunca zulmetmemişsinizdir, ondan bu olayla karşılaşmamışsınızdır. Yaptığınız disk çizme hareketinin de ısınmayı arttıracağını ve freninizin çok daha çabuk şişeceğini belki hiç tecrübe etmeyeceksiniz; çünkü freni o kadar uzun süre kullanmıyorsunuzdur. Ancak bir gün lazım olabilir. Balata bitmeye yaklaştıkça riskiniz artacak bu arada...

    Performans disklerini dikkatli inceleyin. yivli disklerde yivler yuvarlak çizikler şeklinde değil, diski diklemesine parabolik bir açı ile geçen çizgilerdir. Bu balatanın eşit erimesi içindir. Ancak artacak ısının tahliyesi işine de yararlar. Bu tahliye hızını arttırmak için ek olarak delikler de vardır. Performans diskleri arasında hava kanallı olmayan yok diyebiliriz. Bu durumda hava kanallı, delikli, yivli diskleri dikkatli inceleyin derim. Onları taklit eden bir parabolik çizikler bütünü daha sağlıklı sonuç verir. Ancak diske delik açamayacağınız için, ısı tahliye becerisini arttırmış olmayacaksınız.

    Otobanda yokuş aşağı Prenses otobüsün şoförü olasın Combalac. O zaman anlarsın bu fren ısınmasını... Allah sana kilometreler süren Bolu inişinde fren pedalına basmak için üç hak versin de gör bakalım. Boş yere konuşturdun beni bu kadar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar, genelde bindiğim tüm arabaların fren performansları beni tatmin etmiyordu, hele güçlü motorlu arabalarda bunu daha çok hissediyordum. Özel fren disk ve balatalari hem pahalı hem de tam istediğim sonucu vermiyordu.

    Buna çözüm olsun diye ön tekerin fren balatasinin birine tırtıklı metal parça koydum ve o şekilde frenleme yaparak diskleri çizdim, sonra bir tekere normal diski, diğerine de çizik olanı takarak fren performansini görmek istedim... Sonuç mükemmeldi, çizik olan taraf adete zamk gibi yapışıyordu yere, tabi haliyle sürat yükseldikçe arabanin da dengesi bozuldu tek taraf iyi tuttuğu için.

    Sorum şu, ben şimdi 4 diski de bu şekilde çizerek takıp kullanmak istiyorum. Bu şekilde kullanmanin yürüyen aksama bir zarari olur mu? Balatalarin erken bitmesine razıyim, zaten balatalar ucuz.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...

    ana mantık olarak yapmaya çalıştığınız şey yüzey pürüzlülüğü sağlayarak sürtünme miktarını artırmak ve böylece daha kısa süreli durmayı düşündünüz..peki o yüzeyi işlediğiniz malzeme nedir? kaç mmlik çizikler açtınız? bunlara bi cevap alayım öyle devam edelim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rudeboy87

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Merhaba arkadaşlar, genelde bindiğim tüm arabaların fren performansları beni tatmin etmiyordu, hele güçlü motorlu arabalarda bunu daha çok hissediyordum. Özel fren disk ve balatalari hem pahalı hem de tam istediğim sonucu vermiyordu.

    Buna çözüm olsun diye ön tekerin fren balatasinin birine tırtıklı metal parça koydum ve o şekilde frenleme yaparak diskleri çizdim, sonra bir tekere normal diski, diğerine de çizik olanı takarak fren performansini görmek istedim... Sonuç mükemmeldi, çizik olan taraf adete zamk gibi yapışıyordu yere, tabi haliyle sürat yükseldikçe arabanin da dengesi bozuldu tek taraf iyi tuttuğu için.

    Sorum şu, ben şimdi 4 diski de bu şekilde çizerek takıp kullanmak istiyorum. Bu şekilde kullanmanin yürüyen aksama bir zarari olur mu? Balatalarin erken bitmesine razıyim, zaten balatalar ucuz.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler...
     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...

    ana mantık olarak yapmaya çalıştığınız şey yüzey pürüzlülüğü sağlayarak sürtünme miktarını artırmak ve böylece daha kısa süreli durmayı düşündünüz..peki o yüzeyi işlediğiniz malzeme nedir? kaç mmlik çizikler açtınız? bunlara bi cevap alayım öyle devam edelim

    Bizimki sade amatör bir deneme. Yüzeydeki çizikler tornadan çikmış gibi malesef çizilmemiş ve metale sürterek yapıldı. Yani merdiven altında yapıldı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Sen benim yazdığım mesajı hiç anlamamışsın ki?

    Mesela bütün bir ekmeği alip yerdeki asfalta sürtsek, ısınmadan veya sürtünmeden dolayı asfalt aşınır mı?

    Hayır aşınmaz. Ama aynı ekmeği tonlarca yükle asfalta bastırırken, asfaltı yüksek bir hızla ekmeğin altından kaydırırsan, asfalt az, ekmek çok aşınır. Ve tahmin et; ekmeğin sürtünmeden ötürü oluşan ısıdan tost olur!

    Tamamen Troll olduğunu bilsem de, sanki ciddi ciddi sormuşsun gibi cevap vereceğim:

    Disk yüzeyinde yarattığın çizikler mükemmel birer yuvarlak değilse çok kısa sürece fren balansını bozacaklar. Çünkü balatalarının dengeli erimemesine yol açacaklar, balata yüzeyindeki pürüz ile disk yüzeyindeki pürüzün örtüşmediği noktalar disk döndükçe titreşim olarak size yansır. Bu durumda frene bastığınızda aracınızın özellikle ön kısmı sanki lastikler balanssızmış gibi sarsılmaya başlar. Bu durum frenaj sırasında ABS'yi devreye sokmadan yapabileceğiniz manevra kabiliyetini düşürür. Özetle manevra+fren sırasında ABS daha hızlı devreye girer. Bu da kazadan kaçınma tepkisi verdiğinizde arabanın istediğiniz hareketi yapamaması anlamına gelir.

    Disk üzerindeki sürtünmeyi arttırdığınızda, diskin fazladan ısınacağını da hesaba katmak gerekir. Bariz bir fren kabiliyet artışı hissediyorsanız, bariz bir sürtünme artışı var demektir. Sürtünmede artış = Diskin maruz kaldığı sıcaklığın artması... Disk ısındıkça, balata da ısınacak. Bir süre sonra frende şişme hissedeceksiniz. Virajlı bir yolda sıradan bir araba ile uzun süre 180-200km hızla gittiniz mi hiç? Viraj öncesi frenleme ve bazen viraj içlerinde heel and toe yapmaktan kısa bir süre sonra fren hissizleşmeye ve tutmamaya başlar. Hah işte onu daha hızlı yaşayacaksınız. Muhtemelen arabanın frenine hiç o kadar uzun süre boyunca zulmetmemişsinizdir, ondan bu olayla karşılaşmamışsınızdır. Yaptığınız disk çizme hareketinin de ısınmayı arttıracağını ve freninizin çok daha çabuk şişeceğini belki hiç tecrübe etmeyeceksiniz; çünkü freni o kadar uzun süre kullanmıyorsunuzdur. Ancak bir gün lazım olabilir. Balata bitmeye yaklaştıkça riskiniz artacak bu arada...

    Performans disklerini dikkatli inceleyin. yivli disklerde yivler yuvarlak çizikler şeklinde değil, diski diklemesine parabolik bir açı ile geçen çizgilerdir. Bu balatanın eşit erimesi içindir. Ancak artacak ısının tahliyesi işine de yararlar. Bu tahliye hızını arttırmak için ek olarak delikler de vardır. Performans diskleri arasında hava kanallı olmayan yok diyebiliriz. Bu durumda hava kanallı, delikli, yivli diskleri dikkatli inceleyin derim. Onları taklit eden bir parabolik çizikler bütünü daha sağlıklı sonuç verir. Ancak diske delik açamayacağınız için, ısı tahliye becerisini arttırmış olmayacaksınız.

    Otobanda yokuş aşağı Prenses otobüsün şoförü olasın Combalac. O zaman anlarsın bu fren ısınmasını... Allah sana kilometreler süren Bolu inişinde fren pedalına basmak için üç hak versin de gör bakalım. Boş yere konuşturdun beni bu kadar.

    1-Ekmeği tonlarca yükle asfalta bastirip hızla cekerseniz, asfalt az ekmek çok aşınmaz. Çünkü böyle bir durumda ekmeğin standart yapisi artik sözkonusu olmaz. Mesela ekmek eğer bildigimiz ufak firin ekmeğiyse bu durumda artik ekmekle asfalt değil ekmeğe baskı uygulayan cisimle asfalt karşı karşıya gelmiş olur, ekmeğin fonksiyonu kalmaz. Ekmegin asfaltta yapacağı aşındırma olsa bile bu trilyonda bir düzeyinde bile olmaz.

    2- Evet çiziklerin nizami olmasi konusunda haklisiniz. Bunu daha nizami şekilde yapmaliyim ve yapabilirim de. Ancak bu şekilde bile dediğiniz tarzda bir sallama veya balans olmadi. Ufak hafif arabalarda olur mu bilemiyorum.

    3- Trol olduğum konusundaki keson kaninizı da malesef anlayamadım, o kadar mı kötü bir imaj bırakmışım hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...


    Resimdeki diskler gibi deleceksiniz, bir de cnc'ci tanıdıkta düz çizileri de yaptırırsanız tamamdır. Ancak nolursa olsun adam gibi balata şart, özellikle seramik mümkünse.

    Sizin yapmaya çalıştığınız işe yaramış gibi gözükse de kısa süreli bir çözümdür. Yüzey alanını arttırmışsınız ve bu sayede fren performansı iyi görünür. Ancak kısa zamanda balataları daha çabuk bitirirsiniz ve ayrıca diskteki o tırtıklı yüzeyler de aşınıp tekrar düzleşmeye başlar. Yani diski de kolayca bitirmeye başlamış olursunuz. Bu tarz tırtıklı yüzey işe yarıyor olsaydı, yüksek performanslı fren sistemi üreten firmalar zaten üretmiş olmazlar mıydı?

    Balatanın sizin resmini koyduğunuz disklere göre daha hızlı biteceğinde hem fikiriz. Büyük firmalarin tırtıklı yapmamasinin sebebi balatanın daha uzun süre dayanmasinin istenmesi olabilir. Dediğim gibi ben 6 ayda balata değiştirmeye bile razıyım. Hem işlem basit hem de ucuz.

    O diskin metali o cizikli durumdaki panik fren momentine dayanir mi eminmisin? Bi panik fren lazim olur asilirsin kuttt diye bi ses gelir disk gobeginden kirilir o zaman gorursun hanyayi konyayi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 26_bbz_26 -- 2 Aralık 2014; 8:07:18 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu hiçbir bilgisi olmadığı halde karşıdaki insanın düşüncesini çöp, gereksiz diyenlere de hastayım. Madem gereksiz veya zararlı nedenini de paylaş o zaman?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Sen benim yazdığım mesajı hiç anlamamışsın ki?

    Mesela bütün bir ekmeği alip yerdeki asfalta sürtsek, ısınmadan veya sürtünmeden dolayı asfalt aşınır mı?

    Hayır aşınmaz. Ama aynı ekmeği tonlarca yükle asfalta bastırırken, asfaltı yüksek bir hızla ekmeğin altından kaydırırsan, asfalt az, ekmek çok aşınır. Ve tahmin et; ekmeğin sürtünmeden ötürü oluşan ısıdan tost olur!

    Tamamen Troll olduğunu bilsem de, sanki ciddi ciddi sormuşsun gibi cevap vereceğim:

    Disk yüzeyinde yarattığın çizikler mükemmel birer yuvarlak değilse çok kısa sürece fren balansını bozacaklar. Çünkü balatalarının dengeli erimemesine yol açacaklar, balata yüzeyindeki pürüz ile disk yüzeyindeki pürüzün örtüşmediği noktalar disk döndükçe titreşim olarak size yansır. Bu durumda frene bastığınızda aracınızın özellikle ön kısmı sanki lastikler balanssızmış gibi sarsılmaya başlar. Bu durum frenaj sırasında ABS'yi devreye sokmadan yapabileceğiniz manevra kabiliyetini düşürür. Özetle manevra+fren sırasında ABS daha hızlı devreye girer. Bu da kazadan kaçınma tepkisi verdiğinizde arabanın istediğiniz hareketi yapamaması anlamına gelir.

    Disk üzerindeki sürtünmeyi arttırdığınızda, diskin fazladan ısınacağını da hesaba katmak gerekir. Bariz bir fren kabiliyet artışı hissediyorsanız, bariz bir sürtünme artışı var demektir. Sürtünmede artış = Diskin maruz kaldığı sıcaklığın artması... Disk ısındıkça, balata da ısınacak. Bir süre sonra frende şişme hissedeceksiniz. Virajlı bir yolda sıradan bir araba ile uzun süre 180-200km hızla gittiniz mi hiç? Viraj öncesi frenleme ve bazen viraj içlerinde heel and toe yapmaktan kısa bir süre sonra fren hissizleşmeye ve tutmamaya başlar. Hah işte onu daha hızlı yaşayacaksınız. Muhtemelen arabanın frenine hiç o kadar uzun süre boyunca zulmetmemişsinizdir, ondan bu olayla karşılaşmamışsınızdır. Yaptığınız disk çizme hareketinin de ısınmayı arttıracağını ve freninizin çok daha çabuk şişeceğini belki hiç tecrübe etmeyeceksiniz; çünkü freni o kadar uzun süre kullanmıyorsunuzdur. Ancak bir gün lazım olabilir. Balata bitmeye yaklaştıkça riskiniz artacak bu arada...

    Performans disklerini dikkatli inceleyin. yivli disklerde yivler yuvarlak çizikler şeklinde değil, diski diklemesine parabolik bir açı ile geçen çizgilerdir. Bu balatanın eşit erimesi içindir. Ancak artacak ısının tahliyesi işine de yararlar. Bu tahliye hızını arttırmak için ek olarak delikler de vardır. Performans diskleri arasında hava kanallı olmayan yok diyebiliriz. Bu durumda hava kanallı, delikli, yivli diskleri dikkatli inceleyin derim. Onları taklit eden bir parabolik çizikler bütünü daha sağlıklı sonuç verir. Ancak diske delik açamayacağınız için, ısı tahliye becerisini arttırmış olmayacaksınız.

    Otobanda yokuş aşağı Prenses otobüsün şoförü olasın Combalac. O zaman anlarsın bu fren ısınmasını... Allah sana kilometreler süren Bolu inişinde fren pedalına basmak için üç hak versin de gör bakalım. Boş yere konuşturdun beni bu kadar.

    1-Ekmeği tonlarca yükle asfalta bastirip hızla cekerseniz, asfalt az ekmek çok aşınmaz. Çünkü böyle bir durumda ekmeğin standart yapisi artik sözkonusu olmaz. Mesela ekmek eğer bildigimiz ufak firin ekmeğiyse bu durumda artik ekmekle asfalt değil ekmeğe baskı uygulayan cisimle asfalt karşı karşıya gelmiş olur, ekmeğin fonksiyonu kalmaz. Ekmegin asfaltta yapacağı aşındırma olsa bile bu trilyonda bir düzeyinde bile olmaz.

    2- Evet çiziklerin nizami olmasi konusunda haklisiniz. Bunu daha nizami şekilde yapmaliyim ve yapabilirim de. Ancak bu şekilde bile dediğiniz tarzda bir sallama veya balans olmadi. Ufak hafif arabalarda olur mu bilemiyorum.

    3- Trol olduğum konusundaki keson kaninizı da malesef anlayamadım, o kadar mı kötü bir imaj bırakmışım hocam

    Ekmek konusundaki yorumunuza katılmıyorum. Çünkü miktar belirtmediniz. 3 metre yüksekliğindeki bir ekmeğe tepeden 3 ton basınç uyguluyoruz. Ekmeğimiz sıkışıyor. 20cm oluyor. Şimdi alttaki asfaltı ekmeğin altından hızlıca çekiyoruz... Ne oldu? Bol bol ekmek kırıntısı (Balata tozu), ve ekmeğin asfalta değen yüzü tost oldu. Şükür miktar belirtmemişsiniz. Bir dilim ekmek 3 metre yükseklikte olabilir. Ekmeğine bağlı...

    Balatanızı biraz kullanın, dediğiniz sallamayı yaşama ihtimalini yüksek. Balata biraz kullanılsın, dengesiz yüzey erimesi yaşasın, o zaman titremeyi hissetmeye başlarsınız. Titremenin araç ağırlığı ile alakası yok. Araç ne kadar ağır olursa olsun, disk/balata uyumsuzluğunda frene bastığında titrer. Ağır arabada diske uygulanan basınç ağırlığa oranla parabolik arttığı için, daha çok titreme yapma ihtimali bile var.

    Trol konusuna gelince, Combalac olarak komple troll olduğunuzu düşünmüyorum; ama zaman zaman troll konular açan, troll cevaplar veren bir kişilik olduğunuz bir gerçek. Otomobil konusunda da bilgilisiniz. Buradaki konu ile sizin çıkıp ciddi ciddi soru sorduğunuza inanmıyorum. Eskiyen disklerinizde test yapmış ve bunu geyikle karışık burada irdeliyor olabilirsiniz. Ancak 3000-5000km sonra başınıza ne geleceğini siz de iyi biliyorsunuz bence. O yüzden troll buluyorum konuyu.




  • efsane konular :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @@ AlmostFly

    Nickli bilgisiz adam asıl ben senin gibi saçma mesaj atan,mantıksız konulara vakit harcayan insalara hastayım,
    disk çizmek gibi lüzumsuz konulara ayıracak vaktim olmadığı için açıklama gereği bile duymadım,mt de yada burada aynı nick ile araştırırsan ne derece bilgili olduğumu görür o aptal mesajından utanırsın............Akıllı ol sonradan pişman olursun....

    Beni tanıyanlar bilir düzgün konu oldu mu sen gibiler de olmayan teknik bilgim ve tecrübelerim sayesinde mantıklı doğru düzgün konuya elimden gelen yardımı yaparım,gereğinden fazla bilgimi de konuştururum,hiç bir bilgisi olmayan sensin terbiyesizlik yapma,senin bu konularda komple bildiğin kadar benim unuttuğum vardır.... Hadi şimdi uzaklaş...
  • Dün araç bakımında usta balata değiştirirken ben disk üzerindeki çizikleri gördüm ve değiştirmek mi lazım diye sordum. Usta buradaki konu sahibi gibi çizik disk daha iyidir demedi elbette ama yamuk olmadıktan sonra çizik olmasında sorun yok, yeni disk alsan yarım saat sonra o da çizilecek dedi.

  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.