Şimdi Ara

Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli... (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
1
Favori
14.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...


    Resimdeki diskler gibi deleceksiniz, bir de cnc'ci tanıdıkta düz çizileri de yaptırırsanız tamamdır. Ancak nolursa olsun adam gibi balata şart, özellikle seramik mümkünse.

    Sizin yapmaya çalıştığınız işe yaramış gibi gözükse de kısa süreli bir çözümdür. Yüzey alanını arttırmışsınız ve bu sayede fren performansı iyi görünür. Ancak kısa zamanda balataları daha çabuk bitirirsiniz ve ayrıca diskteki o tırtıklı yüzeyler de aşınıp tekrar düzleşmeye başlar. Yani diski de kolayca bitirmeye başlamış olursunuz. Bu tarz tırtıklı yüzey işe yarıyor olsaydı, yüksek performanslı fren sistemi üreten firmalar zaten üretmiş olmazlar mıydı?

    Resimdeki delikler diskin çabuk soğuması için yapılmıştır metal sıcaktan değişim gösterebilir. Porselenin sıcağa dayanıklılığı metale göre yüksektir.


    @combalac Diskteki delik yarık daha çabuk durmasını sağlamaz. Aynı araba aynı disk farklı lastiklerle denedim. Lastiklerinizi daha kaliteli alırsanız çizmekle uğraşmazsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
      İnsan mutlu olmak için değil,
      mutlu etmek için yaşayınca mutlu oluyormuş.





  • diski inceltmişsiniz bence güvenlik sorunu var
    _____________________________
    Jaguar X-Type 2.0 D Executive
  • Hepiniz iyi güzel söylemişsiniz ABS,Lastik CART CURT Peki aracın fren gücü yetersiz yani abs'yi bile devreye sokamayacak kadar güçsüz ise bu teknik işe yarar.Fren gücünü arttırır.Ancak yinede böyle Çizmek yerine tornada Küçük çapta delikler ve Oluklar açtırıp hem fren gücünü attırabilirsiniz hemde Disk ve balataların daha zor ısınmasını sağlayabilirsiniz.Ancak en iyisi Komple iyi bir fren kit'i (Örnek:Brembo)Daha güvenli,Daha uzun ömürlü ve daha performanslı olacaktır.
    _____________________________
    2014 Toyota Avensis 2.0 D-4D Premium

    Hayatta öyle seçimler yap ki; kazandığın şeyler,kaybettiklerine değsin!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: X-GeN

     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...


    Resimdeki diskler gibi deleceksiniz, bir de cnc'ci tanıdıkta düz çizileri de yaptırırsanız tamamdır. Ancak nolursa olsun adam gibi balata şart, özellikle seramik mümkünse.

    Sizin yapmaya çalıştığınız işe yaramış gibi gözükse de kısa süreli bir çözümdür. Yüzey alanını arttırmışsınız ve bu sayede fren performansı iyi görünür. Ancak kısa zamanda balataları daha çabuk bitirirsiniz ve ayrıca diskteki o tırtıklı yüzeyler de aşınıp tekrar düzleşmeye başlar. Yani diski de kolayca bitirmeye başlamış olursunuz. Bu tarz tırtıklı yüzey işe yarıyor olsaydı, yüksek performanslı fren sistemi üreten firmalar zaten üretmiş olmazlar mıydı?

    Balatanın sizin resmini koyduğunuz disklere göre daha hızlı biteceğinde hem fikiriz. Büyük firmalarin tırtıklı yapmamasinin sebebi balatanın daha uzun süre dayanmasinin istenmesi olabilir. Dediğim gibi ben 6 ayda balata değiştirmeye bile razıyım. Hem işlem basit hem de ucuz.

    Benim bahsettiğim normal araçlar için değil sadece, pistte yarışan araçlar için aslında. Sonuçta onlar için en önemli şey frenler. Çok iyi işe yarasaydı onlar uygulardı zaten...
    Ama asıl önemli olan şu, bu yöntemle sadece balataların değil disklerin de ömrü çok kısalacaktır. Can alıcı noktası bu oluyor...

    @Burakzlkr

    Elbette delikler soğutma için, zaten yaptığı disklerden performans almak istiyorsa bu delikleri de açması şart. Hadi ilk frende sağlam durdu, ikinci frende de şöyle böyle 3ncü fren yapışında fren mren tutmaz. Tecrübeyle sabittir. Önceki aracım Hyundai Genesis Coupe idi ve bu araçla Bahrain International Circuit'te (F1 pistinde) denemeye çıktım. Daha ilk tur'da 3'ncü dönemece yaklaşırken frenler tutmamaya başladı. (Frenlerim normal düz deliksiz, oluksuz.)
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Konu hakkında yorum yapmayacağım fakat bu "mühendisler en iyisini yapar" kafası çok yanlış.

    Mühendisler en iyisini bilir ama en iyisini yapamaz. Mühendis dediğin adam ideal olanı yapmak zorundadır. Elinde belli bir maliyet vardır, o maliyeti aşamaz.

    Maliyet düşünmeksizin aracında modifikasyon yapan insanlara mühendisleri örnek göstermek gereksiz yani.

    Mühendisler en iyisini yapabilseydi bugün otomobillerde cins cins hatalar olmazdı. Bunu da bir mühendis adayı olarak yazıyorum. Garezim yok yani mühendislere.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Hayat, kötü kahve içmek için çok kısa...




  • Lastikere kaplama yada oluk acma konunda vardi galiba ,yakindada jantlara birseyler yaparsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    BANA ULAŞMAK SANDIĞINDAN KOLAY BİR PM KADAR YAKINIM EEEE HADİ NE DURUYORSUN
  • GM servis kitabında tepe ile çukurlar arası 1mm'den fazla değilse dokunmayın (tornalamayın) diyor. Eskiden diskler daha dayanıklılardı, pek değişmelerzdi. 240bindeki disklerim işte bu sizin çizdiklerinize benziyorlardı.

    Bu çukurlar fazla derin olursa ne olabilir? Modern arabalarda kaliperler "floating" tip kaliperlerdir. Kuvvet yönüne göre kaliperin bir esneklik payı, balatalarında bir hareket payları vardır. Hem sizin çizdiğiniz çizgiler yönünde (aksial) hem de çap yönünde (radyal) hareket etmeleri sayesinde kuvvete göre en ideal pozisyonu bulur, eşit aşınıp eşit sürtünme sağlarlar. Bir nevi direksiyonu toplayan kuvvetten yararlanmak gibi düşünebiliriz. Bu çizgiler işte fazla derin olursa balataların radyal yönündeki hareketleri engellenir ve 60'lardan kalma, tek silindirli kalipere pek uygun olmayan bir balata-disk seti ortaya çıkar.

    Bu durumda bir diskte sürtünmenin arttığı aşikar. Ama tüm sisitemde, arabanın genelinde en yüksek kapasiteli frenleme doğru oranlama, iyi eşitleme ile mümkün olabilir. Bu yarıklar balataların yüzer-gezer (floating) özelliklerini engellerse kazancı kaybından küçük olabilir.

    * * *

    Metalurjisi bilinmeyen döküm bir diske delik slotlar açmak çok tehlikelidir. Bu diskler kullanım sırasında kırılabilir. Standart diklerde mukavemet öenmlidir, soğuk kalması değil. Bırakın, ısınsınlar. Öyle daha iyi.




  • Çizik olan yerlerde kılcal kırılmalar olacak ve ömrü çok daha çabuk tükenecek ama bu senin için önemli değilmiş...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Gel gör beni aşk neyledi...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Millet çizilen diskleri taşlatır, taşlanmaktan incelen diski ise değiştirir. Siz tam tersini yapmak istiyorsunuz, ilginç..

    Taşlatmaktaki, daha doğrusu tornaya sokmaktaki asıl amaç diskin egri olmasi ve dolayısıyla frene basınca titremesidir.

    Sadece bu amaçla sokulmaz ki, kalınlığı yeteri kadar olan ama uzun süre aynı balata ile kullanım sonucunda disk yüzeyinde düzensiz aşınmalar olur. Balatalar bitince yeni balatalarla istenilen performans alınması için disklerin düzensiz yüzeyi sıfır balata ile tam örtüşmesi için taşlanır. Kendi aracımın 69bin km'de diski üzerinde 1-2 nokta derin, yüzey genelinde düzensizlik vardı, herhangi bir titreme eğrilik problemim yoktu, tornalanıp sıfır balata takıldığında istediğim performansa eriştim ve şu anda diskler üzerinde düzensizlik yok.
    _____________________________
    Life is too short to drive boring cars.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Konu hakkında yorum yapmayacağım fakat bu "mühendisler en iyisini yapar" kafası çok yanlış.

    Mühendisler en iyisini bilir ama en iyisini yapamaz. Mühendis dediğin adam ideal olanı yapmak zorundadır. Elinde belli bir maliyet vardır, o maliyeti aşamaz.

    Maliyet düşünmeksizin aracında modifikasyon yapan insanlara mühendisleri örnek göstermek gereksiz yani.

    Mühendisler en iyisini yapabilseydi bugün otomobillerde cins cins hatalar olmazdı. Bunu da bir mühendis adayı olarak yazıyorum. Garezim yok yani mühendislere.

    Mühendis bi balataya delik açmaya mı erinecek kaldı ki bu arkadaşın yaptığı delik bile değil resmen delilik. Mühendis dediğiniz adamlar ince ince araştırmalar testler yapıyorlar böyle saçma şeylere kafa yormayın siz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Hocam bilgi önemli bilgiler için teşekkürler, disk yeterince kalin, cok da eski sayilmaz, delik de açmayacağım için sorun olacağını sanmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 19 Ağustos 2014; 17:52:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Konu hakkında yorum yapmayacağım fakat bu "mühendisler en iyisini yapar" kafası çok yanlış.

    Mühendisler en iyisini bilir ama en iyisini yapamaz. Mühendis dediğin adam ideal olanı yapmak zorundadır. Elinde belli bir maliyet vardır, o maliyeti aşamaz.

    Maliyet düşünmeksizin aracında modifikasyon yapan insanlara mühendisleri örnek göstermek gereksiz yani.

    Mühendisler en iyisini yapabilseydi bugün otomobillerde cins cins hatalar olmazdı. Bunu da bir mühendis adayı olarak yazıyorum. Garezim yok yani mühendislere.

    Aynen katılıyorum...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Canını tehlikeye atacağına git paraya kıy brembo disk ve kaliper al bu kadar hız tutkunuysan.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Konu hakkında yorum yapmayacağım fakat bu "mühendisler en iyisini yapar" kafası çok yanlış.

    Mühendisler en iyisini bilir ama en iyisini yapamaz. Mühendis dediğin adam ideal olanı yapmak zorundadır. Elinde belli bir maliyet vardır, o maliyeti aşamaz.

    Maliyet düşünmeksizin aracında modifikasyon yapan insanlara mühendisleri örnek göstermek gereksiz yani.

    Mühendisler en iyisini yapabilseydi bugün otomobillerde cins cins hatalar olmazdı. Bunu da bir mühendis adayı olarak yazıyorum. Garezim yok yani mühendislere.

    Mühendis bi balataya delik açmaya mı erinecek kaldı ki bu arkadaşın yaptığı delik bile değil resmen delilik. Mühendis dediğiniz adamlar ince ince araştırmalar testler yapıyorlar böyle saçma şeylere kafa yormayın siz.

    Delik açmaya erinmez ama o açacaği deligin gözönünde bulundurmak zorunda olduğu başka şeylere ne kadar zarar vereceğini de düşünur. En basitinden mühendis araba sağlam olsun diye tampon içlerine koyduğü barları güclendirebilir erinmez ama bunun getireceği maliyeti, ekstra ağırlığı ve yakıtı da düşünmek zorunda.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sadece Sürücü

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: we[AGRA]

    Millet çizilen diskleri taşlatır, taşlanmaktan incelen diski ise değiştirir. Siz tam tersini yapmak istiyorsunuz, ilginç..

    Taşlatmaktaki, daha doğrusu tornaya sokmaktaki asıl amaç diskin egri olmasi ve dolayısıyla frene basınca titremesidir.

    Sadece bu amaçla sokulmaz ki, kalınlığı yeteri kadar olan ama uzun süre aynı balata ile kullanım sonucunda disk yüzeyinde düzensiz aşınmalar olur. Balatalar bitince yeni balatalarla istenilen performans alınması için disklerin düzensiz yüzeyi sıfır balata ile tam örtüşmesi için taşlanır. Kendi aracımın 69bin km'de diski üzerinde 1-2 nokta derin, yüzey genelinde düzensizlik vardı, herhangi bir titreme eğrilik problemim yoktu, tornalanıp sıfır balata takıldığında istediğim performansa eriştim ve şu anda diskler üzerinde düzensizlik yok.

    Zaten tek amaç değil asıl amaç bu dedim.:) Evet yeni takilan balatanın duzensiz aşinmasini engellemek icin de yapilir ama bu yapilmassa balatadan kaybedilecek profil 1 milimi bile geçmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANIL-D

    Lastikere kaplama yada oluk acma konunda vardi galiba ,yakindada jantlara birseyler yaparsin


    Arabam herşeyim, uğraşmayi severim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Hocam ironi mi yaptiniz bilmiyorum ama mesela adam milyon dolarlık yatirimla laptop yapiyor ama birisi de çikıp bunun altina soğutucu fan koyuyum da kilitlenme aşirı isinma olmasin diye bir alet yapiyor ve bu da çok işe yariyor.

    Ayrica otomobil ureticileri genel istekler dogrultusunda dizayn yapiyorlar. Performans, yakit, çevrenin korunmasi, konfor gibi. Son model bmwye spor yay takinca konforun azalmasina ragmen yol tutusunun artmasi orneginde oldugu gibi firmanin birseyi orijinalinde yapmamis olmasi bence önemli degil. :)

    Ancak bu kadar saçma örnek verilebilirdi. O laptop soğutucuyla ne kadar kalın oluyor cantaya filan sığıyor mu? O bmw ler aile arabasi olsun diye yapılıyor o takılan yaylar bütün konforu baltaliyor ha spor amaçlı yapılan m modelleride var onlardada tutuşu arttırmak için ekstra yay mı takılıyor. Siz bu işleri bilenlere bırakın canınızı tehlikeye atmayın o dediğiniz yerler balataları zımparalar rezil olurlar iki gün sonra fren filan kalmaz ayrıca en iyi tutunma için en az sürtünme gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Söyledikleriniz mantıklı ancak ağır arabalarda ve özellikle asfaltında tırtıklı olduğu durumlarda yüksek süratte frenleme yapınca ön tekerleklerden absnim devreye girmesi baya zorlaşıyor, resmen ayak gücü istiyor. Düşük süratte de iyi tutan asfaltlarda bu geçerli. Böyle durumlarda özellikle çok işe yarayacağını düşünüyorm.

    Fren disk yüzeyi güvenlik açısından pürüzsüz olmalı.

    Belirli bölgelerde olan lokal ısı değişimleri bile disk için problem oluşturabilir. Gözle görülmeyen çatlaklar bile fren diski için risktir.

    Sizin yüzeyi bozmanızın getireceği en büyük zarar fren disk yüzeyi ile fren balatası arasındaki sıcaklığın aniden aşırı olarak yükselmesi sonucu frenlerin kullanılamaz hale gelecek olmasıdır.(Haberlerde fren boşalması olarak sık duyduğumuz olayın sebebi budur, disk ve balata arasındaki aşırı sıcaklık artışı) Sıcaklığı yükselip mukavemeti azalacak fren balatasını birde aşındırıcı bir yüzey paramparça edecektir. Bu aşınma sağ ve sol olmak üzere eşit olmayacağından frenleme sırasında fren kuvvetini kaybetmenizin yanısıra aracın dengesinin bozulmasınada sebep olur. Bunlar çok tehlikeli ve bilinçsiz deneyler. Lütfen bu tarz şeylerden uzak durun.

    Ağır vasıtalarda durum çok daha riskli olur. Sakın denemeyin.

    Saygılar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kerosen -- 19 Ağustos 2014; 18:20:07 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Hocam ironi mi yaptiniz bilmiyorum ama mesela adam milyon dolarlık yatirimla laptop yapiyor ama birisi de çikıp bunun altina soğutucu fan koyuyum da kilitlenme aşirı isinma olmasin diye bir alet yapiyor ve bu da çok işe yariyor.

    Ayrica otomobil ureticileri genel istekler dogrultusunda dizayn yapiyorlar. Performans, yakit, çevrenin korunmasi, konfor gibi. Son model bmwye spor yay takinca konforun azalmasina ragmen yol tutusunun artmasi orneginde oldugu gibi firmanin birseyi orijinalinde yapmamis olmasi bence önemli degil. :)

    Ancak bu kadar saçma örnek verilebilirdi. O laptop soğutucuyla ne kadar kalın oluyor cantaya filan sığıyor mu? O bmw ler aile arabasi olsun diye yapılıyor o takılan yaylar bütün konforu baltaliyor ha spor amaçlı yapılan m modelleride var onlardada tutuşu arttırmak için ekstra yay mı takılıyor. Siz bu işleri bilenlere bırakın canınızı tehlikeye atmayın o dediğiniz yerler balataları zımparalar rezil olurlar iki gün sonra fren filan kalmaz ayrıca en iyi tutunma için en az sürtünme gerekir.

    Evet bmw'nin M modellerindeki yay ve süspansiyonlar farkli...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Hocam ironi mi yaptiniz bilmiyorum ama mesela adam milyon dolarlık yatirimla laptop yapiyor ama birisi de çikıp bunun altina soğutucu fan koyuyum da kilitlenme aşirı isinma olmasin diye bir alet yapiyor ve bu da çok işe yariyor.

    Ayrica otomobil ureticileri genel istekler dogrultusunda dizayn yapiyorlar. Performans, yakit, çevrenin korunmasi, konfor gibi. Son model bmwye spor yay takinca konforun azalmasina ragmen yol tutusunun artmasi orneginde oldugu gibi firmanin birseyi orijinalinde yapmamis olmasi bence önemli degil. :)

    Ancak bu kadar saçma örnek verilebilirdi. O laptop soğutucuyla ne kadar kalın oluyor cantaya filan sığıyor mu? O bmw ler aile arabasi olsun diye yapılıyor o takılan yaylar bütün konforu baltaliyor ha spor amaçlı yapılan m modelleride var onlardada tutuşu arttırmak için ekstra yay mı takılıyor. Siz bu işleri bilenlere bırakın canınızı tehlikeye atmayın o dediğiniz yerler balataları zımparalar rezil olurlar iki gün sonra fren filan kalmaz ayrıca en iyi tutunma için en az sürtünme gerekir.

    Evet bmw'nin M modellerindeki yay ve süspansiyonlar farkli...

    o yay ve süspansiyonlarda yine fabrikalarda denemeler testler sonucu en iyi hale getirilip öyle takılıyor yani performans ve konfor kombinasyonu yine yapılıyor. Size tavsiyem canınıza kast etmeyin uzak durun bu işten.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.