Şimdi Ara

Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli... (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
116
Cevap
1
Favori
14.663
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ayrıca oradaki sözünü tut ifadesi, söylediğin sözün yani arakadaslara bulunduğun tavsiyenin arkasında dur manasındaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Combalağa yakışan bir mesaj daha,yazdıklarımı işine geldiği gibi sapıtmışsın,benim mesajımda olmayan lastik konusunu yakıt konusunu vs. mink aklına gelen ne varsa hepsini karıştırmışsın.Onların kullandığı disk ve balata fren sistemi senin cadde arabanla aynı mı
    Onların lastik ısıları ile senin lastiklerinin ısısı aynı mı pist lastiklerinin hamuru ile senin lastiklerinin hamuru aynı mı ? Pist lastikleri çok yüksek sıcaklıklarda çalışmak üzere tasarlanırken cadde lastikleri en optimum değerleri yakalamak için tasarlanır.

    Yada boşver sengillerle uğraşmamak gerek,sen egonla kavga halindesin,ya milletin lafını sapıtıyorsun yada saçmalıyorsun.

    Sen gibiler lastiklere buz koyabilir,disklere wd40 sıkabilir,lastiklere silikon sürebilir,egzozda nasıl bir fantaziyse patlıcan sokabilir sizlere farkyapmaz mantıklı konuşma devri traktör devri iken boş laf devri maşallah formula arabası gibi.




  • Son mesajlarinda biraz hakeretamiz konuşsan da yorumlarini zevkle okuyorum. Farklılık güzeldir. Gercekten istifade de ediyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 21 Ağustos 2014; 23:21:52 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Ayrıca oradaki sözünü tut ifadesi, söylediğin sözün yani arakadaslara bulunduğun tavsiyenin arkasında dur manasındaydı.

    Ben sözümün arkadayım,bunu anlayacak kapasiten olsaydı,President hocamı boşuna uğraşıpta zaman kaybetmemesi için uyardığımı anlardın ama nerde....işine geldiği gibi konuşuyorsun anca.
  • Yaptın mı hocam??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Ayrıca oradaki sözünü tut ifadesi, söylediğin sözün yani arakadaslara bulunduğun tavsiyenin arkasında dur manasındaydı.

    Ben sözümün arkadayım,bunu anlayacak kapasiten olsaydı,President hocamı boşuna uğraşıpta zaman kaybetmemesi için uyardığımı anlardın ama nerde....işine geldiği gibi konuşuyorsun anca.

    Uyarmana birşey demedim, millete konuya girme diyip de sonra konuyu takip etmene güldüm. :).

    Neyse yazacaksan özelden yaz artik, kişisel diyaloglarimizla konuyu meşgul etmeyelim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 21 Ağustos 2014; 23:42:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Yaptın mı hocam??

    Neyi hocam?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Diskleri hocam.

    Oynadın mı üstünde??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thomassee

    Diskleri hocam.

    Oynadın mı üstünde??

    Hayır, tek disk arkalı önlü çizik halde garajimda duruyor. Arabaya yedek bir disk taktım kullanıyorum. Önce buradan fikir alıyım sonra yapıyım diye hemen girişmedim işe...

    Ama buradan edindiğim, internetteki araştirmalarim ve okudugum makaleler sonucunda ortaya çıkan şey şu:
    1- Bu şekilde diskleri çizerek kullanmak, tutunmayi artiriyor.

    2- Sürtünme daha fazla olacaği için çok yogun frenlemede disklerin aşırı ısınması ve bunun sonucunda ortaya çikacak mükemmel tutunma ve sürtünmeden mütevellit balatalarin çok hızlı tükenmesi gibi bir durum ortaya çıkabilir. Ancak arabadaki ve jantlardaki ekstra önlemler sebebiyle çok çok aşırı yüklenmedikçe bunun olacağını sanmıyorum.

    3- Çiziklerin düzensiz oluşmasi durumunda, frenlemede sağa sola çekme durumu olabilir. Bunun için tüm disklerim aşağı yukarı eşit çizilmesi gerekir.

    Sonuç olarak uygulamayı düsünüyorum, kararım değişmesse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 21 Ağustos 2014; 23:56:33 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam aman dikkat et çok iyi tutması da sıkıntı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    Ayrıca oradaki sözünü tut ifadesi, söylediğin sözün yani arakadaslara bulunduğun tavsiyenin arkasında dur manasındaydı.

    Ben sözümün arkadayım,bunu anlayacak kapasiten olsaydı,President hocamı boşuna uğraşıpta zaman kaybetmemesi için uyardığımı anlardın ama nerde....işine geldiği gibi konuşuyorsun anca.

    Uyarmana birşey demedim, millete konuya girme diyip de sonra konuyu takip etmene güldüm. :).

    Neyse yazacaksan özelden yaz artik, kişisel diyaloglarimizla konuyu meşgul etmeyelim.

    Ben adamı uyardım diyorum bu hala şöyle böyle diyor neyse he he hadi bakalım hayırlısı,ne yazacam sana umutsuz vaka,ışık görsem olurdu ama maalesef konuyu meşgul etmeyecekmiş konuda konu olsa




  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Düz diskler en yüksek sürtünmeye sahiptir. Oluklu disklerin amacı sadece soğutma içindir. O oluklu diskleri de kafanıza göre takarsanız yüzey alanı azalacağı için sürtünme azalacak ve fren mesafesi uzayacaktır. Ya daha büyük disk kullanmanız gerekir yada daha güçlü bastıracak pistonlar. Pist kullanımlarında aşırı ısınmanın önüne geçmek içindir bu oluklu diskler. Kulaktan dolma fizik bilgilerinizle insanları yanlış yönlendirmeyin lütfen.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    Arkadaşlar konu sahibi combalac okumadan gerisin geri çıkın.

    sağolasın az daha ciddiye alacaktım

    bende dedim bu ne diyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    Arkadaşlar konu sahibi combalac okumadan gerisin geri çıkın.

    sağolasın az daha ciddiye alacaktım

    bende dedim bu ne diyor :)

    Ne demek hocam ilk mesajlardan uyarayımda milletin vakti boşa gitmesin dedim.

    Ne diyor konusunda ne dediğini bizde tam anlayamadık bez bağlamalar,egzoza patlıcan sokmalar,disk çizmeler,radyatöre yağ doldurmalar neler neler cevher mübarek




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    Arkadaşlar konu sahibi combalac okumadan gerisin geri çıkın.

    sağolasın az daha ciddiye alacaktım

    bende dedim bu ne diyor :)

    Ne demek hocam ilk mesajlardan uyarayımda milletin vakti boşa gitmesin dedim.

    Ne diyor konusunda ne dediğini bizde tam anlayamadık bez bağlamalar,egzoza patlıcan sokmalar,disk çizmeler,radyatöre yağ doldurmalar neler neler cevher mübarek

    muz silecek süpürgesi yerine gerçek muz takarsa hiç şaşmam :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: çay

    Düz diskler en yüksek sürtünmeye sahiptir. Oluklu disklerin amacı sadece soğutma içindir. O oluklu diskleri de kafanıza göre takarsanız yüzey alanı azalacağı için sürtünme azalacak ve fren mesafesi uzayacaktır. Ya daha büyük disk kullanmanız gerekir yada daha güçlü bastıracak pistonlar. Pist kullanımlarında aşırı ısınmanın önüne geçmek içindir bu oluklu diskler. Kulaktan dolma fizik bilgilerinizle insanları yanlış yönlendirmeyin lütfen.

    Uygulanan ağırlık ayni kalmak şartıyla yüzey kücülürse birim yüzeye uygulanan basınç ve dolayisiyla da sürtünme artar hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her mesajıma ve her konuma yorumlarınızı bekliyorum... Hakarete vardirmadan güzel espri, eleştri ve hatta dalga geçilmelere de açığım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 22 Ağustos 2014; 7:27:07 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çay

    Düz diskler en yüksek sürtünmeye sahiptir. Oluklu disklerin amacı sadece soğutma içindir. O oluklu diskleri de kafanıza göre takarsanız yüzey alanı azalacağı için sürtünme azalacak ve fren mesafesi uzayacaktır. Ya daha büyük disk kullanmanız gerekir yada daha güçlü bastıracak pistonlar. Pist kullanımlarında aşırı ısınmanın önüne geçmek içindir bu oluklu diskler. Kulaktan dolma fizik bilgilerinizle insanları yanlış yönlendirmeyin lütfen.

    Birincisi, lisans öğrenimimi fizik mühendisliği üzerine görüyorum. Kulaktan dolmanın ötesinde bilgilere sahip olduğumu düşünüyorum bu yüzden.

    İkincisi, hiçbir yüzey düz değildir.Her yüzeyde mikro hatta nanometre seviyesinde bile olsa pürüzler vardır. Ayrıca ben diskler üzerindeki havalandırma oluklarından bahsetmiyorum.

    Kanal şeklindeki oluklardan bahsediyorum. Bu oluklar da bahsettiğim küçük parçacıkların takılacağı yüzey alanını ve dolayısıyla sürtünme yüzeyini arttırır.

    Yoldaki kasislerin aynı ölçülerde fakat çukur şeklinde tasarlandığını düşünün. Ne demek istediğimi anlayacaksınız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    quote:

    Orijinalden alıntı: kemal1414

    quote:

    Orijinalden alıntı: extrem_015

    Arkadaşlar konu sahibi combalac okumadan gerisin geri çıkın.

    sağolasın az daha ciddiye alacaktım

    bende dedim bu ne diyor :)

    Ne demek hocam ilk mesajlardan uyarayımda milletin vakti boşa gitmesin dedim.

    Ne diyor konusunda ne dediğini bizde tam anlayamadık bez bağlamalar,egzoza patlıcan sokmalar,disk çizmeler,radyatöre yağ doldurmalar neler neler cevher mübarek

    muz silecek süpürgesi yerine gerçek muz takarsa hiç şaşmam :)

    Ajdarın şarkıyı açarlar Ajdarla combalac süper ikili





  • DolceVita. kullanıcısına yanıt
    Ben yazımı balataların yüzeyinin düz olduğunu düşünerek yaptım. Balatalar da esneyip aradaki boşluklara giriyormu?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.