Şimdi Ara

Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli... (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
116
Cevap
1
Favori
14.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Hocam ironi mi yaptiniz bilmiyorum ama mesela adam milyon dolarlık yatirimla laptop yapiyor ama birisi de çikıp bunun altina soğutucu fan koyuyum da kilitlenme aşirı isinma olmasin diye bir alet yapiyor ve bu da çok işe yariyor.

    Ayrica otomobil ureticileri genel istekler dogrultusunda dizayn yapiyorlar. Performans, yakit, çevrenin korunmasi, konfor gibi. Son model bmwye spor yay takinca konforun azalmasina ragmen yol tutusunun artmasi orneginde oldugu gibi firmanin birseyi orijinalinde yapmamis olmasi bence önemli degil. :)

    Ancak bu kadar saçma örnek verilebilirdi. O laptop soğutucuyla ne kadar kalın oluyor cantaya filan sığıyor mu? O bmw ler aile arabasi olsun diye yapılıyor o takılan yaylar bütün konforu baltaliyor ha spor amaçlı yapılan m modelleride var onlardada tutuşu arttırmak için ekstra yay mı takılıyor. Siz bu işleri bilenlere bırakın canınızı tehlikeye atmayın o dediğiniz yerler balataları zımparalar rezil olurlar iki gün sonra fren filan kalmaz ayrıca en iyi tutunma için en az sürtünme gerekir.

    Çok güzel açıklamişsiniz. Evet laptoplar en çok müsteriye hitap edecek şekilde genel amaçlar doğrultusunda dizayn ediliyor. Muhendisler daha büyük fan kullanabilirdi ama bu laptopun daha rahat taşınmasına engel olacak ve dediğiniz gibi kalınlaştiracakti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac

    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Hocam ironi mi yaptiniz bilmiyorum ama mesela adam milyon dolarlık yatirimla laptop yapiyor ama birisi de çikıp bunun altina soğutucu fan koyuyum da kilitlenme aşirı isinma olmasin diye bir alet yapiyor ve bu da çok işe yariyor.

    Ayrica otomobil ureticileri genel istekler dogrultusunda dizayn yapiyorlar. Performans, yakit, çevrenin korunmasi, konfor gibi. Son model bmwye spor yay takinca konforun azalmasina ragmen yol tutusunun artmasi orneginde oldugu gibi firmanin birseyi orijinalinde yapmamis olmasi bence önemli degil. :)

    Ancak bu kadar saçma örnek verilebilirdi. O laptop soğutucuyla ne kadar kalın oluyor cantaya filan sığıyor mu? O bmw ler aile arabasi olsun diye yapılıyor o takılan yaylar bütün konforu baltaliyor ha spor amaçlı yapılan m modelleride var onlardada tutuşu arttırmak için ekstra yay mı takılıyor. Siz bu işleri bilenlere bırakın canınızı tehlikeye atmayın o dediğiniz yerler balataları zımparalar rezil olurlar iki gün sonra fren filan kalmaz ayrıca en iyi tutunma için en az sürtünme gerekir.

    Çok güzel açıklamişsiniz. Evet laptoplar en çok müsteriye hitap edecek şekilde genel amaçlar doğrultusunda dizayn ediliyor. Muhendisler daha büyük fan kullanabilirdi ama bu laptopun daha rahat taşınmasına engel olacak ve dediğiniz gibi kalınlaştiracakti.

    Alıntıları Göster
    Daha büyük boyutlu disk ve balata taktırmak gibi bir işlem yapmışsınız siz. SOnuçta balatanın diske temas eden yüzeyini ve diskin toplam alanını da arttırmış oluyorsunuz.
    Teoride mantıklı bir operasyon ama pratikte diskleri zayıflatıyorsunuz.
    _____________________________




  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Ya laptop soğutmakla can güvenliği bir mi? Diskte neden taviz versin adamlar? O balatalar parçalanır diyorum, bırakın bu işleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.


    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Otomobil firmaları, ar-ge çalışmaları için harcanan milyon dolarlar, yıllarını verip okuyan mühendisler hepsi boş işte bi Türk zekasıyla yarışamazlar... Sen bu yolda devam et kardeşim zaten yolun çok uzun olmaz bu gidişle...

    Konu hakkında yorum yapmayacağım fakat bu "mühendisler en iyisini yapar" kafası çok yanlış.

    Mühendisler en iyisini bilir ama en iyisini yapamaz. Mühendis dediğin adam ideal olanı yapmak zorundadır. Elinde belli bir maliyet vardır, o maliyeti aşamaz.

    Maliyet düşünmeksizin aracında modifikasyon yapan insanlara mühendisleri örnek göstermek gereksiz yani.

    Mühendisler en iyisini yapabilseydi bugün otomobillerde cins cins hatalar olmazdı. Bunu da bir mühendis adayı olarak yazıyorum. Garezim yok yani mühendislere.

    Mühendis bi balataya delik açmaya mı erinecek kaldı ki bu arkadaşın yaptığı delik bile değil resmen delilik. Mühendis dediğiniz adamlar ince ince araştırmalar testler yapıyorlar böyle saçma şeylere kafa yormayın siz.

    Konu hakkında yorum yapmayacağımı mesajımın en başında belirtmiştim. Mesajımı, diske çizik atmaktan bağımsız bir şekilde okuyun.

    Ben de "mühendisler ince ince uğraşmak yerine bodoslama iş yapıyor" demedim zaten. Okuduğunuz ve anladığınız arasında fark var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Hayat, kötü kahve içmek için çok kısa...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Ya laptop soğutmakla can güvenliği bir mi? Diskte neden taviz versin adamlar? O balatalar parçalanır diyorum, bırakın bu işleri.

    Bosuna yormayin kendinizi. Arkadas zaten bunlari gercekten yapmiyor oyle bir hayal dunyasi var burada zaman olduruyor.
    Daha once egsozda patlican kozleme, egsoza bebek bezi baglama, lastigine yarik atma gibi girisimleri oldu:)
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio
  • kesinlikle dengesiz atilmis cizikler.olduklari icin yavas yavasta olsa yaratacagi titresim ve salinimlar on takimin dagilmasina.neden olacaktir,arac.dengesinin bozulmasina,disklerin ve balatalarin sagliksiz calismasina, uzun vadede suspansiyon sistemine dahil butun.yurur aksama zarar verecektir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • macropolo kullanıcısına yanıt
    Demek istediğim şey için güzel fakat yanlış bir örnek vermişsiniz.

    "en iyi tutunma için en az sürtünme gerekir" demişsiniz. Doğrusu şu şekilde olacak " en iyi tutunma için maksimum sürtünme gerekir"

    Peki neden markalar oluklu disk yerine normal disk kullanıyor? Çünkü maksimum sürtünme balataları erken bitirecek. Bu da satılan ekonomik otomobilin amacına aykırı.

    Peki sonradan gidip de oluklu disk takan adama "mühendisler düşünememiş" demek ne derece mantıklı?

    Mesela yani.

    Tekrar söylüyorum, bu yorumum konu hakkında değil. Her konuda "Mühendisler en iyisini yapar" diyenler için.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Hayat, kötü kahve içmek için çok kısa...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Ya laptop soğutmakla can güvenliği bir mi? Diskte neden taviz versin adamlar? O balatalar parçalanır diyorum, bırakın bu işleri.

    Bosuna yormayin kendinizi. Arkadas zaten bunlari gercekten yapmiyor oyle bir hayal dunyasi var burada zaman olduruyor.
    Daha once egsozda patlican kozleme, egsoza bebek bezi baglama, lastigine yarik atma gibi girisimleri oldu:)

    Hocam bu kadar emin ve suçlayıcı konuşmayin... Gerekirse takılmış resimlerini de koyarım disklerin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Ya laptop soğutmakla can güvenliği bir mi? Diskte neden taviz versin adamlar? O balatalar parçalanır diyorum, bırakın bu işleri.

    Bosuna yormayin kendinizi. Arkadas zaten bunlari gercekten yapmiyor oyle bir hayal dunyasi var burada zaman olduruyor.
    Daha once egsozda patlican kozleme, egsoza bebek bezi baglama, lastigine yarik atma gibi girisimleri oldu:)

    Hocam bu kadar emin ve suçlayıcı konuşmayin... Gerekirse takılmış resimlerini de koyarım disklerin.

    Kesinlikle inanmiyorum ama sakinliginizi ve yaraticiliginizi takdir ediyorum
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Demek istediğim şey için güzel fakat yanlış bir örnek vermişsiniz.

    "en iyi tutunma için en az sürtünme gerekir" demişsiniz. Doğrusu şu şekilde olacak " en iyi tutunma için maksimum sürtünme gerekir"

    Peki neden markalar oluklu disk yerine normal disk kullanıyor? Çünkü maksimum sürtünme balataları erken bitirecek. Bu da satılan ekonomik otomobilin amacına aykırı.

    Peki sonradan gidip de oluklu disk takan adama "mühendisler düşünememiş" demek ne derece mantıklı?

    Mesela yani.

    Tekrar söylüyorum, bu yorumum konu hakkında değil. Her konuda "Mühendisler en iyisini yapar" diyenler için.

    Oluklu diskler spor otomobillerde soğutma amaçlı ve yine bi dizi testten sonra kullanılır bana muhalefet yapıp bu arkadaşı savunacağınıza bi düşünün bu riskli bişey hem kendi hemde başkalarının canına kast ediyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Mühendisler senin benim gibi düşünmek zorunda değil. Onların yaptıkları "olay budur ,bundan öte de olmaz" değildir.
    Onlar gerekli olani -ihtiyaç olana odaklanirlar. Başka kişiler de değişiklik yapabilir. Bu mantıkla arabaya en ufak modifiye bile yanlıştır. Teyp bile degistiremezsin. Sonucta mühendisler milyonlarca dolar maliyetle arge yapmış ve düşünüp koymuş.
    _____________________________
    Fikrin kadar varsın!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Demek istediğim şey için güzel fakat yanlış bir örnek vermişsiniz.

    "en iyi tutunma için en az sürtünme gerekir" demişsiniz. Doğrusu şu şekilde olacak " en iyi tutunma için maksimum sürtünme gerekir"

    Peki neden markalar oluklu disk yerine normal disk kullanıyor? Çünkü maksimum sürtünme balataları erken bitirecek. Bu da satılan ekonomik otomobilin amacına aykırı.

    Peki sonradan gidip de oluklu disk takan adama "mühendisler düşünememiş" demek ne derece mantıklı?

    Mesela yani.

    Tekrar söylüyorum, bu yorumum konu hakkında değil. Her konuda "Mühendisler en iyisini yapar" diyenler için.

    Oluklu diskler spor otomobillerde soğutma amaçlı ve yine bi dizi testten sonra kullanılır bana muhalefet yapıp bu arkadaşı savunacağınıza bi düşünün bu riskli bişey hem kendi hemde başkalarının canına kast ediyor.

    Üçüncü kez söylüyorum, yazdıklarım konunun içeriğine ilişkin değil. Ben adamın böyle bişey yapmasını değil, sonradan yapılan şeylerin de orijinalinden daha iyi performans verebileceğini savunuyorum.

    Ayrıca hava oluklarından değil kot farkı oluşturan oluklardan bahsediyorum. Yukarıda birisi resmini koymuş hatta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    Hayat, kötü kahve içmek için çok kısa...




  • Frenlerin fazla tutmasi da az tutmasi gibi iyi bir şey değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    TOYOTA Auris 1.6 SportTODAY TOMORROW TOYOTAİyinin de iyisi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo


    quote:

    Orijinalden alıntı: DolceVita.

    Demek istediğim şey için güzel fakat yanlış bir örnek vermişsiniz.

    "en iyi tutunma için en az sürtünme gerekir" demişsiniz. Doğrusu şu şekilde olacak " en iyi tutunma için maksimum sürtünme gerekir"

    Peki neden markalar oluklu disk yerine normal disk kullanıyor? Çünkü maksimum sürtünme balataları erken bitirecek. Bu da satılan ekonomik otomobilin amacına aykırı.

    Peki sonradan gidip de oluklu disk takan adama "mühendisler düşünememiş" demek ne derece mantıklı?

    Mesela yani.

    Tekrar söylüyorum, bu yorumum konu hakkında değil. Her konuda "Mühendisler en iyisini yapar" diyenler için.

    Oluklu diskler spor otomobillerde soğutma amaçlı ve yine bi dizi testten sonra kullanılır bana muhalefet yapıp bu arkadaşı savunacağınıza bi düşünün bu riskli bişey hem kendi hemde başkalarının canına kast ediyor.

    Üçüncü kez söylüyorum, yazdıklarım konunun içeriğine ilişkin değil. Ben adamın böyle bişey yapmasını değil, sonradan yapılan şeylerin de orijinalinden daha iyi performans verebileceğini savunuyorum.

    Ayrıca hava oluklarından değil kot farkı oluşturan oluklardan bahsediyorum. Yukarıda birisi resmini koymuş hatta.

    Alıntıları Göster
    Standar disk ile uğraşsanda o sana standart performans vericektir ayrıca sadece fren diski ile performansı artıramazsın kalipperlerinde güçlendirilmesi ve balatalarında güçlendirilmesi gerekir. Ayrıca diske delik delmek ile diskin performansı artmaz aksine diskin mukavemetini düşürebilirsiniz çünkü kullanılan döküm malzemenin direncini azaltıyosunuz ve ayrıca deliklerin paralel ve balansının alınarak delinmesi gereklidir yoksa direksiyonda titreme ve balatalarda sürekli titreşim yapıcaktır öyle bağla yap mantığıyla olmaz. Size en iyi tevsiyem diskleri değiştirirken performans tipi disk ve balata ile değiştirin normal balata değil performans tipi balatara yönelin. Ayrıca bi arkadaş önermiş seramik balata ama unuttuğu bir şey var seramik balata seramik fren diskleri ile kullanılır.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: Combalac


    quote:

    Orijinalden alıntı: Hemican

    quote:

    Orijinalden alıntı: macropolo

    Ya laptop soğutmakla can güvenliği bir mi? Diskte neden taviz versin adamlar? O balatalar parçalanır diyorum, bırakın bu işleri.

    Bosuna yormayin kendinizi. Arkadas zaten bunlari gercekten yapmiyor oyle bir hayal dunyasi var burada zaman olduruyor.
    Daha once egsozda patlican kozleme, egsoza bebek bezi baglama, lastigine yarik atma gibi girisimleri oldu:)

    Hocam bu kadar emin ve suçlayıcı konuşmayin... Gerekirse takılmış resimlerini de koyarım disklerin.

    Kesinlikle inanmiyorum ama sakinliginizi ve yaraticiliginizi takdir ediyorum

    Diskin takılmış hali...
     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...
    _____________________________




  • Combalac kullanıcısına yanıt
    Aynisini ben de merak ettim yaptim bakin. Yapmis gibi gostermek kolay.

    Mesela olayin soyle olma ihtimali var. Balatalariniz eskimistir ve diski cizmistir. Sizde yeni aldiginiz disk ile eskisinin fotografini cekmissinizdir. Ben sizin kasten ve isteyerek sirf deneme amacli saglam bir diski cizdiginize inanmiyorum. O resmini koydugunuz diski balatadan dolayi cizilmis bir diske benziyor.

    Hadi diyelim hepsi dogru su anda bir diskiniz zamk gibi tutuyor oburu dandik, ne yaptiniz nasil kullaniyorsunuz arabayi su anda? Dun hic sokaga cikmadiniz mi?

    Ayrica o disk nedir oyle ya sizin arac m5 miydi neydi sogutma kanali bile olmayan bir disk mi takiyorsunuz? Nerden buldunuz onu markasi modeli nedir merak ettim.

     Daha İyi Fren Performansı İçin Diskleri Çizmenin Bir Zararı Olur mu? Resimli...
    _____________________________
    2020 Alfa Romeo Stelvio




  • disklere yazık olmuş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • 1- Sizin koyduğunuz resimdekiler çizik değil. Arabayi park ettikten 3-5 gün sonra belli yerlerde leke kalmasi ve hafif paslanmasindan oluşan durum, benimkiyle karşilaştirirsaniz görürsünüz farkı.

    2- Ilk mesajimda da belirttiğim gibi deneme amaçlı tek diski bu şekilde yaptım ve çok iyi tuttuğunu görunce diski çikartip size danıştım, ilk mesajımdaki resimde de diskin çıkarılmış hali. Size daniştığım şey de 4ünü de bu şekilde yapmalı mıyım sorusuydu.

    3- Sogutmalidan kastınızı anlamadim ama diskler hava soğutmalı, diskin ortasında soğutma kanalları var.

    4- Bundan önceki konumda yazmıştım, sadece m5 yok bende, bu araç m5 değil.

    5- Çizdiğim disk sıfır parçacıdan aldığım disk değildi, zaten uzun süre kullanılmiş ama halen profil düzeyi iyi diskti.

    Fikirlerinizi paylaştığiniz icin cok teşekkür ederim hocam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Combalac -- 20 Ağustos 2014; 9:10:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • simdi amac balatalarin diskleri daha cabuk kilitlemesiyse zaten bu sekilde normalden daha cabuk durdurmasi cok saglikli bir durum degil, abarti olmadiktan sonra frenlemede tekerler ne kadar gec kilitlenirse o kadar iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Combalacmis hakket. Bu arkadasin amcasinin oglunun yedek parcaci dukkani var. Ona kazandirmak istiyor arkadaslae inanmayin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    - Söylesene, hepsini öldürmen şart mıydı? Ben sana sadece korkut demiştim.
    + Insanlar ölürken çok korkuyorlar.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.