Şimdi Ara

CVT ve Performans ilişkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
44
Cevap
1
Favori
3.431
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba.
    Bildiğiniz gibi herkes CVT’nin performans konusunda eksik olduğunu savunur. Ve benim bu konuyla ilgili aklımda bir soru işareti var.
    Şimdi performans istediğimizde hepimiz ne yaparız ? Dip gaz yaparız değil mi ? İşte aklımda ki soru bu.

    Mesela kendi aracımdan örnek vereyim. 1.6 125 Hp motora sahip 2017 Model Civic bir aracım var. Ve bu motor 125 hp gücü 6300 devirde veriyor.
    Siz dip gaz yaptığınız zaman araç kendini direk 6.300 devire getiriyor ve sabitliyor. Yani ayağınızın altında kesintisiz sürekli bir 125 hp güç var ve araç sürekli ivmeleniyor.

    Diğer yanda ise vites değişimi olan şanzımanlarda ise 6000 devire yani maksimum güç olan devire geldiğinizde bir üst vitese geçiyorsunuz ve atıyorum 6000 den 4500 e düşüyorsunuz ve maksimum gücün bir kısmını anlık kaybediyorsunuz ve tekrar 6000 devire çıkıyorsunuz.

    Bu durumda cvt daha avantajlı olmuyor mu ?

    Ki bir önceki kasa fb7 civic aynı motor olmasına rağmen 0-100 hızlanması yeni kasanın 1 saniye daha iyi. Üstelik yeni kasa daha ağır olmasına rağmen
    Bu da benim teorimi doğrular nitelikte değil mi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yüksek devir her zaman maksimum performans demek değil,elektrik motoru değil bu.devir ne kadar yükselirse torkta o kadar düşüyor unutmayın,performans açısından da cvt tezalet bir şanzımandır kendim de kullanıcısıyım.ha ama güçlü bir motorla işler değişir mi bilmiyorum,ben 1.4 atmosferik ve cvt kullanıyorum.Motorda 105 ps güç ve 136 nm tork var lakin rezalet bir performansı var.ama aynı arabanın manuel versiyonu çok daha seri.
    İş sadece deviri tutturmak değil, aktarma organlarındaki kayıp ne olacak? Sizde 125lik civic var, arkadaşımda civic rs var, bende kullandım 182hplik o araçta bile dip gaz yaptığınızda diğer şanzıman tiplerinde olmayan bir boşluk var 1 saniye kadar, araç sonra anca toparlayıp ivmeleniyor, ivmelenirken bile devir oturtana kadar yavaş ivmeleniyor. Bu konuda dsg tipi direkt aktarmalı şanzımanların gücü yola daha net aktardığını düşünüyorum, birinde kayışlı ya da zincirli gerilen bir sistem var, diğerinde anında oturan kavrama ve dişli var. O yüzden aktarma olarak cvtnin daha iyi olduğunu düşünmüyorum. Şimdi çıkar gene birisi omo formolo bor oroçloru rokor kordo diye fakat o araçlarla gündelik senin benim bindiğim 100-150hplik cvtli araçlar hava ile toprak kadar farklı.

    İş sadece deviri tutmakla kalsaydı cvtli civiclerin hızlanma değerlerinin daha iyi olması gerekirdi halbuki manuel civicler 1 saniye daha iyi 0-100 ve 10km daha yüksek son sürat değerlerine sahip. Üstelik aradaki ağırlık farkı sadece 20 kilo.
  • Hınmm. Sabit 6300 devir

    Akaryakıt istasyonları bunu beğendi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kkvan -- 6 Nisan 2018; 15:13:43 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benimde cvt var, genelde 2000 devirde 100km ile takiliyorum. Yuksek devir cvt icin saglikli bir sey degil. Iki kasnak arasinda bir kayis sonucta.



    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana da performans açısından CVT daha mantıklı geliyor. Sonuçta maksimum gücün olduğu devirde sürekli kalabiliyorsun. Vites değişimi için vakit kaybı da yok.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teoride öyle olsa pratikte öyle olmuyor, çünkü sen dişli ile değil, açılıp kapanan kasnakların arasındaki bir kayış ile hızlandıkça değişen oranlarla hızlanıyorsun ve bunun dişlilere göre ekstra bir sürtünme kaybı var. Cvt araçlardaki sürtünme kayıpları, motor devrinin en verimli şekilde kullanılması ile geri kazanılsa da gaz emirlerinde ve kasnakların açılıp kapanması sırasından olan gecikmeler de kayba uğratır. Bu işlerin başarısı ve kayıpların engellenmesi Cvt'nin başarısı ile doğru orantılı.

    Eski Civice göre gerçekte performans farkı nasıl bilmiyorum fakat o 5 ileri otomatik şanzıman baya eski bir tasarım. Yeni otomatik şanzımanların vites sayısı arttı, iç sürtünmeleri çok azaltıldı, kilitleme oranları çok iyi ve geçişler hızlı. En önemlisi de sürüşleri keyifli, direkt çalışmaları, tepkileri güzel. Cvt'de olmayan da bu. Honda'da zaten 8 ileri otomatik bir şanzıman getiriyor ve bunu yaygınlaştıracaklarını açıkladılar.

    Cvt'de konforlu, pürüzsüz ve verimli bir sistemdir bu arada, tamgaz performansı da iyidir. Bana sadece kademelendirilen Cvt'ler saçma geliyor, asıl olayı kademesiz çalışmak üzerine olan bir sistemi alıp dişli varmış taklidi yaptırıyorsun, insanlara garip gelmesin diye yapılan anlamsız bir olay. Cvt kademesiz şanzımandır ve asıl verimli çalışma şekli de budur.




  • Cvt ara hizlanmalarda manuelden daha iyi zaten. Ilk kalkis anindan 6300devre gelene kadar cok kayip yasiyor, 0-100 o yuzden dusuk.



    Yeni nesil pedalli cvt lerde bu sorun da ortadan kalkiyor. Toyota duyurdu. Hondanin da rs versiyonlarindaki cvt ile 1.6 lardaki cvt farkli olabilir. Rs versiyon manuelle ayni degerleri veriyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kkvan kullanıcısına yanıt
    Atmosferik motor, atmosferden aldigi hava kadar yakit tuketir. Cok bassan da asiri artmaz. Ayni sekilde turbo bir aracla bassan akaryakit istasyonlari daha mutlu olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yüksek devir her zaman maksimum performans demek değil,elektrik motoru değil bu.devir ne kadar yükselirse torkta o kadar düşüyor unutmayın,performans açısından da cvt tezalet bir şanzımandır kendim de kullanıcısıyım.ha ama güçlü bir motorla işler değişir mi bilmiyorum,ben 1.4 atmosferik ve cvt kullanıyorum.Motorda 105 ps güç ve 136 nm tork var lakin rezalet bir performansı var.ama aynı arabanın manuel versiyonu çok daha seri.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cvt sistemler bana göre hybrit vede elektrikli araçlar için ideal...

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim cvtli jazz 1500-2000 devir arasında gider sürekli
    dik yokuş çıkarsam ancak 3000 ve üzeri devir çeviriyor
    daha önce paylaşılan bir grafik vardı bulursam koyarım
    eğri ve düz şeklinde
    gayet açıklayıcı idi
    performans isteyenin aradığı bir şanzıman değil
    fakat vites geçişi olmayan sabit bir ivmeyle hızlanan konforlu bir şanzıman
    CVT ve Performans ilişkisi

    CVT ve Performans ilişkisi




  • CVT şanzıman konforlu, nispeten ekonomik ve sessiz araç kullanmak için ideal. İletim kayışlı olduğundan yüksek tork için uygun görülmüyor. Honda ve Toyota motorları da 125hp ve 132hp 160N/m torka sahipler. Daha güçlü motorlar için kayış yerine zincir kullanılıyor.

    Araç soğukken biraz yüksek devir kullanıyor ama bir kaç dk ısındıktan sonra çok keyifli bir sürüş sunuyor. Gaz pedalının çok daha hassas tepkiler verdiğini görüyorsunuz. Yani 1.6 Corolla MDS'den sonra 1.6 TDI Passat DSG'ye binince Passat'ın gaz pedalı hissis geldi bana.

    Ara hızlanmalar gayet tatminkâr. Öyle 6000 devirlere falan gerek yok bana göre. 3500 4000rpm de gayet tatminkâr sonuçlar veriyor. Özellikle sollamaya çıktığınız zaman altınızdaki makinaya güveniyorsunuz. Dikkat edilmesi gereken dip gaz ile kalkış yapmamak bana göre. En büyük gerilme kalkış anındaki gerilme olacaktır. Bu da kayış için çok istenen bir durum değil.

    Vites geçişi fiziksel olmadığından hissiyat olarak DSG'den üstün. Performansta işler değişebilir. Sakin kullanımda devir saati 1100-1300rpm arasında gidiyor. Bazıları bu durumun sürüş zevkini baltaladığı görüşüne sahip. Kimisi yüksek devirde vites değiştirmek istiyor.




  • bu konu daha önce konuşulmuştu forumda araştırın bulursunuz.benim düşüncem ise

    evet 6300 max güç devri sabit kalıyor ama vites oranı gittikçe uzuyor bundan dolayı bi törpülenme mevcut sizin dediğiniz gibi olsaydı cvtlerin 0-100 hızlanması manuellerden daha iyi olurdu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Nissan xtrail ve QASHQAI dizel de kullanılan 130 bg 320 tork ile engüçlü cvt şanzımandır
    X-TRONIC diye adlandırılır....

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agah07

    Nissan xtrail ve QASHQAI dizel de kullanılan 130 bg 320 tork ile engüçlü cvt şanzımandır
    X-TRONIC diye adlandırılır....
    En guclu mu?

    Audi multitronic arastirin isterseniz. 2.0 dizel 190 hp 400 nm tork ile kullaniliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PoloClassic75

    Yüksek devir her zaman maksimum performans demek değil,elektrik motoru değil bu.devir ne kadar yükselirse torkta o kadar düşüyor unutmayın,performans açısından da cvt tezalet bir şanzımandır kendim de kullanıcısıyım.ha ama güçlü bir motorla işler değişir mi bilmiyorum,ben 1.4 atmosferik ve cvt kullanıyorum.Motorda 105 ps güç ve 136 nm tork var lakin rezalet bir performansı var.ama aynı arabanın manuel versiyonu çok daha seri.
    Yüksek devir her zaman yüksek performanstır.Hala tork yazıyorsunuz açın okuyun 3000 kez tartışıldı.
  • Dümdüz giden bir şey.

    Bir ara Jazz kullandım, zorunlu olmadıkça alınacak bir şanzıman değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    En guclu mu?

    Audi multitronic arastirin isterseniz. 2.0 dizel 190 hp 400 nm tork ile kullaniliyor.

    Alıntıları Göster
    Hocam herhalde yanlış anladın cvt şanzımanlar için en güçlü olanı dedim Audi cvt şanzıman kullanmıyor yanılmıyorsam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agah07

    Hocam herhalde yanlış anladın cvt şanzımanlar için en güçlü olanı dedim Audi cvt şanzıman kullanmıyor yanılmıyorsam...

    Alıntıları Göster
    Multitronic cvt dir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İş sadece deviri tutturmak değil, aktarma organlarındaki kayıp ne olacak? Sizde 125lik civic var, arkadaşımda civic rs var, bende kullandım 182hplik o araçta bile dip gaz yaptığınızda diğer şanzıman tiplerinde olmayan bir boşluk var 1 saniye kadar, araç sonra anca toparlayıp ivmeleniyor, ivmelenirken bile devir oturtana kadar yavaş ivmeleniyor. Bu konuda dsg tipi direkt aktarmalı şanzımanların gücü yola daha net aktardığını düşünüyorum, birinde kayışlı ya da zincirli gerilen bir sistem var, diğerinde anında oturan kavrama ve dişli var. O yüzden aktarma olarak cvtnin daha iyi olduğunu düşünmüyorum. Şimdi çıkar gene birisi omo formolo bor oroçloru rokor kordo diye fakat o araçlarla gündelik senin benim bindiğim 100-150hplik cvtli araçlar hava ile toprak kadar farklı.

    İş sadece deviri tutmakla kalsaydı cvtli civiclerin hızlanma değerlerinin daha iyi olması gerekirdi halbuki manuel civicler 1 saniye daha iyi 0-100 ve 10km daha yüksek son sürat değerlerine sahip. Üstelik aradaki ağırlık farkı sadece 20 kilo.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anthony Hopkins

    Yüksek devir her zaman yüksek performanstır.Hala tork yazıyorsunuz açın okuyun 3000 kez tartışıldı.

    Alıntıları Göster
    Hayır değildir. İdeal güç/tork eğrilerinin -kesişmeye başladıkları ve kesiştikleri- bölge yüksek performanstır, bunu aştığınızda tork kaybı başlar. Tork sadece yokuş çıkmak değildir, yüksek hızda aracın ne kadar rahat ivmelenebileceğidir. Güç ne kadar çok ivmelenebileceği, tork ne kadar rahat ivmelenebileceği. Torkun düştüğü noktada güç artsa bile ivmelenme hızınız düşer o yüzden aynı viteste son devirlerde diretmenin manası kalmaz. Çünkü aracın motorunun kasayı misal 170den 180e hızlı çekip çıkarabilmesi için güce ihtiyacı vardır bu güçte torktur. Bu noktada tork ne kadar düşükse o araç 170ten 180e o kadar geç çıkar.

    İki tane akülü vidalama ile ahşap deldiğinizi düşünün, ikisi de 2000 devir çevirebilsin, biri 10 diğeri 15nm torklu olsun, Atıyorum 12mm uçla meşe delmeye kalkarsanız biri 1000 devire düşüp zorlana zorlana delerken, öbürü yüksek torkundan dolayı 2000 devirde delmeye devam edebilir. Yani hız değişmez ama o hıza ulaşma imkanı değişir. Matkap ucu büyüdükçe delme devri azalır, arabanın tekerlek çapı büyüdükçe ivmelenmesi azalır, lastik aynı kalıp torku düşerse de aynı şey işte, yine ivme azalır.

    Bundan dolayı bir aracın tekerlek çapını büyüttüğünüzde 0-100 değerini düşürürsünüz. Çünkü yola aktarılan torkta azalma olacaktır.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.