Kurmay Yarbay
26 Mart 2010
Tarihinde Katıldı
Takip Ettikleri
25 üye
Görüntülenme
Toplam: 460 (Bu ay: 3)
Gönderileri
Opel'in PSA ya geçmesi ile Chevrolet Avrupa pazarına tekrar geri dönebilir, bu sayede Cruze'u tekrar yollarda görmek mümkün olacak ve tekrar uygun fiyat bol donanım araç görecek, millet.






Chevrolet Avrupa’ya geri dönüyor. Avrupa ile birlikte Chevrolet ülkemizde de satılacak? Chevrolet Türkiye’ye geri dönüyor

Bu haberler son günlerde yine çoğaldı. Opel’in satılmasından sonra Chevrolet Avrupa’ya geri döner mi tartışmalarında artık firmanın yeniden ithal edileceği neredeyse kesinlik kazandı.

Opel’in PSA tarafından satın alınması Chevrolet için bir kazanç olabilir mi? Zarar eden Opel’i satan General Motors, Avrupa defterini kapatmak istemiyor. Daha önce CEO Mary Barra tarafından da geri dönüşe ilişkin kaçamak cevaplar verilmesi nedeniyle son günlerde Chevrolet’nin yeniden Avrupa’ya dönebileceği konuşuluyor.

Geri dönüşün anahtarı elektriklilerde
Yurt dışında yer alan haberlere göre özellikle elektrikli araçlar konusunda oldukça iyi bir Ar-Ge’ye sahip olan Chevrolet, bu modellerin sayısını artırarak tekrar Avrupa’ya dönebilir. Otonom araçların gelişimindeki hız da bu geri dönüşü çabuklaştıracak.

Polonya Gliwice tesislerinde üretilen modellerle Avrupalılarla buluşan Chevrolet’nin yeni dönemde hangi tesisten araç temin edeceğini şu anda kestirmek zor. Ayrıca Polonya veya ülkemiz gibi düşük bütçeli araçların popüler olduğu ülkelerde Chevrolet’nin düşük satış fiyatlı modelleri oldukça rağbet görüyordu.

Chevrolet Türkiye’ye geri dönüyor
Amerika pazarında ülkemizde de çok tercih edilen bir model olan Chevrolet Cruze sedan 16 bin dolar etiketle satılıyor. Türkiye’de bu model yeniden satılmaya başladığında bizdeki vergilendirme sistemine göre fiyat etiketinin 80 bin TL’den başlayacağını düşünüyoruz.

Aynı şekilde tüm dünya pazarlarında büyük ilgi gören kompakt SUV Chevrolet Trax modeli Türkiye’de satıldığı zaman fiyatının 90 bin TL sınırında olacağını tahmin ediyoruz. Bu da demek oluyor ki Chevrolet yeniden Avrupa’ya ve ülkemize ithal edilmeye başlandığında o zaman yine rekabetçi fiyatlara sahip olacak ve şansı hiç de az olmayacak.








Citroen markasının Mini Crossover sınıfındaki C4 Cactus;




Teknik özellikler:


Donanım tablosu:



Broşür ve donanımlar:http://data.citroen.com.tr/Resources/Content/TR/Brochures/2015bros%C3%BCr/Cactus_RipCurl_Foy_2016.pdf?_ga=1.161343997.1740880144.1488225012http://lokal.citroen.com.tr/downloadpdf/C4-CactusBrosur_2017.pdf?_ga=1.240643523.1740880144.1488225012





Dış görünüş:



Kokpit:


AİRBUMP:
Tasarım ve işlevselliğin birleşimi… Airbump®’larda bulunan hava kapsülleri amortisör görevi görerek oluşabilecek küçük darbelere karşı koruma sağlıyor (4 km/s kadar). Ayrıca araç bakım ve tamir maliyetlerinin düşmesine de yardımcı oluyor.
Sırrı nedir? Günlük hayatta oluşabilecek küçük darbelere Airbump®'lar gerçek bir koruma sağlar. Yumuşak bir malzemeden üretilen ( Poliüretan Termoplastik) hava kapsülleri oluşan darbeleri emmeye yardımcı olur.
Citroën C4 Cactus, 4 farklı Airbump® rengi (siyah, kum gri, koyu gri, çikolata rengi) ve 9 farklı gövde rengi ile kişiselleştirme adına zengin bir yelpaze sunuyor. Size de sadece uygun Citroën C4 Cactus’ünüzü seçmek kalıyor!



Kanepe tarzı:
Citroën C4 Cactus'ün ön bölümünde bulunan geniş oturma alanı kanepe tarzında tasarlanmış Tek amacı: Konforunuzu artırmak.


Panoramik cam tavan : Bırakın içeri ışık girsin.
Citroën’e özel yüksek ısı izolasyonlu panoramik cam tavan, aracın içine devamlı filtrelenmiş bir ışığın girmesini sağlar. Filtrelenmiş koruması sayesinde panoramik cam tavan yazın sizleri UV ışınlarından korur ve sıcaklığı minimalize eder. Kışın ise mükemmel termik izolasyonu sayesinde sıcaklığın korunmasını sağlar.


Airbag in roof teknolojisi:
İlk defa Citroën tarafından geliştirilen bu teknoloji ile hava yastıkları tavan bölümüne yerleştirilerek yolcu tarafında geniş bir alan elde edilirken torpido gözünün de kapasitesi artıyor.


Easy Push:


Magic Wash:
Citroën tarafından geliştirilen bir diğer yenilik ise Magic Wash. Sileceklerin içine yerleştirilen su fıskiyeleri sayesinde çok daha iyi bir görüş sağlanırken etrafa su sıçramasının da önüne geçilmiş oluyor. Ayrıca cam suyu tüketimi yarı yarıya azalıyor.


Magic Wash Video:https://www.youtube.com/watch?v=bClrsOhEG9M



Servis yazısını sıfırlama


Tüm rakipleri ile karşılaştırıldığı bir video (dili sanırım İspanyolca ama video içindeki gorsele göre test sonucunda en az yakan cactus)
https://www.youtube.com/watch?v=__J2rZHWpQc&app=desktop


Airbump ne işe yarar merak ediyorsanız izleyin derim.
https://www.youtube.com/watch?v=u6cyaffvI3w
Eveeet! Bunca yıllık araç kullanıcısı olmama rağmen bu güne kadar hiç bir kazaya karışmamıştım.
Bu gün kiralık bir araç kullanan hanımefendi(!)nin savsaklığı ve dikkatsizliği sonucu yeni aldığım araca hasar verdi...


Havalimanı'na Alanya'da olan ve bu gün uçak ile İstanbul'a dönecek olan ailemin kullandığı diğer aracım CivicHB'i almaya gidiyordum.
Yarı yolda büyük bir kavşağa geldiğimizde kırmızı ışık yandı, yaklaşırken gördüm(o an hızım 30km gibiydi), ben ve yanımdaki araç
yavaşlayarak durduk.

Tam durdum ve stop&start çalıştı araç tamamen durdu(araç tamamen durduktan 1-2 sn arasında aktif oluyor) tam o esnada arkamızdan
birisi hızlıca vurdu. Ağzımdan "naptın yaaa!" çıktı. Eşime bir şeyin var mı? dedim, yok deyince dörtlüleri yaktım, el freni
çektim kontak kapattım dışarı çıktım.

Kiralık araç kullanan patlak dudaklı(silikon) hanımefendi normalden hızlı olduğu için duramıyor ve duramayacağını anladığında
son bir sola hamle ile kaçarım diye düşünüyor ve direk benim araca arkadan girmekten kurtarıp sağ kapısı ile benim sol arkaya
vurup sol tarafımda ışıkta bekleyen diğer araca sağ arkadan vurup duruyor.

Ne fren var, ne lastik sesi, ne de lastik izi...

Neyse! indim kadın da indi kusura bakmayın, dedi. Sol tarafımdaki hasar alan araçtaki 60 yaşlarında bir amca, araba da emanet.

Hemen resimleri çektim, kendi aracımı uygun yere alıp trafiği açtım.

Sıra geldi evrak işine. Baktım kadın biraz düzensiz, ben zaten habire kaza yapıyorum alıştım artık, demez mi!!
Dedim, 'verin ehliyet/ruhsat/sigorta yı' Baktım tarihleri var, eşime verdim "sakın kimseye verme" dedim.

Kadın hemen bir arkadaşını çağırmış(hırt tipli bir adam) ikisi de evrakları verin fotokopi çekip geleyim diye ısrar edip duruyor.
Haa! Dedim; Bu şimdi arabaya binip tüyecek, ne haliniz varsa görün diyecek. Sonra bizde kaçtı diye polisle uğraş dur.

Yoook! Siz hepiniz burada duruyorsunuz, ben gidiyorum evrakların fotokopisini çektirip geliyorum, kaza tutanağını dolduruyorsunuz
sonra ıslak imzayı atıp yolunuza gidiyorsunuz. Ben sonra sizinle uğraşamam dedim.

Kadın demez mi, bişey olmaz sonra yaparız. Dedim, Tövbe tövbe!!(Amca zaten sen hallet deyip duruyor, beni sıkıştırıyor.)

İşte o anda artık kızdım. Hanımefendi hem hızlı geliyorsunuz hemde bizlere çarpıyorsunuz hemde utanmadan "bişey olmaz" diyorsunuz??
Benim arabam daha 4 aylık, bakın beyfendi'nin aracı emanet, sizin altınız da rent a car aracı "havanız başka"...

Öyle deyince sustu kaldı.


O arada rent a car'cılar geldi(Emekli emniyetçi) Abi bu kadının kaçıncı kazası evrakları ben yazayım, sen git. Kaskodan sonra
sigortaya başvurup değer kaybı isteyin, bu kadından da alırsınız, dedi.

Neyse...
Ben bu arada sigortacı arkadaşımı aradım(Zurich acentalar sorumlusu), evrakları al ben hallederim. Kasko işi bitince değer kaybı
için eksper ister karşı taraftan alırız, merak etme ben hallederim, dedi.

Evrakları aldık, yolda Citroen Servis Müdürünü aradım(Abi! öyle bir şey olunca beni ara ben gelir evrakı yazar, hallederim olmadı
adam yollarım dedi. Çok hoşuma gitti. Böyle servis olsun, canımı yesin.)

Ben servise gidene kadar, dosya açılmış eksper yönlendirilmiş bile. Evrakları verdim, sigortacı arkadaşı arayıp plastik parçaların
çizildiğini ama eksperin böyle durumlarda değişim yazmayarak tamir onayı verdiğini, ama benim çizik istemediğim için yenisi ile
değişimi istediğimi, bunu ekspere söylemesini istedim. Sağolsun hemen eksperi aramış o esnada eksper'de geldi(Servistekiler de
bu ne hız diye şaştı kaldı).

Bu parçalar yenisi ile değişecek, burası da boyanacak dedi. Bana, var mı bir isteğiniz? dedi. Yok dedim, geçmiş olsun dedi gitti.

Bizde, o arada gelen CivicHB aracımıza binip yollandık.


Ucuz atlattık Sağlık olsun, mal gelsin dedik...




Diğer araçlar;





Edindiğim tecrübe;

Öncelikle sakin ol ve sinirlenme. 1 dakika kadar araçta dur ve sinirini geçir...

1-Kaza olunca hemen çevre emniyeti al reflektörleri koy.
2-Kaza tutanağını mutlaka bulundur.
3-Evrak fotokopileri her zaman hazır olsun.
4-Ben gideyim sonra tutanak tutalım yok. Herkesin işi var, hemen tut(kimse kusura bakmasın, özellikle suçlu ise)
5-Karşı tarafın evraklarını al ve kontrol et, -kişiye göre- tutanak bitene kadar elinde tut.
6-Tutanak mutlaka ıslak imzalı ve karşı tarafın el yazısı ile beyanı bulunsun.
7-Acele edilmek isteniyor ise aldırma, eksik evrak yada yanlış beyan yerine 10 dakika fazla gitsin.
8-Sonuç olarak arkadan gelip çarpılıp mağdur durumundasın, o yüzden acıma/karşı tarafın mızmızlanmasına aldırma.
9-Sigorta ve serviste mutlaka arkadaş edin.






Yukarılarda yazmayı unutmuşum;

Bu kargaşa ve şaşkınlık anında 1-2 adam türedi. Ortalarda dolanıp duruyorlar. Döndüm, kimsiniz diğer araçların
tanıdığımısınız? dedim. Yok abi geçiyordum yardım lazım mı diye bakınıyordum, dedi. Yok kardeşim sağol dedim ortadan kayboldular.

Sonradan eşimle konuşurken, bu tiplerin bu gibi durumları fırsat bilen ve araçların içinden bir şeyler aşırmaya çalışan bir takım tipler
olabileceği fikrine vardık. Çünkü camlar kapılar açık, insanlar şaşkın ve bir şeyler alıp vermeye çalışıyor. Tamam belki de gerçekten iyi
niyetli kişiler olabilir ama zaman çok kötü ve her şey de olabilir. Kötüyü düşünüp önlem almakta fayda var.


Bu bana bir şey daha öğretti; Bu gibi kalabalık bir durumda olursan etrafa iyi dikkat et, aracının camlarını kapat ve kilitle...




Araç dün 04.05 2015/16:00'ı gibi bu haldeyken;



Bu gün saat 05.05.2015/13:00'de bu duruma gelmişti(akşam boyaya girecekmiş)


08.05.2015 saat 10:0 itibari ile araç bitmişti.


Günlas/Citroen-Chevrolet-Subaru servis Müdür Hilmi KUYUCU ya ilgisi/alakası/sohbeti için teşekkürler.



Değer kaybı işlemi.

Bir sigorta eksperi ile irtibata geçip konuyu anlatıyorsunuz. Eksper kaza tutanakları, servis faturası ve resimleri istiyor.
Bir üst yazı ile karşı tarafın sigorta şirketine başvurmak üzere tüm evrakları hazırlıyor ve sizi arıyor. Siz PTT üzerinden
iadeli taahhütlü posta ile karşı taraftan uygun bedeli talep için gönderiyorsunuz.

Tabiki! Red cevabı geliyormuş. Eksper tekrar bir dosya düzenleyip sigorta tahkim kuruluna gönderilmek üzere hazırlık
yapıyormuş, onu da alıp gönderiyoruz. Bu aşamadan sonra incelenip ödeme kararı çıkıyormuş.

Biz 2.700TL lik bir değer kaybı ödemesi talep ettik. 2.000-2.500TL arasında bir ödeme ve +eksper ücretini almayı umuyoruz.

Eksper tüm bu işlemler için 200+kdv alıyor(ben tanıdık vasıtası ile Kdv dahil 147TL ödeme yaptım). Ama bu ödemeyi de
karşı tarafın sigortası geri ödüyormuş.

Biraz süreç gerektiren bir işlem. Bekleyip göreceğiz...


*Tüm bu işlemleri yapan Avukat arkadaşlar da varmış. Vekalet vererek de uğraşmamak mümkün.
Tabi ek bir avukat ücreti çıkıyor, o yüzden çokta zor olmayan postalama ve ekspere 2-3 kere gitme işi yapılabilir.




Devam;

Cevap gelmesi beklenen 15 iş gününü geçip Sigorta Tahkim Kuruluna gönderilmek üzere evrakları tekrar hazırladılar.
Göndermeden önce Tahkim kurulu hesabına 50TL yatırdım ve daha önceki posta gönderi kağıdı ve yeni dekontu evrakların içine ekledim.

Şimdi tekrar son devre başladı.

ek. Süreç; Komisyona başvuru yapıldıktan sonra, başvurunuz, Komisyon raportörlerince gerekli şartları taşıyıp taşımadığının tespiti bakımından ön incelemeye tabi tutulur. Bu ön inceleme sonunda Raportörler, başvurunuzun sigorta hakemleri tarafından esastan ele alınıp alınmayacağının kararını en geç 15 gün içinde verir. Eğer başvurunuzun hakemlerce incelenmesine karar verilirse başvurunuz derhal bağımsız sigorta hakemlerine iletilir ve en geç 4 ay içerisinde (taraflar aralarında anlaşarak bu süreyi uzatabilir) nihai karar verilir. Uyuşmazlık miktarı 5.000 TL ye kadar olan hakem kararları kesindir. Tutarı 5.000 TL ve üzerinde olan uyuşmazlıklar hakkında verilen hakem kararlarına karşı taraflar bir defaya mahsus olmak üzere komisyon nezdinde itirazda bulunabilirler, 40.000 TL üzerindeki uyuşmazlıklarda itiraz üzerine verilen karar taraflarca temyiz edilebilir.



01/12/2015 güncelleme;

*
Sigorta tahkim kuruluna gönderdiğim evraklar, kurul da görüşülmesi kabulu/görüşülmesi/incelenmesi/Hakem atanması aşamasını
uzun süre de atlattı(Araştırmamızda çok başvuru olduğunu öğrendik)

Hakem ataması sonrası, hakem bilir kişi ataması yaptı(İTÜ den, Adli Yargı Bilir Kişi Prof. Dr. ......) ve bana yazı ile Bilir kişi incelemesi
için 400TL yatırmam gerektiği bildirildi(yatırmadığım takdirde dosyaya göre hakemin kararı geçerli olacaktı).

Sigorta eksperi vasıtası ile yaptığımdan dolayı -ki Eksper de bilir kişi görevini yapıyormuş- ona danıştım.
Kendisi parayı yatırmam dahilinde kararın fazla gecikmeyeceğini ve yatırdığım 400TL nin de karşı taraftan alınacağını söyledi.

Bende parayı yatırdım atanan hakem'e dekontu yolladım. Bunu 27 Kasım Cuma mesai sonuna doğru yapmıştım.
Başlangıcını 30 Kasım olarak kabul edersek Adli bilir kişinin 10 iş günü karar süresi ve kararın taraflara bildirilmesi aşaması olacak.


Herhalde? 1 Ay daha bekleyeceğiz gibi.

Neyse! Acelemiz yok.




29.03.2016 itibari ile Sigorta Tahkim Kurulu başvurumu karara bağladı ve tebliğ etti.

Karadan çıkan sonucu kısaca özetlemek gerekir ise;

Ödeme talebimizin plastik parça+Stop+işçilik kalemleri değer kaybı dışında bırakılarak karara bağlandı.
Bu karar bana da mantıklı geldi -ki eksper raporunda tüm fatura bedeli istendiği belirtildiğinde bana da mantıklı gelmemişti
ama eksperin hazırladığına da karşı çıkmadım. Netice de hakem/bilirkişi zaten araştırıp kararını verecekti.


2.700TL hasar bedeli+147TL eksper ücreti talep edilmişti.

Sonuç: 1.300TL değer kaybı ödemesi + 147TL eksper ücreti + 400TL Bilirkişi ücreti + 50TL Tahkim ücreti = 1.897 TL hesabıma yattı.



Biraz uzun sürdü ama neticeye ulaştık.


*Araç kaza ya karıştığı dönem de değer kaybının sonuçlanma evreleri biraz zormuş, şimdi daha kolay başvuru-sonuç elde
edildiğini söylediler(Detay öğrenirsem yazarım)
Aracımız 2012 Civic HB Sport i-shift





Bu aracı şu konuda;http://forum.donanimhaber.com/m_94117353/tm.htm bahsettiğim araç ile değiştirdik.
Bu aracımız şu an pasif kullanım da. İstanbul seyahatim esnasında tekrar kullanma fırsatı buldum.



Araç tamamen dolu versiyon. İçi çok ferah, özellikle arka bölüm şarf tüneli olmayışı, koltuk katlama varyasyonlarından ve alta girebilen ayak durumundan dolayı
çok ferah. Koltuk kumaş+alcantara, alcantara olması içeriyi daha güzel gösteriyor ve kaliteli hissi uyandırıyor. Ama kullanılan sert plastik de bir o kadar kaba...



Araç içi tuşlara ulaşım kolay ve basit. Bazı tuşlar oyucak gibi, kromla desteklenmediği için kalite hissi "0".


Direksiyon bana göre biraz ince duruyor. Üzerindeki tuşlar yerli yerinde, cruise control kullanımı basit ve pratik.


1.4 100bg bu araca yetersiz. Dış görünüşü biraz daha güçlü motor istiyor. 1.8 140'lık versiyonlarının -mutlaka- daha iyi olduğunu umuyorum.


Bağajı HB için yeterli, stepne mevcut. Arka görüş küçük camdan dolayı biraz yetersiz ama alışınca sorun olmuyor.


Araç i-shift den dolayı biraz keyifsiz. Oysa! aynı vitesli jazz'a sahiptik bu araba kadar hissedip konuştuğumuz olmamıştı? Sanıyorum kasa etkisi...

Araç bana İstanbul dur-kalk-dur-kalk trafiğinde yorucu geldi. Ayağımı her gazdan çektiğimde araç biraz yığılıyor, galiba! hiç sevmediğim yukarıdan
gaz pedalı basışı sayesinde alışamadım. Trafiği yoğun olmayan bir şehirde sorun yaşanmayacağını düşünüyorum.Cam açma kapama esnasında,
iç kapı döşemesi esniyor ve gözle görülür şekilde haraket ediyor, rahatsız edici buldum. Servise göre "özelliği o"ymuş!!.

Kapı kollarının tasarımını çok beğeniyorum;






Her ne kadar İstanbul trafiğinde yorucu bir araç olsa da (belkide A180 den sonra daha da çok hissettim) gün sonunda yakıt tüketimi olumsuz yanlarını dengeliyor.




Teşekkürler.




Bonus;


Bonus 2;





Citroen markasının Mini Crossover sınıfındaki C4 Cactus;




Teknik özellikler:


Donanım tablosu:




Dış görünüş:



Kokpit:


AİRBUMP:
Tasarım ve işlevselliğin birleşimi… Airbump®’larda bulunan hava kapsülleri amortisör görevi görerek oluşabilecek küçük darbelere karşı koruma sağlıyor (4 km/s kadar). Ayrıca araç bakım ve tamir maliyetlerinin düşmesine de yardımcı oluyor.
Sırrı nedir? Günlük hayatta oluşabilecek küçük darbelere Airbump®'lar gerçek bir koruma sağlar. Yumuşak bir malzemeden üretilen ( Poliüretan Termoplastik) hava kapsülleri oluşan darbeleri emmeye yardımcı olur.
Citroën C4 Cactus, 4 farklı Airbump® rengi (siyah, kum gri, koyu gri, çikolata rengi) ve 9 farklı gövde rengi ile kişiselleştirme adına zengin bir yelpaze sunuyor. Size de sadece uygun Citroën C4 Cactus’ünüzü seçmek kalıyor!



Kanepe tarzı:
Citroën C4 Cactus'ün ön bölümünde bulunan geniş oturma alanı kanepe tarzında tasarlanmış Tek amacı: Konforunuzu artırmak.


Panoramik cam tavan : Bırakın içeri ışık girsin.
Citroën’e özel yüksek ısı izolasyonlu panoramik cam tavan, aracın içine devamlı filtrelenmiş bir ışığın girmesini sağlar. Filtrelenmiş koruması sayesinde panoramik cam tavan yazın sizleri UV ışınlarından korur ve sıcaklığı minimalize eder. Kışın ise mükemmel termik izolasyonu sayesinde sıcaklığın korunmasını sağlar.


Airbag in roof teknolojisi:
İlk defa Citroën tarafından geliştirilen bu teknoloji ile hava yastıkları tavan bölümüne yerleştirilerek yolcu tarafında geniş bir alan elde edilirken torpido gözünün de kapasitesi artıyor.


Easy Push:


Magic Wash:
Citroën tarafından geliştirilen bir diğer yenilik ise Magic Wash. Sileceklerin içine yerleştirilen su fıskiyeleri sayesinde çok daha iyi bir görüş sağlanırken etrafa su sıçramasının da önüne geçilmiş oluyor. Ayrıca cam suyu tüketimi yarı yarıya azalıyor.


Magic Wash Video:https://www.youtube.com/watch?v=bClrsOhEG9M



Güncelleme yapacağım
******************************************************

C4 Cactus 1.2 82bg ETG5 yakıt tüketimi(Antalya kullanımı):

Uzun dönem kullanım:


Klimasız sakin kullanım:




İstanbul-Antalya(full yük altında):





C4 CACTUS 1.6 e-HDI 92bg EAT6, Antalya şehiriçi tüketimi:








Nedir bu şirket arabalarından çektiğim.


Dün akşan 17:00 gibi hanım ile birşeyler aldık Metro Marketten çıkıyoruz, sola bakıyorum yol boş, çıkıp sağdan devam ediyorum 20mt ileri de kontrolsüz U dönüşü var, yavaşça ilerleyip sinyal verip döneceğim...

70-80 km hızla gelen araç düz gideceğim diye zorlayıp GÜÜMMM...

Yol da araç yokken o 150mt lik yolu ve 30mt'lik mesafeyi ne zaman geldin arayı ne zaman kapattın?(ki 120-150mt kadar gerideki ışıktan yada yandan bağlanan yoldan kopup hızlıca gelmek lazım) Yola çıktım köşeye/dönüşe kadar yavaşça geldim, o mesafelerde ve açık alanda uzaktan gelirken hiç mi beni görmedin?

Tamam bende tekrar kontrol etmem lazımdı hatam var, aynaya tekrar baksam anlık görüp sağa hamle yapabilirdim, anlık hamleler ve toparlama konusunda refleksim çok iyidir. Gerçi acı fren yada korna da yok, direkt vurdu, en azından fren sesi olsa insan ne oluyor diye aynaya bakar.

Dedim frene bile basmadın? ve bu yol hıza uygun değil ve hızlı geliyordun. Genç arkadaş; 70-80km hızım vardı çok değil ki diyor?? Şehir içi hız sınırı nedir? dedim, susuyor..

Demiyor ki; Akşam oldu, mesai bitmek üzere şirkete arabayı bırakacağım, acelem var...


O yolda sol tarafa dönüş başlatmak için hafif genişten almak gerekiyor, dönüş sırasındaki araçların hızı 10-20km ye kadar düşüyor(karşıdan gelen var ise tam dönüşte durmak zorunda kalınıyor, arabanın yarısı yolda kalıyor. Biraz sıkıntılı bir yol ve dar, hıza ve aksiyona hiç müsait değil.

Neyse; Sola dönüş başlattığım için sol ön teker açılı olunca ilk darbe tamamen jant aldı, sonra üzerindeki plastik parça ve devamında tampon kenarının tırnaklarından çıkmasına yol açmış(tamponda çizik yok plastik parçalarının siyahı geçmiş %90 çıkar iz kalmaz, jant boyası atmış kırık ezik yok) . Çamurluk ve kaputta sorun veya ezik çizik hiç bir şey yok(ona sevindim)


Jant darbeyi emince, amortisör ve salıncak değişimi gerekti. Sol ayna kırılmış, değişecek.


Amortisör
Salıncak
Sol ayna
Far ayağı kırılmış, tamir olacak ve far altındaki ince plastik parça değişecek.
Sol çamurluk plastik(dodik) değişecek.
Jant boyanacak

Pasta cila atılarak tampondaki izler temizlenecek.

Sağlık olsun, mala gelsin. Diyoruz ama mal da canın yongası...


Sigortacı arkadaşım yakındaydı hemen geldi tutanak tuttuk, arabayı Günlas'ın parka çektim, güvenliğe anahtarı verdim, servis müdürünü aradım eve gittik.

Bu sabah servise gittim, dosyayı açtırdım. Eksperi hızlandırdık geldi onayladı, hemen Salıncak ve amortisörü taktılar(20 dk). Jant ve far tamire gitti, yarın gelir herhalde dediler ama ben acele yok pazartesi/salı gelirim, sıkıntı yapmayın dedim.

O zaman parçaları Pazartesi sen gelince monte ederiz, pasta cila ve kozmetik işlerini sen nasıl istersen arkadaşlara anlatırsın dikkatlice yaparlar, dediler.

Bu Servis kadar iyi ve çaba sarf eden yer ben bilmiyorum.

İkame araç istemiştim, 1.4 AT Corsa göndermişler, Araba leş kokuyor koltuklar leke içinde. Bu ne kötü berbat araba? diye kızmak zorunda kaldım. Acele demişler bu varmış mış mış mış.

Götüreyim başka getireyim dedi, beklemeye vaktim yoktu aldım aracı geldim.




Kaskomda sıfır araç hasarsızlık klozu vardı, hata %100 bende olsa dahi(ben sola kırıp adamın üzerine çıkmışım olarak da karar verilebilir, öyle algılanabiliyor yada oran %50 %50 çıkar diyorum) ilk hasar olduğu için hasarsızlık kademesi değişmiyor(muş).

Sigortacı arkadaşım(Yapı Kredi Sigorta Bölge Müdürlüğünde yöneticiydi) kendine yapar gibi düşünüp poliçeleri keser, ben araba/ev sigortası içeriklerine pek karışmam o en doğrusunu yapar.





*
Araç başına ilk gittiğimde kaportadan tanımadığım bir usta geldi, Hanımla bana diyor ki; Far değişecek, gündüz farı değişecek, tampon boyanacak, jant yeni gelecek, davlumbaz değişecek vs.

O arada Servis Müdür geldi; Abi hoş geldin, geçmiş olsun vs...

Usta; Eeee far tamir olacak davlumbaz da bişey yok 1cm yırtık var tamir olur, far ayağı kırık tamir olur, gündüz ledlerinde birşey yokmuş, jant boyanır, tampona da makina ile pasta atarız %90 yok olur .

Tanıdık olmayan kişi ile tanıdık ve bilinen birisi arasındaki farka iyi bir örnek yaşadık .

Başkası olsa; değiştir gitsin,
Aaa! tanıdık ise; hallederiz yahu.

.



Arkadaşlar merhaba,

Elimde biraz tecrübe ve bolca resim var, paylaşayım dedim.

Mayıs ayı itibari ile Kız kardeşimin İstanbul da kullandığı 2012 CivicHB Sport i-shift aracı kullanım dışı bırakarak evimizin otoparkına
çektik(şu an ne olacağınına kara veremedik). Ve 2014 A180 CDI 7G-DCT AMG Mavi renk araca merhaba dedik...

İlk önceleri bu aracı almak gibi bir planımız yoktu. Ama beklentilerimizi karşılayan C sınıfı HB dizel+otomatik ler arasında fazla seçenek
olmayınca ve fiyat 80-90.000TL lere dayanınca, bizde BMW1 ve A180 serilerine yöneldik. Bu aşama da seçimi kardeşimize bıraktık, o da
ezelden beri uzun kaputundan dolayı BMW1 fobisine sahip olduğundan direkt eledi. Bayiden aldığımız 107.000TL lik fiyat üzerine
"kız bizim araba bizim" hesabına uyup, "oldu olacak" Bixenon/cam tavan/ışık paketi/dijital klima eklettik, Mavi rengi de üzerine koyduk.

Hesap; 122.000TL çıktı. Kızımızdan değerli mi? dedik aldık gitti...
(Lütfen! Onun yerine şu vardı olmasın. Araç kişiye özel alındığı için biz bunu uygun gördük.)

Araç Mayıs sonunda bayiye geldi, işlem sonrası hemen teslim aldılar.



1-15 Haziran aileyi ziyarete gittiğimde bolca kullanma fırsatı buldum. İlk önceleri CDI dan dolayı arabaya soğuk baksam da, zaman içinde
aracın diğer durumları motoru unutturdu. Zaten! ekonomi odaklı bir kullanım için alınmıştı, aracın kendisi de bunu fazlasıyla destekleyince
unuttum/unuttuk gitti.

Araç oturma pozisyonu ve çevredeki ihtiyaç duyulan her şeye kolay erişim imkanı sunuyor. Her şey yerli yerinde. Yumuşak plastik ve karbon
kaplamalar kalite hissini arttırıyor. Spor koltuklar çok rahat ve ergonomik, sizi sarıyor ve rahat ettiriyor. Direksiyon çok kaliteli, sürekli
okşamak() istiyorsunuz.


Ama çıkıntı gibi duran tablet den bozma ekranı yok mu? Onu kim icat ettiyse, yakalayıp sormak isterim, Neden?
Gömün şu ekranı konsola. Kim çıkartı bu işi bilmiyorum ki? Hadi tasarımcı allengirli birşey yapayım demiş olabilir, sen niye onay veriyorsun?


Yumuşak bir direksiyona ve tepkileri güçlü/kıvrak bir kullanıma sahip. Anında cevap alabiliyorsunuz. Vitesin direksiyon da olması
(Diğer araçlarda silecek kolu) ilk önceleri garip gelse de 1-2 günde adapte oluveriyorsunuz. Çok iyi düşünülmüş, hem fazlasıyla yer
kazanılmış hemde daha pratik hale gelmiş. Ön arka park, kör nokta sensörleri ve geri görüş kamerası sorunsuz.




Araç biraz tavandan basık, çift yönlü dijital kliması gayet verimli. Arkası bana göre rahat ama kızkardeşime göre çok rahatsız!!
Arkada kolçak yokArkada oturup, cam tavanın ferahlığında İstanbul'u seyretmek bir başka. Ben sevdim...





Açılır cam tavan kullanışlı. Her ne kadar ilk önceleri tavanın ve direklerin siyah kumaş olması içeriyi daraltıyor diye düşünsem de,
sonradan aracın sportif tarzı ile çok uyumlu olduğunu fark etmeye başladım ve sevdim. Bağaj yeterli. Yedek lastik yok,
tamir kiti de yok?? Ekstraymış!!

Yakıt tüketimi;
1-

2-

3-

4-

Toplam km/ortalama hız/tüketim;










A serisi Teknik özellikler;
http://www.mercedes-benz.com.tr/content/turkey/mpc/mpc_turkey_website/tr/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/a-class/w176/facts_/technicaldata/models.html





Bonus;






ek.






09 Mart 2016 güncel yakıt değeri.

Aracın 3200km boyunca oluşan ortalaması;




Aracı İstanbul da 200km kadar kullandım.
Dikkat etmeden kullanım ile çıkan sonuç şu oldu. Sanıyorum aracı sürekli kullansam 6lt ortalama yakalardım.

Merhaba,

Otomobil bölümünde bulunan Cruze ana konusu 2-3 gündür 549. sayfada takılı kaldı. Bu durum Tam sürümde olurken mobil ve tablet sürümde
normal ilerliyor. Ama konuyu kısa yol yapan kullanıcılar, konuya hiç mesaj atılmamış gibi görüyorlar. Dolayısı ile konu tıkandı ve ilerleyemiyor.

*Konunu son sayfasına; "Son atılan mesaja git" ve " >> " ile ulaşılamıyor.
*Konunun ana sayfasına girip son sayfaya manuel olarak tıklayıp, en alt mesaja kadar ilerlemek gerekiyor.
*Mesaj atılmak istendiğimde, gönder tuşundan sonra kullanıcıyı 539. sayfanın başına atıyor. Aynı yere gelmek için, tekrar ana konu/son sayfa/
en alt mesaj yapmak gerekiyor.
*Haberdar et yada alıntı uyarısına tıklandığında dirkrt olarak yine 539. sayfanın başına atıyor. Alıntıyı görmek için tekrar başa gelip sırası ile herşeyi
tekrar etmek zorunda kalıyoruz.

*Konunun takipçileri, sayfanın hiç ilerlemediğini düşünüp PM den mesaj atıyor "neden?" diye soruyor. Sürekli anlatmak zorunda kalıyorum.
*Konuyu takip eden, bilgi almak isteyen yada katılım yapmak isteyen yeni araç sahipleri konuya ulaşamıyor, zorluk çekiyor.

Aktif işleyen bir konumuz var fakat! son 2-3 gündür çok yavaşladı ve durma dönemine girmek üzere.

Konu içine yazıp @Citizen'i haberdar ettim ama bu süre zarfında bir iyileştirme yada geri dönüş olmadı.

Konu;http://forum.donanimhaber.com/forumid_646/tt.htm (son sayfa 540 gözüküyor ama son mesaja git dendiğinde 549. sayfanın başına atıyor)
Konu; *****CHEVROLET CRUZE*****http://forum.donanimhaber.com/forumid_646/tt.htm


Konu ile ilgilenirseniz, tmkonu olarak memnun oluruz. Teşekkürler.
Arkadaşlar merhaba,


Bir süredir ailemize ait 2.0TDCI AT Trend Mondeo evimin otoparkında duruyor. Araç rahat ve oturaklı, kullanımı zevkli.
Ara hızlanmaları keyifli, vites geçişleri sarsıntısız ve hissedilmiyor. kick down'lar oturaklı ve kararlı.

Kullanımı rahat, düğmelere ulaşım kolay. Sürüş pozisyonu ve görüş alanı bana göre çok iyi. Çift bölgeli klima ile içi hacimi ısıtmak/soğutmak hızlı.
Ses sistemi kendi aracıma göre çok çok iyi. Müzik sistemi ve direksiyon üzerindeki tuşların kaplamalarında kabarma mevcut, deforme olmuş.

Koltukları pek beğenmedim, sürücüyü sarıp sarmalamıyor. Biraz sert ve rahatsız.
Bağaj uzun ama küçük "Aman çocuk var, bağaj lazım" diyenler için pek uygun değil.

Ön göğüs ve yan kapı kaplamaları yumuşak malzeme. 107.000km yi devirmiş olan araç da tıkırtı, pıtırtı, çıtırtı hiç yok...


Araç ile; Antalya-Phaselis-Olympos-Myra-Noel baba-Demre gezisi yaptık. Gidiş yolculuğu geze geze gerçekleşti.
Yol denize paralel manzara güzel ve yol girintili çıkıntılı, 1/2'si sürekli viraj, direksiyon tepkileri yerinde ve zamanında.
Aracın lastikleri pek iyi durumda olmadığı için, risk hiç alınmadı. Sürekli temkinli yol aldık...

Koca arabaya 16" jant koymuşlar. Küçük ve çelimsiz durmuş.

Araç;














Aracın içi;











Şehir dışı tüketim;



Şehiriçi tüketim;



Ekstra;


Bonus;

Efes

Myra

Olympos




611km;

+230km daha yaparak 611km şehir içi yol yapmış oldum. Kullanım çoğunlukla aynı güzergahlardan.

Önceki verilerin üzerine, 0.2lt'lik bir artış oldu. Onu da biraz daha soğuyan havalara veriyorum...







1.038km;

Araçlasürekli şehir içi olmak üzere 1.038km yapmış oldum. 23km ortalama hız / 7.8-7-9 arasında geziniyor.

Bu şehirde ve bu kullanım tarzın da anladığım kadarı ile; Yaz ayları klimasız 7.5lt, Klimalı 8lt / Kış ayları 8lt den yukarıya çıkmayacak.


Bu gün 1.4T SW gelmiş mi? diye bayinin önünden geçerken bakayım dedim. Gelmiş ve satılmış...
1.4 16V Turbo (140 HP) LT 49,623 TL...49'a bırakmışlar.


Sis farını hiç beğenmedim. LT için tasarlanmış yeni tamponu ve ön ızgarayı beğendim. Yeni 16inç Jantlar eskilere göre daha güzel ve dolgun...


Bilgi ekranı biraz büyümüş. Menüler eklenmiş(1.4T ye özgü). Fazla bir değişiklik yok.


My'link güzel. Sade ve kullanışlı. Dokunma hassasiyeti iyi...Yeni fırça izi görünüşlü koyu gri/yeşil kaplamalar ve çevresini kaplayan krom
çerçeve çok güzel...güzel dee direksiyon üzerindeki gri parça da aynı doku da olmalıymış. Burada eski gri parçanın kullanılması bütünlüğü
bozmuş ve - puanı haketmiş...


Makyajdan önce yukarı komunlandırılan ve hiç bir işe yaratamdığım üst saklama bölümü, daha aşağıya alınmış. Artık eskisine göre
kullanılabilir duruma gelmiş. Artık arkadaşlar 1 paket siğara ve çakmağını koyabilir!


Geri vites ekranı.


Yeni 16inç jantlar


Arabanın arkasını nedense! beğenemedim? Bir uyumsuzluk varmış gibi geldi?



*Geri kalan tüm durumlar mevcut 1.6LT versiyonlar ile tamamen aynı...
*Gelecek olan Sport paketli araçların, mevut olan WTCC paketin aynısı olacağını düşüncesindeyim. Satış müdürü arkadaş da aynı kanı da...

*Şu an Liste de indirimli gözüken 1.6 HB araçlar da kampanya indirimi olduğundan dolayı fazla indirim yapmadıklarını. LT ve LT PLUS lar
için 200-400arası olduğunu aracın donanımı arttıkça 500-600 ve en yüksek donanım için maksimum 800tl indirim yaptıklarını belirtiyorlar.

*Sedan için biraz daha indirim bekleniyormuş. NB almayı düşünen arkadaşların biraz daha beklemesi yararlı olacaktır.

* Ben Cruze 1.4T SW MT'ye 49.000TL verirmiyim. Yeni Astra Sport Tourer 1.4 140 HP S&S Sport 50.351TL iken HİÇ SANMAM...

(Üstelik Astra da S&S ve sport donanım artısı varken, Hiç olmaz)

*Captiva testi yapmak istiyordum fakat vaktim yoktu. bir dahaki sefere...




EK...Eski WTCC Yeni SPORT

quote:

Orijinalden alıntı: Panthér

Dün netteki resmini verdim bu gün bayi de sport HB gördüm...

HB de Sadece ön tampon değişik vee Jantlar. Jantları çok beğendim(zaten dışarı da RS olarak bunlar vardı. Beğenirdim)

Buyrun;




Ayrıntılara dikkat edildiğin de Yeni spor versiyonun plaka altı sonrası içe doğru giren bir yapısı var.
Oysa WTCC tamponu, plaka altından sonra dışa doğru hafifçe şişiyor.

Bu yüzden yeni sport tamponu daha küçük ve zayıf gözüküyor. (Arka taraf Sport/WTCC birebir aynı)
Sport donanımla beraber değişen: ön tampon, jant...(mylink PLUS versiyon da)



CRUZE 1.4 16V Turbo (140 HP) Sport Plus 50,031 TL

Yeni Astra HB 1.4 140 HP Sport 47.921TL
Yeni Astra HB 1.4 140 HP S&S Sport 49.021TL
Yeni Astra HB 1.4 140 HP Active Select Sport 50.891TL

*Yeni Astra HB 1.6 180 HP Active Select Sport 53.271TL


Cruze Plus ve Astra sport farkı sadece 2 eksik 2 fazla ile aynı donanım...

OLDU MU ŞİMDİ BU FİYAT?


***** Cruze BENZİN+LPG Hesabı-YENİ- (Link güncel Mart 2017) *****

İndirme Link:http://www.dosya.tc/server7/07huda/Cruze_Benzin_Lpg_Hesabi.xlsx.html
İndirme Linkhttp://dosya.co/5yc23lfs36de/Cruze_Benzin_Lpg_Hesabi.xlsx.html



*sadece "beyaz" bölümleri kullanıma ve litre fiyatlarına göre güncelleyiniz.


Açıklama:
*Lpg montajı sonrası ortya çıkan rahatlıktan dolayı kullanım biraz artar ve yıllık kullanım değerleri dışına çıkılır.
bu durum dikkate alınarak şehir içi lpg kullanımı yıllık baz da +%10, şehir dışı lpg kullanımı +%10 fazla hesaplanmıştır.
*Hesap; "Lpg de %20 fazla yakar" durumuna göre düzenlenmiştir. Kullanım ve ortam farklılıkları buna etki eder.
Eğer kişiye göre değişen oran var ise o oranda değiştirilebilir.
*Lpg kiti olarak orta fiyat baz alınmıştır. isteğe göre lpg kit fiyatı değiştirilebilir.
*İlk çalıştırma ve bazı durumlar için, 365 gün için 1 depo benzin baz alınmıştır.
*İlk yıl içinde; lpg kiti ve ruhsat masrafları. diğer yıllar da sadece bakım ve ekstra yakıt masrafı vardır.


*Tablodaki en sağdaki son 2 sütun, lpg ye uyumlu olmayan ve subap arızası oluşabilecek araçlar içindir. "subap sorunu
olması muhtemel olmayan araçlar bu sutundaki hesaplamayı dikkate almasınlar".



satırların açıklaması



link 24.12.2012 tekrar güncelleme









Sevgili Cruze severler,

Son 8-10 gündür bir lpg araştırması içine girdim.

Aslında lpg den hiç hoşlanmayan birisiyim, bu güne kadar da pek fazla ihtiyaç duymadım. ama 2. aracı aldığımda, "madem kar
yapacağız en başta taktırmak daha mantıklıdır" durumundan yola çıkarak LPG aklımı kurcalamaya başladı. bu aşama da
servis de tanıdığım ve güvendiğim 3 usta dan (kendilerini 5-6 senedir tanırım) fikir aldım. Abii! kesin sorun var, hiç kimse yok
demesin bu bir gerçek. gördüğüm kadarı ile servise subap değişimi için gelen araç sayısı da pek az değil. yaptığım km ve sürüş
alışkanlıklarımı da değerlendirip pek gerek olmadığı kanısına vardık.

servis müdürü arkadaşım her ne kadar benim için gereksiz olarak bulsa da, istersem konuda yardımcı olacağını söyledi ve ustasını
tanıdığı için BRC yi önerdi. MY-11 kiti 3-4.000 devir aralığında %15 benzin püskürtüyormuş. 200tl karşılığında HDI sigorta dan poliçe ile
3 yıl/ 100.000km subap ve yuvaları siğorta yaptırmak mümkün. poliçeyi mail adresime istedim. poliçe sakarya da bir acentaya yaptırılıyor.
hasar başına %2 muhafiyet. subap ve subap yatakları için, her arıza başına 150 EURO muhafiyet mevcut. yani servisin verdiği subap
tamir masrafını göz önünde bulundurursak;

%2 35TL + 150 Euro 340TL + poliçe 200TL = 575TL

buna göre, subaplar 30.000-50.000 arasında hasar gördüğünde(BRC bu aralığı veriyor), 1.750tl nin 575tl si bize ait....

gerksiz bulunan 200tl lik yağlama sistemi ile maliyet 775tl ye çıkıyor. şu anda servis dışında subap değişimi 1.000-1.200tl aralığında.

ben bu siğorta işini gereksiz buldum. zaten hasar durumunda 575tl yi ödüyoruz, siğorta var diye 200tl lik yağlama sistemini mecbur
tutuyorlar ama yağlama sisteminin aslında hiç bir anlamı olmadığını sistemin içinde zaten yağ dolaştığını ve manifold üzerinden
buhar vasıtası ile subaplara bir miktar yağ çekildiğini, zaten sistemin kendi kendine yağlama yaptığını, yağlama sisteminin "göz boyama,
para kapmaca" amaçlı olduğunu, 2 brc ve 1 landi ustasının kendi ağzından duydum. bunun üzerine uzun soluklu bir net ararştırması yaptım
ve yağlama sisteminin anlamsız olduğuna karar verdim. hele hele DH de lpg firma başlıkları altında bazı ustaların "subap sorunu yoktur,
kesinlikle sorun yaşamazsınız" yorumlarına bile rastladım. sırf satış yapabilmek için yaptıkları en komik ve üzücü durum da buydu...

bu subaplar öyle yada böyle sorun çıkartıyor. mümkün olan en uygun lpg kit her zaman işe yarıyor.
sadece marka seçmek ve ustayı bulmak yeterli. gerisi arazının oluşması ile tamir yöntemine kalıyor.

BRC MY-11 + manuel yağlama + siğorta = 2.000TL
sadece gerekli olan kitin fiyatı 1.600TL......

Landi renzo + otomatik yağlama = 2.000TL (biz arkasındayız Abiii!...siğorta falan hak getire)
sadece gerekli olan kitin fiyatı 1.650TL......

1.300TL ye Lovato taktıran arkadaşımız en doğru işi yapmış. ekonomi için fazla para vermenin anlamı yok.
subap sorunu çıktığında sadece servis de 1.750TL mi? yoksa sanayi de 1-1.200TL mi? seçimi kalıyor.......


bu aşamalar da o kadar çok insanla konuşup bilgi almaya çalıştım ki...başımın ağrısı hiç geçmedi...




ben de geçen gün, önüme 3-5 sayfa A4 kağıt aldım kendi tüketimime göre 3-4-5 yıllık kar/zarar hesabına giriştim.
şimdi de acele ile temize geçtim. çıkan hesaba baktığımda benim için anlamsız olduğunu gördüm. ve taktırmamaya
ve gündemim den çıkartmaya karar verdim.


hesap; 1 yılda 10.000km yapan ve 100km/10lt yakan bir araca göre yapılmıştır.
Lpg tüketimi, biraz rahatlıktan dolayı 1 yıl 12.000km ve benzin tüketiminin %20si (12lt lpg) olarak hesaplanmıştır.
Yakıt Litre fiyatları ise; 1lt benzin 4.50TL / 1lt lpg 2.25TL hesabına göre yapılmıştır.

daha ucuz subap tamiri, daha ucuz lpg kiti seçimi, daha ucuz lpg pompa fiyatı, hesap da değişiklik gösterebilir.
son lpg pompa fiyatındaki %11lik artış göz önünde bulundurularak tekrar hesap yapılabilir.(üşendim)

dileyen arkadaşlar litre ve fiyat bölümlerini değiştirerek, kendi hesabını yapabilirler.




Kolay gelsin.



elde ettiğim kısa sonuç;

*bu hesaba göre riski şimdi den satın almak bana göre yanlış. 3-5 yıla "kim öle kim kala.
*yılda 15.000km ve üstü yapan ve minimum aracını 3-4 yıl kulanmayı planlayan lpg yi hemen taktırmalı.
*sonuç kaçınılmaz olduğu için, yağlama kiti gereksiz. "sorun çıkacak ve subaplar değişecek" durumu hesap edilmeli.
*Lpg montajı yapılmış, 40-50.000km yapmış ve subap değişimi yapılmamış 2. el cruze alınmaz. lpg siz alınır istenilen
kit taktırılır, sorun oluşana kadar rahatça binilir.

***

edit.cümle
Hakkında
Konum: Antalya
Forum İmzası:
2017 BMW 118i ZF8 JOYPLUS LCI2 BEYAZ
Hakkımda:
Bizi bırakıp cennete gittiğin gün, çocukluğumu da kaybettim; canım annem...
Sistem ve Tercihleri
Otomobil
BMW
Mobil cihaz
Apple
Operatör
Turkcell
Oyun Platformu
PSP
TV
Sony
Temel Bilgiler ve İstatistikler
Aktiflik: Şu anda DH'de değil
Son Giriş: 5 sa. önce
Son Mesaj Zamanı: 2 yıl
Mesaj Sayısı: 20.494
Gerçek Toplam Mesaj Sayısı: 23.681
İkinci El Bölümü Mesajları: 5
Konularının görüntülenme sayısı: 3.280.681 (Bu ay: 770)
Toplam aldığı artı oy sayısı: 13.428 (Bu hafta: 12)
En çok mesaj yazdığı forum bölümü: Motorlu Araçlar Dünyası
Mesajları
İkinci El Referansları
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.