Şimdi Ara

CVT şanzıman tercih edilmeme sebepleri neler? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
191
Cevap
7
Favori
79.563
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • HondatugraL kullanıcısına yanıt
    Ötmeyeydi iyiydi
  • 2017 civicde kullanıyorum cvt'yi. Şehiriçi için harika bir şanzıman. Sessiz, vites değişimini hissetmen imkansız, motoru sürekli verimli devirde tutmaya çalıştığı için yakıt ekonomisine katkısı var. Basit bir şanzıman ayrıca, 2 kasnak bir kayıştan oluşuyor. Manuel vitesle arasında 2 bin lira fiyat farkı var sadece. Arızasını duymadım.

    Amaa, şehirlerarası yolda biraz can sıkıcı. Tapa gaz giderken devri sabitliyor, motor sesi hep aynı olmasına rağmen araba hızlanıyor. Garip. Yokuş çıkarken bi bakıyosun hızın azalıyor, ama devir gittikçe yükseliyor:) Bu da insana garip geliyor başlarda. Aslında olay alışkanlıkla ilgili biraz. CVT'ye alışan adam aşırı performans beklentisi yoksa kolay kolay vazgeçemez ondan.
  • Cvt çok dandiktir çok. Bizim milli motorumuz ona on basar.
  • Başlığı neden alınır diye değiştir. Alınmaz diyen anlamıyordur.
  • nissan 48binden açıyo kapıyı, sonra süründüre süründüre 4bine yaptırıyor şanzımanı, nissandan soğudum bu sebeple
  • Pesin soyleyeyim 1.2 nissan qasqai alacagim otomatik.2015 2016



    Ama cesitli forumlardan takip ettigim kadari ile ariza cikardinmi ocak sonduruyor.oyle 3 4 bin tl ye cozulen ariza gormedim.15 20 bin diyip basliyor.



    Hele 2012 de nissanin otomatik vites arizasi kronik.ne ocaklar sondurmus okuyun gorun.benim arkadasim2. El 60 bin tl ye aldigi 2012 qasqai si 30 bin tl sanzuman arizasi cikardi.farkli illerdeki yetkili servislerin verdigi fiyat



    Sonraki yillarda problem yok.suan icin yok denecek kadar az ariza bildirimleri.ama Allah muhafaza garantisi bittiyse ve ariza yaparsa.kredi cektirdir adama!!
  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Bütün otomatiklerde debriyaj vardır ama bu bildiğiniz manuel araçlardaki gibi debriyaj değil.
    Her planet dişli setinin kendi debriyajı vardır (DSG vs hariç) yarı otomatik olsun veya olmasın ve bu debriyajlar yağ basıncı ve solenoid valfler ile kontrol ediliyor. Yarı otomatik olayı tork konvetörlü otomatik şanzımana vitesi manuel değiştirme olanağı eklenmesidir. CVT'de ise hafızaya kayıtlı belirli kasnak oranları arasında vites kolu vasıtasıyla geçiş yaparak sürücüye manuel deneyimi sunar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahruti -- 28 Mayıs 2017; 17:6:24 >
  • Şu konuyu okuyan kişi fanatikler yüzünden her şeyi yanlış öğrenecek. Sorunsuz desen değil, ucuz desen değil, hızlı desen değil, dayanıklı desen değil, konforlu desen vites değişimi olmadığı için evet konforlu ama ani hızlanmalarda motorun bağırması konforu törpülüyor. Yani konforlu da değil. Niye mi tercih edilir? Arabayı a noktsından b noktasına gitmek amacıyla kullanan sürüş zevki beklentisi olmayan kişiler sırf japon sorunsuzdur dediği için tercih edilir. Japon firmaları dışında da üreteni pek yok zaten.

    Tamam fanatiksiniz bari yanlış bilgi vermeyin. Cvt sorunsuz değildir sorun çıkardığında da bir araba parası isterler. He sorunsuz olanı yok mu? Var. Toyotanın cvt si bütün cvt ler içinde en başarılı olanı. İlla alacaksanız onu alın. Ama yapısı gereği cvt soruna gebe, torka dayanımı düşük bir şanzımandır. En az çift kavramalılar kadar arıza riski olmakla beraber sürüş keyfi de çift kavramalılara yaklaşamaz.




  • 7 aydır kullanıyorum alınmaması için hiç bir sebep yok.
  • Cvt ye çamur atan bir boktan anlamiyordur ya da fanatiktir.



    Tutturmuşlar bağırıyor da bağırıyor. Bağıran şey cvt şanzıman değil atmosferik motor. Zayıf atmosferik motora tam otomatik de koysan, çift kavrama da koysan dipgazda bağırır. Gücünü üst devirde veriyor. Cvt şanzıman turbo araçlarda daha verimli. Hem hızlanma, hem tüketim olarak kiyaslayin.



    Açın Honda civic cvt, Corolla cvt hızlanma videolarına bakın. Fabrika verilerine göre ne kadar iyi hızlanıyor. 0-50de 1sn yavaş olmalarına rağmen özellikle 100kmden sonra nasıl hızlanıyor görün. Hiçbir şanzıman daha iyi hizlanamaz o hızlarda. mantık hatası olur.



    Kaldı ki hangimiz tam performanslı kullanıyor şu devirde? Ben dipgaz yaptığımı bile hatırlamıyorum.
  • Karar verin, hangi taraf fanatik, hangi taraf yanlis biliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Mayıs 2017; 17:36:45 >
  • Bi laf var sıkıcı araçlar kullanmak için hayat çok kısa diye, genelde alfistiler kullanır. Bu söz CVT için söylenmiş sanırım. Aşık olarak almaya bayiye gittiğim Subaru Levorg'u 2 km test sürüşünden sonra arkama bakmadan uzaklaştım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Cvt



    Tork konvertorlu tam otomatik şanzıman midir



    Çift kavramali robotik manuel sanzimanmidir



    Tek kavramali robotik manuel sanzimanmidir



    Farklı bir türmüdür

    Tork konvertorlu tam otomatik sanzimandir.



    Ama konvertorden sonra disli grubu yerine 2 kasnak bir zincir/ kayis bulunur.



    Hayirli gunler.

    Hayır tork konvertörlü tam otomatik şanzıman değildir.

    CVT şanzımanda sadece kalkış anında kullanılan kavrama vardır. Tork konvertörü yoktur. Bu kavrama kalkış anından sonra kilit mekanizması ile sabitlenir ve kavrama sürtünmesi kalmaz. Motor devri direkt olarak şanzıman giriş konisine aktarılır.

    Buradan sonra iş kayışı uygun pozisyona getiren mekanizmaya kalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhanc64


    quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff


    quote:

    Orijinalden alıntı: meganers

    Cvt



    Tork konvertorlu tam otomatik şanzıman midir



    Çift kavramali robotik manuel sanzimanmidir



    Tek kavramali robotik manuel sanzimanmidir



    Farklı bir türmüdür

    Tork konvertorlu tam otomatik sanzimandir.



    Ama konvertorden sonra disli grubu yerine 2 kasnak bir zincir/ kayis bulunur.



    Hayirli gunler.

    Hayır tork konvertörlü tam otomatik şanzıman değildir.

    CVT şanzımanda sadece kalkış anında kullanılan kavrama vardır. Tork konvertörü yoktur. Bu kavrama kalkış anından sonra kilit mekanizması ile sabitlenir ve kavrama sürtünmesi kalmaz. Motor devri direkt olarak şanzıman giriş konisine aktarılır.

    Buradan sonra iş kayışı uygun pozisyona getiren mekanizmaya kalıyor.



    Valla en azindan benim cvt de tork konvertoru var. Digerlerini bilemeyecegim.
    Buyrun diagrami
    https://resize.yandex.net/10742d849e14e6a942932f6748b03679?key=406c050dcab84ec58b4c68cebdcf4ed3&url=http%3A%2F%2Fst.motortrend.com%2Fuploads%2Fsites%2F5%2F2016%2F04%2FJatco-CVT7-Fact-Sheet.jpg&width=640&height=425&typemap=png%3Apng%3B*%3Ajpg&crop=no&enlarge=0&use-cache-headers=yes



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 28 Mayıs 2017; 19:31:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    Şu konuyu okuyan kişi fanatikler yüzünden her şeyi yanlış öğrenecek. Sorunsuz desen değil, ucuz desen değil, hızlı desen değil, dayanıklı desen değil, konforlu desen vites değişimi olmadığı için evet konforlu ama ani hızlanmalarda motorun bağırması konforu törpülüyor. Yani konforlu da değil. Niye mi tercih edilir? Arabayı a noktsından b noktasına gitmek amacıyla kullanan sürüş zevki beklentisi olmayan kişiler sırf japon sorunsuzdur dediği için tercih edilir. Japon firmaları dışında da üreteni pek yok zaten.

    Tamam fanatiksiniz bari yanlış bilgi vermeyin. Cvt sorunsuz değildir sorun çıkardığında da bir araba parası isterler. He sorunsuz olanı yok mu? Var. Toyotanın cvt si bütün cvt ler içinde en başarılı olanı. İlla alacaksanız onu alın. Ama yapısı gereği cvt soruna gebe, torka dayanımı düşük bir şanzımandır. En az çift kavramalılar kadar arıza riski olmakla beraber sürüş keyfi de çift kavramalılara yaklaşamaz.

    Asıl sizin söylediklerinizi okuyanlar yanlış anlayacak olayı. Cvt kullanmasını bilen ellerde gayette sorunsuzdur. Bu markalarda bellidir geri kalanı zaten beceremediğinden kullanmıyor. Cvt de vites oranı olmadığından vites geçişide tam anlamıyla yoktur hızını neye göre kime göre karşılaştırıyorsunuz ?? Sizin mantığınızla bakıcak olursak cvt den daha hızlı vites yoktur asıl, çünkü kavramayla vites hazırlamayla uğraşmaz. Konfor anlamında değerlendiricek olursanız yanına yaklaşabilecek vites yoktur bunu hiç tartışmayalım isterseniz ani hızlanmalardada motorun bağırmasının konforla bir alakasını kuramadım sollarken ne gibi bir konfor beklersiniz yada bekleyen varmı şuana kadar görmedim gaza bastığımda arabanın bağırmasını isterim şahsen cvt de bu bağırış biraz daha ruhsuz sadece buda 2 vites arasındaki sus payının olmamasından. Cvt fanı falan değilim ama yiğidi öldürüp hakkını veremedikten sonra bilgi vermenin mantığı yok




  • Bana sorunsuz bir şanzıman söyleyebilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    Şu konuyu okuyan kişi fanatikler yüzünden her şeyi yanlış öğrenecek. Sorunsuz desen değil, ucuz desen değil, hızlı desen değil, dayanıklı desen değil, konforlu desen vites değişimi olmadığı için evet konforlu ama ani hızlanmalarda motorun bağırması konforu törpülüyor. Yani konforlu da değil. Niye mi tercih edilir? Arabayı a noktsından b noktasına gitmek amacıyla kullanan sürüş zevki beklentisi olmayan kişiler sırf japon sorunsuzdur dediği için tercih edilir. Japon firmaları dışında da üreteni pek yok zaten.

    Tamam fanatiksiniz bari yanlış bilgi vermeyin. Cvt sorunsuz değildir sorun çıkardığında da bir araba parası isterler. He sorunsuz olanı yok mu? Var. Toyotanın cvt si bütün cvt ler içinde en başarılı olanı. İlla alacaksanız onu alın. Ama yapısı gereği cvt soruna gebe, torka dayanımı düşük bir şanzımandır. En az çift kavramalılar kadar arıza riski olmakla beraber sürüş keyfi de çift kavramalılara yaklaşamaz.

    Asıl sizin söylediklerinizi okuyanlar yanlış anlayacak olayı. Cvt kullanmasını bilen ellerde gayette sorunsuzdur. Bu markalarda bellidir geri kalanı zaten beceremediğinden kullanmıyor. Cvt de vites oranı olmadığından vites geçişide tam anlamıyla yoktur hızını neye göre kime göre karşılaştırıyorsunuz ?? Sizin mantığınızla bakıcak olursak cvt den daha hızlı vites yoktur asıl, çünkü kavramayla vites hazırlamayla uğraşmaz. Konfor anlamında değerlendiricek olursanız yanına yaklaşabilecek vites yoktur bunu hiç tartışmayalım isterseniz ani hızlanmalardada motorun bağırmasının konforla bir alakasını kuramadım sollarken ne gibi bir konfor beklersiniz yada bekleyen varmı şuana kadar görmedim gaza bastığımda arabanın bağırmasını isterim şahsen cvt de bu bağırış biraz daha ruhsuz sadece buda 2 vites arasındaki sus payının olmamasından. Cvt fanı falan değilim ama yiğidi öldürüp hakkını veremedikten sonra bilgi vermenin mantığı yok

    Hızlı derken arabanın hızlı olmasından bahsettim. Şu an gelişmiş tork konvertörlü ya da çift kavramalı şanzımanlar düz vitese göre birkaç milisaniye yavaş ya da düz vitesle eşit sürede hızlanma verilerine sahipler. Cvtler ise düz vitesten 1-1.5 saniye daha yavaş genel olarak. İstisnalar olabilir ama genel durum bu şekilde.

    Niye motor bağırma meselesini sadece performanslı kullanım veya sollamaya bağlıyorsunuz anlamıyorum. Sizin araç kullandığınız yerde hiç yokuş yok mu ya da aracınıza hiç yük almıyor musunuz? Dediklerimin hiçbiri yanlış bilgi değil. Forum ortalamasının yaşı ve araç tecrübesi düşük olabilir ancak hem cvt yi hem de muadili otomatik vitesleri kullanmış biri olarak doğru olduğunu düşündüğüm şeyleri yazıyorum.




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Sen çok yanlış biliyorsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: commandx

    Bana sorunsuz bir şanzıman söyleyebilir misiniz?

    Mercedes 7 g tronic, bmw 6 ve 8 ileri streptronic (ZF), Honda civiclerde kullanılan 5 ileri otomatik, opel 6 ileri active select (2. nesil olanlar), vw 6 ileri tiptronic (dsg çıkmadan önceki şanzımanlar), Psa grubu etg5 ve etg6... Şu an aklıma gelen, kronik sorunu bulunmayan, kendini kanıtlamış (en az 5 yıldır piyasada olan) şanzımanlar bunlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum


    quote:

    Orijinalden alıntı: HondatugraL


    quote:

    Orijinalden alıntı: KaymaklıLokum

    Şu konuyu okuyan kişi fanatikler yüzünden her şeyi yanlış öğrenecek. Sorunsuz desen değil, ucuz desen değil, hızlı desen değil, dayanıklı desen değil, konforlu desen vites değişimi olmadığı için evet konforlu ama ani hızlanmalarda motorun bağırması konforu törpülüyor. Yani konforlu da değil. Niye mi tercih edilir? Arabayı a noktsından b noktasına gitmek amacıyla kullanan sürüş zevki beklentisi olmayan kişiler sırf japon sorunsuzdur dediği için tercih edilir. Japon firmaları dışında da üreteni pek yok zaten.

    Tamam fanatiksiniz bari yanlış bilgi vermeyin. Cvt sorunsuz değildir sorun çıkardığında da bir araba parası isterler. He sorunsuz olanı yok mu? Var. Toyotanın cvt si bütün cvt ler içinde en başarılı olanı. İlla alacaksanız onu alın. Ama yapısı gereği cvt soruna gebe, torka dayanımı düşük bir şanzımandır. En az çift kavramalılar kadar arıza riski olmakla beraber sürüş keyfi de çift kavramalılara yaklaşamaz.

    Asıl sizin söylediklerinizi okuyanlar yanlış anlayacak olayı. Cvt kullanmasını bilen ellerde gayette sorunsuzdur. Bu markalarda bellidir geri kalanı zaten beceremediğinden kullanmıyor. Cvt de vites oranı olmadığından vites geçişide tam anlamıyla yoktur hızını neye göre kime göre karşılaştırıyorsunuz ?? Sizin mantığınızla bakıcak olursak cvt den daha hızlı vites yoktur asıl, çünkü kavramayla vites hazırlamayla uğraşmaz. Konfor anlamında değerlendiricek olursanız yanına yaklaşabilecek vites yoktur bunu hiç tartışmayalım isterseniz ani hızlanmalardada motorun bağırmasının konforla bir alakasını kuramadım sollarken ne gibi bir konfor beklersiniz yada bekleyen varmı şuana kadar görmedim gaza bastığımda arabanın bağırmasını isterim şahsen cvt de bu bağırış biraz daha ruhsuz sadece buda 2 vites arasındaki sus payının olmamasından. Cvt fanı falan değilim ama yiğidi öldürüp hakkını veremedikten sonra bilgi vermenin mantığı yok

    Hızlı derken arabanın hızlı olmasından bahsettim. Şu an gelişmiş tork konvertörlü ya da çift kavramalı şanzımanlar düz vitese göre birkaç milisaniye yavaş ya da düz vitesle eşit sürede hızlanma verilerine sahipler. Cvtler ise düz vitesten 1-1.5 saniye daha yavaş genel olarak. İstisnalar olabilir ama genel durum bu şekilde.

    Niye motor bağırma meselesini sadece performanslı kullanım veya sollamaya bağlıyorsunuz anlamıyorum. Sizin araç kullandığınız yerde hiç yokuş yok mu ya da aracınıza hiç yük almıyor musunuz? Dediklerimin hiçbiri yanlış bilgi değil. Forum ortalamasının yaşı ve araç tecrübesi düşük olabilir ancak hem cvt yi hem de muadili otomatik vitesleri kullanmış biri olarak doğru olduğunu düşündüğüm şeyleri yazıyorum.

    Yokuslarsa tam otomatik sanzimanlı 3.0atmosferik araçlar bile bağırırken turbo motorlu cvtler bagirmadan rahat rahat çıkabiliyor. Siz atmosferik motorun olumsuz yanını cvt ile ozdeslestiriyorsunuz.



    1, 1bucuk saniye fazla kalmadı. Turbo motorlarda hemen hemen aynı süreler var. Pratikte de o kadar fark yok. Kaldı ki 0 100tek bir kıstas değil. 0 100degil de 0 120olsa muhtemelen cvt önde olacak. Çünkü maksimum devire sabitlenince hepsinden daha iyi hızlanır.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.