Şimdi Ara

CVT şanzıman tercih edilmeme sebepleri neler? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
192
Cevap
7
Favori
79.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ilhdmr kullanıcısına yanıt
    Yahu neyi boş konuşacaz cvt niye alınmazın cevabı bu. Arabayı hakkıyla kullanan arabadan anlayan biri turbolu bi araca binince farkı anlar bunda bişi yok. Cvt atmosferik araçlarda olduğu için kıyas yapılamıyordu ama civic turboya takılınca da ne mal olduğu belli oldu. Tabi bunda motorunda payı vardır o ayrı.
  • CVT gitmiyor diyenler bu teste ne diyecek merak ediyorum.

    http://www.zeperfs.com/duel6129-6717.htm
  • Boşuna elektrikli süpürge demiyoruz

  • quote:

    Orijinalden alıntı: SertyAdams

    Attığın videolar bi kere ne alaka. Biri 1.6cvt biri tdi dsg. 1.4tsi 125 dsg s moda alıcanki şartlar denk olsun. Orda dsg 2500 de vites atıyor. Hadi onu da geçtim 2 aracı da kullandım normal seyirde giderken birden dip gaz yap bakalım ne oluyor? Cvt attığın videodaki gibi kullanımda normal. Ayrıca Cvt nin turbo civic deki halide testlerde var. Otomatik kullanıpta keşke manuel i gelse diyorlar. 2017 de hala 15 senelik motor ve şanzımanın tartışması yapılıyor. İsteyen istediği şanzımanlı aracı alabilir ama bnm ki asla cvt veya kuru dsg olmicak

    Golf ile kıyaslamıyorum tabii ki. Gitmiyor dediğin cvt şanzımanın gayet iyi gittiğini sana ispatlıyorum.

    İster ara hızlanma olsun, ister sıfırdan olsun fark etmez. Yeni nesil cvt ler gayet hızlı devir yükseltiyor. Makyajlı corollada bile çok fark var makyajsızdan. Gaza basınca anında yükseliyor devir.

    Golf tdi dsg gitmiyor, rezalet bir aktarması var desek itiraz edersin ama burada cvt gitmiyor deyip duruyorsun.

    Diğer arkadaş link vermiş. Yine senin eleştirdiğin honda rs cvt fabrika verisine göre kendisinden 1sn hızlı olan bmw den 0 - 160 da öne geçmiş.

    Yani cvt gayet iyi gidiyor, devrini bulduğu zaman rakip bile tanımıyor.




  • Üşenmeden her sayfayı okudum.
    Yok arkadaş bu ülkede fanboyluktan gerçek sonuca ulaşmak mümkün değil.
    Herkes bişeyin fanboyu olmuş hiç kimse objektif konuşmuyor
  • SertyAdams kullanıcısına yanıt
    Cvt niye alinmazin cevabı sadece kişisel olabilir. Öte yandan gayette alinir. Ekonomik değil dedin ayni guzergahtaki veriyi paylaştım. Hızlanma olmuyor dedin diğer arkadaşlar gayet güzel hızlandığını göstermiş, sabit devir denmiş benim Corolla da gayette vites atıyor güzel güzel.



    Dediğim gibi sadece kişisel tercihleri alınmaz, onun dışında bir eksisi yok. Ki malum markanın çift kavraması dışında bence pek çok otomatik ( hatta bazı yari otomatikler bile) alınabilir. Hatta temizi denk gelse C4 2015 yari otomatik alırım keyfime bakarim, gayette alınabilir bir yariotomatik. Sonuçta ne malın fanatiği olurum ne de malın kotulenmesine razı olurum. Bir eşya nin değeri neyse o dur.
  • paylaşılmışsa özür...tüm sayfaları okumadım
    https://www.audi.com.tr/tr/web/tr/modeller/layer/teknoloji/multitronic.html
  • Nissanın ki bayağı sıkıntılı honda toyota mitsu sorunsuz alınır
  • Subaru zincirli Cvt si tüm Cvt ler içinde yazılım ve mekanik olarak en başarılı olanı. 5 yıldır XV kullanıyorum, seyir halindeyken inanılmaz sessiz bir şanzıman otomobile binen herkes şok oluyor. 100 kmh civarı hızlarda 1500 devirde geziyor otomobil. Şehir içi anlık ivmelenme hariç otomobilin 3000 deviri geçtiği çok nadir oluyor. Tüm bunlara ek olarak yakıt tüketimim Ankara içi 7lt... Konfor, sorunsuzluk ve ekonomi isteyenler için biçilmiş kaftan.
  • CVT gitmiyor diyen arkadaslar için;



  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Hocam Fluence 1.6 benzinli atmosferiklerin cvtsinden bahsetmiş sanırım arkadaş. Oda tork konventörlü diye biliyorum.



    Zaten genelde forumda bu karıştırılıyor. Edc gibi robotizeleştirilmiş manuel sanzıman hareket kavuşma organı baskı balata, atmosferik benzinlisi cvt tip sanzıman organı tork konventorü gibi. Yani esas olan şanzıman tipi konuşulmaz genelde. Dsg mekatronik arıza çıkartır patlardı bu sorun şanzımanın sorunuydu. Kavrama degismesi zaten olagan biseydi tıpkı manuel şanzımandada değişmesi gerektiği gibi. Mesela edc de mekatronik sorunlar yok dsg kadar. Aynı şekilde cvt de öyle şanzıman olarak pek başı ağrıyan görülmemiştir.
  • Hissiz, nazik, ariza durumunda konvansiyel şanzimandan daha pahali olan tamirati, 3 ay cvt li hrv kullandim birebir tecrube ettim.
  • ilhdmr kullanıcısına yanıt
    CVT şanzıman sicili çok temiz degildir. Asil tercih edilmeme sebebi çok sık bakıma ihtiyaç duymasi ve güvenilir olmamasidir.
  • Cvt candır gerisi heyecandır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: defiant82

    Nissanın ki bayağı sıkıntılı honda toyota mitsu sorunsuz alınır

    Nissan'daki sıkıntı bir dönem oldu, 5 yıldır hiçbir sorun çıkartmıyor şanzımanları.
  • bu cvt şanzıman formula 1 de kullanılan bir teknoloji değilmiydi. Niye insanlar b.k atıyor anlamadım. max ivmeyi verecek devre aracı yapıştırıp en etkili ivmelenmeyi sağlayan şanzıman değil mi? Sıkıntı yanı zevksiz olması. Tutulmamasındaki en büyük etken genel olarak bu. Şahsen ben de bu özelliğinden dolayı tercih etmem eğer bir spor araba almayı düşünsem.
  • transverse T kullanıcısına yanıt
    Burada giden şey Cvt değil, 240hp turbo boxer makina. Ancak salt gidişe Cvt'nin olumsuz bir katkısı olduğunu düşünmüyorum.
    Yine de şu videodaki yapay vites geçişleri ve aynı şekilde yapay devirlenme bile cvt'nin kopukluğuna bir örnek. Şanzıman güya 1'den 2'ye atıyor ve geçiş süresi baya uzun ama hızlanma sanki vites geçişi yokmuş gibi aynen devam ediyor çünkü ortada bir dişli yok. Sanki her dişli oranı da aynı gibi, sürekli aynı şekilde devir bitiriyor araba. Şu durum çok saçma, cvt isen cvt gibi davran ve son devre kilitlen, süpürge gibi gidersin belki ama tam verimini gösterirsin. Cvt olmaktan "utanıp" dişli taklidi yapmaya çalışıp, bunu da becerememek daha eğreti duruyor.
  • Son yıllarda çıkan çift kavrama otomatikler başarılı yakıt ekonomisi ve hızlanma değerleri sundu. Bu nedenle hızla popülerleşti. Fakat vites geçişlerinde kararsızlık, ısınma, balatanın erken bitmesi vb olumsuzluklar zaman içinde görüldü ve popülariteyi olumsuz etkiledi.

    Cvt daha fazla yakıt tüketimi ve hantal sayılabilecek hızlanma değerleri nedeniyle çift kavramalılarla kıyaslandığında çok kişi tarafından dezavantajlı bulundu. Son zamanlarda bu konularda da iyileştirmeler oldu.

    5 sene önce dsg veya edc tercihim olurdu. Ama bugünkü şartlarda honda civic rs cvt sini beğeniyorum.

    İzmirde özellikle son 2 yıldır trafik İstanbuldan çok daha kötü bir hal aldığından cvt veya tork konvertör tercihim olur.
    İstanbul vb görece trafiğin akıcı olduğu yerlerde cvt edc dsg arasında artı eksi yönlerine göre düşünürdüm.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fxmaster -- 25 Ocak 2019; 0:3:19 >
  • En iyisi tork konvertörlü şanzıman gerisi yalan...
  • Multitronik kullanmayanlar sallamışlar cvt ye. Neyse cvt genel olarak sağlam bir şanzuman türüdür. Ben tavsiye ederim.
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.