Şimdi Ara

ÇITIR HASARLI ARAÇLARDAKİ MEVZU TAM OLARAK NE

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
0
Favori
2.291
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • HERKESE MERHABA ARKADAŞLAR. BU SAHİBİNDENDE UFAK HASARLI ARAÇLARI ÇOK UCUZA SATIYORLAR. BEN ŞUAN ARACIMIZI DEĞİŞTİRMEYİ DÜŞÜNÜYORUM BUNUN MEVZUSU NEDİR.
    ÖRNEK Bİ AUDİ A4 2.0 TDİ VAR 90000 KM DE SAĞ İKİ KAPI VE ÖN ÇAMURLUKTA GÖÇÜKLER VAR TAHMİNİ 3000 TL BOYA MASRAFI VAR BU ARAÇLAR NEDEN BUKADAR UCUZ AYNI ŞEKİLDEKİ BOYALI ARAÇLAR 100000 TL İKEN BUNA 60000 TL İSTİYORLAR. BUNLARDA AĞIR HASAR KAYDIMI VAR ?



  • Normalde araba böyle.



    Üstteki arabayı biraz toparlayıp alttaki hale getiriyorlar.

    Aha buda çıtır hasarlı.



    Sonrada altına yazıyorlar 3-4 binlik masrafı vardır istenirse bizim anlaşmalı servislerde yapılıp teslim edilir .

    Ulan bunlara inanan adamlar kazıklanınca seviniyorum ama bir yandada bu adamlar bu devirde kazıklayacak adam bulmaları beni üzüyor ya .

    Resimler temsilidir.
    Hocam araçlar ciddi ağır hasar alıyor. Sonra çıkma kaporta parçaları ile görsellik düzeltiliyor. Ayrıca parça çıkma olduğu için "Boyasız" bile yazılabiliyor. Bir kaç parça hususi hasarlı bırakılıyor. Sonra araba kaliteli bir fotoğraf makinesi ile yapay ışık altında çekiliyor. Üstüne de bir kaç Photoshop darbesi ve araba katalog çekimindeymiş gibi çıkıyor.

    Mesela aşağıdaki aracın ön jantı normalde stepne, ama photoshop ile arka jant öne kopyalanmış. Ancak yerdeki su birikintisi unutulmuş.


    Aracın hasarlı parçaları bile birbirine uyuşmuyor, yani ön kapıda olan bir çizik arka kapıya devam etmiyor, ya da çamurluk sapasağlamken kapıda çamurluğun bittiği yerden devam çiziği var v.b

    Siz aracı gerçekten piyasadan ucuza alıyorsunuz ama iş toplamaya geldiğinde lahana gibi açıldıkça açılıyor.
    Çıtır hasar adı altında açılan ilanların büyük kısmı yalan.

    Örnek :

    2017 530 ile ufak bir dokundurma sonucu tampon plastik kaynakla onarılacak derece de ufakça kırıldı far kırıldı. Yetkili servis plastik kaynakla uğraşmayacağı için tampon değişim + boya ve far değişim yazar orjinal parça kullandıkları için yanılmıyorsam 1500-2000 € sadece far olması gerekiyor belki fazlası da olabilir. Tampon du boyaydı işçilikti 10-15.000TL masrafı çıkıyor aracın ama metal aksamda en ufak boya vs. yok işte bu çıtır hasardır zaten bu tarz araçlar ilana düşmez. Bu işin piyasasında olan adamlara bir şekilde haberi gider 1-2 gün içinde araç alını toplanır hatta piyasası hızlıysa satılabilir.

    Malum sitelerde gördüğün araçların çoğu ağır hasarları gizlenmeye çalışılmış rötüş boyaları olan
  • zaten trafikten çekilmiş, ağır hasar ile perte çıkarılmış.

    ayrıca çıtır hasar olayı da yalan genelde. bir tanesine eleman yazmış 2 bin liraya tamir edilir kullanılır diye; güvendiğimiz bir ustaya gösterdik, 15 bin masrafı var en az o da adam olma garantisi yok dedi. şasi yamulmuş bu arabayı adam etmek çok zor, düzen tutmaz sürekli arıza verir sürekli masraf çıkarır.

    adamlar pert aracı alıp kaportasını düzeltiyor, tamponu falan bilerek hasarlı bırakıyor ki sadece orası hasar almış sanılsın. halbuki araba haşat olmuş toplanmış. anlayan adam bakınca kaportanın düzensiz olamsından, yerine oturtulamamış olmasından şasi sıkıntılı diyor.

    uzak durun.
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    PEKİ BU BAZI ARAÇLAR VAR MESELA HATA BOYA YOK DİYORLAR AMA AĞIR HASARLI YADA UFAK TEFEK ŞEYLER VAR BUNLAR NASIL OLUYOR
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    neler neler dönüyor.bu kadar çakalla nasıl mücadele edebiliriz illa bir gün dolandırılacağız heralde.
  • brk___ kullanıcısına yanıt
    Alttan darbe ile hava yastığı patlaması olur, sel hasarı olur, kaportadan hasar olup yok yazanlar var, kaportadan hasar olup mikronu tutturacak şekilde boyatanlar var... 1500-2000 liraya onarilacak aracı kimse onarmadan satmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çıtır hasar adı altında açılan ilanların büyük kısmı yalan.

    Örnek :

    2017 530 ile ufak bir dokundurma sonucu tampon plastik kaynakla onarılacak derece de ufakça kırıldı far kırıldı. Yetkili servis plastik kaynakla uğraşmayacağı için tampon değişim + boya ve far değişim yazar orjinal parça kullandıkları için yanılmıyorsam 1500-2000 € sadece far olması gerekiyor belki fazlası da olabilir. Tampon du boyaydı işçilikti 10-15.000TL masrafı çıkıyor aracın ama metal aksamda en ufak boya vs. yok işte bu çıtır hasardır zaten bu tarz araçlar ilana düşmez. Bu işin piyasasında olan adamlara bir şekilde haberi gider 1-2 gün içinde araç alını toplanır hatta piyasası hızlıysa satılabilir.

    Malum sitelerde gördüğün araçların çoğu ağır hasarları gizlenmeye çalışılmış rötüş boyaları olan
  • çıtır hasar : Kendini akıllı zanneden bir alıcının ve satıcının bir malı ucuza kapatacağını düşündürecek olan laf kurnazlığı. yalancılık
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SYE35

    Alttan darbe ile hava yastığı patlaması olur, sel hasarı olur, kaportadan hasar olup yok yazanlar var, kaportadan hasar olup mikronu tutturacak şekilde boyatanlar var... 1500-2000 liraya onarilacak aracı kimse onarmadan satmaz.

    vay be! onu nasıl yapıyorlar mış. mikronu tutturacak şekilde. helal olsun valla oyle yapabilen usta varsa.

    genel olarak bizim millete işini düzgün yap desen canı sıkılır,üçkağıt yap desen günlerce üşenmez uğraşır.
  • Normalde araba böyle.

    ÇITIR HASARLI ARAÇLARDAKİ MEVZU TAM OLARAK NE


    Üstteki arabayı biraz toparlayıp alttaki hale getiriyorlar.

    Aha buda çıtır hasarlı.

    ÇITIR HASARLI ARAÇLARDAKİ MEVZU TAM OLARAK NE


    Sonrada altına yazıyorlar 3-4 binlik masrafı vardır istenirse bizim anlaşmalı servislerde yapılıp teslim edilir .

    Ulan bunlara inanan adamlar kazıklanınca seviniyorum ama bir yandada bu adamlar bu devirde kazıklayacak adam bulmaları beni üzüyor ya .

    Resimler temsilidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARTHUR. -- 28 Aralık 2017; 10:15:19 >




  • Hocam araçlar ciddi ağır hasar alıyor. Sonra çıkma kaporta parçaları ile görsellik düzeltiliyor. Ayrıca parça çıkma olduğu için "Boyasız" bile yazılabiliyor. Bir kaç parça hususi hasarlı bırakılıyor. Sonra araba kaliteli bir fotoğraf makinesi ile yapay ışık altında çekiliyor. Üstüne de bir kaç Photoshop darbesi ve araba katalog çekimindeymiş gibi çıkıyor.

    Mesela aşağıdaki aracın ön jantı normalde stepne, ama photoshop ile arka jant öne kopyalanmış. Ancak yerdeki su birikintisi unutulmuş.
    ÇITIR HASARLI ARAÇLARDAKİ MEVZU TAM OLARAK NE

    Aracın hasarlı parçaları bile birbirine uyuşmuyor, yani ön kapıda olan bir çizik arka kapıya devam etmiyor, ya da çamurluk sapasağlamken kapıda çamurluğun bittiği yerden devam çiziği var v.b

    Siz aracı gerçekten piyasadan ucuza alıyorsunuz ama iş toplamaya geldiğinde lahana gibi açıldıkça açılıyor.




  • https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-honda-2017-honda-civic-1.6-i-vtec-executive-eco-otomatik-lpg-full-plusfull-511750910/detay

    bu arabada mesela tek nokta hasarlı, 2500 masrafı var demiş. katakulle çıtıra girer mi?
  • Kaza esnasında çatır çıtır diye ses çıkarınca çıtır hasarlı oluyor



    Şaka bi yana genellikle kaza yapılan parçaları çıkma orjinal parçalar ile değiştiriyorlar, böyle bi aracı ciddi inceleyecek sağlam bi kaporta ustasına gösterip almak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ilanlara nasıl aldanıyor millet hayret edici...

    Piyasası 100 bin lira olan bir arabayı adam hayrına mı 60 bin liraya satıyor? 3 bin liralık masrafı varsa şayet neden kendisi yaptırıp 80-85 bin liraya satmıyor?

    Bizim millet hıyara tuzlukla koşturmaya devam ettikçe bu dolandırıcılar daha çok can yakar.
  • manisa_tr kullanıcısına yanıt
    arabada ön havayastıkları açılmış-ön cam çatlak..kesinlikle önden çok sağlam darbe almış..
    2500 masraf nasıl olabiliyor? 2 havayastığı taktıracaksan bile en az 10 bin tutar...
  • yukarıda yazılanlar arasında doğru noktalar çok olsa da yapılan genellemeler doğru değil. bizzat kendim bugüne kadar 3 kez hasarlı araç alıp yaptırıp bindim. hemen hemen hiçbir ciddi sıkıntı da yaşamadım. kısmetse bundan sonraki aracımı da aynı şekilde almayı düşünüyorum.

    özellikle şunu söyleyeyim ne tamircilikle ne de otomotivle en ufak alakası olmayan beyaz yakalı çalışanım. yanlış anlaşılma olmasın.

    yukarıda söylenen aslında bitik olup da çıkma parça ile makyajlanarak satılan hasarlı araç yok mu, çok ama çok var. ama aynı şekilde kurumsal olarak sürekli sigorta şirketinden araç alıp makyajlamadan satan da çok kişi ve firma var.

    gerçekten piyasada az hasarlı olup da ağır hasar kayıtlı hale gelen yüzlerce belki binlerce araç var. bir araç kazaya karıştığı zaman hasar kaydı, aracın tamamen yetkili serviste ve ilgili tüm parçalar değişecek şekilde onarılmasına göre hesaplanıyor. hatta bazı durumlarda kazaya karışan diğer aracın hasarı da exper ve servis marifetiyle tek tarafa yüklenebiliyor. bu durumda modeli yüksek, servis ve parçası pahalı lüks araçlar az hasarla çok kayıt alabiliyor.

    kendi yaşadığım birebir örnekleri vereyim. 2012 yılında 2011 model bmw 316 almıştık. araç arkadan hasarlıydı. tek airbag bile açmamış olduğu gibi içi tamamen sıfır ayarındaydı. bagaj düzeltildi araca 1 yıl kadar binildi ve pert kayıtlı olduğu açıkça söylenerek piyasasının bir hayli altına satıldı.

    2014 yılında 2013 golf tdi comfortline dsg aldım. araç önden hasarlıydı tek mekanik parçasında hasar yoktu. iki airbag yapıldı kaput ve çamurluk boyandı, hiç gerek olmadığı halde sırf içim rahat etsin diye radyatörü 0 orjinal parça ile değiştirdim.2 yıla yakın bindim, aracın piyasası 75 civarı iken 59 a sattım. araç 40.000 deydi ve tek ses, tek sorun yaşatmadı. alan arkadaş da bana defalarca teşekkür etti. bu araç da pert kayıtlı idi.

    bakın bugün bir sıfır araca exper kaput, çamurluk değişecek, 2 airbag serviste orjinal şekilde yapılacak dediği anda araç pert kaydını alıyor. aracın sahibi de bu durumda elbette parasını almak istiyor. sigorta şirketi ise zaten asıl işi bu olduğu için bu gibi durumlar için ödeneğini hazırlıyor. sigorta şirketi ödemesini yaptıktan sonra da elinde kalan kazalı aracı çekme belgeli olarak ne geri döndürsem kardır diye satıyor. bu durumda sigorta şirketi bu aracın hasarı az iyi bir adam bulayım da iyi fiyata satayım diye uğraşamaz. elinde aynı durumda yüzlerce araç sürekli birikiyor. sigorta şirketi de toplu olarak araçları paket haline getirip ihaleye çıkıyor. alıcı firmalar da belli onlar da bütün gerekli kar paylarını bırakarak bu araçları alıyor. siz de bu aracı bu firmalardan dikkatli ve doğru fiyattan alırsanız, gider kaputu ve çamurluğu olması gerektiği gibi iyi bir yerde yaptırırsınız. ayrıca airbag ve gerekiyorsa torpidoyu da yaptırır araca yıllarca gönül rahatlığıyla binersiniz.

    he bu araçlar ile ilgili sıkıntı bunların trafiğe dönmesi değil, bunları alıp yaptırıp kaza geçmişini gizleyerek satan galericiler, tamirciler. bunun dışında her şey şeffaf olduktan sonra binici için sorun yok.

    bu araçları yukarıda resmi paylaşılan "hurda kayıtlı" araçlarla kıyaslamayın. tamamen bitmiş hurda kayıtlı araçlar trafiğe geri dönemez. eğer az hasarlı araçlar trafiğe geri döndürülmeyip bir köşede çürütülürse, siz bunun yerine yeni araç ithalatı yaparsınız ve cari açığınız artar. az hasarlı araçların yapılması tamirci, parçacı gibi yerleşiklere iş imkanı sağlar ve gerelsiz ithalatın önüne geçer.




  • Pert olmuş arabayı hızlı ve ucuz şekilde topluyorlar. Biraz hasarlı bırakıyorlar ki çıtır gözüksün. Olay bundan ibaret. Gerçekten çıtır hasarlı olup bu kadar uygun fiyata olan arabayı bize yar etmezler. Genelde gerçek çıtır hasarlı araçlar zaten çiziksiz diye satılıyor.

    Geçen bi Talisman alacaktık. Hasar kaydı yok. Ancak çamurluk değişmiş vs dendi. Bizim patron verdi arabayı bana gittim gösterdim ekspertize. Kaput değişik kapı çamurluk boyalı. Direkte boya var fln dedi. Fiyatta çok uygun ama. Patronun bir arkadaşı satıyor. Çek senet vs de kabul ediyor. Neyse ekspertizde dyno da sorun çıktı eleman da ön tekerleğin orda abs parçasını çıkardı taktı vs uyarı ışıkları yandı sönmedi. Renault servisine götür abi hemen söndürürler dedi. Servise gittim. Servisteki eleman arabayı tanıdı ve bana abi bu araba bize geldi 7 ay önce araç önden çok ciddi darbe aldı. Motor conta yaktı almayın abi bu arabayı dedi sağolsun. Biz de vazgeçtik. Az önce gördüm arabayı ilana koymuşlar. Çizikten dolayı kaput keyfe keder değiştirilmiştir diyorlar. Böyle piyasanın ben....




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.