Şimdi Ara

Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
238
Cevap
2
Favori
49.528
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar öncelikle. Chery Kimo modeli hakkında bazı kişileri aydınlatmak üzere bu yazıyı yazıyorum. Normalde forumda çok aktif olan biri değilimdir fakat bu yazının bazı kişilere yarıyacağını umut ediyorum. Geçtiğimiz Eylül ayında şehir içinde kullanılmak üzere anneme Chery Kimo modelini aldık. Aldığımız Kimo modeli Forza donanım olarak geçiyordu ve bayiye gidip incelememiz bitince hemen aracı bağladık ve aldık. Aracı almadan önce fazla bir beklentimiz yoktu. Daha çok bizi A noktasından B noktasına götürsün, bir kaç yıl idare etsin gözüyle bakıyorduk fakat arabayla kaynaştıkca beklentilerimizi fazlasıyla karşıladığını kanıtladı ve aracı en fazla kullanan ben oldum. Aracı biraz dergi tadında aşağıda özetlemek isterim.

    DIŞ TASARIM

    Aracın genel tasarımı çok şirin ve modern çizgilere sahip. Gittiğim çeşitli yerlerde araca büyük ilgi gördüm. Araç park halindeyken inceleyen ve araç hakında konuşmak ve beğenisini sunmak için yanıma gelen bir çok insan oldu. Seyir halindeyken bile kafayı çıkarıp; ''Abi kaç para bu'' gibi komik sorular soranlar oldu o derece. Bu beğeni kendi çevremdende geldi ve aracı görüp binen bir çok kişinin ön yargılarını kırdı diyebilirim. Evet bu araç örneğin Opel Corsa'dan daha şık olmayabilir fakat alınabilirliği daha yüksek olduğu için insanların ilgisinin yoğunlaşması normal. Aracın dışarıdan bakıldığında ilk dikkati çeken özelliği yüksek tavan yapısı ve aracın yerden olan yüksekliği. Eski sahibi olduğumuz Peugeot 307 aracımız alçak olması sebebi ile bize zamanında can sıkıcı olaylar yaşatmıştı fakat Kimo'yu sürerken yüksek olması dolayısıyla altını vurma gibi can sıkıcı olaylar yaşanmadı. Kısacası araç Türkiye yollarına oldukca uygun.

    İÇ TASARIM

    Dışarıdan dar gibi gözüken araç içine geçildiğinde sizleri gerçekten şaşırtıyor. Önde ve arkada sınıfına göre geniş diz mesafeleri sunan araç, bagaj kapasitesi ile sizi birazcık hayal kırıklığına uğratabilir. Bu durumda ayrı ayrı katlanma özelliğine sahip arka koltuklar yardımınıza yetişiyor.
    Aracın çok zevkli bir iç mekana sahip olduğunu söyleyebilirim. Lakin plastik kalitesi için aynı şeyi söyleyemiyeceğim. Aracın plastik kalitesi oldukca sert bir yapıya sahip. Aracın içine oturduğunuzda herşeyin derli toplu ve modern oluşu araca olan ilginizi arttırıyor. Orta konsolda gözünüze çarpan mp3 ve usb özellikli cd player, havalandırma ve klima butonları, en önemlisi ittirme ile açılan şık bardak tutucu ve küllüğün yerleri gayet iyi düşünülmüş. Arka koltukta oturanlar için yer alan portatif küllük çıkarılarak bardaklık olarakta kullanılabiliyor. Elektrik kontrollü yan aynalar ön sol cama yakın yerden kontrol edilirken, cam butonları ve çocuk kilidi kapı içinden, sis farları ve gösterge panellenin ve diğer düğmelerin aydınlatma kuvvetide direksiyonun solundan kontrol ediliyor.
    Aracın mavi renk olan aydınlatması oldukca şık düşünülmüş bir ayrıntı. Sağ önde ve arkada oturanları karşılayan büyük ve şık mavi cam kontrol düğmeleri ise onlara hemen ulaşmak istediğinizde ben burdayım dercesine gözünüze çarpıyor. Aracın hoşuma giden en güzel taraflarından biriside yan aynalar. Aracın yan aynaları büyük tasarlanmış ve sürüş sırasında hiç bir görme problemi oluşturmuyor. Aracı kullanım sırasında kumandalara ulaşmakta sıkıntı yaşamıyorsunuz fakat direksiyon üzerinden kontrol edilebilir ses sistemi olmaması bence büyük bir eksiklik ve kontrol sırasında dikkat dağıtan bir uğraş. Belirtmek istediğim diğer husus aracın yol bilgisayarı bulunmyor. Sadece göstergede anlık tüketimi ve saati görebiliyorsunuz. Aracın kumaş döşemesi önceden belirttiğim gibi gayet zevkli döşenmiş. Sarı-Siyah renge sahip olan kumaş, araca ayrı bir hava kattığını söyleyebilirim. Elbette bunlar zevk meselesi.

    KONFOR

    Aracın en konforlu bulduğum yanı koltukları. Şehiriçi haricinde şehirdışı seyahat etme şansımda oldu ve koltukların bana sunduğu konforu beğendim. Koltukların yan destekleri biraz zayıf kalsada, sert manevralar yapmadıkca sizi rahatsız edecek bir durum söz konusu olmuyor.
    Aracın süspansiyonu ise orta sertlikte ayarlanmış ve Kimo'nun beni şaşırtan en büyük özelliklerinden biriside yol tutuşu. Araç yolda giderken oldukca stabil ve yüksek hızlarda dahi yan rüzgarlardan etkilenmiyorsunuz. Daha önce test ettiğim aynı segmente bulunan Pailo ve Albea'ya göre Kimo'nun yol tutuşu daha başarılı. Bu durumda aracın ağırlığınında konuya büyük etkisi oluyor. Aracın boş ağırlığı 1.040kg. Üstünde standart gelen Gt Radial marka lastiklerin kuru zemin performansı başarılı yol konforu ise normal seviyede fakat aynı şeyi ıslak zemin için söyleyemiyeceğim. Havaların bozuk olduğu bir şehirdeyseniz ilk yapmanız gereken iş lastiklerinizi buluduğunuz bölgeye uygun olanı ile değiştirmenizdir.

    GÜVENLİK

    Aracın çarpışma testi ANCAP (Euro-NCAP) Avustralya tarafından 11 Mayıs 2011 tarihinde yapılmıştır. Araç Euro-Ncap'ta olduğu gibi önden: 64km/h, yandan: 55km/h hızda çarptırılarak test edilmiştir.

    Sonuç;

    5 üzerinden 3 yıldız.

    http://www.ancap.com.au/crashtestrecord?Id=398



     Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi)

    Ayrıntılı test sonucu;
    http://www.ancap.com.au/PDF.aspx?pdf=398

    PERFORMANS

    Aracımız fabrikaca adlandırılan Acteco olarak geçiyor ve Fiat'ında farklı hacimlerde Chery'den faydalandığı bu motor araca olan güvenimizi arttıran en büyük etkilerden biri. Evet Chery Fiat markasınada motor yapıyor. Kimo'nun üstünde yer alan 1.3 hacmindeki (1297 cc) Sıralı dört silindir 16 Subap DOCH motor araca 6.000dd'da 83 beygir üretiyor. Araçtan yüksek performans beklentisi olanları üzecek araç, sakin kullanmayı sevenleri yarı yolda bırakmıyor. Ben şahsen şehir içinde performans sorunu yaşamadım. Yani gayet yeterli. Aracın 100 km/h tırmanması yine tahminimde 13-14 saniyeyi buluyor ve araçla çıkabildiğim en yüksek hız 175 km. 140 km. hıza kadar gayet stabil şekilde ilerleyen otomobil, daha yüksek hızlara çıktığınızda direksiyon titremeye başlıyor fakat daha öncede belirttiğim gibi rüzgardan etkilenme oranı aracın olukca düşük. Aracın performans eksikliğini otoyol'a çıktığınızda anlıyorsunuz fakat ben performansı seven ve bunun haricinde 2.0 hacminde başka bir araç kullandığım için yetersiz geliyor.

    http://www.auto-chinese.com/chery/what-is-acteco/

    SONUÇ


    Kesinlikle aldığımıza pişman etmeyen, beklentilerimizi karşılayan ve iyi bir fiyat karşılığında sahip olduğumuz Kimo'nun en büyük dez avantajı Marka bilinirliği ve Çin malı olması. Fakat ön yargılarınızı yıkıp test ettiğinizde sizi yanılıttığını göreceksiniz. Geleceğinin oldukça parlak olacağına inandığım Chery'nin ileride Hyundai, Kia gibi kendisini büyütmesi kaçınılmaz görünüyor. Üstelik yetkili servis ağı yeni marka olmasına rağmen geniş ve genişleyemeye devam ediyor.

    ARTILAR

    Fiyat
    Donanım
    Yol tutuş
    Konfor

    EKSİLER

    Marka imajı
    Plastik kalitesi
    Bozuk yollarda oluşan tıkırtılar

    Yukarıda yazdıklarım tamamen objektiftir. Hiç bir markaya yaranmaya veya karalamaya çalışmıyorum. Sonuçta tercih edecek olan yine sizlersiniz. Sözüm bilgi sahibi olmadan, fikir sahibi olanlara.

    Teknik bilgi ve donanım için aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

    http://www.chery.com.tr/page.php?cat=kimo&p=3

    Saygılarımla.

     Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi)
     Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi) Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi) Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi) Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi)

     Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi) Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi) Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi) Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi)
     Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi) Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi) Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi) Chery Kimo'yu merak edenler, buyrun! (Çarpışma Testi Geldi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SonpoL -- 16 Mayıs 2011; 4:05:20 >







  • Eline sağlık çok güzel bir inceleme.
  • almayı düşünenler için güzel bir analiz
  • Öncelikle hayırlı olsun aracınız.

    Yalnız 0 km aracın direksiyonun titremesi garip geldi?
  • Güle güle kullanın.

    Ne yazık ki güvenlik diğer bütün artılarını silip süpürüyor gözümde.
  • arabanızı iyi günlerde kullanın bende almayı düşünüyorum yazınız o yüzden çok yardımcı oldu hiç bir markaya ön yargılı bakmam fiyatına göre beklentileri olmalı insanın benim size sormak istediğim nerden aldınız? bayi bilgileri internette yok birde; yeni fiyatı üzerinden 0 faizli kredi imkanı varmış siz bu imkanı kullanarak mı aldınız
  • "usta bunlar kaç para?" sürekli duyduğum bi soru :D
    proton kullanıcısı olarak
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Güle Güle Kullanın hocam Hayırlı Olsun.
  • hayırlı olsun. kazasız belasız günlerde kullanmanız dileklerimle..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Öncelikle hayırlı olsun aracınız.

    Yalnız 0 km aracın direksiyonun titremesi garip geldi?


    Merhaba. Garipsenecek bir durum yok aslında. Çoğu araçlarda yüksek hızlara çıkıldığında titreme meydana gelebiliyor. Lakin diğer sahibi olduğumuz araçlarda'da bu durum geçerlidir. Araçla yüksek devirde yol almak, yolun yapısı ve lastik gibi etkenleri unutmamak gerek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaide-34

    arabanızı iyi günlerde kullanın bende almayı düşünüyorum yazınız o yüzden çok yardımcı oldu hiç bir markaya ön yargılı bakmam fiyatına göre beklentileri olmalı insanın benim size sormak istediğim nerden aldınız? bayi bilgileri internette yok birde; yeni fiyatı üzerinden 0 faizli kredi imkanı varmış siz bu imkanı kullanarak mı aldınız


    Merhaba. Aracı İzmir'den Halil Öztürk otomotiv'den aldık. Burası ayriyetten Peugeot satıcı ve yetkili servisidir.

    http://www.halilozturk.com.tr/sayfa.php?alt=19
    http://www.chery.com.tr/satisnoktalari.php

    Açıkçası şuan ki kampanyaları hakkında bilgim yok. Fakat Halil Öztürk otomotiv'den Levent bey'le görüşebilirsiniz. Bizim görüştüğümüz satış sorumlusuydu kendisi.




  • İyi dilekleriniz için teşekkür ederim arkadaşlar. Aklınıza takılan birşey olursa, elimden geldiğince yanıtlamaktan zevk alırım. İyi bayramlar herkese.
  • bu arabayı merak edenler var demek ilginç
  • tık tık KİMOOOO ben memooo


    bu ne be :)



    şeri şeri leydiiiii


    bana göre chery dandik bir marka :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _leylandi_

    bu arabayı merak edenler var demek ilginç


    Sıkıntılı insanlar nasıl da belli oluyor.


    Neyse, profesyonelce bir incelemeydi, teşekkür ediyorum. Hatta son zamanlarda gördüğüm en detaylı ve kaliteli incelemeydi diyebilirim. Boş-beleş yorumları görmekten bıkmışım, yeni fark ediyorum.
  • quote:

    Neyse, profesyonelce bir incelemeydi, teşekkür ediyorum. Hatta son zamanlarda gördüğüm en detaylı ve kaliteli incelemeydi diyebilirim. Boş-beleş yorumları görmekten bıkmışım, yeni fark ediyorum.

    Rica ederim. Aslında yazdığım yazıda bazı eksiklikler mevcut. Aracın tüketimini merak edenlerde vardır. Yazıyı ilk yazdığım sıra tüketim üstünde durmak istemedim çünkü adam akıllı bir ölçüm yapamadım. Fakat şunu söylemek isterim; Otomobilin sakin kullanımlarda tüketimi oldukça düşük. Araca Chery bayi garanti kapsamında Zavoli marka stepnenin yerine lpg takıldı (simit tipi) ve aracı performans düşüklüğü olmaksızın genelde lpg'de kullanıyoruz.

    Bayiden satın alınan her araca istenildiğinde garanti kapsamı bozulmadan Atiker veya Zavoli marka lpg taktırabiliyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SonpoL -- 20 Kasım 2010; 1:26:29 >




  • sitede yazan fiyatamı aldınız? güle güle kullanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SonpoL

    quote:

    Neyse, profesyonelce bir incelemeydi, teşekkür ediyorum. Hatta son zamanlarda gördüğüm en detaylı ve kaliteli incelemeydi diyebilirim. Boş-beleş yorumları görmekten bıkmışım, yeni fark ediyorum.

    Rica ederim. Aslında yazdığım yazıda bazı eksiklikler mevcut. Aracın tüketimini merak edenlerde vardır. Yazıyı ilk yazdığım sıra tüketim üstünde durmak istemedim çünkü adam akıllı bir ölçüm yapamadım. Fakat şunu söylemek isterim; Otomobilin sakin kullanımlarda tüketimi oldukça düşük. Araca Chery bayi garanti kapsamında Zavoli marka stepnenin yerine lpg takıldı (simit tipi) ve aracı performans düşüklüğü olmaksızın genelde lpg'de kullanıyoruz.

    Bayiden satın alınan her araca istenildiğinde garanti kapsamı bozulmadan Atiker veya Zavoli marka lpg taktırabiliyorsunuz.


    Ben de 1.2 motor, 80 beygir ve 16 valflik bir Nissa Micra kullanıyorum. Bu tür araçlar için yapılabilecek en iyi şey LPG. Kesinlikle büyük fark oluşturuyor. Ben bu yıl içerisinde akıl edebildim taktırmayı. Dört yıla yakın bir süredir benzinle götürmeye çalışıyordum. Siz alır almaz bu uygulamaya başvurmuşsunuz ve benzinli kullanımla geçecek süre zarfını en az indirgemişsiniz. Düşük hacimli, ekonomik olur gibi farazi yaklaşımlar yanlış. En azından kendi aracım için konuşuyorum; az yakmıyordu kesinlikle. Kışın, soğuğun da etkisiyle, şehiriçinde 25 kuruşu çok rahat aşıyordum. Şimdi 15-20 kuruş arasında seyrediyorum. Sizin aracınızda da farklı olmayacaktır diye düşünüyorum. Ben de simit tankla devam ediyorum. OMVL marka, sıralı sistem. 1500 liraya mal oldu. Sizde ne kadarlık bir meblağ çıktı acaba bu işlem sonrasında?

    Araçların motorları benzer özellikler gösterdiğinden, tüketimleri de bir noktaya kadar benzerlik gösterecektir. Nissan Micra 1000 kilograma yakın. Sizde de bu değer 1040 kilogram sanırım. İlerleyen zamanlarda, tüketim sonuçlarınızı detaylı biçimde buraya aktarabilirseniz, müteşekkir olurum.




  • quote:

    sitede yazan fiyatamı aldınız? güle güle kullanın

    Demeniz üzerine sitesine girdim baktım ve fiyatlarda ciddi bir düşüş olduğunu gördüm :). Biz aracı aldığımızda 18.500 liralık etiketi vardı. Şuanda aracın albenisi daha'da artmış.

    Biz aracı 18.000'e bırakmışlardı. Dosya masraflarınıda kendileri karşıladılar ve park sensörü hediye ettiler ekstra olarak. En iyi bilgiyi yetkili servislerle görüşerek almanız daha sağlıklı olur.

    quote:

    Ben de 1.2 motor, 80 beygir ve 16 valflik bir Nissa Micra kullanıyorum. Bu tür araçlar için yapılabilecek en iyi şey LPG. Kesinlikle büyük fark oluşturuyor. Ben bu yıl içerisinde akıl edebildim taktırmayı. Dört yıla yakın bir süredir benzinle götürmeye çalışıyordum. Siz alır almaz bu uygulamaya başvurmuşsunuz ve benzinli kullanımla geçecek süre zarfını en az indirgemişsiniz. Düşük hacimli, ekonomik olur gibi farazi yaklaşımlar yanlış. En azından kendi aracım için konuşuyorum; az yakmıyordu kesinlikle. Kışın, soğuğun da etkisiyle, şehiriçinde 25 kuruşu çok rahat aşıyordum. Şimdi 15-20 kuruş arasında seyrediyorum. Sizin aracınızda da farklı olmayacaktır diye düşünüyorum. Ben de simit tankla devam ediyorum. OMVL marka, sıralı sistem. 1500 liraya mal oldu. Sizde ne kadarlık bir meblağ çıktı acaba bu işlem sonrasında?

    Araçların motorları benzer özellikler gösterdiğinden, tüketimleri de bir noktaya kadar benzerlik gösterecektir. Nissan Micra 1000 kilograma yakın. Sizde de bu değer 1040 kilogram sanırım. İlerleyen zamanlarda, tüketim sonuçlarınızı detaylı biçimde buraya aktarabilirseniz, müteşekkir olurum.


    Evet, aldığımız bayi ileri zamanda'da taktırabilirsiniz dedi fakat baştan takdırdığımız daha iyi oldu. Bizde sizinle aynı paraya taktırdık. Sadece ekstra'dan vize parası olarak 200 tl. vemiştik. 1.700'e geldi anlayacağınız üzere. Atiker'de taktıra biliyor isteyen. Maliyeti daha ucuz oluyor. Şuan Atiker için almış olduğumuz fiyat aklımda yok maalesef fakat 1.500 tl'ye yakın bir maaliyeti vardı onunda hatırladığım kadarı ile. Tüketim'de dediğiniz gibi benzer veriler gösterecektir muhakkak. Zamanla buradan paylaşmaktan zevk alırım.

    Bu aracın haricinde Primera araç sahibiyiz. Sene sonu Primera'yı satıp D segmenti başka araç alacaktık fakat belli bir süre ertelemek zorunda kaldık ve ikinci bir araç ihtiyacından dolayı bu araca yöneldik. İyide etmişiz :). Açıkçası şehir içinde inanılmaz bir rahatlık sunuyor, park sorunları ortadan kalkıyor. Durumu iyi olan herkesin mutlaka ihtiyaçlarını görebileceği ufak bir araç kenarda olmalı diye düşünüyorum. Bunu tecrube kazandıkça insan daha iyi anlıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SonpoL -- 20 Kasım 2010; 11:49:39 >




  • Ben açıkçası bir firma araba yapacak teknolojiye sahip hale gelmişse dandik bişiler çıkartacağını düşnmüyorum. Tek eksileri ncap testleri olabilir. Fakat insanımız o kadar balık hafızalı ki kuş serisinin ülkemizde hala tutulduğunu unutuyor. Ayrıca şikayet var isimli siteye baktığımda bu firmalar ( chery,gelly,proton ) müşteri şikayetlerine cevap verme tenezzülü gösteriyorlar. Ama peynir ekmek gibi satan markalar cevap bile vermiyor. Ayrıca hemen hemen aynı şikayetleri alıyorlar. Hani ülkemizde satılmıyor denilen bu araçlar bir yerlerde satılıyor ki , Tata Range roveri, Proton lotusu, Gelly Volvoyu aldı. Bence bu markalar türkiyede tutmaz nedeni ise milletimiz o kadar meraklı ki ederinden fazla para vermeye. Bende bunlardan birisiydim ama şu an ki aklım olsa kesinlikle fiyat ve performansı göz önünde bulundurdum. Ztn bunu yazarak bir vw sahibi olduğumu anlamışsınızdır:)) Son olarak allah kaza bela vermesin güle güle kullanın.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.