< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARCHITECT -- 16 Şubat 2021; 9:50:0 > |
|
_____________________________
Grand Cherokee ZJ 5.2 V8
|

1 Mobil
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARCHITECT -- 16 Şubat 2021; 9:50:0 > |
|
_____________________________
Grand Cherokee ZJ 5.2 V8
|
P0011 ve P0014 Arıza Kodları: Eksantrik Dişlisi Arızası (A14XER Motor)
Giriş
P0011 ve P0014 arıza kodları, A14XER motora sahip araçlarda eksantrik dişlisi ile ilgili bir sorunu gösterir. Bu kodlar, eksantrik dişlisinin krank mili ile senkronize olmadığını belirtir.
P0011 Arıza Kodu
P0011 arıza kodu şu anlama gelir: "Eksantrik Dişlisi - A Zamanlama Çok Geç." Bu kod, eksantrik dişlisinin krank milinden çok geç zamanlandığını gösterir.
P0014 Arıza Kodu
P0014 arıza kodu şu anlama gelir: "Eksantrik Dişlisi - B Zamanlama Çok Geç." Bu kod, eksantrik dişlisinin krank milinden çok geç zamanlandığını gösterir.
Nedenleri
P0011 ve P0014 arıza kodlarının nedenleri şunlar olabilir:
Belirtileri
P0011 ve P0014 arıza kodlarına eşlik edebilecek belirtiler şunlardır:
Çözümler
P0011 ve P0014 arıza kodlarını gidermek için şu adımları izleyebilirsin:
Önemli Not
P0011 ve P0014 arıza kodlarını görmezden gelmek motora ciddi hasar verebilir. Bu kodlar ortaya çıkarsa, sorunu en kısa sürede teşhis ve onarmak önemlidir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Teslaa89 -- 15 Şubat 2021; 22:59:7 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
|
Muhtemelen aynı mantık söz konusu. Ecotec motor sonuçta. Eksantirik Dişlileri değişimi, selenoid valflerin değişimi veya sente ayarı çözüm olacaktır tahminimce. Cruze sahibi olarak p0014'ten bayağı çekmiştim. Arabanın canı gidiyor. 11 emme, 14 egzoz tarafındaki sıkıntılarda verir. Dizel gibi çalışır araç. Gaz yemez, rölanti oynar. LPG'de stop edebilir. Zengin veya fakir karışıma neden olabilir. Hasılı arabanın akciğerleri sönüyor. |
|
_____________________________
İdarecilerin sağlayamadığı adalet, o beldeye Tanrı'nın adaletini davet eder. O gelince de kitaplara konu olursunuz. La Edri
|
Cevabınız için teşekkür ederim. 1.6 Cruze ve Astralardaki motorda bu dişliler vanos olarak adlandırılıyor ve bu vanoslara yağ basan iki adet selenoid valf var bildiğim kadarıyla. (Yanlışım var ise düzeltebilirsiniz) Yalnız 1.4'lerde bu dişliler vanos görevi görmüyor ve yağ basan iki adet selenoid valfi de yok diye biliyorum bana 1.4'lerde vanos yok demişti özel servisteki bir Opel ustası, motora bakınca 1.6'lardaki bu valfler de yok. ![]() A14XER ![]() Aracımda çekiş problemi, dizel gibi ses çıkarma da yok. Sadece P0011-P0014 arıza kodu, rölantide dalgalanma (genellikle rampalarda durunca), ilk mesajda paylaştığım yazın ilk çalıştırmada devir düşüp kalkması ve bazen rölantide stop etme sorunu yaşıyorum. |
|
_____________________________
Grand Cherokee ZJ 5.2 V8
|
|
Hocam Cruze ile benzerlik olduğunu düşündüm tabi ama net bilgim olmadığı için yanıltmak istemem. Kendimce: 1.Subap veya ateşeleme kaynaklı olduğunu asla düşünmüyorum. 2.Sorunun eksantirik milinin konumu kaynaklı olduğunu düşünüyorum. (Cruze'larda yağlama kaynaklı vanos dediğimiz dişliler bu ayarın kaçmasına neden oluyordu) Nihayetinde keşke ilk önce servise götürüp sadece teşhis yaptırıp sonra tamir kısmına geçseydiniz. Aracın servis talimatları olan şu linkin belki faydası olabilir. https://gmtis.ntweb.ru/tis/tr/documents_2012/Aveo/start_Aveo.html |
|
_____________________________
İdarecilerin sağlayamadığı adalet, o beldeye Tanrı'nın adaletini davet eder. O gelince de kitaplara konu olursunuz. La Edri
|
Teşekkür ederim tavsiyeleriniz için, bir müddet daha araştıracağım. Diğer bilgisi olan arkadaşların da tavsiyelerini bekleyeceğim. |
|
_____________________________
Grand Cherokee ZJ 5.2 V8
|
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
|
Yukarı. |
|
_____________________________
Grand Cherokee ZJ 5.2 V8
|