Şimdi Ara

Bir daha servise gideni ..............

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
6.516
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugün çoook uzun aradan sonra servise gittim..
    Fiat panda dualogic şanzıman hidroliğini değiştirmek istedim. . Hava v.s. yapabildiği ve ustaların pek aşına olmadığı için serviste yaptırmayı tercih ettim.

    Telefonda 15 TL yağ gideceğini işçiliğinde saatlik 33 TL + kdv olduğunu söylediler. .
    Randevu almam gerekmediğini gün içinde halledilebileceğini söylediler.

    Öyle olunda işimi erken bırakıp gittim servise. . Aracı içeri aldılar bende cam mekanda servisi izliyorum. . Bir ara yetkili arkadaş 3-4 saat sürebilir 120 ile 150 TL arasında işçilik fiyatı çıkar dedi. Bende işin o kadar sürmeyeceğine emin olduğum için tamam dedim. . Tahmin ettiğim aracın servis kısmına sokulmasıyla lift üzerine alınıncaya kadar geçen süreyi işçilik olarak bana yansıtacaklarıydı. . Randevu olmadığı için epey bekledim araç yattı bir köşede. . Bu sırada sık sık resim çektim ki fatura çıktığında itiraz edeceğimi biliyordum araç işçiliği şu saatte başladı ahanda buda resmi diyecektim.

    Saat tam 15:30 da araç lifte alındı. . Usta yaklaşık yarım saat oyalandı. işlem tam olarak 16:30 da bitti.. Çok basit bir işlem olduğunu an an izledim. . Kassan 20 dakika sürer ama 1 saat servis şartlarında normal yarım saatlik işçilik olmayacağı için....

    Fatura bir çıktı. . 178 TL ...
    işçilik 120 küsür. . Dedim işçilik saatlik olarak nedir acaba? önce 58 dedi ondan sonra 2012 itibariyle 64 oldu ama 58 den yazıyoruz biz dedi.
    Topluyorum çarpıyorum 120 küsür işçiliğe ulaşamıyorum. . Tabi ki tahmin ettiğim gibi saat olayından geçirdiler diye itiraz etmeye gittim.

    SONUÇ;

    Ana servis tarafından belirlenen bazı birim fiyatlar varmış. . Bunlar yapılan işe göre değişebiliyormuş. . Yapılan işin standart yapılma zamanı varmış yapan usta hızlı yapıyorsa bu durumu değiştirmezmiş. . Yani kabaca atıyorum şanzıman hidrolik değişimi min. 3 saat üzerinden hesaplanıyor. . İsterse 10 dakika sürsün sizden 3 saatlik birim fiyat talep ediliyor... Bir süre tartıştım daha önceden neden belirtilmediği v.s. diye....

    147 TL ödedim çıktım en sonunda... Benim anladığım işçilik saat ücretleri falan yalan . . yapılan işe göre fatura çıkıyor. . belirli birim işçilikler var onlarıda genel müdürlük belirliyor ve direk onlar uygulanıyor...


    20 dakikalık çok ta basit olan bir işleme 147 TL para verdim. . Kendim 30 -40 tl en fazla hallederdim. . Sırf makineyle alınıyor hava yapıyor v.s. korktum ama alakası da yokmuş.... Daha da arabayı parçalarım bir daha servise gitmem. Resmen soygun başka bir şey değil.







  • İşçilik ücretinin saatlik hesaplandığını da ilk defa duydum.
    Bir işin işçiliği bellidir, ister 1 saatte isterse 5 saatte yapsın beni ilgilendirmez açıkçası.
  • Hocam malesef garanti garanti diye yetkili servislerde bakım için insanlar soyuluyor. 5 litre yağ polen ve yag filtresine 276 lira fiyat çıkarıyolar sanayide yaptırsan 120 lira. Garantisine baslatcaklar sanki motor yanacak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İşçilik ücretinin saatlik hesaplandığını da ilk defa duydum.
    Bir işin işçiliği bellidir, ister 1 saatte isterse 5 saatte yapsın beni ilgilendirmez açıkçası.

    İşçilik fiyatını sorduğumda saat fiyatından ve ne kadar süreceğini bilmediğinden bahsetti neden o zaman zaten belirli bir fiyat var demedi ki....

    Bazı servislerde işçilik ücreti - saat tarifesi bile yazar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İşçilik ücretinin saatlik hesaplandığını da ilk defa duydum.
    Bir işin işçiliği bellidir, ister 1 saatte isterse 5 saatte yapsın beni ilgilendirmez açıkçası.

    İşçilik fiyatını sorduğumda saat fiyatından ve ne kadar süreceğini bilmediğinden bahsetti neden o zaman zaten belirli bir fiyat var demedi ki....

    Bazı servislerde işçilik ücreti - saat tarifesi bile yazar.

    iyide o zaman adam 5 dklık işi 1 saatte yapar.
  • Hyundai Servisinde böyle bir durum yok. Aracımın su eksiltme problemi vardı. Yaklaşık 2 saat araç başında uğraştılar. Nereden su kaçırıyor diye bulmaya çalıştılar.

    Araç başında 2 saat uğraşmalarına rağmen işçilik olarak yarım saat ücreti + parça ücreti aldılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    Hocam malesef garanti garanti diye yetkili servislerde bakım için insanlar soyuluyor. 5 litre yağ polen ve yag filtresine 276 lira fiyat çıkarıyolar sanayide yaptırsan 120 lira. Garantisine baslatcaklar sanki motor yanacak..

    Pahalı olur hadi zorla götürmüyorlar dersinde sağ gösterim sol vurmak niye....
    Garantide olmadığına sevinir haldeyim
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Mysterious_

    quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İşçilik ücretinin saatlik hesaplandığını da ilk defa duydum.
    Bir işin işçiliği bellidir, ister 1 saatte isterse 5 saatte yapsın beni ilgilendirmez açıkçası.

    İşçilik fiyatını sorduğumda saat fiyatından ve ne kadar süreceğini bilmediğinden bahsetti neden o zaman zaten belirli bir fiyat var demedi ki....

    Bazı servislerde işçilik ücreti - saat tarifesi bile yazar.

    iyide o zaman adam 5 dklık işi 1 saatte yapar.

    Emin olun zaten öyle yapılıyor. . Gerçekten araç başında uğraşsalar günde atıyorum 30 araç bakım yapılıyorsa çok rahat 50 falan yaparlar.




  • Vay vay Fiat'a bak sen!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Hyundai Servisinde böyle bir durum yok. Aracımın su eksiltme problemi vardı. Yaklaşık 2 saat araç başında uğraştılar. Nereden su kaçırıyor diye bulmaya çalıştılar.

    Araç başında 2 saat uğraşmalarına rağmen işçilik olarak yarım saat ücreti + parça ücreti aldılar.

    Adamda bana benzer örnek verdi... Bazen arıza tespit için 2 gün harcanıyor o zaman iki günlük para istememiz lazım ki bu çok masraflı olur dedi....
    Hak verdim... Ama o zaman saatten falan neden bahsediyorlar

    yapılan iş= para çok istisna durumlar olmasa da.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İşçilik ücretinin saatlik hesaplandığını da ilk defa duydum.
    Bir işin işçiliği bellidir, ister 1 saatte isterse 5 saatte yapsın beni ilgilendirmez açıkçası.

    Katılıyorum,

    örneğin periyodik bakım için aracımı servise bazen yılda iki defa götürürüm,

    bazen araç 2 saat içinde hazır oluyor bazen 5 saat içinde ama işçilik ücreti hep aynı,
  • Ah gözünü sevdiğim Lada/Geely servisi çoğunlukta işçilik vermediğim zamanlar bile oluyor... Tamir/Bakım sırasında ustayla birlikte yaptığımız muhabbette cabası...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İşçilik ücretinin saatlik hesaplandığını da ilk defa duydum.
    Bir işin işçiliği bellidir, ister 1 saatte isterse 5 saatte yapsın beni ilgilendirmez açıkçası.

    Katılıyorum,

    örneğin periyodik bakım için aracımı servise bazen yılda iki defa götürürüm,

    bazen araç 2 saat içinde hazır oluyor bazen 5 saat içinde ama işçilik ücreti hep aynı,



    saatlik işçilik ücretleri neden var o zaman...Ve neden işçilik fiyatı sorulduğunda 3-4 saat sürer yada ne kadar sürer bilemiyorum gibi cevaplar verilir...

    İŞ= Para desinler tamam....

    Hepsinin belirli tarifesi var.... Arabada 9430439043 tane iş var hangisi neye göre fiyatlanıyor?...
    Bakımlar rutin olduğu için paket oluyor zaten sürelerde aynı hep problem olmuyor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Hyundai Servisinde böyle bir durum yok. Aracımın su eksiltme problemi vardı. Yaklaşık 2 saat araç başında uğraştılar. Nereden su kaçırıyor diye bulmaya çalıştılar.

    Araç başında 2 saat uğraşmalarına rağmen işçilik olarak yarım saat ücreti + parça ücreti aldılar.

    Adamda bana benzer örnek verdi... Bazen arıza tespit için 2 gün harcanıyor o zaman iki günlük para istememiz lazım ki bu çok masraflı olur dedi....
    Hak verdim... Ama o zaman saatten falan neden bahsediyorlar

    yapılan iş= para çok istisna durumlar olmasa da.

    servisler de öyle bir hesaplama metodu bulmuşlar, saat ücretini katsayı olarak kullanıyorlar,

    zam falan geldiğinde sadece bütün fiyatları değiştireceklerine sadece katsayıyı değiştiriyorlar.

    yoksa isterse 10 dakikakde yapsın ister 10 gün sürsün fiyat aynı fiyat.

    bu arada ne olursa olsun bir şanzıman hidroliği değişimi 200 tl tutmamalıi, fiat servisinde hiç tutmamalı.




  • Servis, harcanan saati iscilik maliyetlerini hesaplamak icin kullanabilir ancak musteriye 1 saat surerse 50 lira 2 saat surerse 100 lira gibi mualla fiyatlar veremez.
  • Bende zaten bu duruma sinirlendim...

    Telefonda işçilik ne tutar diyorum efendim bilemiyorum derinde mi şanzıman yoksa kolay bir yerde mi diyor.
    Böyle söyleniyorsa insan düşünüyor demek ki ne kadar uğraşılırsa o kadar para vereceğim... Zaten işçilik saati diye bir fiyatları da var.

    Sonra serviste 3-4 saat sürer 120 -150 arası işçilik tutar diyor. Düşünüyorsun ki demek ki 40 civarı olsa saatlik normal ...

    Ama abartmıyorum yemin ederim 30 dakika sürmedi işin asıl kısmı.. Ben minimum 1 saat olarak düşündüm ideal olan odur diye...
    3-4 saat 120-150 dedi
    1 saat sürüyorsa normal olarak 40-50 neyse vericem diyorsun..

    Ama demiyor ki adam minimum 3 saat sürmesi gerekir verilen tarifeye göre .. Biz hızlı yapsakta fiyatı budur.
  • Ek olarak genel müdürlük bir şanzıman hidrolik değişimine nasıl 3 saat yazmış hayret ettim 30 dakikalık rutin bir işlem arıza değil başka bir şey değil... hadi yeri zor olsun 1 saat olsun.. Fiat böyle yapıyorsa allah servise götürmek zorunda olan garantili araçların yardımcısı olsun valla.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Hyundai Servisinde böyle bir durum yok. Aracımın su eksiltme problemi vardı. Yaklaşık 2 saat araç başında uğraştılar. Nereden su kaçırıyor diye bulmaya çalıştılar.

    Araç başında 2 saat uğraşmalarına rağmen işçilik olarak yarım saat ücreti + parça ücreti aldılar.

    Yanlışınız var hocam. Standart işler için belirlenmiş işçilik saatleri var. Şuan tam hatırlayamadım ancak 1.4 era bin bakımı için sanırım 3 saat parası almışlardı. Sorduğumda sabit olduğunu söylediler. Yapılan işi seçtiklerinde saat ücreti otomatik ekleniyor(muş). Kaldı ki bence doğru söylüyorlar.
  • Sene 1971. Babam İngiltere'de doktorasını yaparken kullandığı aracı Londra'da tamirciye götürüyor. Adam tamire başlamadan önce sakin sakin hareket ediyor. Tamire başlarken kronometreyi çalıştırıyor ve arı gibi çalışmaya başlamış. Tam 42 dakikada aralıksız çalışarak bakımı bitirmiş, 42 dakikayı saat ücreti ile çarpıp parasını almış.

    Bizim bu düzeye gelmemiz zor. Türkiye'de yetkili servislerdeki saat ücreti sadece bir katsayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dangerousman

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Hyundai Servisinde böyle bir durum yok. Aracımın su eksiltme problemi vardı. Yaklaşık 2 saat araç başında uğraştılar. Nereden su kaçırıyor diye bulmaya çalıştılar.

    Araç başında 2 saat uğraşmalarına rağmen işçilik olarak yarım saat ücreti + parça ücreti aldılar.

    Yanlışınız var hocam. Standart işler için belirlenmiş işçilik saatleri var. Şuan tam hatırlayamadım ancak 1.4 era bin bakımı için sanırım 3 saat parası almışlardı. Sorduğumda sabit olduğunu söylediler. Yapılan işi seçtiklerinde saat ücreti otomatik ekleniyor(muş). Kaldı ki bence doğru söylüyorlar.

    Pek yanlış yok.. Evet sizin dediğiniz gibi belirli saatler var ama mesela arıza tespiti gibi durumlarda normal işçilik saatine göre çok daha uygun fiyatlar alınıyor....
    Kendileri bugün örneğini verdiler ki doğru 1-2 gün bulamadığımız sorun olduğunda 16 saat işçilik yazamayız diyorlar.. Arkadaşın durumu da böyle olmuş.. Atıyorum su deposu değişse standart bir işçilik alacaklardı . Ancak uğraşın çoğu arıza tespit olduğu için uygun fiyat alınıyor.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.