Şimdi Ara

Bir daha servise gideni .............. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
71
Cevap
0
Favori
6.519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Esnaf var. Esnafcık var. Geçenlerde karlı havada arabanın sileceğini kaldırınca yay fırladı. Ne yaptıysam kendi başıma takamadım. Bir tamirciye gittim. Adam arabadan sileceği söktü. İçerde mengeneye sıkıştırdı. Tornavida ile o çelik yayı zar zor binbir güçlükle taktı. Tekrar arabaya monte etti. Teşekkür ettim. Çıkardım. 5 TL verdim. Almadı. Bu çok abi. Ne yaptım ki dedi. 1 TL versen yeter. Sabah ilk siftah senden dedi. Çıkardım. 2 TL verdim.

    Aynı yay daha önce de atmıştı ve Kocasinan oto sanayide bir usta aynı yayı takmak için 10 TL almıştı. Bu da esnaf. 1 TL alan da esnaf.
  • Garantisi bitmiş veya bitmeye baya vakti olanlar dışında servise gidenleri oldum olası anlamamışımdır zaten.Para mı batıyor anlayamıyorum...


    Ekleme:Aracımın yıllık bakım parçalarını internetten sipariş ederim,tüm indirimlerden yararlanırım.Sonra götürür ustaya taktırırım parçaları,hatta daha da ileri gidip kendim de yapıyorum bazen ama yağ falan girince işin içine lifte kaldırmadan olmuyor.Bazen de vaktim olmuyor

    Servise vereceğim parayla gezmenin verdiği zevk,paha biçilemez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Derin Mavi -- 15 Şubat 2012; 2:07:01 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Garantisi bitmiş veya bitmeye baya vakti olanlar dışında servise gidenleri oldum olası anlamamışımdır zaten.Para mı batıyor anlayamıyorum...



    Hayır. Para batmıyor. Ama büyük bir güven hissi oluşuyor. İki fazla veriyorum. Yetkili servise götürüyorum. Garanti filan da yok. Olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    İşçilik ücretinin saatlik hesaplandığını da ilk defa duydum.
    Bir işin işçiliği bellidir, ister 1 saatte isterse 5 saatte yapsın beni ilgilendirmez açıkçası.

    Katılıyorum,

    örneğin periyodik bakım için aracımı servise bazen yılda iki defa götürürüm,

    bazen araç 2 saat içinde hazır oluyor bazen 5 saat içinde ama işçilik ücreti hep aynı,



    saatlik işçilik ücretleri neden var o zaman...Ve neden işçilik fiyatı sorulduğunda 3-4 saat sürer yada ne kadar sürer bilemiyorum gibi cevaplar verilir...

    İŞ= Para desinler tamam....

    Hepsinin belirli tarifesi var.... Arabada 9430439043 tane iş var hangisi neye göre fiyatlanıyor?...
    Bakımlar rutin olduğu için paket oluyor zaten sürelerde aynı hep problem olmuyor....





    Servisden servise farklı ugulama olabilir,

    bugüne kadar, Renault, VW, Mütsubishi, Fiat marka araçlarımız oldu,

    Şuan Renault Megane kullanıyorum bu güne kadar yukarda saydığımız araçları bir çok defa servise götürdüm.

    Hiç birisinde bana işçilik saati şukadar ve kaç saat sürerse ona göre hesaplarız denilmedi,


    Bu olay tamamen gittiğiniz servisin iş ahlakı ile ilgili bir durum,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Garantisi bitmiş veya bitmeye baya vakti olanlar dışında servise gidenleri oldum olası anlamamışımdır zaten.Para mı batıyor anlayamıyorum...



    Hayır. Para batmıyor. Ama büyük bir güven hissi oluşuyor. İki fazla veriyorum. Yetkili servise götürüyorum. Garanti filan da yok. Olsun.


    +1
  • Araç 2010 Ford Focus ; İlk bakım

    Yağ Filtresi
    Polen Filtresi
    Hava Filtresi
    Yağ
    Bujiler

    Toplam 120 Tl + 30 tl işçilik = 150 TL

    Servise bugüne kadar aracımı kesinlikle vermedim.. Sırf garanti olayı var diye 150 liralık bakımı 300-400 liraya yaptırmam.

    Gidin dışardan alın malzemelerinizi,sanayide güvendiğiniz bir ustayada yaptırın,bunu bilir bunu söylerim.
  • babamın astra H 1.3 easytranic aracının 15bin bakımı için Balıksir tınaz'ı aramıştım ne kadar tutar diyince fiyat veremiyoruz dedi tahminen dedim 400-500 falan tutar heralde dedi. Balıkesir sanayide öz-op var oraya gittiğimizde de 200 liraya halletmiştik adamlar birde rot balans yaptılar ücretsiz. Garanti olayı içinde fatura aldık orjinal parça kullandılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Araç 2010 Ford Focus ; İlk bakım

    Yağ Filtresi
    Polen Filtresi
    Hava Filtresi
    Yağ
    Bujiler

    Toplam 120 Tl + 30 tl işçilik = 150 TL

    Servise bugüne kadar aracımı kesinlikle vermedim.. Sırf garanti olayı var diye 150 liralık bakımı 300-400 liraya yaptırmam.

    Gidin dışardan alın malzemelerinizi,sanayide güvendiğiniz bir ustayada yaptırın,bunu bilir bunu söylerim.


    Evet. Sonra da ikinci el araba alırken yetkili servisten sorgulama yaptırırsın. Değil mi?
  • Servislerde sistem bu şekilde işliyor malesef..

    Kendi aracımı artık yetkili servise götürmüyorum fakat, bir ziyarete gittiğimde saatlik işcilik ücretinin 100liraya yakın bir fiyat olduğuna şahit oldum..

    Yapılacak her işleminde belli bir fiyatı var, yani usta elini cabuk tuttu az yaz, uzun sürdü çok yaz gibi birşey yok..

    Misal rutin bakım, parçalar 250TL diyelim, 20.000km bakımı içinde 2 saat işçilik diye yazılıyor.. 2x100=200+250 al sana 450..

    Parçadanda, işcilikdende kar...
  • reno servisimde jant lastik değiştirttim hiç para almadılar,

    far sigortası değiştirttim sigortayla beraber hiç ücret almadılar bol bol çay kahve ikram ettiler.
  • "Muamele" servisten servise değişmekle birlikte kazık yemeniz ihtimali çok yüksektir. En son -sanırım 2010 yılıydı- Fiat servisinden aldığım cam sileceğinden sonra bu kanaat bende gittikçe güçlenmeye başladı.

    Garantisi bittiği anda arabamı sanayide Akın ustaya götürürüm. Muhabbet, iyi işçilik, uygun fiyat; bir araç sahibi daha ne isteyebilir ki?
  • Kesinlikle bu işte üçkağıt var.

    Yakın zamanda Fiat Bravo aracımı yetkili serviste bakıma götürdüm. Bakım 2 saat kadar sürdü. Daha doğrusu benim arabayı vermem ile almam arası süre 2 saat. Bakım belki yarım saat sürmüştür. Benden KDV hariç 20TL işçilik ücreti alındı.
  • Fiat Panda 60.000 km yetkili servis bakımı:
    -Yağ ve yağ filitresi
    -Hava ve polen filitresi
    -Bujiler
    -V kayışı, alternatör kayışı falan da deniyor sanırsam
    -Akü(Mutlu)
    -Fren balataları (ve ilgili yağlar sanırsam)

    470 tl civarı tuttu.Bana fiyat güzel geldi, triger değişimi için yetkili servis-bosch car servis arasında fiyat alıp, kaydadeğer bir fark oluşmazsa serviste taktırmayı düşünüyorum.Sizce 470 tl nasıl fiyat bu arada??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Garantisi bitmiş veya bitmeye baya vakti olanlar dışında servise gidenleri oldum olası anlamamışımdır zaten.Para mı batıyor anlayamıyorum...



    Hayır. Para batmıyor. Ama büyük bir güven hissi oluşuyor. İki fazla veriyorum. Yetkili servise götürüyorum. Garanti filan da yok. Olsun.


    +1





    İsteyen enayi desin isteyen para batıyor desin. 193.000 km'de 12 yaşındaki Tempra'yı bile yetkili servise götürüyordum. Sanayi esnafı bana güven vermiyor. Belki de motordan ya da elektrikten falan fazla anlamadığım içindir. Başında dikilsem de adam beni ayakta kandırır ruhum bile duymaz. Nerde huzurlu hissediyorsam ben ordayım. İsterse 5 kat pahalı olsun.




  • Kusura bakmayın da biraz kaşınmışsınız. Fiat gibi bir arabadan anlayan iyi ustalar sanayide illa ki vardır -dualogic olmasına rağmen-
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer

    quote:

    Orijinalden alıntı: kara_eylül

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: Derin Mavi

    Garantisi bitmiş veya bitmeye baya vakti olanlar dışında servise gidenleri oldum olası anlamamışımdır zaten.Para mı batıyor anlayamıyorum...



    Hayır. Para batmıyor. Ama büyük bir güven hissi oluşuyor. İki fazla veriyorum. Yetkili servise götürüyorum. Garanti filan da yok. Olsun.


    +1





    İsteyen enayi desin isteyen para batıyor desin. 193.000 km'de 12 yaşındaki Tempra'yı bile yetkili servise götürüyordum. Sanayi esnafı bana güven vermiyor. Belki de motordan ya da elektrikten falan fazla anlamadığım içindir. Başında dikilsem de adam beni ayakta kandırır ruhum bile duymaz. Nerde huzurlu hissediyorsam ben ordayım. İsterse 5 kat pahalı olsun.

    Huzur meselesinde haklısınız arkadaşlar da inanın çoğu servis elemanı da işine hakim değil.Baştan savma yapanlar az değil..Sanayide sürekli gittiğim,gittiğimde muhabbetin-sohbetin-ikramın eksik olmadığı işini layıkıyla yapan ustalar var.Mühim olan onları bulabilmek,bu işlerden az çok anlarım bu yüzden zor olmuyor benim için işin kalitesini anlamak.Bu arada bu yıllık bakım işlerini falan gözünüzde büyütmenin alemi yok.Bildiğin sök-tak işi...Püf noktaları da yok değil ama röyle abartıldığı kadar risk içeren bir durum yok.

    Bu arada topaz42 kardeşim,elbette ikinci el araç alırken servis bakımlısı tercihimdir çünkü aldığım kişi muhtemelen benim kadar önem göstermeyecektir seçtiği ustalara.Ha servis bakımlı olmasa da aracın diriliğinden,motorundan iyi bakıldığı anlaşılır.Ayrıca çoğu araç sahibi bakım faturalarını biriktirmekte,onları görmek-incelemek benim için kafidir.Servis bakımlı olması şart değil.




  • Şu yetkili servis hayranlığı nedir anlamadım, sanki yetkili servisde çalışanlar cyborg, sanayideki ustadan çok daha iyiler

    Sanayide çalışan ustanında kanı kırmızı, yetkili servisde çalışan elamanında kanı kırmızı.

    Toyota,Renault,Fiat, Mercedes bunların sanayide en az az yetkili servisi kadar anlayan ustaları var, yarı fiyatına yaptırmak mümkün, niye yetkili servis? Git internetten parçaları ucuza, git sanayide taktır.

    Orda çalışan çırağada 5-10tl bahşiş ver.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    quote:

    Orijinalden alıntı: Duratec

    Araç 2010 Ford Focus ; İlk bakım

    Yağ Filtresi
    Polen Filtresi
    Hava Filtresi
    Yağ
    Bujiler

    Toplam 120 Tl + 30 tl işçilik = 150 TL

    Servise bugüne kadar aracımı kesinlikle vermedim.. Sırf garanti olayı var diye 150 liralık bakımı 300-400 liraya yaptırmam.

    Gidin dışardan alın malzemelerinizi,sanayide güvendiğiniz bir ustayada yaptırın,bunu bilir bunu söylerim.


    Evet. Sonra da ikinci el araba alırken yetkili servisten sorgulama yaptırırsın. Değil mi?

    Hayır yaptırmam.

    Sen gitmeye devam et Yetkili servise.. Sana bir güzel geçirsinler.

    Arabada Mercedes olsa anlarım yetkili servise götürülürde 20 bin liralık Daciayı yetkili servise götürende hiç akıl mantık aramam ben zaten.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Hyundai Servisinde böyle bir durum yok. Aracımın su eksiltme problemi vardı. Yaklaşık 2 saat araç başında uğraştılar. Nereden su kaçırıyor diye bulmaya çalıştılar.

    Araç başında 2 saat uğraşmalarına rağmen işçilik olarak yarım saat ücreti + parça ücreti aldılar.

    hangi hyundai servisi isim verebilirseniz bundan sonra oraya gideyim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuci

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dominic Toretto

    Hyundai Servisinde böyle bir durum yok. Aracımın su eksiltme problemi vardı. Yaklaşık 2 saat araç başında uğraştılar. Nereden su kaçırıyor diye bulmaya çalıştılar.

    Araç başında 2 saat uğraşmalarına rağmen işçilik olarak yarım saat ücreti + parça ücreti aldılar.

    hangi hyundai servisi isim verebilirseniz bundan sonra oraya gideyim

    İstanbul İkitelli Hyundai Aşiyan
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.