Şimdi Ara

Arabayı galericiye satmak?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
2
Favori
11.121
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba. Galericiler genellikle bir arabanın ikinci eldeki aşağı yukarı ederinden ne kadar düşük fiyat veriyorlar, arabanızı satmak istediğinizde? Biliyorum her arabanın kondisyonu, piyasası farklıdır ama genel olarak ifade edecek olursak, örneğin piyasadaki ederinin yüzde kaç altını öneriyorlar?


    Çok ciddi fark yoksa bir sürü zaman kaybetmekle ve abuk subuk insanlarla uğraşmaktansa galericiye de satılabilir diye düşünüyorum. Bilgisi olan üyeler yazarsa memnun olurum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-F43B8C5E5 -- 7 Ocak 2021; 19:37:5 >



  • 1.5 yıldır resmi olarak işyerimde ( 10 yıl gayri resmi) galericilik yapıyorum ve sorunuzu bir galerici sıfatıyla cevaplayım.

    Bu işin belirli yüzdesi yoktur. Yüzde 10 olur galerici öldürür vs bunlar efsane şeyler.
    İşin doğrusu şu, bir kac senaryo var :
    Eger aracın çok tutulan ve satılan bir modelse ( Corolla, golfz Passat , Civic vs. ) ki özelikle otomatik ve 70-120 bandındaysa aracın galerici aracını degerinin 1000 lirasina bile alabilir. Çünkü tezgahta bekletmeden hemen paraya dönüştürülebilir.
    Zaten bu tip araçlar da.galeriye pek düşmez, adam ilana 2-3 lira aşağısına atsa 1 saat durmaz ilanda al satcilar alirlar.

    Diger senaryo yine tutulan bir araç ve acil elden çıkarman gerekiosa ve galerici bunu sende sezerse ölü fiyat vermez ama seni mutlu da etmeyecek bir rakama alır. Seni kaçırmaz.

    Öbür senaryo da galerilere ağır satışı olan ( bu gerek marka modelden gerek boya hasar kaydi, kozmetik kusurları vs durumlardan) araç gelirse,( ki gelen araçların çoğunluğu böyle) galerici o araca para baglamak istemez. Alirken kâr etmek zorundadır. Tezgahta ne kadar beklerse o kadar enflasyona yenik düşer araç.

    En temiz kârlı iş ise çeki ödemesi seneti gelen esnaf arkadaşların araçlarıdır. Esnaflar memur ya da maaşlı çalışan gibi değildir, ticari sicil mevzusu vb yüzünden 3 e 5 e bakmaz. O an aracı bozdurmak gerekirse bozdurur. Ve esnaf arkadaşlar galericinin de kâr koyup satacağının bilincindedir. Diğer çalışanlar gibi ee abi 70 verdiler vermedim demez. Ulan dangalak aracın ederinin 70 olduğunu ben de biliyorum, kaç lira kâr koyup satacam.

    İşin özü bu işi yapan arkadaşlar sizin tavirlarinizdan , hal hareket yaklasimlarinizdan amacinizi bilir. Ona göre davranır.

    Diğer başka mevzu ( çoğu ) galericinin nakit paraları yoktur. Olan tezgahtadir ve genelde başkalarının araçları ve paraları ile sektör döner. Galeriye gidiyorsunuz 30 tAne araç var. Hesaplasan 3--4 milyon piyasa değeri.. 3-4 milyonla galericilik yapmazdim ben şahsen

    Bazı zamanlarda daha tezhaga girmeden araç satılır. Mesala bir araç düşer , dost çevre sorar, şu araç var elimde kaça gider diye. Dur bekle dönecem sana.. araç arayan diğer başka dostlari arariz elimde 2007 corolla var şöyle böyle 70 e alır misin ?
    Olur derse. Diger telefina geri bağlanir bir arkadaş var 70 e alacak, vs. 1000 lira da iki taraftan ya da.genelde saticidan komsiyon aliriz, taşa suya sabuna değmeden günlük harçlık çıkar.

    Şu da.reklamimiz.olsun

    Arabayı galericiye satmak?
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Arabayı Galeriye Satmak: Bilmeniz Gerekenler

    Galeriye araba satmak, aracınızı nakde çevirmenin hızlı ve kolay bir yoludur. Ancak, en iyi fiyatı elde etmek istiyorsanız, süreci dikkatlice anlamanız gerekir.

    Galeriye Araba Satma Adımları

    • Arabanızın Değerini Belirleyin: Galeriye araba satmadan önce, aracınızın yaklaşık değerini belirleyin. Bunun için çevrimiçi araç değerleme hizmetlerini kullanabilir veya yerel bir bayiye danışabilirsiniz.
    • Bir Galeri Seçin: Saygın ve güvenilir bir galeri seçin. Referansları kontrol edin ve müşteri yorumlarını okuyun.
    • Müzakere Edin: Galeri, aracınız için bir teklifte bulunacaktır. Teklifi dikkatlice değerlendirin ve gerekirse müzakere edin.
    • Evrakları Hazırlayın: Aracı satmak için gerekli evrakları toplayın, bunlara ruhsat, tescil ve sigorta belgeleri dahildir.
    • Satış Sözleşmesini İmzalayın: Galeri ile bir satış sözleşmesi imzalayın. Sözleşmeyi dikkatlice okuyun ve şartlarını anladığınızdan emin olun.

    Galeri Arabayı Kaça Alır?

    Galeriler, araçları genellikle piyasa değerinin altında satın alırlar. Aldıkları fiyat, aşağıdakiler de dahil olmak üzere çeşitli faktörlere bağlıdır:

    • Aracın markası, modeli ve yılı
    • Aracın kilometresi
    • Aracın durumu
    • Piyasa talebi

    İpuçları

    • Arabanızı temiz ve düzgün bir şekilde hazırlayın.
    • Mümkünse birden fazla galeriden teklif alın.
    • Galeriye araba satmakla ilgili yasalara ve düzenlemelere aşina olun.
    • Özel bir satışa kıyasla galeriye araba satmanın avantajlarını ve dezavantajlarını tartın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Piyasa fiyatinin %10-15 altina aliniyor. Suan zaten bircok yer arac almiyor durgunluktan dolayi
  • Öyle düşük fiyatlara alırlark ki zaman kaybetmeye de, abuk sabuk tiplerle uğraşmaya da razı olur kendim satardım aracımı. Niye sana ait olan parayı o adamların cebine koyasın.
  • Her galerici de alsatcı da EN AZ %10 kârla satar
  • Hiçbir standartı yok. Elinde araç az, nakit fazladır, corolla, egea vb. piyasa aracını 5000 kar edecek şekilde bile alır dükkanın önü dolu görünsün, hareket olsun diye. Ssangyong götürürsünüz, elinde de araç vardır, nakit azdır, yüzde 20-25 aşağı teklif eder.
  • Aracına, piyasaya ve galericinin araç için müşterisinin hazır olup olmamasına bağlı, borsa gibi düşünün. O yüzden iyi paraya da satabilirsin ölü fiyata da. Takasta yine aynı şekilde sıfır araç satan bayiler ile. Piyasaya göre sizin aracınızın fiyatı artar veya azalır.

  • Sahibinden coma ilan vermek çokmu zor paran çok derdin yoksa bir şey diyemem
  • İki yıl önce sıfır fiorino için ayak üstü galerici ile konuştuk. Hep bu tarz araçlar alıp satıyor. 57 dedim 50 dedi. Geri vitese taktım durdurdu kasadan 57 çıkardı direk notere, ne ekspertize baktırdı ne ustasına... Geçen yıl makyajlı kasa dizel otomatik fluence'mi yanına bizzat götürdüm. 7 yaşındaki araçta lokal boya bile yok. Her şey servis kayıtlı. Ustasına götürdü hiçbir şey bulamadılar. Sırf Joy paket olduğu için almadı.

  • Herkese paylaşım için teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RoyWalsh

    İki yıl önce sıfır fiorino için ayak üstü galerici ile konuştuk. Hep bu tarz araçlar alıp satıyor. 57 dedim 50 dedi. Geri vitese taktım durdurdu kasadan 57 çıkardı direk notere, ne ekspertize baktırdı ne ustasına... Geçen yıl makyajlı kasa dizel otomatik fluence'mi yanına bizzat götürdüm. 7 yaşındaki araçta lokal boya bile yok. Her şey servis kayıtlı. Ustasına götürdü hiçbir şey bulamadılar. Sırf Joy paket olduğu için almadı.

    Birkaç gün sonra kendisi veya başka bir esnafa aratırsa düşme...

  • Bizim patron arabasini satacakti. 35 40 verdiler. 62 ye sattı. 2 sene önce.
  • takasla 20 liraya aldıgı aracı bana nakit 21,600 ye verdi. 3 gün pazarlık ettik tabi. tabela fiyatı 25.000 di.

  • Hicbir galericiye ne arac veririm ne ondan arac alirim
  • 1.5 yıldır resmi olarak işyerimde ( 10 yıl gayri resmi) galericilik yapıyorum ve sorunuzu bir galerici sıfatıyla cevaplayım.

    Bu işin belirli yüzdesi yoktur. Yüzde 10 olur galerici öldürür vs bunlar efsane şeyler.
    İşin doğrusu şu, bir kac senaryo var :
    Eger aracın çok tutulan ve satılan bir modelse ( Corolla, golfz Passat , Civic vs. ) ki özelikle otomatik ve 70-120 bandındaysa aracın galerici aracını degerinin 1000 lirasina bile alabilir. Çünkü tezgahta bekletmeden hemen paraya dönüştürülebilir.
    Zaten bu tip araçlar da.galeriye pek düşmez, adam ilana 2-3 lira aşağısına atsa 1 saat durmaz ilanda al satcilar alirlar.

    Diger senaryo yine tutulan bir araç ve acil elden çıkarman gerekiosa ve galerici bunu sende sezerse ölü fiyat vermez ama seni mutlu da etmeyecek bir rakama alır. Seni kaçırmaz.

    Öbür senaryo da galerilere ağır satışı olan ( bu gerek marka modelden gerek boya hasar kaydi, kozmetik kusurları vs durumlardan) araç gelirse,( ki gelen araçların çoğunluğu böyle) galerici o araca para baglamak istemez. Alirken kâr etmek zorundadır. Tezgahta ne kadar beklerse o kadar enflasyona yenik düşer araç.

    En temiz kârlı iş ise çeki ödemesi seneti gelen esnaf arkadaşların araçlarıdır. Esnaflar memur ya da maaşlı çalışan gibi değildir, ticari sicil mevzusu vb yüzünden 3 e 5 e bakmaz. O an aracı bozdurmak gerekirse bozdurur. Ve esnaf arkadaşlar galericinin de kâr koyup satacağının bilincindedir. Diğer çalışanlar gibi ee abi 70 verdiler vermedim demez. Ulan dangalak aracın ederinin 70 olduğunu ben de biliyorum, kaç lira kâr koyup satacam.

    İşin özü bu işi yapan arkadaşlar sizin tavirlarinizdan , hal hareket yaklasimlarinizdan amacinizi bilir. Ona göre davranır.

    Diğer başka mevzu ( çoğu ) galericinin nakit paraları yoktur. Olan tezgahtadir ve genelde başkalarının araçları ve paraları ile sektör döner. Galeriye gidiyorsunuz 30 tAne araç var. Hesaplasan 3--4 milyon piyasa değeri.. 3-4 milyonla galericilik yapmazdim ben şahsen

    Bazı zamanlarda daha tezhaga girmeden araç satılır. Mesala bir araç düşer , dost çevre sorar, şu araç var elimde kaça gider diye. Dur bekle dönecem sana.. araç arayan diğer başka dostlari arariz elimde 2007 corolla var şöyle böyle 70 e alır misin ?
    Olur derse. Diger telefina geri bağlanir bir arkadaş var 70 e alacak, vs. 1000 lira da iki taraftan ya da.genelde saticidan komsiyon aliriz, taşa suya sabuna değmeden günlük harçlık çıkar.

    Şu da.reklamimiz.olsun

    Arabayı galericiye satmak?




  • Bazen şahsa satmaktan çok daha iyi olur galericiye satmak. Şöyle anlatayim 10 bin km de aracı akrabamiza sattık 1 yıl sonra bunun fren balatasi bitti, sen biliyordun deyıp azar işittik.
    Yine başka bir aracı iş arkadaşıma sattım, ki kendisi geldi istedi, araç satılık falan değildi. 3 yıl/100 bin km sonra beni kazikladin dedi, küstü.

    Bunları düşününce satarim galeriye kafam rahat, bir daha kimse aramaz beni.
  • galeriden araç almam haliyle satmam da.
  • 22 den aldı suan 52 den ilanda.

  • Bugüne kadar iki kez araç aldım.


    İlk aracımı kurumsal bir satış noktasından aldım ve 5 yıl kullandım.


    Sonra başka bir kurumsal ikinci el satış noktasına eski aracımı verip sıfıra yakın başka bir araç aldım.


    Noter işlemleri, sigorta kasko devri ve yeni sigorta ve kasko poliçeleri konusunda her işi hallettiler. En sonda aracın %18 faturasını kesip teslim ettiler.


    Ben de bu sürede gittim sıfır araçları inceledim. Çay kahve içtim.


    Anahtar teslim hizmet veriyorlar.


    Tamam 3-5 lira para önemlidir ama al-satçı ve kenar köşe galerilerden yapılan ticarette çok yüksek dolandırılma riski var.


    Artık çiğ köfteci ve lokmacılarında da expertizcilik yapmaya başladığı bu sektörde exper yapıldığı halde mağdur olan çok insanla karşılaşır olduk.


    Allah korusun bu tarz bir durumda karşınızda muhattap bulamamak, elinizde noter belgesinden başka bir evrak olmaması bence risk.


    Ben böyle düşünüyorum ve yine araç alsam yine aynı şekilde hareket ederim.





  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.