|
LÜTFEN KONUYU ÖNE ÇIKARALIM!
![]() YURT DIŞI ALIŞVERİŞLERİYLE ALAKALI SIKÇA SORULAN SORULAR Gümrük işlemleri hakkında sıkça sorulan sorular 1. Yurt dışı siparişimin şahıslar adına basitleştirilmiş gümrük işlemleri kapsamına girmesi ve sorunsuz bir teslimat süreci için nelere dikkat etmeliyim? • TC kimlik numaranız, gümrük işlemlerinin tamamlanabilmesi için gereklidir. Bu nedenle kargo firmaları, teslimat öncesinde veya teslimat sırasında TC kimlik numaranızı isteyebilir. • Hızlı kargo ithalat kanalı üzerinden son 30 gün içerisinde en fazla 5 adet gönderi (gönderi içerisinde birden fazla ürün bulunabilir) ithalatı yapabilirsiniz. 5 adetlik gönderi limitini aştığınızda, gönderiniz kargo firmaları tarafından gümrükte bekletilecektir. Bu durumda ilgili kargo firmasıyla iletişime geçmeniz gerekir. • Ticari nitelikte ve/veya aynı üründen birden fazla miktar içeren siparişleriniz gümrük mercileri tarafından incelenebilir ve gümrükte bekletilebilir. Bu durumda ilgili kargo firmasıyla iletişime geçmeniz gerekir. • Şirket adresi gibi tüzel kişilik adreslerine gönderilen mallar ticari nitelikli olarak nitelendirilebilir ve miktardan bağımsız olarak hızlı kargo ithalat kanalından ithalatı engellenebilir. • Değeri 1500 Euro’nun üzerinde olan veya 30 kilo ağırlığı geçen gönderiler hızlı kargo ithalat kanalı üzerinden getirilemez. • Kozmetik, tütün ve tütün ürünleri, e-sigara, alkollü içecekler, cep telefonları, ilaçlar, gıda takviyeleri, sporcu gıdaları ve yurt içi tedariği yasak olan her türlü ürün hızlı kargo ithalat kanalı üzerinden getirilememektedir. 2. Yurt dışından yapılan alışverişlerde, tahsil edilen ithalat ücreti depozitosundan farklı olarak ekstra bir gümrük vergisi tutarı ödeyecek miyim? Eğer gönderiniz şahıslar adına basitleştirilmiş gümrük işlemleri kapsamında değerlendirilip, hızlı kargo ithalat kanalı üzerinden ithal edilirse herhangi bir ek ücret ödemezsiniz. Herhangi bir sebepten ötürü (Örneğin, 30 gün içerisinde 5’ten fazla gönderi ithalatı yapılması) gönderinizin gümrük işlemlerinin ticari ithalat kanalı üzerinden yapılması gerekirse, ithalatçı olarak ek gümrük vergilerini ve depolama gibi ilave gümrük masraflarını ödemeniz gerekir. Ayrıca, bir gümrük müşavirlik firmasından da destek almanız gerekebilir. Bu durumda gönderinize ait kargo takibi durumu “Gümrükte Gecikme” olarak gözükecektir. Gönderiniz hakkında daha fazla bilgi almak için kargo firmasıyla iletişime geçebilirsiniz. Ticari ithalat kanalı üzerinden gümrük işlemlerini gerçekleştirmek istemezseniz, kargo firmasıyla iletişime geçerek ürünlerinizin iade sürecini başlatabilirsiniz. 3. Yurt dışı siparişim gümrükte bekletiliyor, ne yapmalıyım? Gönderinizi taşıyan kargo firmasını ve kargo takip numarasını “Siparişlerim” sayfası altındaki “Kargo takibi” alanından kontrol ediniz. İlgili kargo firmasına ulaşarak (kargo şirketlerine ait telefon numaraları için tıklayınız ) gönderinizin gümrükteki durumunu, neden bekletildiğini ve yapmanız gereken işlemleri öğrenebilirsiniz Teslimat süresi ve süreci hakkında sıkça sorulan sorular 1. Avrupa siparişlerinin teslimatı, yurt içi siparişlerine göre neden daha uzun sürüyor? Yurt dışı siparişlerinizin temini Avrupa ülkelerindeki Amazon depolarından sağlanmaktadır. Kargo firmaları tarafından bu depolardan teslim alınan gönderiler Türkiye’ye getirilir. Siparişinizin teslimat süresi 9-15 günü bulabilir. Bu nedenle yurt dışı siparişleriniz, yurt içi siparişlere göre daha uzun teslimat süresine sahiptir. Prime üyelerine özel teslimat ayrıcalıkları Avrupa’dan verilen siparişlerde geçerli değildir. Siparişiniz için tahmini teslimat gününü Amazon tarafından size gönderilen sipariş onay e-postası üzerinden görebilirsiniz. Gönderinizin anlık konumunu siparişlerim sayfası altındaki “Kargo takibi” alanından kontrol edebilirsiniz. Ayrıca, kargo firmalarına ulaşarak takip numaranızla kargonuzun nerede olduğunu sorgulayabilirsiniz. 2. Kargo firmaları niçin T.C. kimlik numarama ihtiyaç duyuyorlar? Yurt dışı siparişlerinizin Türkiye’deki gümrük işlemleri sizin adınıza kargo firmaları tarafından yapılır. Gönderinizin hızlı kargo ithalat kanalı mevzuatı kapsamında değerlendirilebilmesi ve bu kanal üzerinden gümrük işlemlerinin gerçekleştirilmesi için TC kimlik numaranızın gümrük mercileri ile paylaşılması gerekir. Bu nedenle kargo firmaları, teslimat öncesinde veya teslimat sırasında TC kimlik numaranızı isteyebilir. 3. Sipariş ettiğim ürün hala gönderilmemiş gözüküyor. Ne yapmalıyım? Tahmini teslimat gününün sonuna kadar bekleyiniz. Eğer sipariş ettiğiniz ürün tahmini teslimat gününde teslim edilmediyse, ürününüzün teslimat sürecinde bir sıkıntı yaşanıyor olabilir. Bu durumda Amazon Müşteri Hizmetlerine ulaşarak siparişinizi sorgulayabilirsiniz. Arkadaşlar öncelikle herkese merhabalar ve iyi forumlar. Hepimizin bildiği üzere malum kargo firması ile alakalı bir başlık açmıştım ve bu başlık DH Yönetimi'nin ilettiği üzere, malum firmanın avukatından gelen ihtarname sebebiyle 5651'e göre yayından kaldırıldı. Bu durumdan dolayı ve bu konunun da kapanmaması adına mümkün olduğunca kurallar gereği paylaşımlar yapabilirsek memnun olurum. Günlerdir hem malum firmanın TR genel merkezi (yönetim) hem de Amazon'un bir çok temsilcisi ile uzun saatlere varan görüşmeler gerçekleştirdim. Bunların ışığında bana iletilenleri sizlere iletiyor olacağım, umarım birçok kişinin aklındaki soruları cevaplıyor olacaktır. Yurt dışından ürün alımlarında şahsi olarak aylık 5 adet ürün ve kargo (ürün) başı 1500 EUR tutar şartlarını sağladığınız zaman normal zaman aralıklarında herhangi bir sürece takılmıyorsunuz, bu zaten yasalar gereği bize verilen bir hak. Ancak maalesef ki hem ilgili yasadaki flu kısımlar hem de anormal zaman aralıkları diyebileceğimiz süreçlerde (ekran kartı siparişlerinin pik yapması gibi) bu sürecin içerisinde kimler varsa neredeyse hepsinin inisiyatif kullanmaya başladığını görüyoruz. Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, bana iletilenler ışığında; ekran kartı yerine farklı bir bileşen veya bambaşka bir (örneğin kıyafet vs.) ürün bile yurt dışından getirilme aşamasında son aylarda pik yapsa direkt olarak bu inisiyatif meselesinin içerisinde kendimizi buluyoruz. Malum firmanın ilettiklerini sıralayacak olursak:
Amazon DE'nin ilettiklerini sıralayacak olursak:
Velhasıl kelam, bana iletilenlerden anlaşılacağı üzere alan razı veren razı benzeri bir durum mevcut desek yanlış olmaz. Ben ve benim gibi düşünen birçok arkadaş elinden geldiğince Amazon'u savunmaya çalıştı ve haksız yere vekaletname vermek istemedi ancak hem ilgili yasadaki flu kısımlar bunun olurunu sağlıyor hem de Amazon'un zaten duruma razı olması bizim ekstra pek bir şey yapamayacağımız anlamına geliyor. Son olarak bu durum diğer kargo firmalarına da tam olarak yansır mı şahsen şu an için net bir şey söyleyemiyorum ama Amazon'un görüşüne göre yansıyacak gibi duruyor. < Bu konunun sahibi Admin iken Admin tarafına aktarılmıştır -- Eyl 20 2025 6:16PM > |
|
_____________________________
IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.
|




Yeni Kayıt

Konudaki Resimler


![Amazon Yurt Dışı Ekran Kartı Gümrük İşlemleri ve Süreçleri [Vekaletname Verilmeli mi?]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/ef/cb/f1/efcbf194bf53505cc0e3cf13c80be60e.jpeg&t=0&width=480&text=1)
kullanıcısına yanıt
Hızlı






