Şimdi Ara

Amazon Yurt Dışı Ekran Kartı Gümrük İşlemleri ve Süreçleri [Vekaletname Verilmeli mi?]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
522
Cevap
49
Favori
38.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
129 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • LÜTFEN KONUYU ÖNE ÇIKARALIM!


    • Herkese ihtarname ile kapatılan konudaki destekleri için tekrar teşekkürler.
    • 1 Mayıs 2022 itibarıyla ''Gümrük İşlemleri ve Süreçleri açısından'' 150 EUR = 1.500 EUR olmuştur. Yani eski şartlar yeni tutara göre geçerlidir ve bazı yeni ek şartlar da vardır.
    • https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/03/20220315-1.pdf




    Amazon Yurt Dışı Ekran Kartı Gümrük İşlemleri ve Süreçleri [Vekaletname Verilmeli mi?]


    https://www.amazon.com.tr/b?node=20314743031&pf_rd_p=c37e20de-36ed-4f29-a610-60501e4f454d&pf_rd_s=hero-quick-promo&pf_rd_t=201&pf_rd_i=B07FNK6QMT&pf_rd_m=A1UNQM1SR2CHM&pf_rd_r=ECFF3SDCFYVRRKAPTDVG&pf_rd_r=ECFF3SDCFYVRRKAPTDVG&pf_rd_p=c37e20de-36ed-4f29-a610-60501e4f454d


    YURT DIŞI ALIŞVERİŞLERİYLE ALAKALI SIKÇA SORULAN SORULAR


    Gümrük işlemleri hakkında sıkça sorulan sorular


    1. Yurt dışı siparişimin şahıslar adına basitleştirilmiş gümrük işlemleri kapsamına girmesi ve sorunsuz bir teslimat süreci için nelere dikkat etmeliyim?

    • TC kimlik numaranız, gümrük işlemlerinin tamamlanabilmesi için gereklidir. Bu nedenle kargo firmaları, teslimat öncesinde veya teslimat sırasında TC kimlik numaranızı isteyebilir.

    • Hızlı kargo ithalat kanalı üzerinden son 30 gün içerisinde en fazla 5 adet gönderi (gönderi içerisinde birden fazla ürün bulunabilir) ithalatı yapabilirsiniz. 5 adetlik gönderi limitini aştığınızda, gönderiniz kargo firmaları tarafından gümrükte bekletilecektir. Bu durumda ilgili kargo firmasıyla iletişime geçmeniz gerekir.

    • Ticari nitelikte ve/veya aynı üründen birden fazla miktar içeren siparişleriniz gümrük mercileri tarafından incelenebilir ve gümrükte bekletilebilir. Bu durumda ilgili kargo firmasıyla iletişime geçmeniz gerekir.

    • Şirket adresi gibi tüzel kişilik adreslerine gönderilen mallar ticari nitelikli olarak nitelendirilebilir ve miktardan bağımsız olarak hızlı kargo ithalat kanalından ithalatı engellenebilir.

    • Değeri 1500 Euro’nun üzerinde olan veya 30 kilo ağırlığı geçen gönderiler hızlı kargo ithalat kanalı üzerinden getirilemez.

    • Kozmetik, tütün ve tütün ürünleri, e-sigara, alkollü içecekler, cep telefonları, ilaçlar, gıda takviyeleri, sporcu gıdaları ve yurt içi tedariği yasak olan her türlü ürün hızlı kargo ithalat kanalı üzerinden getirilememektedir.


    2. Yurt dışından yapılan alışverişlerde, tahsil edilen ithalat ücreti depozitosundan farklı olarak ekstra bir gümrük vergisi tutarı ödeyecek miyim?

    Eğer gönderiniz şahıslar adına basitleştirilmiş gümrük işlemleri kapsamında değerlendirilip, hızlı kargo ithalat kanalı üzerinden ithal edilirse herhangi bir ek ücret ödemezsiniz. Herhangi bir sebepten ötürü (Örneğin, 30 gün içerisinde 5’ten fazla gönderi ithalatı yapılması) gönderinizin gümrük işlemlerinin ticari ithalat kanalı üzerinden yapılması gerekirse, ithalatçı olarak ek gümrük vergilerini ve depolama gibi ilave gümrük masraflarını ödemeniz gerekir. Ayrıca, bir gümrük müşavirlik firmasından da destek almanız gerekebilir. Bu durumda gönderinize ait kargo takibi durumu “Gümrükte Gecikme” olarak gözükecektir. Gönderiniz hakkında daha fazla bilgi almak için kargo firmasıyla iletişime geçebilirsiniz. Ticari ithalat kanalı üzerinden gümrük işlemlerini gerçekleştirmek istemezseniz, kargo firmasıyla iletişime geçerek ürünlerinizin iade sürecini başlatabilirsiniz.


    3. Yurt dışı siparişim gümrükte bekletiliyor, ne yapmalıyım?

    Gönderinizi taşıyan kargo firmasını ve kargo takip numarasını “Siparişlerim” sayfası altındaki “Kargo takibi” alanından kontrol ediniz. İlgili kargo firmasına ulaşarak (kargo şirketlerine ait telefon numaraları için tıklayınız ) gönderinizin gümrükteki durumunu, neden bekletildiğini ve yapmanız gereken işlemleri öğrenebilirsiniz



    Teslimat süresi ve süreci hakkında sıkça sorulan sorular


    1. Avrupa siparişlerinin teslimatı, yurt içi siparişlerine göre neden daha uzun sürüyor?

    Yurt dışı siparişlerinizin temini Avrupa ülkelerindeki Amazon depolarından sağlanmaktadır. Kargo firmaları tarafından bu depolardan teslim alınan gönderiler Türkiye’ye getirilir. Siparişinizin teslimat süresi 9-15 günü bulabilir. Bu nedenle yurt dışı siparişleriniz, yurt içi siparişlere göre daha uzun teslimat süresine sahiptir. Prime üyelerine özel teslimat ayrıcalıkları Avrupa’dan verilen siparişlerde geçerli değildir. Siparişiniz için tahmini teslimat gününü Amazon tarafından size gönderilen sipariş onay e-postası üzerinden görebilirsiniz. Gönderinizin anlık konumunu siparişlerim sayfası altındaki “Kargo takibi” alanından kontrol edebilirsiniz. Ayrıca, kargo firmalarına ulaşarak takip numaranızla kargonuzun nerede olduğunu sorgulayabilirsiniz.


    2. Kargo firmaları niçin T.C. kimlik numarama ihtiyaç duyuyorlar?

    Yurt dışı siparişlerinizin Türkiye’deki gümrük işlemleri sizin adınıza kargo firmaları tarafından yapılır. Gönderinizin hızlı kargo ithalat kanalı mevzuatı kapsamında değerlendirilebilmesi ve bu kanal üzerinden gümrük işlemlerinin gerçekleştirilmesi için TC kimlik numaranızın gümrük mercileri ile paylaşılması gerekir. Bu nedenle kargo firmaları, teslimat öncesinde veya teslimat sırasında TC kimlik numaranızı isteyebilir.


    3. Sipariş ettiğim ürün hala gönderilmemiş gözüküyor. Ne yapmalıyım?

    Tahmini teslimat gününün sonuna kadar bekleyiniz. Eğer sipariş ettiğiniz ürün tahmini teslimat gününde teslim edilmediyse, ürününüzün teslimat sürecinde bir sıkıntı yaşanıyor olabilir. Bu durumda Amazon Müşteri Hizmetlerine ulaşarak siparişinizi sorgulayabilirsiniz.




    Arkadaşlar öncelikle herkese merhabalar ve iyi forumlar.


    Hepimizin bildiği üzere malum kargo firması ile alakalı bir başlık açmıştım ve bu başlık DH Yönetimi'nin ilettiği üzere, malum firmanın avukatından gelen ihtarname sebebiyle 5651'e göre yayından kaldırıldı.


    Bu durumdan dolayı ve bu konunun da kapanmaması adına mümkün olduğunca kurallar gereği paylaşımlar yapabilirsek memnun olurum.


    Günlerdir hem malum firmanın TR genel merkezi (yönetim) hem de Amazon'un bir çok temsilcisi ile uzun saatlere varan görüşmeler gerçekleştirdim. Bunların ışığında bana iletilenleri sizlere iletiyor olacağım, umarım birçok kişinin aklındaki soruları cevaplıyor olacaktır.




    Yurt dışından ürün alımlarında şahsi olarak aylık 5 adet ürün ve kargo (ürün) başı 1500 EUR tutar şartlarını sağladığınız zaman normal zaman aralıklarında herhangi bir sürece takılmıyorsunuz, bu zaten yasalar gereği bize verilen bir hak. Ancak maalesef ki hem ilgili yasadaki flu kısımlar hem de anormal zaman aralıkları diyebileceğimiz süreçlerde (ekran kartı siparişlerinin pik yapması gibi) bu sürecin içerisinde kimler varsa neredeyse hepsinin inisiyatif kullanmaya başladığını görüyoruz.


    Öncelikle şunu belirtmek isterim ki, bana iletilenler ışığında; ekran kartı yerine farklı bir bileşen veya bambaşka bir (örneğin kıyafet vs.) ürün bile yurt dışından getirilme aşamasında son aylarda pik yapsa direkt olarak bu inisiyatif meselesinin içerisinde kendimizi buluyoruz.




    Malum firmanın ilettiklerini sıralayacak olursak:


    • İlgili gümrük müşavirliği ve gümrük memurları anormal durum kapsamında inisiyatif kullanıyorlar ve ekran kartlarını mercek altına alıyorlar. Malum firma kendilerinin sürecin içerisinde yer almadığını belirtiyorlar (kişisel olarak yorumum belli arkadaşlar ama burada tekrar belirtmeyeceğim).
    • İlk defa satın alınan 1 adet ekran kartına vekaletname istenmeden işlem yapılıyor, bu çoğu zaman ilk defa aynı anda satın alınan ayrı 2 adet için de devam ettiriliyor. Yani; ilk defa satın alınan 1-2 adet için vekaletname gerekmediğini söyleyebiliriz. Ancak ilk defa satın alınan 3.den ve/veya farklı zamanlarda satın alınan 2.den (inisiyatif meselesi) itibaren artık TC ile işlem sağlamıyorlar ve ticari olarak değerlendiriyorlar. İlk defa kısmını özellikle vurguluyorum ki zira örneğin geçen ay 1 adet ekran kartı aldınız ve sonraki ay 1 adet daha aldınız, yine inisiyatif hususunun devreye girme ihtimali var ve vekaletname istenebiliyor. Adet toplamda bile 3 ve üzeri olduysa zaten radara girmiş oluyorsunuz (1. ay 2 adet, 2. ay 1 adet gibi).
    • Vekaletname verildiği anda (şahıs için verseniz bile) ürün ticari olarak değerlendiriliyor. Vekaletname vermeden işlem sağlandığı zaman normal olarak şahsi gönderi kapsamında kalmaya devam ediyor.
    • Tekrar edeceğim gibi bana iletildiği kadarıyla ilettiğimi belirterek, vekaletname verdiğiniz anda Amazon ve malum firmanın/firmaların aralarındaki anlaşmalar gereği ekstra tüm masraflar göndericiden tahsil ediliyor (yani bunun yasal olarak yolu açılmış oluyor). Vekaletname vermeden gönderiyi teslim aldığınız takdirde ise Amazon'dan sipariş verirken ekranda gördüğünüz ithalat vs. ücreti haricinde ücret alınmıyor/alınamıyor.
    • Vekaletname vermeyip, ürünün iadesini istediğiniz takdirde ise; antrepo vb. ekstra ücretler yine Amazon ve malum firmanın/firmaların aralarındaki anlaşmalar gereği göndericiye yansıtılıyor. Ama bu durumdaki yansıtma tutarları çok daha düşük oluyor. Sonuçta ürünü şu veya bu sebeplerle teslim almıyorsunuz.




    Amazon DE'nin ilettiklerini sıralayacak olursak:


    • Tüm süreçler hakkında bilgileri var ve çoğu zaman ürünlerdeki uzak teslim tarihlerini (özellikle ekran kartı) bu gibi süreçler için bilinçli olarak verdiklerini ilettiler (süreçler gümrük işlemlerinden dolayı uzayabileceği için). İletilenler DE mantığındaki diğer tüm Amazon siteleri için baz alınabilir.
    • Nasıl bir ücret yansıtılırsa yansıtılsın eğer ilgili ekran kartı (veya ürün) TR'ye gönderiliyorsa biz her türlü bu üründen kar ediyoruz, bundan dolayı sizin hiçbir çekinceniz olmasın diye iletmekteler. Amaçlarının ürünün müşterilere ulaşması olduğunu eklemekteler.
    • Malum firma/firmalarla bu konular hakkında aralarında çeşitli anlaşmalar olduğunu ve bu anlaşmalar neticesinde ilgili tutarların hassasiyetle takip edildiğini belirtiyorlar. Herhangi bir ekstra ve anlaşma dışı nemalanma durumuna bilerek ve isteyerek müsaade edilmeyeceğini söylüyorlar. Lakin TR'ye herhangi bir vergi dahilinde ürün gönderimi sağlamadıkları için (ithalat ücreti vs. bunların dışında) bazen bunlara göz yumuyorlar veya boyun eğiyorlar gibi bir durum mevcut. Açık konuşmak gerekirse ''win-win'' gibi düşünülebilir.
    • Vekaletname ve yasal süreçlerin farkındalar fakat ülkelerin ilgili süreçlerine müdahale etme şansları olmadığını pekala iletiyorlar.
    • Malum kargo firmasında yaşanan durumların yavaş yavaş TR'ye ekran kartı ulaştıran tüm kargo firmalarına yansıyacağını da ilettiler. Hatta bununla alakalı şikayetler almaya başlamışlar (vekaletname vb.).
    • Vekaletname verilse dahi, ''yurt dışından ürün alımlarında şahsi olarak aylık 5 adet ürün ve kargo (ürün) başı 1500 EUR tutar'' ibaresinin devam edeceği söyleniyor. Hatta vekaletname verilmesine rağmen tek seferde adetli veya art arda adetli gelen ürünlerin gümrükten geçmediği durumlar oluşabileceği de iletiliyor.




    Velhasıl kelam, bana iletilenlerden anlaşılacağı üzere alan razı veren razı benzeri bir durum mevcut desek yanlış olmaz. Ben ve benim gibi düşünen birçok arkadaş elinden geldiğince Amazon'u savunmaya çalıştı ve haksız yere vekaletname vermek istemedi ancak hem ilgili yasadaki flu kısımlar bunun olurunu sağlıyor hem de Amazon'un zaten duruma razı olması bizim ekstra pek bir şey yapamayacağımız anlamına geliyor.


    Son olarak bu durum diğer kargo firmalarına da tam olarak yansır mı şahsen şu an için net bir şey söyleyemiyorum ama Amazon'un görüşüne göre yansıyacak gibi duruyor.









    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 14 Mart 2023; 18:49:12 >







  • Görünüşe göre devletin saygı değer memurları devletimize ve çalıştıkları gümrük müşavirliğine ki burada ünsped oluyor extra gelir kapısı açmış ve amazonda durumdan pek şikayetçi değil ürünümü ben satiyimde beni zarar ettirmeyecek kadar olan masraflar umrumda olmaz modunda.Bizim iyi niyetimiz hem kendimizi hem amazonu korumak iken amazon bundan şikayet etmiyorsa yapacak bir şey yok.


    Yukarıdaki arkadaşlar okumadınız mı konuyu neye faydalı olur inş diyorsunuz?

  • Benim şahsi sürecim için yazacak olursam, vekaletname vermedim ve iade talep ettim (ilk etapta).


    *Fakat sonradan hiçbir çıkar yolun olmadığını gördüğüm ve anladığım için vekaletname vermek durumunda kaldım.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 29 Mayıs 2021; 23:4:44 >
  • inşallah faydalı olur yerimizi alalım

  • faydalı olması dileğiyle....

  • Amazon bu süreçten şikayetçi değilse yapacak birşey yok, vekaleti verip yolumuza bakarız.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FakirHerif -- 4 Mart 2021; 23:4:58 >
  • Görünüşe göre devletin saygı değer memurları devletimize ve çalıştıkları gümrük müşavirliğine ki burada ünsped oluyor extra gelir kapısı açmış ve amazonda durumdan pek şikayetçi değil ürünümü ben satiyimde beni zarar ettirmeyecek kadar olan masraflar umrumda olmaz modunda.Bizim iyi niyetimiz hem kendimizi hem amazonu korumak iken amazon bundan şikayet etmiyorsa yapacak bir şey yok.


    Yukarıdaki arkadaşlar okumadınız mı konuyu neye faydalı olur inş diyorsunuz?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DH | equ* -- 4 Mart 2021; 23:0:37 >
  • bu amazon gide gide kaybedecek gibi görünüyor

  • Amaç farkındalık oluşturup bunu Amazon'a iletmekti, "bakın bizden böyle birşey istiyorlar ama ucu size dokunacak" demekti, dedik, mesajı aldılarsa artık yapacak pek birşey kalmamış demektir zaten.

  • Durum Daha da Sarpa Saracak Gibi Görünüyor, Almanya Ve İtalya'dan Gelecek 2 Kartım Daha Oranın Gümrüğüne Takılmaya Başladı, Bakalım Bizi Burda Neler Bekliyor

  • Hocam emeğiniz, uğraşınız için teşekkürler. Anladığımız kadarıyla Amazon buna razı olmuş müşteri memnuniyeti,anlaşmaları gereği. Peki sormak istediğim biz bu firmaya vekalet verdik, bu insanların bu vekaleti kötüye kullanma gibi bir durumları olabilir mi ki ? Bunu kimse bilemez sanıyorum ama kurumsal olduğu için.
  • 2.üründe vekalet istediler benden akılınızda bulunsun.2.ürün yolda ise Ups ile vekalet isterseler şaşırmayın.

  • REDSTONE kullanıcısına yanıt

    Dhl ile salı günü gelen 3070 e 1754 Tl vergi kesilmiş hiç bekleme yapmadı Tc kimlik numara da istenmedi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wildwachsend

    Hocam emeğiniz, uğraşınız için teşekkürler. Anladığımız kadarıyla Amazon buna razı olmuş müşteri memnuniyeti,anlaşmaları gereği. Peki sormak istediğim biz bu firmaya vekalet verdik, bu insanların bu vekaleti kötüye kullanma gibi bir durumları olabilir mi ki ? Bunu kimse bilemez sanıyorum ama kurumsal olduğu için.

    Rica ederim ve ben teşekkür ederim.


    İthalat Müdürü olan bir arkadaşım ile bu konuyu görüştüm. Bana ilettiği kadarıyla herhangi bir şekilde kötüye kullanılamaz dedi. Fakat süreçler hakkında kesin ve net bir şey demek istemiyorum, bundan dolayı da ilk mesaja eklemedim. Amazon Yurt Dışı Ekran Kartı Gümrük İşlemleri ve Süreçleri [Vekaletname Verilmeli mi?] 

  • REDSTONE kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam teşekkür ederim.

    Bu arada Amazon tarafından 1300 TL vergi ödediğim bir karta DHL sayfasında 2600 TL vergi kesildiği ve göndericiden tahsil edileceği yazıyor tam 2 katı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: exclbr

    2.üründe vekalet istediler benden akılınızda bulunsun.2.ürün yolda ise Ups ile vekalet isterseler şaşırmayın.

    PM'den durumu açıkladım, gerekirse ilk mesajda da ufak düzenlemeler yaparım lakin sizin durumunuz gibi durumlarda da maalesef ki isteniyor şu anki anormal ortamdan dolayı.


    • İlk defa aynı anda ayrı 2 adet ekran kartı siparişiniz art arda geldi, bu durumda çoğu zaman istenmiyor (işgüzar birisine denk gelmezse). Siz aradan zaman geçerek işlem sağlamışsınız. Bundan dolayı inisiyatif meselesi devreye girmiş. Yapılan işlem zaten tamamen nemalanma fakat ilgili yasada flu kısımlar olduğu için vermek durumunda kaldınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi REDSTONE -- 4 Mart 2021; 23:34:16 >
  • Arkadaşlar vekalet ücretini amazon bize gönderiyor mu ?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: wildwachsend

    Anladım hocam teşekkür ederim.

    Bu arada Amazon tarafından 1300 TL vergi ödediğim bir karta DHL sayfasında 2600 TL vergi kesildiği ve göndericiden tahsil edileceği yazıyor tam 2 katı.

    Rica ederim.


    Amazon'a o tutar direkt o şekilde mi yansıyor, arka planda nasıl bir anlaşmaları var bilmediğimiz için ne desek yalan olur. Zaten belirttiğim gibi Amazon bu durumlara razı olduğu için yapacak bir şey yok.

  • REDSTONE kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler
  • Sans bu ya 3 ürün tarafıma geliyor ve aynı haftaya cakisacaklar ve tabii ups kargo. Ürün bedelleri dusuk 3 k 2k 3k şeklinde. 3 de ekran karti 2 si benim bile değil ama ben satin aldim.3 ürün aynı firmadan bu durumda ben radara gitmiş oluyorum.

    Ama burada atladiklari bir durum var benim kendi iş yerime bağlı gumruk müşavirim var .Salça olurum sakız olurum başlarına bela olurum .3 kuruşluk mal için salon erkeği çizgimden kaydırmasınlar beni .Bu durumu sordum hakları yok böyle bir yasa bulamadım dedi .Tehlikeli madde gurubunda olmadıktan sonra zorlana bunu yapma hakları da yokmuş. Gelişmeleri yazarım cuma-cumartesi gumruk işlemleri başlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.