Şimdi Ara

99 model E39 520i kullandım. Yorumlarım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.837
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gençlik zamanlarımda, ehliyeti alacağım senelerde bi arkadaşımın e39 una oturup defalarca arabada yolculuk yaptığım dönemlerde aşkından ölüp tutuştuğum "ben hayatımda böyle bi arabaya binmedim" dediğim eski bmw alınır mı bunlar kullanılır mı derken hem km olarak hemde yıl olarak ön yargılarımı yıkmış yarım asırlık bi model. Onun ki 528i di ve bana asla kullandırtmazdı. Sene 2012-2013

    Geçenlerde bi yakın abimizinkini kullandım 2.0 motor 150 beygir 190 torkluk motordu.

    99 model E39 520i kullandım. Yorumlarım

    Öncelikle 400 bin km gösteriyordu fakat bu bmwlerin hiçbirinin kmsine inanmam. Ve 2.0 motorunda inanılmaz hantal kaldığını zaten teorik olarak biliyordum.

    Şunu söyleyim bu kasa bmwlere merakı olan varsa üzülerek söylemeliyim ki ağır bakımları, yürüyeni vs yapılsa bile binmek hiçbir zaman düzgün zevk vermeyecektir . Bu arabalar artık tamamen soyulup baştan aşağı restore edilip binilcek kıvama gelmişler. Trim sesleri, alt takım zayıflığı vs zaten baştan yıpranmış araba olduğunu çok belli ediyor

    Kendim 2.0 turbo dizel kullanıyorum arabaya alıştığımdan ötürü bu bmwdede marştan sonra D ye takıp araçla kalkış yaptım ayak alışkanlığımla. Fakat basıyorum basıyorum gitmiyor . Arabaya resmen "ne zaman ilerleyeceksin artık yeter" dedim ilk başta

    -6 silindir oluşuna güvendim fakat tamamen ölü. Yani 4000 devire falan getirince normal bir reno, vw nin dizel motorlarındaki torku hissediyorsunuz

    -konforun k si yok, bütün yamalarda çukurlarda eski bir c segmenti araçlardan farkı yok bam güm girip çıkıyor

    -direksiyonu inanılmaz sertti. Hidroliğinden mi pompasından mı bilmem ama arabayla tek elle manevra yapamadım hidrolik olmayan direksiyonlardan farksızdı. Sanırım direksiyon kutusunun revizeye ihtiyacı vardı. Çünkü e39 lar servotronic ve ilk elektrik destekli direksiyon olarak standart geldi. Bir tofaş, fiat tipo değildi ama lastiklerinde çok kalın olmasından ötürü bütün u dönüşlerini iki elimle kamyon çevirir gibi yapmak zorunda kaldım

    -basıyorum basıyorum arabayı sanki birisi tutuyor. Yani şehir içi 3000 devirin altında gitmek arkadan korna çalmalarına sebep olur. Spor modda denedim biraz daha toparladı araba. En son dayanamayıp gazı köklemeye yakın bastım fakat bi turbo dizel gibi fırlamadı. Sanırım dizel kullananlar bu atmosferik motorlara asla alışamayacaklar kağnı gibi gelicek . Çünkü gerçekten turbo dizel ayağına alışmış ayakla bu arabayı kullanırsanız çok ağır bi şekilde kalkış yaparsınız sürekli. Artık 5500 devirlere getirince "heh araba uzamaya başladı" dedim.

    -şanzımanı ise manuel modda çok fazla vites geçişini hissettiriyor, özellikle düşürmelerde sizi hacı gibi yavaş yavaş öne ittiriyor sonra düşürüyor. E bu yaştaki bi şanzımandada çok normal. Şanzıman normal D de iken cvt gibi hiçbir şey hissettirmeden ilerliyor fakat düşürmeler ve manuel yükseltmelerde şanzıman ağır bir şekilde vites geçişini hissettiriyor. Günümüz tork konvertörlülerinde bu geçişleri hissetmek baya zordur. Kısacası şanzımanı "pürüzsüz" değildi.

    -cam motorları çok zayıflamış doğal olarak ve cam açıp kapatırken çok ağır kalıyordu

    Gibi gibi bir çok yönden yaşlılığı bariz belli. Ha atmosferik olduğu için motorun yağını eksik etmesseniz günlük kullanım olarak iş görür. Yakıtını koyarım işe gider gelirim çok şey etmem derseniz olur.

    Artılarına gelirsek.

    -derilerinde 22 seneden sonra bile halen belirgin bi yıpranma yoktu. Tam elektrikli koltuklara sahipti ve bütün ayarları tabiri caizse "yağ gibi" halen akışkan bi şekilde ileri geri yukarı aşağı yapıyordu. Koltuğun elektroniğinin sağlamlığını çok beğendim

    -araç hakkaten halen bir "E segmenti" olduğunu hissettiriyor. İçi yayla gibi ve bi "gemi"nin içinde olduğunu hissettiriyor. Bugün bir çok d segmenti bile bu ferahlığı veremez halen

    -klima kalorifer koltuk ısıtma gibi şeyleri halen faaldi. Fakat koltuk ısıtma günümüzdeki araçlara göre çok geç ısıtıyordu. Kışın koltuğun ısınmasını bekleyene kadar araç ısınıp zaten kaloriferden faydalanırsınız

    -ve tabikide sesi. Sesi duydukça ister kaplumbağa olsun ister roket. Bastıkça basasınız geliyor.

    -elektrikli aynaları halen faal ve güzelce açıp kapatıyordu. Ayna elektroniğini baya sağlam yapmışlar.

    Toparlarsak bu kasaya 2.8 motor makyaj öncesi veya makyaj sonrası 3.0 motor haricinde keyifle binilmez. Ve deli gibi parası olanların restore edildikten sonra senelerce keyifle binebileceklerine söz veririm . Kendi aracım 2015 model bir D segmenti olmasına rağmen 20 sene öncesinin E segmentiyle çok yakın olsada bmwde hakkaten bi "gemiyi" kullandığını hissediyorsunuz. Arabanın önü arkası genişliği hakkaten "E segmenti". Ben benim d segmenti audimin 5 serisine çok yakın olduğunu düşünürdüm fakat ufakta olsa bmw 20 sene öncesinde bile günümüzdeki d segmentlerinden boyut olarak halen ufakta olsa öne geçebilcek bi kasa yapmış. Son olarak duygusal yorumuma geçersek benim eski kasa bmwlere aşkım tamamen bitmiş zerre heyecanlandırmadı. Motorun sesi dışında benim aracıma göre "değer" bir artısını göremedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 6 Aralık 2021; 19:49:39 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >







  • Siz düzgün bir e39 a denk gelmemilsiniz. Benim 2004 model 235 binde compactım var. İnanın hala o tokluk hissini alıyorum. Ne bir trim sesi ne lokurtu ne çıkırtı. Zaten iyisini elden çıkarmıyor insanımız emin olun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer -- 6 Aralık 2021; 20:15:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 99 model E39 520i kullandım. Yorumlarım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben e34 kasaya da raziyim...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • flyer kullanıcısına yanıt
    Düzgün bulunma ihtimalide sarı sitede çok zor olduğu için dedim. 100 e39 un en az 90 ı aşağı yukarı benim kullandığım kondisyondadır çünkü artık eskisi gibi yollardada görmüyorum. 2010 lu yıllarda çok fazla görüyordum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu araclar 0km iken de o kasaya yetmiyordu o motor. Leşi çıkmışı tam bir enkazdır o arabanın.

    O kasaya 5.28 ve 5.30 disinda binilmez.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Renault 19 kullandım geçen gün sırf merak ettiğimden 1.6 atmosferik vallahi benim Astra 1.4 turbodan daha atık kalkıyor vs yani araba ağırlığı çok farkediyor


    Touareg vardı bende 3.2 litre kullanırsanız bir gün 2.0 atmosferik araba gibi gelir size çünkü Touareg 2500 kilo


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sen ezilmiş bir e39'a denk gelmişsin.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı yılların emsal mercedesine binerek kurtulunabilecek bir problemdir. :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bindiğiniz aracın bakımsız dökük olmasını diğer araçlara yormanız biraz garip. Giresun taraflarına gelirseniz mesaj atın size düzgün bmw nasıl oluyormuş sizin bindiğinizin onunla alakası olmadığını göstereyim

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • e39 5.30dizel kullanmıştım, roket gibi..

  • Kullanmadım daha önce ama tasarım olarak çok hoşuma giden bi araba dönüp baktırıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ezilmemişini gösterin. Bu arabalar restorasyon görmeden hayatta zamanının kondisyonuna gelemez. Türkiyede bu arabayı günümüz araçlarına yakın kondisyonda saklamış olanlar ya garajlarında gerçekten ayda yılda 1 defa anca çıkarıp turlayıp geri sokanlardır yada bilmediğimiz bi yerlerde mutlaka saklanıyolardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 7 Aralık 2021; 3:9:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Artık yorgun araçlar.

    2008 yılında 2001 model 330ci kullanmıştım. Almanya’dan kuzenim gelmişti..! 77 000 km idi.

    Ben o araçtan sonra kullandığım hiç bir araçtan zevk alamadım..!

    Clk 320 de kullandım yok! O tadı vermedi..!

    A6 3.0 tdi kullandım yok.. yine yok

    O 330ci hep aklımda hep bir tarafım buruk 😞 almak istedim ama temiz bulmak ne mümkün,

    330ci ye lpg takmak 😧 ne bileyim hakaret ya, yok otomobil kültürü yok bu ülkede

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • MeGaDave06 kullanıcısına yanıt
    Ezilmemişi çok düzgünleri elbette var ama çok az sayısı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5.20 e39 modelin en tutulmayan ve hantal aracıdır iş yerinden birinde orjinal 5.28 vardı gaza basınca gitmem demiyordu ancak bu arabalar oldukça nazlı ve masrafı çok olan araçlar en temizinde dahi elektronik sensör arızaları çıkıyor.

  • sıfır 5.20i alıp, sıfır alınmış E39 5.30i yi elinde tutup E39u daha çok seven tanıdığım var.

    önüne gelenin içinden geçtiği araba keyif vermez tabi, m5 dahi olsa değişmez.

    arkadaşa içinden geçilmiş w124 almıştık, biraz toparlayınca bile hayatı değişti arabanın.

    biraz da beklenti meselesi tabi.


    E39 5.30i hayalim var benim de ancak toplanacak kadar iyi olanı bulmak bile çok zor.

  • Varsın gitmesin, duruşu yeter99 model E39 520i kullandım. Yorumlarım 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-D62C81441 -- 7 Aralık 2021; 15:42:41 >
  • Bu arabalar artık bir maceradan ibaretler..Yok temiziymiş felan hikaye en temizi bile metal yorgunluğa sahip..


    Hatta sarı siteden x bir E60 lar bile artık alınmaz sırf Bmw diye eş dost arabası haricinde..

  • bianconera kullanıcısına yanıt
    Aynen mudur. E60 lar bile turşu oldu artik...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.