Şimdi Ara

Pasta Cila Boyaya Zarar Verir mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
56.475
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar arkadaşlar. Havalar ısınmaya başladı bende arabaya bi pasta cila atayımda baktıkça içimiz şenlensiz dedim. Biraz araştırma yaptım, pastanın boyayı çözücü özelliği olduğundan dolayı uzun vadede boyaya zararlı olabileceğini okudum. Bu ne kadar doğrudur? Sizce arabaya pasta cila atılmalı mı veya ne durumlar karşısında atılmalı? Benim niyetim boyanın biraz parlaklaşması. Sadece cila atsamda olur mu? Bu arada boya koruma diye birşey varmış o ne işe yarar? Bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

    Bu arada geçen gün forumda arkadaşın biri foto atmıştı pasta cila mı ne yaptırdıktan sonra kaputta bir leke oluşmuştu. Bazı arkadaşlarda o bölgeye çok uygulama yapıldığında boyanın yandığını söylemişlerdi. Böyle bir şeyle karşılaşma ihtimalim var mı? Sanayide dükkanı olan bir arkadaş getir atayım diyor da güvenemedim pek açıkçası bunlardan dolayı.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Pasta Cila Boyaya Zarar Verir mi?

    Pasta cila, araçların boyasındaki küçük çizikleri ve kusurları gidermek için kullanılan bir aşındırıcıdır. Uygun şekilde kullanıldığında pasta cila, aracın boyasını canlandırmaya yardımcı olabilir ancak aşırı veya yanlış kullanım boyaya zarar verebilir.

    Pasta cila, boyanın üst katmanını incelterek çalışır. Bu, küçük çizikleri gidermeye yardımcı olabilir ancak aşırı inceltme boyanın direncini ve ömrünü azaltabilir. Ayrıca, aşındırıcı malzemeler içerdiğinden, sık kullanımı boyanın orijinalliğini bozabilir.

    Aracınızın boyasına zarar vermemek için pasta cilayı dikkatli kullanmalısınız. Uygulamadan önce kullanım talimatlarını dikkatlice okuyun ve aracın göze çarpmayan bir bölümünde küçük bir alanda test edin. Cilayı yalnızca gerekirse kullanın ve aşırı baskı uygulamayın.

    Pasta cilanın boyaya zarar verip vermeyeceği, aracın boya türü, cilanın aşındırıcılığı ve kullanım sıklığı gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Genel olarak, yeni veya hassas boyalı araçlarda pasta cila kullanmaktan kaçınmak en iyisidir.

    Önemli Hususlar:

    • Pasta cila, boyanın üst katmanını inceltir, bu nedenle aşırı veya yanlış kullanım boyaya zarar verebilir.
    • Pasta cila orijinalliği bozabilir, bu nedenle eski veya değerli araçlarda dikkatli kullanılmalıdır.
    • Pasta cilayı kullanmadan önce talimatları dikkatlice okuyun ve göze çarpmayan bir alanda test edin.
    • Boyanın direncini ve ömrünü korumak için pasta cilayı yalnızca gerektiğinde kullanın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Eğer pasta cila düzgün yedirilmezse, yani tam yapılmazsa boyayı kalıcı olarak yakabilir, ki koyu renklerde daha fazla can sıkar. Duzgun bir yerde guzelce yapılırsa hiçbir sıkıntı çıkmaz

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayrım yapmak lazım öncelikle pasta aşındırıcı özelliklidir boya üzerindeki verniği inceltir zaten vernik yoksa pasta atılmaz, cila ise genelde çok hafif temizleme amaçlıdır verniğe zararı pek olmaz, boya koruma ise tamamen koruma odaklıdır boya üzerinde bir katman oluşturur, burda önemli olan pastanın ne kadar aşındırıcı olduğudur her yerde pasta yaptırılmaz heleki araç renkli ise üzerinde harelenme yapabilir ve çok kötü bir görüntü oluşturur, ama güzelce yapılan ve fazla aşındırmayan pasta araç güzel bir hale getirilir daha sonra cila ve boya koruyucu ile tamamlanır. Sadece pasta koruyucu değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Ayrım yapmak lazım öncelikle pasta aşındırıcı özelliklidir boya üzerindeki verniği inceltir zaten vernik yoksa pasta atılmaz, cila ise genelde çok hafif temizleme amaçlıdır verniğe zararı pek olmaz, boya koruma ise tamamen koruma odaklıdır boya üzerinde bir katman oluşturur, burda önemli olan pastanın ne kadar aşındırıcı olduğudur her yerde pasta yaptırılmaz heleki araç renkli ise üzerinde harelenme yapabilir ve çok kötü bir görüntü oluşturur, ama güzelce yapılan ve fazla aşındırmayan pasta araç güzel bir hale getirilir daha sonra cila ve boya koruyucu ile tamamlanır. Sadece pasta koruyucu değildir.

    Envayi çeşit pasta var, onlarca marka ve onlarca cins/model. İnce-kalın vesair. Doğru malzemeyi nasıl anlarız?
  • Hayır. Düzgün uygulandığında hiç bir sıkıntı yaratmaz. Tabii ki her pasta boya katmanından ufak ufak alıntı yapar. Belki boyaya zarar 15. pasta işlemi sonucunda olacaktır. Tabii ki bu yapılan pastanın kalınlığına göre de değişiklik gösterir.
  • Eski arabalarda pasta boyayı yakabilir aşındırır inceltir dikkat etmek lazım işi bilmeyen boyayı bitirebilir
    Piyasadaki elle pastalarda hiçbir işe yaramaz
    Biraz paraya kayıp tecrübeli bi yerden polisaj makinasıyla yaptırmak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim. Önce pasta yapılır sonra cila atılır demişsiniz. Piyasada pasta-cila nın karışık olarak satıldığı ürünler var bunlar ne kadar güvenilirdir?

    Birde kücük bir ilde bulunduğumdan ötürü bu işi profesyonelce yapan bildiğim yer yok. Pasta değilde sadece cilayı kendim elle uygulasam parlaklığa fayda eder mi? Veya acemiliğimden ötürü herhangi bir hasar bırakabilir miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Aracın durumuna göre seçilir, hatta ince zımpara bile yapılabiliyor aracın durumu kötü ise, ama iş getçekten zor, hatta önce fazla aşındırıcı daha sonra az aşındırıcı kullanılır, ama çok dikkatli ve bu işin hastası değilseniz bunlara gerek olmayabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pasta, paste kelimesinden dilimize geçmiş bir tabirdir. diş macunu kelimesinin ingilizcesindeki toothpaste tabirini temel alırsanız. Bu tabirin polish ürünler için kullanıldığını anlarsınız.

    Polish/pasta tabir edilen ürünler çeşitli derecelerde aşındırıclığa sahiptir. Finishing ürünlerinde genelde neredeyse sıfır aşındırıclık olurken.. Bazıları boyayı mat halde bırakacak kadar sert aşındırıcıdırlar.

    Ancak bu ürünlerin boyayı yakma gibi bir riski yoktur..

    Özellikle metalik boyalı araçların boya katmanı üzerinde 100-200 mikron vernik tabakası vardır. Clear coat denen bu katman saydam bir tabakadır.. Bu katman ne kadar pürüzsüz ise alttaki boya ışığın saydam tabakadan geçerek boyanın ıslakımsı gloss diye tabir edilen ışıldayan gmrüntüsünü sağlar..

    Bu tabaka saydamlığını kaybederse.. renkler matlaşır..

    Pasta/polish ürünler ile bu tabaka yine mikron düzeyde aşındırılarak alttan pürüzsüz yüzey ortaya çıkartılır ve boya yeniden eski haline döner..

    Boyayı yakabilmeniz için vernik tabakasını yemeniz gerekir ki bu iş hiç de sanıldığı gibi kolay değildir.



    WAX ise cila için kullanılır. Cila aşındırıcı değildir.. aşındırıcı içeren waxlar vardır ancak normalde waxın işi çizikten arınan yüzeyin boşluklarının doldurularak veya ıkama ile kolayca çıkmayan bir katman oluşturarak yapılan işlemi adeta kitlemektir.



    Geçen gün başka konuda paylaştığım videoyu yine koyuyorum..

    Videoda önce kaporta yüzeyi bildiğinizzımpara ile dakikalarca traşlanıyor.. Yüzey berbat hale geldikten sonra aşındırıcı bir ürünle yeniden nasıl eski hale geldiğini gösteriyor..

    Zımpara ile o kadar uğraşmasına rağmen boyaya inemiyor..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Pasta, paste kelimesinden dilimize geçmiş bir tabirdir. diş macunu kelimesinin ingilizcesindeki toothpaste tabirini temel alırsanız. Bu tabirin polish ürünler için kullanıldığını anlarsınız.

    Polish/pasta tabir edilen ürünler çeşitli derecelerde aşındırıclığa sahiptir. Finishing ürünlerinde genelde neredeyse sıfır aşındırıclık olurken.. Bazıları boyayı mat halde bırakacak kadar sert aşındırıcıdırlar.

    Ancak bu ürünlerin boyayı yakma gibi bir riski yoktur..

    Özellikle metalik boyalı araçların boya katmanı üzerinde 100-200 mikron vernik tabakası vardır. Clear coat denen bu katman saydam bir tabakadır.. Bu katman ne kadar pürüzsüz ise alttaki boya ışığın saydam tabakadan geçerek boyanın ıslakımsı gloss diye tabir edilen ışıldayan gmrüntüsünü sağlar..

    Bu tabaka saydamlığını kaybederse.. renkler matlaşır..

    Pasta/polish ürünler ile bu tabaka yine mikron düzeyde aşındırılarak alttan pürüzsüz yüzey ortaya çıkartılır ve boya yeniden eski haline döner..

    Boyayı yakabilmeniz için vernik tabakasını yemeniz gerekir ki bu iş hiç de sanıldığı gibi kolay değildir.



    WAX ise cila için kullanılır. Cila aşındırıcı değildir.. aşındırıcı içeren waxlar vardır ancak normalde waxın işi çizikten arınan yüzeyin boşluklarının doldurularak veya ıkama ile kolayca çıkmayan bir katman oluşturarak yapılan işlemi adeta kitlemektir.



    Geçen gün başka konuda paylaştığım videoyu yine koyuyorum..

    Videoda önce kaporta yüzeyi bildiğinizzımpara ile dakikalarca traşlanıyor.. Yüzey berbat hale geldikten sonra aşındırıcı bir ürünle yeniden nasıl eski hale geldiğini gösteriyor..

    Zımpara ile o kadar uğraşmasına rağmen boyaya inemiyor..




    Hocam boya kalınlığı ölçen cihazlar metalik boyalarda clearcoat denilen vernik tabakasını da ölçüme dahil ediyorlar mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Ediyor. Tabii her modeli bilemem. Ancak benim kaputu boyanan eski aracımda.. cihazla baktığımızda 300 mikron civarında değer çıkıyordu.. oldukça kalın bir vernik tabakası yani.. sebebi de boya işlemi o kadar kötüydü ki.. sanırım görüntüyü kapatmak için basmışlar verniği verniğin altında boyada harelenmeler vardı ve ne yazık ki ağır aşındırma çabamıza rağmen orjinal vernikli tabakaya ulaşamadık..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ediyor. Tabii her modeli bilemem. Ancak benim kaputu boyanan eski aracımda.. cihazla baktığımızda 300 mikron civarında değer çıkıyordu.. oldukça kalın bir vernik tabakası yani.. sebebi de boya işlemi o kadar kötüydü ki.. sanırım görüntüyü kapatmak için basmışlar verniği verniğin altında boyada harelenmeler vardı ve ne yazık ki ağır aşındırma çabamıza rağmen orjinal vernikli tabakaya ulaşamadık..

    Bu soruyu şu yüzden sordum. Eğer dediğiniz gibi boya kalınlık ölçer vernik tabakasını hesaba katıyorsa, bir önceki mesajınızda bahsettiğiniz sadece vernik için 100-200 mikron değeri ya çok abartılı, ya standart değil ya da benim araçtaki vernik ultra ince. Çünkü vernikli metalik kırmızı arabamın yetkili serviste boya ölçümünü yaptırdığımda değerler boya dahil 60-90 mikron arası çıktı. Hepsi boya olsa verniğin varlığı ile yokluğu belli değil, ya da cihaz verniği bypass ediyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 4 Nisan 2016; 1:08:03 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Pasta için menzerna ped için lc ürünlerini alırsanız araç için daha iyi olur

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Ediyor. Tabii her modeli bilemem. Ancak benim kaputu boyanan eski aracımda.. cihazla baktığımızda 300 mikron civarında değer çıkıyordu.. oldukça kalın bir vernik tabakası yani.. sebebi de boya işlemi o kadar kötüydü ki.. sanırım görüntüyü kapatmak için basmışlar verniği verniğin altında boyada harelenmeler vardı ve ne yazık ki ağır aşındırma çabamıza rağmen orjinal vernikli tabakaya ulaşamadık..

    Bu soruyu şu yüzden sordum. Eğer dediğiniz gibi boya kalınlık ölçer vernik tabakasını hesaba katıyorsa, bir önceki mesajınızda bahsettiğiniz sadece vernik için 100-200 mikron değeri ya çok abartılı, ya standart değil ya da benim araçtaki vernik ultra ince. Çünkü vernikli metalik kırmızı arabamın yetkili serviste boya ölçümünü yaptırdığımda değerler boya dahil 60-90 mikron arası çıktı. Hepsi boya olsa verniğin varlığı ile yokluğu belli değil, ya da cihaz verniği bypass ediyor.

    Ben hurda panelde bile görmedim 60 değerini. 100-200 değeri de şöyle.. Opel Corsa, Skoda Fabia, Mitsubishi Colt ve şuanki aracım Citröen Picasso nun ölçümlerini yaparken farklı makinelerle ölçümler yapıldı.. Yine aracıma detailing yaparken aşınma derecesini ölçmek için meraklı birinin getirdiği makine ile gördüğüm hep 100-200 arası değerlerdi..

    Ancak bu değer verniğin veya boyanın dayanıklığını gösteren bir değer değil.. ÖZellikle alman araçlarının kaportasında çalışmak çok daha emek istiyor.. oradaki mikron değerini ölçerken bu clear coat by-pass ediliyor mu tam emin olamıyorum. Ancak yün ped ile ve ağır aşındırıcı sonrası benim kaputta 5 mikron kadar incelme olmuştu..

    Normalde su zımarası ile fabrikadan çıkan araçların portakal kabuğu şeklindeki görüntüsünü kaldırmak için de çalışanlar vardır.. Bu adamlar bile mikron düzeyinde farkı ölçümlerle anlayabiliyorlardı.. bunların hiçbirinde boyaya inilmiyor.. demek ki mikron ölçümlerine vernik de dahildir diye düşünüyorum..

    ancak sizin durumda makinenin modeli farklı olabilir.. Veya aracın clear coat katmanı cidden işlemlerle inceltilmiştir.




  • synthesizer kullanıcısına yanıt
    Hocam zaman ayırıp detaylı şekilde bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Birde, burda bu işlemleri yaptırabileceğim güvenilir bir yer yok. Aracımda da ufak çizikler var fakat boyası iyi durumda. Kendim elimle pasta atmadan sadece cila uygulaması yapsam faydasını görebilir miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fethi ahmet

    Hocam zaman ayırıp detaylı şekilde bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. Birde, burda bu işlemleri yaptırabileceğim güvenilir bir yer yok. Aracımda da ufak çizikler var fakat boyası iyi durumda. Kendim elimle pasta atmadan sadece cila uygulaması yapsam faydasını görebilir miyim?

    Merhaba. Araç temizliği, Pasta cila ve boya koruma gibi konularda bir abimizin blogu yardımcı olabilir.http://otonabak.blogspot.com.tr/2015/08/herkese-merhaba-youtube-da-bir-cok-cila.html?m=1
    Not: blog ticari amaçlı değildir. Tavsiye ve hobi amaçlıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.