Şimdi Ara

Motor kullagi arizasi varmis . neden arızalanir ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
7.173
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dun arabamı servise götürdüm ..
    şikayetim aşırı titreşimli sesli çalışmasıyıdı
    servise bıraktım arabamı
    aradılar ve dediler motor kullağı arızalı değşmesi lazım diye.
    bende tamam dedim fakat kafama takıldı araç daha 20 bin km de
    neden arzalanır bu kulak denen şey ??
    araştırdım ama analamadım ..

    araç 1. 3 punto bir araba ..

    o kadar özenle dikkatle kullandık amna böyle bir sorun oldu..

    ,bugun komsunun puntosuna bindim bakmak için baya sessiz geldi benim araba yanında traktör gibi kkaldı ..

    gerçekten bu motor kullağından mı kaynaklanıyor..

    servise pazartesi arayacğım dedim hafta sonu lazım dedim arabayı da geri aldım kafama takıldı

    neden olur böyle bir arıza ve bariz fark var benimki traktor gibi kaldı araç rolantide bile titriyor direksiyonu vs hatta azıcık gaza basınca da titreşimi hissedebiliyorum .. arka pandizottan vs de ses geliyor ..

    komsu da baktı senin araç ta var bişeyler dedi.. kafama takıldı açıkçası :(







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Kulağı Arızası: Nedenleri ve Zararları

    Motor kulağı, aracın motorunu şasiye bağlayan ve titreşimleri emen önemli bir bileşendir. Bu, sürüş sırasında konforu artırır ve motorun hasar görmesini önler. Ancak, çeşitli faktörlerden dolayı motor kulakları arızalanabilir.

    Motor Kulağı Arızasının Nedenleri:

    • Aşınma ve yıpranma: Motor kulakları, zamanla ve kullanıma bağlı olarak aşınır ve yıpranabilir. Bu, özellikle yüksek kilometreli araçlarda görülür.
    • Aşırı yüklenme: Ağır yükler taşımak veya agresif sürüş, motor kulaklarına aşırı yüklenebilir ve arızalanmalarına neden olabilir.
    • Dış faktörler: Çukurlar, tümsekler ve diğer yol düzensizlikleri, motor kulaklarına darbe yükü uygulayarak onları bozabilir.
    • Yüksek ısı: Motorun aşırı ısınması, motor kulaklarını zayıflatabilir ve arızalanmalarına neden olabilir.
    • Malzeme kusurları: Nadiren de olsa, motor kulakları malzeme kusurlarıyla üretilebilir ve erken arızalanmaya neden olabilir.

    Motor Kulağı Arızasının Zararları:

    Motor kulağı arızası, aşağıdakiler gibi çeşitli zararlara yol açabilir:

    • Artmış titreşim: Arızalı motor kulakları, motorun titreşimlerini ememeyerek kabine ve direksiyona iletir, bu da sürüş konforunu olumsuz etkiler.
    • Motor hasarı: Motor kulakları arızalıysa, motor şasiye doğru hareket edebilir ve bu da motora ve diğer bileşenlere zarar verebilir.
    • Gösterge panelinde uyarı ışıkları: Arızalı motor kulakları, motor yönetim sistemi uyarı ışığının yanmasına neden olabilir.
    • Güvenlik riskleri: Arızalı motor kulakları, aracın dengesizliğine ve yol tutuşunun azalmasına neden olabilir, bu da güvenlik riskleri yaratır.

    Motor kulağı arızalarından kaçınmak için, düzenli araç bakımı ve servisleri önemlidir. Ayrıca, agresif sürüşten kaçınmak, ağır yüklerin taşınmasını sınırlamak ve yol düzensizliklerine dikkat etmek gibi önlemler alınabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Motor kulagi yapabilir dedikleri gibi. Stop ederkende cok sarsintili sekildemi stop ediyor?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakanyuce35

    Motor kulagi yapabilir dedikleri gibi. Stop ederkende cok sarsintili sekildemi stop ediyor?

    Ona dikkat etmedim hocam hic
  • serkan1216 kullanıcısına yanıt
    Stop ederkende motor arabayi sallayacak sekilde stop ediyorsa buyuk ihtimal kulaktandir.
  • çok erken bozulmuş ,bozuk yollarda fazla kullandı heralde yinede erken
  • Bozuk degil aslinda hocam istanbulda kullandik ta tam olarak neden oluyor bu sorun ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    Bozuk degil aslinda hocam istanbulda kullandik ta tam olarak neden oluyor bu sorun ?

    Alt raket kulak bozulur genelde 1.3'de.
    aracı acemi birisi ya da sürekli sert kullanım yapılıyorsa bozulur. Motorun karosere doğru diklemesine olan kuvvetleri sönümler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    Bozuk degil aslinda hocam istanbulda kullandik ta tam olarak neden oluyor bu sorun ?

    Alt raket kulak bozulur genelde 1.3'de.
    aracı acemi birisi ya da sürekli sert kullanım yapılıyorsa bozulur. Motorun karosere doğru diklemesine olan kuvvetleri sönümler.

    Bozulma masi icin ne yapmamiz lazim neye dikat edecez nasil kullanmamiz lazim .nelerden kacinmamiz lazim bilgi verirseniz sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    Bozuk degil aslinda hocam istanbulda kullandik ta tam olarak neden oluyor bu sorun ?

    Alt raket kulak bozulur genelde 1.3'de.
    aracı acemi birisi ya da sürekli sert kullanım yapılıyorsa bozulur. Motorun karosere doğru diklemesine olan kuvvetleri sönümler.

    Bozulma masi icin ne yapmamiz lazim neye dikat edecez nasil kullanmamiz lazim .nelerden kacinmamiz lazim bilgi verirseniz sevinirim

    sert kalkış yapmamaya özen gösteriniz, vites çat diye 1 den 2'ye ve ya 2 den 3'e atmayın. bu hem zayıf motor kulağını yorar, hem akslardan tutun bütün yürür aksama zarar verir. sizinki fabrikasyon bir hatada olabilir. acemi sürücüler debriyajı iyi ayarlayamadıkları için bol bol stop ettirme eğilimine sokarlar aracı haliyle motor kısmı bol bol kasıntıya zorlanır. bu kasıntı hareketinin tüm yükü kulaklara biner.
    Benimki 80 binlerde boşluk yapmıştı değiştirmiştim. Kafaya takacak bir arıza değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    Bozuk degil aslinda hocam istanbulda kullandik ta tam olarak neden oluyor bu sorun ?

    Alt raket kulak bozulur genelde 1.3'de.
    aracı acemi birisi ya da sürekli sert kullanım yapılıyorsa bozulur. Motorun karosere doğru diklemesine olan kuvvetleri sönümler.

    Bozulma masi icin ne yapmamiz lazim neye dikat edecez nasil kullanmamiz lazim .nelerden kacinmamiz lazim bilgi verirseniz sevinirim

    sert kalkış yapmamaya özen gösteriniz, vites çat diye 1 den 2'ye ve ya 2 den 3'e atmayın. bu hem zayıf motor kulağını yorar, hem akslardan tutun bütün yürür aksama zarar verir. sizinki fabrikasyon bir hatada olabilir. acemi sürücüler debriyajı iyi ayarlayamadıkları için bol bol stop ettirme eğilimine sokarlar aracı haliyle motor kısmı bol bol kasıntıya zorlanır. bu kasıntı hareketinin tüm yükü kulaklara biner.
    Benimki 80 binlerde boşluk yapmıştı değiştirmiştim. Kafaya takacak bir arıza değil.

    Alıntıları Göster
    aniden gaz verip düşük vitesle yüksek hızlarda anide gaz kesersen klak ağlar üretim hatalıda olabilr ama sonuçta bunlarda kul yapısı daha dikkatli kulanmak lazım En kral arba olsun en kral marka olsun zorlarsan oda senin cüzdanını zorlar...




  • Kul yapusudur da.
  • Aracınız kaç model, içindeki kauçuklar bozulmuş olabilir, modeli eski ise aracın, km bağımsız olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Aracınız kaç model, içindeki kauçuklar bozulmuş olabilir, modeli eski ise aracın, km bağımsız olarak.

    2012 fazla kullanilmiyor asiri aile araci ..

    Vitesi dusuruken olurmu. Bu olay mesela isiklara yaklastik diyelim. 4 3 2 1 diye yavas yavas duruyorum bosa atip ta frene abammadan yapiyorum. Bundan olurmu acaba. Birde bazen dalginlikla 2. Vitesle kalkis yaptigim olmuştur.

    Birde su hatam var arada yapiyorum nedense devri tam gelmeden vites buyutuyorum. Vs gibi..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Aracınız kaç model, içindeki kauçuklar bozulmuş olabilir, modeli eski ise aracın, km bağımsız olarak.

    2012 fazla kullanilmiyor asiri aile araci ..

    Vitesi dusuruken olurmu. Bu olay mesela isiklara yaklastik diyelim. 4 3 2 1 diye yavas yavas duruyorum bosa atip ta frene abammadan yapiyorum. Bundan olurmu acaba. Birde bazen dalginlikla 2. Vitesle kalkis yaptigim olmuştur.

    Birde su hatam var arada yapiyorum nedense devri tam gelmeden vites buyutuyorum. Vs gibi..

    Alıntıları Göster
    Motor kulağı kauçuk ve yağdan oluşuyor.

    Zamanla yağ kuruyor, kauçuk sertleşiyor ve çatlamalar oluyor.

    Çatlamaların devamında yırtılmalar oluyor ve motor esneyemiyor onun yerine şaseye vurup ses çıkartıyor.

    "Tak tak tak tak" diye ses gelir hatta.

    Namussuz çokta pahalı bir parça. Kesinlikle orjinalini taktırın, yan sanayi olanlarının kauçuğu çok sert ve kalın oluyor ve yağı çok az oluyor.




  • IslakFasulye kullanıcısına yanıt
    tak tak diye vurmasi gaza basildigi zaman mi olur hocam?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    tak tak diye vurmasi gaza basildigi zaman mi olur hocam?

    Araç dizelse rolantide de vurur.

    Benzinliyse de rolantide vurur ama gaza basınca net duyulmaya başlar vurduğu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Aracınız kaç model, içindeki kauçuklar bozulmuş olabilir, modeli eski ise aracın, km bağımsız olarak.

    2012 fazla kullanilmiyor asiri aile araci ..

    Vitesi dusuruken olurmu. Bu olay mesela isiklara yaklastik diyelim. 4 3 2 1 diye yavas yavas duruyorum bosa atip ta frene abammadan yapiyorum. Bundan olurmu acaba. Birde bazen dalginlikla 2. Vitesle kalkis yaptigim olmuştur.

    Birde su hatam var arada yapiyorum nedense devri tam gelmeden vites buyutuyorum. Vs gibi..



    bulundugunuz viteste frene basin, hiz yeteri kadar azaldiginda bosa atip durun, en temizi bu bence

    1.3mjeti durur halde duz yolda 2. viteste kaldiriyorsaniz helal olsun onun disinda hafiften hareket halindeyse 2. vitesi guzel yiyor

    devri gelmeden vites degisimleri dizel motorlarda yapilmamasi gereken bir olay, ustelik yakit tasarrufu da saglamaz hocam.. bu huyunuzdan vazgecin




  • Araç çok kullanılmamış fazla yattığı içinde olabiliyor böyle şeyler, ne kadar titiz kullandanda biryerden sıkıntı olabiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozgur_gs_91

    Araç çok kullanılmamış fazla yattığı içinde olabiliyor böyle şeyler, ne kadar titiz kullandanda biryerden sıkıntı olabiliyor.
    nasıl yani araç yatınca damı bu şekil arıza yaparmı cidden ? bu motor kullağı olayı canımı sıktı ya.. hakkatten de özenerek kullandım o kadar . millet yarış arabası gibi kullanıyor 1.3 puntoları biz adam gibi kullandık yinede arıza yaptı ilginç cidden .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan1216

    nasıl yani araç yatınca damı bu şekil arıza yaparmı cidden ? bu motor kullağı olayı canımı sıktı ya.. hakkatten de özenerek kullandım o kadar . millet yarış arabası gibi kullanıyor 1.3 puntoları biz adam gibi kullandık yinede arıza yaptı ilginç cidden .

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar sabah arabaya tekrar dikkat ettim işe gelmeden öne.. baya bir titreşim var mesela boşa alınca vitesi direksiyon titriyor arabanın anahtarındaki anahtarlık sallanıyor tir tir .. hatta oturduğum koltuk bile titriyor baya baya masaj aleti gibi desem yeri abartmadan tabi.. peki bu kulakçılar kaç addettir bilgisi olan varmı birden fazla anladığım kadarı ile . bu benim yaşadığım sorun cidden kulak arızasımı ??




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.