Şimdi Ara

2003 model BMW 520i E39 ARIZA KONUSU YARDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
2
Favori
5.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba aracımı 10 gün önce aldım. Satan arkadaş ayıplarını söylemedi bilgisayardada bişey çıkmadı. Araç otomatik benzin lpg

    1.Araç yolda giderken stop ediyordu.. Araç marş almıyordu motor soğuyunca tek marş çalışıyordu..

    - aracı çekici ile beyinciye götürdüm tesisatında parazit varmış düzelttiler.

    -benzin pompası rölesinden beyne giden tesisatta sorun varmıs onuda hallettiler.

    2.Aracı aldım benzindeyken rölantide sabit tıkır tıkır çalışıyor . Ama akşam üstü aracı çalıştırdığımda araç çalıştı tek marşta bismillah dedim gaz verdim durduğu yerde ayağımı gazdan çekince stop etti.
    Tek marşta çalısıyor rölantide sabit ama gaz verdiğim an gazı çekince stop ediyor. Seyir halinde iken devir düşünce stop ediyor.

    -götürdüm ustaya benzin pompasına bakıldı sorun yok. Rölanti valf bilmem nesi temizlendi. Makinada 3 arıza var biri oksijen sensörü alttaki diğeri kam mili sensörü çıkış tarafında bide depo bilmem ne valfi ama bunlar stop etmesine etken değil diyorlar.

    Ve aracın sorununu hala bulamadık. Şimdi benzinde stop ediyor alıyorum lpg ye hiç bir sorun yok. Çalısıyor ama lpg de çekiş kaybı yaşıyorum . Baya hissedilir şekilde gaza bastıgımda araç bi tekliyor sonra gazı kavrıyor. Şüphelenmem gereken yer neresidir ? Aracı yeni aldığımdan bilmiyorum huyunu. Yardım lütfen







  • Öncelikle selamlar. BMW ve E39 da belli başlı direk nokta atışına yakın ve kesin bilgileri senin ile paylaşayım. Kendim yıllardır BMW ler içindeyim ve yedek parcaciyim. Kendi onarımlarını her zaman kendim yaparım ve ucuz etin yahnisi boyle olur malesef. Ben hiç bir zaman aldığım BMW de arıza yaşamadım çünkü her zaman 30 liraya da varken ben 50 liralık olanı aldim. Fark bu.

    Krank sensoru arizasi:
    Krank sensoru arizalandigi taktirde araç mars basar ama çalışmaz ya da geç calisir. Soğukken çalışır.

    Eksantrik sensoru arizasi:
    Tek Vanos ve Çift Vanos vardır M50, M52 motorlarda. M54 zaten sadece çift vanosdur. Tek vanoslu motorlar da sadece 1 adet eksantrik sensoru bulunmaktadır. Çift vanoslu araçlar da ise 2 adet bulunmaktadir. Bunlardan birisi Eksantrik devir sensoru, diğeri eksantrik konum sensorudur. Bunlardan herhangi birinin tamamen arızalanması sonucunda araç hiç bir şekilde çalışmaz. Eğer arızalı ise bazen çok iyi çekiyor, bazen araç hayattan bıkmış gibi gidiyor derler, onu cozemezler ama asıl sebebi bu iki sensordur. Tekleme, patlatma, çalışmama, çekiş düşüklüğü bu tarz sorunların baş kahramanıdır kendisi.

    Bu sensörler de orjinal sıfır takmak zorundasınız çünkü araç okumuyor ve kabul etmiyor yan sanayiiyi. Paranızı çöpe atmak istiyorsanız yan sanayi alabilirsiniz. Yan sanayiler boşuna satılıyor bence, sıfır da olsa iş gormuyor.

    Diğer sebeplerden birisi de motor da vakum kaçağı.
    Motor da vakum kaçağı aracın stop etmesine, çekiş düşürmesine, çığ yakıt yakmasına ve boğulmasına sebep olur. Hava akismetre den çıkan körük emme manifolduna kadar bir yerden çatlamış ve hava aliyor olabilir. Sadece de bu da değil, bir sürü vakum hortumu mevcut Motor da.

    Siklon valfinin tırtıklı bir plastik hortumu var. Bu hortum arizalandiginda yirtik, çatlak, köpük vs.. var ise yine aynı sorunları yaşarsın.

    Rölanti valfi ve boğaz kelebegi:

    Rölanti valfi arizalandigi taktir de araç rölanti de tutamaz kendisini. Stop ettirir. Devir dalgalanabilir, kendi kendine gaz verebilir.

    Bogaz kelebeği arizasinda ise araca varmış olduğunuz gaz tepkileri kelebek takılarak yarim yamalak iletilir. Siz gaz vermek için pedala dokunduğunuz da kelebek çok az acı ile rölanti de iken, gaz verdiğiniz de daha fazla acı ile açılması gerekir iken, boşluk yapmış ise aksine kelebek kapanabiliyor ve ufak dokunuslarda komple boğazı tıkayarak hava almasını engelleyip stop etmesine sebep verebiliyor.

    Bir çok kontrol edilmesi gereken şeyler vardır BMW de. Benzin pompasini vs.. kontrol etmişsiniz siz zaten ve doğru bir hareket olmuş.

    Ne olursa olsun şunu unutmayın, BMW YARIM DEPO ALTI BENZINI SEVMEZ, en az yarım depo olcak araçta. Işık yakarak gezen herkes sürekli benzin pompası, enjektor ile uğraşıyor ve rezil oluyor ;)
  • GÜNCELLEME :

    Aracı bugün orjinal makinaya bağladık egzantrik sensörü arızalı çıktı soyulmuş ve kopmuş. Değiştirdik. Gaza basıp bırakınca artık stop etmiyor. Ama bu seferde araç rölantide normal çalısıyor gaza basıyorum sağlam basıyorum sıkıntı yok ama minik basınca yani dokunursam stop ediyor. Motor hava alıyor denildi. 4.6 silindirde soket hatası var denildi. Gittik lpg ciye soketleri değiştirdiler ama stop sorunu devam ediyor. Lpg soketini söktürdüm suan sadece benzinde. Araçla yol geldim sıkıntı yok ama belli bir süre kullandıktan sonra araç yine gaza minik basınca stop ediyor sağlam basınca sıkımtı yok. Ama bazende hiç sorun olmuyor. Neyse ustalarım o gaza basınca stop etme olayı olurken aracın çekişi düşüyor (BENZİNDE) . Yokuşta bayılıyor gaza dip basınca 4000 devirden sonra uçuyor araba.

    Araç hava alıyorsa nerden alabilir ? Yada farklı bir teori arac egzantrik milinin olduğu yerde motora hava girişi olan bir hortum var ufak ucu yamuk . O kırıkmış bantlamışlar. Gaza az basınca yeterli havayı vermeyip çok basınca basınçtan fazla hava verirse stop etmiyor olabilir mi ? Giderken çekiş düşüklüğü neden ? Aracın buji ve bobinleri yeni değişmiş. Bunları takan usta beceriksizse yanlış yada zorlayarak takmış olabilir mi ? Böylece motor soğukken çalısan araba ısındıkça blok ısınıp buji yuvalarını genleştirip ordan hava kaçırıyor olabilir mi ? Lütfen yardım sorun hala çözülmedi




  • Sizin sorununuzu çözecek kişiler şunlar, bölgede bilinen iyi bir pompacı ve iyi bir lpg ustası. Anladığım kadarıyla sorun şurdan kaynaklanıyor. Lpg devreye girdiğinde benzin enjektörünü kesen bir parça var. Bunu bi kontrol ettirin. Sorun tamamen yakıt hattıyla alakalı.
  • Kam mili sensörü nasıl stop etmesine etken değilmişO sensör arıza yaparsa araç sarsıntılı çalışır,aracın ivmelenmesini etkiler,hatta stop etme sorunları yaşanır.Motorun düzgün çalışmasını sağlayan sensörlerden birisi bu.Ustaların alakası yok demesine şaşırdım

    Aracım renault ama bu parçadan çok çektim,çalıştırdığında gaz verirken stop etme,vites düşürmek istediğimde stop etme vs vs oluyordu.Değiştirdim çözüldü tüm sorunlar
  • hava akış metreye baktırmanı öneririm
  • Belki çok alakasız olacak ama düşük devirde stop etme, rampada bayılma ve diğer bazı benzer belirtileri Astra H 1.6 LPG'li araçta yaşadık, sübaplar erimişti. Sübah arızası olabilir mi?
  • Vanos ile alakalı olma ihtimali de var.
  • Öncelikle selamlar. BMW ve E39 da belli başlı direk nokta atışına yakın ve kesin bilgileri senin ile paylaşayım. Kendim yıllardır BMW ler içindeyim ve yedek parcaciyim. Kendi onarımlarını her zaman kendim yaparım ve ucuz etin yahnisi boyle olur malesef. Ben hiç bir zaman aldığım BMW de arıza yaşamadım çünkü her zaman 30 liraya da varken ben 50 liralık olanı aldim. Fark bu.

    Krank sensoru arizasi:
    Krank sensoru arizalandigi taktirde araç mars basar ama çalışmaz ya da geç calisir. Soğukken çalışır.

    Eksantrik sensoru arizasi:
    Tek Vanos ve Çift Vanos vardır M50, M52 motorlarda. M54 zaten sadece çift vanosdur. Tek vanoslu motorlar da sadece 1 adet eksantrik sensoru bulunmaktadır. Çift vanoslu araçlar da ise 2 adet bulunmaktadir. Bunlardan birisi Eksantrik devir sensoru, diğeri eksantrik konum sensorudur. Bunlardan herhangi birinin tamamen arızalanması sonucunda araç hiç bir şekilde çalışmaz. Eğer arızalı ise bazen çok iyi çekiyor, bazen araç hayattan bıkmış gibi gidiyor derler, onu cozemezler ama asıl sebebi bu iki sensordur. Tekleme, patlatma, çalışmama, çekiş düşüklüğü bu tarz sorunların baş kahramanıdır kendisi.

    Bu sensörler de orjinal sıfır takmak zorundasınız çünkü araç okumuyor ve kabul etmiyor yan sanayiiyi. Paranızı çöpe atmak istiyorsanız yan sanayi alabilirsiniz. Yan sanayiler boşuna satılıyor bence, sıfır da olsa iş gormuyor.

    Diğer sebeplerden birisi de motor da vakum kaçağı.
    Motor da vakum kaçağı aracın stop etmesine, çekiş düşürmesine, çığ yakıt yakmasına ve boğulmasına sebep olur. Hava akismetre den çıkan körük emme manifolduna kadar bir yerden çatlamış ve hava aliyor olabilir. Sadece de bu da değil, bir sürü vakum hortumu mevcut Motor da.

    Siklon valfinin tırtıklı bir plastik hortumu var. Bu hortum arizalandiginda yirtik, çatlak, köpük vs.. var ise yine aynı sorunları yaşarsın.

    Rölanti valfi ve boğaz kelebegi:

    Rölanti valfi arizalandigi taktir de araç rölanti de tutamaz kendisini. Stop ettirir. Devir dalgalanabilir, kendi kendine gaz verebilir.

    Bogaz kelebeği arizasinda ise araca varmış olduğunuz gaz tepkileri kelebek takılarak yarim yamalak iletilir. Siz gaz vermek için pedala dokunduğunuz da kelebek çok az acı ile rölanti de iken, gaz verdiğiniz de daha fazla acı ile açılması gerekir iken, boşluk yapmış ise aksine kelebek kapanabiliyor ve ufak dokunuslarda komple boğazı tıkayarak hava almasını engelleyip stop etmesine sebep verebiliyor.

    Bir çok kontrol edilmesi gereken şeyler vardır BMW de. Benzin pompasini vs.. kontrol etmişsiniz siz zaten ve doğru bir hareket olmuş.

    Ne olursa olsun şunu unutmayın, BMW YARIM DEPO ALTI BENZINI SEVMEZ, en az yarım depo olcak araçta. Işık yakarak gezen herkes sürekli benzin pompası, enjektor ile uğraşıyor ve rezil oluyor ;)




  • emirhancakir kullanıcısına yanıt
    Güzel bilgilendirme olmuş
    Konu sahibi için yönlendirici ve bilgilendirici.
    Bmw atılan atıflar vardır hak etmiyor sorun ucuz etin yahsine yönelen arac sahiplerinden kaynaklanıyor.
    Bakılan bmw sorun olmaz.
    Konu sahibinin gerekli dokunuşları yapması güzel olavavaktır.
    Kolay gelsin.
  • iyi bir lpg servisinde tesisatı elden geçirip kontrol etsinler.tesisat montaj hatası da olabilir.

    yüksek devirde lpg kesme gibi bir problem var mıdır?

    rölanti sorunları genelde arkadaşın dediği gibi sensörlerden olabiliyor.
  • Kam mili sensörü, vanos sensörü, elektrovana vb. marka marka değişiyor isimleri ama temelde yatan sorun mantığı hep aynı. Atmosferik motorların kaderi bu sanırım. Usta seçimi de çok önemli tabi. Eğer bu tarz bir çevreniz yoksa kendi aracınızın ustası olacaksınız. Siz sanıyor musunuz ki her usta her marka aracı net biliyor. Bilmediği bir araçla karşılaştığında sen bırak git şu gün gel deyip başlıyorlar araştırmaya deneme yanılmayla arıza çözmeye. Bu işler böyledir malesef.
  • SORUNUN ÇÖZÜMÜ :

    Öncelikle cevap veren tüm arkadaşlara selam olsun..

    1-Eksantrik sensörü değiştirdim araçta stop etme olayı devam etti.. Daha sonra bağcılarda Oğuz ustaya götürdüm motoru dinledi etti senin sorunun mekanik değil dedi.. Ümraniyede Gökhan Ustaya yönlendirdi eksantrik sensörünün tesisatına baktırmamı söyledi.. gittim ustaya tesisat sağlam dedi.. motoru beynini söktü bi baktıkki x5 amerikan versiyon dizel beyin.. bunu kodlayacağız dedi.. kodladı.. daha sonra kendisi şile ümraniye arası bir yol yaptı (isteğim doğrultusunda) ve kendisi yolda kaldı .. pc bağladıgında krank sensör de arızalı.. oda değişti sorun düzeldi.. sorun eksantrik sensör beyin ve krank sensör hepsi çıktı..

    Şimdi arkadaşlar araç bilgisayara bağlandığında 2 hata çıkıyor..

    Birincisi Selenoid Valfi , ikincil hava

    ikincisi ise : Egzozdan gelen oksijen sensör ısıtıcısı.. ( ustam bu önemli bi sorun değil lpg den dolayı genelde arızalanır ama gidişini yakıtını etlileyen bi faktör değil dedi..

    Bu vanos selenoid valfi arıza belirtisi nedir ?

    Antifiriz ekledim.. ve lpg regülatörüm kaçak yaptı.. oda lpg performansımı ve yakıtı çok etkiliyor onuda değişim yapacağım..

    VANOS SELENOİD VALF arızalı olursa nasıl semptomlar yaşanır




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.