Şimdi Ara

4 DİSK ABS İLE KAMPANALI ABS ARASINDAKİ FARK

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
47
Cevap
1
Favori
2.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hangisi daha iyidir daha doğrusu hangisinin panik fren anında manevra kabiliyeti daha iyidir.
    bnim bildiğim disk frenler geç ısınır daha hızlı soğur ama kampanalar çabuk ısınır geç soğur.
    Bu dolayısı ile frenlemeyi etkiler.
    bugün fiat egea yı bn 4 disk abs fren sanıyordum.Ama benzinli ve 1.3 dizel versiyonlar önler disk arkalar kampana abs olduğunu öğrendim.



  • Dördüde disk olursa daha iyi tabii ki...Maliyet kaygısı yüzünden arkaları kampana yapıyor bazı firmalar...
  • Sorunun cevabı basit, güncel iyi bir arabada kampana göremezsiniz. Sizce?
  • Aps kanpanalı araçlarda genel olarak ön tekerlere müdahale eder ,arkalar disk ise abs+ebd olarak gecer disk frenle daha stabil frenleme yapılır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dardanel16

    Aps kanpanalı araçlarda genel olarak ön tekerlere müdahale eder ,arkalar disk ise abs+ebd olarak gecer disk frenle daha stabil frenleme yapılır
    maliyetten kaçınılmak için yapılan şeyler. arka süspansiyonların torsiyon yapılması gibi. şirket politikasıdır, istemezseniz almazsınız tarzı cevaplarla karşılaşırsınız.
  • ozbayram kullanıcısına yanıt
    98 Laguna 2.0 arkalar kampana idi.
  • Esas frenlemeyi önler yapar. arkalar sadece dengeleme içindir. kampananın avantajları ve dezavantajları:

    -daha ucuzdur
    -işçiliği daha zordur
    -sık sık ayar gerektirir, yoksa dengeleme görevini iyi yapamaz

    sırf daha ucuz diye otomobil firmaları ucuz araçlara kampana koyuyorlar. hala öyle mi bilmiyorum ama kampana frenlere daha çok işçilik alırdı servisler eskiden. ama bakımlı bir kampana ile disk arasında frenleme açısından bir fark yoktur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    98 Laguna 2.0 arkalar kampana idi.

    Güncel iyi bir araba demiştim. Laguna 18 yaşında, askerlik çağı gelmiş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: degobar

    98 Laguna 2.0 arkalar kampana idi.
    kampana fren hakkında hiç bilgim yok.
    örneğin disk frende belli balatası,balatası falan değişir geç ısınır erken soğur.
    kampana fren bakımı nedir bilgi verirseniz sevinirim.
    4 disk abslerin manevrası daha iyi yazdıklarınızdan anladığım kadarı ile kampanalı absler abs devreye girdiğinde öndeki diskleri tutup tutup bırakıyor.
  • 4 ü disk olursa zınk diye durur. Arkalarda kampana olursa biraz daha sert basman lazım. Bence o daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    disk fren daha iyi tutmasına ramen. daha sık bakım ister daha maliyetlidir ve bakımıda daha pahalıdır.
  • muradisdan kullanıcısına yanıt
    kampanın bakımı nedir hocam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oksemus

    kampanın bakımı nedir hocam.

    fren bakımları aksatılmazsa kampana fazla sorun çıkarmaz aslında ama frenin bakımını aksatırsanız kampanalarda ovallik denen bi sıkıntı oluşturabiliyor. ovallikte kampananın tornadan geçmesi gerekiyor 10-15 liraya felan yapıyolar. bide kampananın yüzeyi bozulabiliyor oda basit bi işlem kampana sökülür bi zımpara atılıp tekrar takılır. kampana başka problem çıkarmaz genelde. ama fren performansı disk kadar iyi değil.
  • Bildiğim kadarıyla diskler fren ayarı gerektiriyor.ama kampanalar ayar gerektiriyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr_emn34

    Bildiğim kadarıyla diskler fren ayarı gerektiriyor.ama kampanalar ayar gerektiriyor
    Kulanmadığım için bilmiyorum. Askeri araçlarda ısı transferini daha geç yaptığından kampana tercih edilirmiş. Termal ile farketmesi daha zor oluyormuş.
    Sivilim ve frenlerimin hepsi disk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinci

    Kulanmadığım için bilmiyorum. Askeri araçlarda ısı transferini daha geç yaptığından kampana tercih edilirmiş. Termal ile farketmesi daha zor oluyormuş.
    Sivilim ve frenlerimin hepsi disk.

    Alıntıları Göster
    Tabııkı 4 dısk fren her zaman ıyıdır dıskler zınk durur ama eskı balata dısk frende dısk yuzeyını fena cızer
    agır araçlarda 25 bınde fren balatasını atıycan bır kenara...
  • disk frenlerde balata bittiğinde diski yemeye başlar ve genelde disklerin değişmeside gerektiğinden maliyeti artar
    uzun süreli yolculuklarda aşırı ısınan diskler araç su birikintisinden geçer veya diskler soğumadan yıkanırsa diskler yamulur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dardanel16

    Aps kanpanalı araçlarda genel olarak ön tekerlere müdahale eder ,arkalar disk ise abs+ebd olarak gecer disk frenle daha stabil frenleme yapılır

    kampanalı dacia aracımda ABS+EBD+AFU+ESP+ASR mevcut.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: predator93

    quote:

    Orijinalden alıntı: dardanel16

    Aps kanpanalı araçlarda genel olarak ön tekerlere müdahale eder ,arkalar disk ise abs+ebd olarak gecer disk frenle daha stabil frenleme yapılır

    kampanalı dacia aracımda ABS+EBD+AFU+ESP+ASR mevcut.

    Alıntıları Göster
    Kampana disk firene göre daha iyidir tek dezavantajı kapalı olduğu için geç soğumadır.
  • mihl M kullanıcısına yanıt
    Hocam düz mantıkla bakarsak pahalı arabalar neden disk kullanıyor o zaman? En ucuz arabaların frenleri kampana hep.

    Bir de yanılmıyorsam 90 beygire kadar arkaların kampana olması sorun yaratmıyor. Daha yüksek beygire sahip araçlarda disk frenler tercih ediliyor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.