Şimdi Ara

175 65 r14 lastik hava basıncı kaç olmalıdır?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
112.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar benzin aldığım adam 32 yap ön ve arkayı diyor. ama arabanın amortisörler çok kötü oldu doğrusu kaç olmalıdır ön ve arkayı aynımı basayım. birde her benzincideki basılan hava miktarı aynımı oluyor?



  • Araca göre değişir. Kitapçıgında yazıyordur büyük ihtimalle 32-36 arası bir değerdir. Benim corsada eco için 39 mesela bu değer. Lastik için bir zararı yok ancak yüksek basınçta konfor düşüyor. benzin kapagında da yazabilir kaç basılıcagı orayıda kontrol edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Araca göre değişir. Kitapçıgında yazıyordur büyük ihtimalle 32-36 arası bir değerdir. Benim corsada eco için 39 mesela bu değer. Lastik için bir zararı yok ancak yüksek basınçta konfor düşüyor. benzin kapagında da yazabilir kaç basılıcagı orayıda kontrol edin.
    benzinlikteki hava basıcı araçlar çok dengesiz. onun için bir lastikçiye git. arabama (clio) 32 hava bastırırım. peugeot bippeer tepee iş aracına 38 bastırım. araca göre ayar lazım. kitapçığında yazar değereleri.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇUMRALI

    benzinlikteki hava basıcı araçlar çok dengesiz. onun için bir lastikçiye git. arabama (clio) 32 hava bastırırım. peugeot bippeer tepee iş aracına 38 bastırım. araca göre ayar lazım. kitapçığında yazar değereleri.

    Alıntıları Göster
    ben 32 vuruyorum gayet iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cihanair

    ben 32 vuruyorum gayet iyi

    Alıntıları Göster
    olması gereken yaklaşık arabayı yazmamışsın ama, B segment küçük bir arabaysa, ön 33 arka 29 yaparsan, konfor yakıt dengesini yakalarsın, basınç düşük olursa yakıtta çok farkeder...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi McManamann -- 21 Ekim 2011; 8:59:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    olması gereken yaklaşık arabayı yazmamışsın ama, B segment küçük bir arabaysa, ön 33 arka 29 yaparsan, konfor yakıt dengesini yakalarsın, basınç düşük olursa yakıtta çok farkeder...

    Alıntıları Göster
    Kendi aracıma önlere 34 arkalara 32 vuruyorum yüklü olduğunda önlere 36 arkalara 40 sizde bana göre en az 32 basmalısınız .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iakbay06

    Kendi aracıma önlere 34 arkalara 32 vuruyorum yüklü olduğunda önlere 36 arkalara 40 sizde bana göre en az 32 basmalısınız .

    Alıntıları Göster
    Ben Aveo HB aracıma ön arka 32 hava basıyorum ama sanki önler hep inik gibi görünüyor gözüme.Aracın torpidosundaki etikette de 30 ile 33 arası yazıyor.Gerçi ben hep benzincilerde hava basıyorum, onların da ne kadar doğru sonuç verdiği meçhul.
    Bir de benim bildiğim ön ve arka lastik havaları eşit olmalı.Önler farklı arkalar farklı olmamalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: end76

    Ben Aveo HB aracıma ön arka 32 hava basıyorum ama sanki önler hep inik gibi görünüyor gözüme.Aracın torpidosundaki etikette de 30 ile 33 arası yazıyor.Gerçi ben hep benzincilerde hava basıyorum, onların da ne kadar doğru sonuç verdiği meçhul.
    Bir de benim bildiğim ön ve arka lastik havaları eşit olmalı.Önler farklı arkalar farklı olmamalı.

    Alıntıları Göster
    önlerle arkalar nasıl aynı olabilirki mantıklı düşünelim, tipik bir otomobilde ağırlığın %70 i önde, peki bu durumda lastik basıncını eşit yaparsak ne olur, arka zıp zıp zıplar, darbe emişi yapamaz, gereksiz yere gürültü yapar, çoğumuz zaten arka koltuklar boş boş geziyoruz, otomobil üreticilerinin herşeyi pratikleştirmesi yüzünden es geçilen bir detaytır, doğrusu önler arkalar eşit olamaz, yük miktarına göre orantılamak en doğrusu, ama bunuda ölçmenin imkanı yok, bizim tavsiyelerimiz yaklaşıktan öteye gidemez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    önlerle arkalar nasıl aynı olabilirki mantıklı düşünelim, tipik bir otomobilde ağırlığın %70 i önde, peki bu durumda lastik basıncını eşit yaparsak ne olur, arka zıp zıp zıplar, darbe emişi yapamaz, gereksiz yere gürültü yapar, çoğumuz zaten arka koltuklar boş boş geziyoruz, otomobil üreticilerinin herşeyi pratikleştirmesi yüzünden es geçilen bir detaytır, doğrusu önler arkalar eşit olamaz, yük miktarına göre orantılamak en doğrusu, ama bunuda ölçmenin imkanı yok, bizim tavsiyelerimiz yaklaşıktan öteye gidemez...

    Alıntıları Göster
    aynı ebat bende var ön 33
    arka kafama göre yük vuracaksam 35-36
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    aynı ebat bende var ön 33
    arka kafama göre yük vuracaksam 35-36

    Alıntıları Göster
    En basiti depo kapağının içinde min basınç verilmiştir.

    Yazılandan lastikler soğukken 1 er psi fazla hava basarsan hem yol tutuş hemde konfordaki dengeyi yakalarsın,yalnızca yağmur yağdığında benzincide hava basınçlarını kontrol et 3-4 psi kadar düşüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: froster2006

    En basiti depo kapağının içinde min basınç verilmiştir.

    Yazılandan lastikler soğukken 1 er psi fazla hava basarsan hem yol tutuş hemde konfordaki dengeyi yakalarsın,yalnızca yağmur yağdığında benzincide hava basınçlarını kontrol et 3-4 psi kadar düşüyor.

    Alıntıları Göster
    hocalarım ben şimdi öne arkaya 32 basıyorum size soracağım tek soru. ben tümseklerden geçerken bütün darbeyi hissediyorum çok sert. patlak değil ama her köşesinde oturup sektiğim zaman 2 kere sekip duruyor! şimdi ben basıncı 32den düşürürsem mi tümsekleri hissetmem azaltırsam mı bu konu canımı çok sıkar oldu artık. birde önlere arkalardan daha az vurulmuyormuydu herzaman?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CxCxCx

    hocalarım ben şimdi öne arkaya 32 basıyorum size soracağım tek soru. ben tümseklerden geçerken bütün darbeyi hissediyorum çok sert. patlak değil ama her köşesinde oturup sektiğim zaman 2 kere sekip duruyor! şimdi ben basıncı 32den düşürürsem mi tümsekleri hissetmem azaltırsam mı bu konu canımı çok sıkar oldu artık. birde önlere arkalardan daha az vurulmuyormuydu herzaman?

    Alıntıları Göster
    bi dahakine 175 70 14 lastiğe geçin, konforunuz birazcık daha artar, özellikle yumuşak hamurlu lastik seçerseniz dahada artar michelin gibi, daha yapabilecek şey yok, önleri fazla düşürmeyin yakıt tüketiminiz artar, en az 30 yapın öyle deneyin birde, başkada birşey aklıma gelmiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McManamann

    bi dahakine 175 70 14 lastiğe geçin, konforunuz birazcık daha artar, özellikle yumuşak hamurlu lastik seçerseniz dahada artar michelin gibi, daha yapabilecek şey yok, önleri fazla düşürmeyin yakıt tüketiminiz artar, en az 30 yapın öyle deneyin birde, başkada birşey aklıma gelmiyor...

    Alıntıları Göster
    geçen önleri arkayı 31 yaptım ama hala sert. olmadı önleri 30 arkaları 28 yapıcam
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CxCxCx

    arkadaşlar benzin aldığım adam 32 yap ön ve arkayı diyor. ama arabanın amortisörler çok kötü oldu doğrusu kaç olmalıdır ön ve arkayı aynımı basayım. birde her benzincideki basılan hava miktarı aynımı oluyor?

    Hocam lastik ebatından ve süspansiyon kötülüğünden tahmin ediyorum araba i20 ön arka 32 bastım ben yüksüz kullanıyorum servis ilk verdiğinde 40 civarıydı seke seke gidiyodum ondan sonra bana pamuk gibi geldi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    quote:

    Orijinalden alıntı: CxCxCx

    arkadaşlar benzin aldığım adam 32 yap ön ve arkayı diyor. ama arabanın amortisörler çok kötü oldu doğrusu kaç olmalıdır ön ve arkayı aynımı basayım. birde her benzincideki basılan hava miktarı aynımı oluyor?

    Hocam lastik ebatından ve süspansiyon kötülüğünden tahmin ediyorum araba i20 ön arka 32 bastım ben yüksüz kullanıyorum servis ilk verdiğinde 40 civarıydı seke seke gidiyodum ondan sonra bana pamuk gibi geldi
    benim ön lastik 4-5 günde bir biraz iner

    175/70 lastik kullanıyorum ve 32 psi basınçla hava basıyorum bütün lastiklere...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kıraslan

    benim ön lastik 4-5 günde bir biraz iner

    175/70 lastik kullanıyorum ve 32 psi basınçla hava basıyorum bütün lastiklere...

    Alıntıları Göster
    @chncnyhn abi valla bende seke seke gitmek istiyorum 32 basınca inan popom acıyor tümseklerde hatta iç organlarım bile bi tuhap oluyor. şuana kadar en çok 32 vurdum ön arka birde ön 34 arka 32 vurayım değişen olacakmı. bu arada cahilliğime verin patlamaz değilmi çok vurursam örneğin 36 da filan
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CxCxCx

    @chncnyhn abi valla bende seke seke gitmek istiyorum 32 basınca inan popom acıyor tümseklerde hatta iç organlarım bile bi tuhap oluyor. şuana kadar en çok 32 vurdum ön arka birde ön 34 arka 32 vurayım değişen olacakmı. bu arada cahilliğime verin patlamaz değilmi çok vurursam örneğin 36 da filan

    Alıntıları Göster
    benzinlikte 32 diye bastığım hava lastikçide 40 çıktı arkadaşlar
    benzinliklerde bastırmayın kalibrasyonu falan kalmamış o aletlerin. lastikçiye gidin
    ben grande puntoda önleri 30 - arkaları 28 yapıyorum genelde boş oluyor araba ve uzun yolda kullanıyorum konforu güzel oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CxCxCx

    @chncnyhn abi valla bende seke seke gitmek istiyorum 32 basınca inan popom acıyor tümseklerde hatta iç organlarım bile bi tuhap oluyor. şuana kadar en çok 32 vurdum ön arka birde ön 34 arka 32 vurayım değişen olacakmı. bu arada cahilliğime verin patlamaz değilmi çok vurursam örneğin 36 da filan

    Hocam ne kadar çok vurursan o kadar çok sekersin. 40 vurduklarında araba pinpon topu gibi gidiyordu. 32 daha rahat geldi ama 31 yüksüz ve şehiriçi kullanım için daha iyi olacaktır. Zamanlar süspansiyonlar da daha fazla sönümleme yapmaya başlıyormuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chncnyhn

    quote:

    Orijinalden alıntı: CxCxCx

    @chncnyhn abi valla bende seke seke gitmek istiyorum 32 basınca inan popom acıyor tümseklerde hatta iç organlarım bile bi tuhap oluyor. şuana kadar en çok 32 vurdum ön arka birde ön 34 arka 32 vurayım değişen olacakmı. bu arada cahilliğime verin patlamaz değilmi çok vurursam örneğin 36 da filan

    Hocam ne kadar çok vurursan o kadar çok sekersin. 40 vurduklarında araba pinpon topu gibi gidiyordu. 32 daha rahat geldi ama 31 yüksüz ve şehiriçi kullanım için daha iyi olacaktır. Zamanlar süspansiyonlar da daha fazla sönümleme yapmaya başlıyormuş.

    Alıntıları Göster
    30 yada 32 yapabilirsin. genelde önler 32 arka 30 olablir sureklı uzun yol kullanıyorsan biraz daha artırmalısın önler 32 arka 34 olmalı o zaman. bu basınç değerleri değişmez, lastik ebadı büyüsede o basıncı sağlanması için daha çok hava girer lastiğe. Misal, 175 te 100 birim hava 32 yaparken 205 te 150 birim hava 32 yapar hacim farkından dolayı ama biz sadece makinaya bakıp 32 basıç takip ederiz giren hava bizi ilgilendirmez
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enforacle

    30 yada 32 yapabilirsin. genelde önler 32 arka 30 olablir sureklı uzun yol kullanıyorsan biraz daha artırmalısın önler 32 arka 34 olmalı o zaman. bu basınç değerleri değişmez, lastik ebadı büyüsede o basıncı sağlanması için daha çok hava girer lastiğe. Misal, 175 te 100 birim hava 32 yaparken 205 te 150 birim hava 32 yapar hacim farkından dolayı ama biz sadece makinaya bakıp 32 basıç takip ederiz giren hava bizi ilgilendirmez

    Alıntıları Göster
    ben 4 lastiğe de 30 basıyorum aracı 2 kişi kullanıyorum sürekli. 4-5 kişi köye falan giderken 34 yapıyorum havayı...
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.