< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|

< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
corsanın arka koltuk mezar gibi ben kullanan olarak jazz diyorum kesinlikle |
|
Ben Corsa sahibiyim ama 1.8 m param olsa gidip de Corsa almam kesinlikle. Hakeza jazz da almam.
|
|
Corsa mimli 1.2 motoru ile kronik sorunlu. Gerçi trigeri motoru yenileyip zincir ile değiştirildiği söyleniyor ama bu sefer de sorunsuz ve müthiş EAT8 şanzımanı baş belası çift kavrama ile değiştirmişler. Klasik Stellantis işte. Bir yeri yaparken, bir yeri bozuyor. Servisleri çorbasız kalmasın derdinde de olabilirler ama bu araçları alanlar serviste randevu bulamıyorlar. Sonra bakım zamanını bir hafta geçirmişsin artık sana garanti vermiyoruz diyorlar. Evlerden uzak olsun... Jazz'a gelirsek. @Tasshelhoff'un nasıl gözünden kaçmış bu konu şaşırdım açıkçası. Honda Avrupa'dan çekildi. Ülkedeki yedek parça stokları ağırlıklı olarak Civic modeli için. Jazz çok satılmadı ve satılmıyor da. 3 büyükşehir harici yedek parça sıkıntısı yaşanabilir. Yakın gelecekte araç satışı azlığından servis ve usta sıkıntısı da gelişebilir. Yerinde olsam Toyota veya Hyundai modellerine bakardım. Yaris Hybrit başlangıç fiyatı 1.771.000 Gerçi garip bir tip ve ufacık bagajı olmuş. Cross olanına bak diyeceğim ama fiyatı dehşet. Onun yerine bütçeyi 200 daha arttırıp Hybrit CHR daha mantıklı olur. Turbolu İ20 full paket 1.636.000 Keza Bayon full paket 1.772.000 Bunlar liste fiyatları. Bayide daha da indirim olabilir. İlla iki modelden birisi olsun diyorsan da oyumu Jazz'dan yana kullanırım. |
|
_____________________________
|
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Pazar günü istanbul başakşehir avekte pejo 408 allure peşin 1.830. 120 bin sıfır faizli kredi kullanırsan 1.850 fiyat aldım. motor ve diğer sorunlarına takılmassan bir bak derim fena araba değil yakışıklı malzeme kaliteside güzel fakat ben sürüş pozisyonumda kadranı göremedim testte ettim fenada gitmiyor ama vazgeçtim. |
|
_____________________________
|
|
Hocam bir karşılaşmada Jazz varsa sana başka araba aldırmazlar bu forumda Şaka bir yana, 1.8M'a ikisi de değil bence. 1.2 Puretechler yağlı kayış muhabbetinden alınmaz. Kaldı ki B sınıfı bir arabaya o kadar para bağlanmaz. Jazz daha mantıklı, daha dolu ve geniş bir araba. B-Suvumsu bile diyebiliriz. Ama fiyatları biraz afaki olduğundan, yollarda görülmüyor -en azından 3-5 tane hariç görmedim- Peki başka ne alınır; bir dönem 1.9 civarına sıfır Qashqai vardı, sıfırı olmasa bile düşük kmli bulunur o fiyatta. O olmasa bile 1.8-1.9M bandında düşük kmli C-SUV bulunur illaki. |
|
_____________________________
Nissan Qashqai 1.5 dCi DCT Sky Pack Dacia Duster 1.0 ECO-G Comfort
|
|
araçlara ( en azından jazz a) hiç binmediğinizi anlıyorum yoksa sizde hangisini alayım diye sormazdınız. corsa ikizi 208 gibi 2 yetişkin ve çocuklar için yapılmış bir araç, 1.80 boyunda bir şoför varken arkaya anca 10-12 yaşlarında bir çocuk sıkışmadan oturabilir. jazzda ise arka arkaya 1.90 boyunda şoför ve yolcu oturabilir ve arkadaki yolcunun dizleri ön koltuğa değmez. yani iç hacim olarak hangi açıdan bakarsanız bakın corsa jazz ile kıyaslanamaz. gelelim motora, corsa da klasik içten yanmalı yağlı kayışlı ( bu mesele çok uzun google a puretech yağlı kayış yazın kendiniz okuyun daha iyi olur) 3 silindir 1.2 puretech 130 hp 230 nm tork ( sanırım) motor , şanzımanı başarılı aisin tam otomatik şanzıman. yakıt tüketimi şehir içi sanırım 7 ile 9 litre aralarında gezmektedir ( şehir içinden kastım istanbul dur kalk trafik yani klasik iş ev trafiği) ncap sonucu da 4 yıldızlı jazz da ise 4 silindir atkinson çevrimli 117 hp gücünde atmosferik motora ek olarak, bir adet 94 beygir elektrik uretmekten sorumlu elektrik motoru ve bir adet de 122 beygirlik sürüşten sorumlu elektrik motoru var. toplamda kaputun altında 3 adet motor var yani ve bilinen anlamda şanzımanı yok. bu motorlar şanzıman taklidi yapmaktalar basitçe açıklamak gerekirse. sistemin toplam torku 253nm jazz aslında bir elektrikli araç sürüşün yüzde 80 ini elektrik motoru ile yapmakta. ama elektriğini benzin motoru ve rejenerasyondan sağlamakta. toyota ile birlikte dünyada en uzun süre hibrid motorlu araç ureten firma honda 25 yıllık gelişimin sonucu bu kasa jazz da ki e hev sistemi. istanbul şehir içi mevsimine göre 3-5 litre arası tüketim sunmakta. ( yazın 3-4, kışın 4-5) şehirlerarası 110-130 arası hızlarda da maximum 5-6 litre tüketimi bulunmakta. bu ekonomikliğe rağmen performanslı da bir araç 0-100 km hızlanması 9,4 saniye. yani motor olarak ta bu iki araç uzaktan yakından alakasız donanım olarak sitelerinden kontrol edebilirsiniz corsanın konforel donanımları belki daha iyi olabilir sunroofu var sanırım, ama jazz da güvenlik donanımları ile öne çıkıyor 10 havayastığını standart sunan b c d segmentlerindeki tek araç mesela. ncap sonucu da 5 yıldızlı corsa da varmı yok mu bilmiyorum ama jazz 2. seviye otonom sürüşe de sahip ( dur kalk özellikli acc, şerit ortalama, şerit takip) arkadaş bagajı ufak demiş evet ufak zira bagajda pilleri de taşımakta ama magic seats sayesinde sınıfındaki en modüler taşıma imkanını sunan araç aynı zamanda, gene google dan magic seats olarak yazarsanız ayrıntısıyla bilgi sahibi olacaksınız. toparlarsak; jazz corsa dan çok daha geniş iç mekana sahip, çok daha ekonomik, olası çok daha sorunsuz, daha güvenlikli , made in japan olması sebebiyle daha yüksek üretim kalitesine sahip ve genel anlamda daha teknolojik bir araç. ama bagajı nispeten ufak, şekli tartışmalı ve bahaneleri olsa da pahalı bir araç. corsa ise çok daha şık, daha sportif dizayna sahip ve daha yaygın bir araç ve biraz daha ucuz sanırım. yaşınız gençse corsayı daha çok sevmeniz çok olası. dedim ya zaten jazz a bindikten sonra corsaya binerseniz bunların ikisi nasıl aynı segmentte oluyor diyeceksiniz evet diğer b segmentlerinden biraz pahalı, ama yaristen başka tek tam hibrid b segmenti araç jazz. elmaları elmayla kıyaslamak lazım diye düşünüyorum. aslında devlet bu ek vergi olayını çıkarmadan önce taigo bayon, arona vb fiyatındaydı ama ek vergi kararından sonra bu ek verginin bir kısmını ay ay yedirdi honda şu anki yüksek fiyat biraz ondan kaynaklanıyor. ben aldığımda ağustos 2024 te mesela bayon elite jazz elegance dan pahalı idi. ikinci el demişsiniz bu konuda corsa kadar hızlı değildir, ama daha 2. eli olmayan bir jazz henüz yapılmadı, eski modellerinin fiyatlarına bakarsanız anlarsınız zaten. jazz kendi kitlesi olan nadir araçlardan. jazz a karar verirseniz acele etmeniz lazım her an 300-500 bin arası bir zam beklenmekte yeni vergi kanunlarının sebebi ile. elinde jazz olan bayide bulmak mesele gene aynı sebepten. hayırlı günler. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 27 Kasım 2025; 14:4:17 > |
| _____________________________ |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 27 Kasım 2025; 14:24:35 > < Bu ileti Android uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Kalite yakıt performans hacim olarak kesin jazz Ama paket ve doluluk olarak hangisi sahabiyi bilmiyorum < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
|
büyük araç istemiyorsanız o zaman jazz sizin için idealdir. modern tüm ekipmanlar jazz da fazlasıyla mevcut jazz dış ölçüleri itibari ile corsadan ufaktır Honda Jazz/Fit 2020-present vs. Opel Corsa 2023-present https://www.carsized.com/en/cars/compare/honda-jazz-fit-2020-5-door-hatchback-crossover-vs-opel-corsa-2023-5-door-hatchback/rearaks aralığı da daha azdır, ama büyülü( a mühendislik becerisi ) bir şekilde iç hacmi olağanüstü geniştir. siz bence bir honda bayiine gidin jazz a binin sonra tekrar düşünün. yakınsa honda cem de geçen hafta crosstar mevcuttu orada görebilirsiniz. malesef tuhaf bir zamanda niyetlenmişsiniz her an jazz a zam gelebilir niyetiniz varsa acele etmenizi öneririm. hayırlı günler. |
| _____________________________ |
|
corsanın arka koltuk mezar gibi ben kullanan olarak jazz diyorum kesinlikle |
|
_____________________________
Omoda
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
1800 lirayı ne Corsa ne jazza vermem Corolla,C4,408 düşüyorsa alın Yoksa egea cross alın En azından c segment arabaya binersiniz. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 27 Kasım 2025; 16:6:8 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
söz bilmezsen sükut eyle seni adam sansınlar
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
|
_____________________________
|
|
Pratiklik bir kere İstanbul gibi sıkışık ve abuk bir trafikte çok önemli. Dıştan küçük ama içi en büyük araba herhalde jazz’dır. Yanyana omuz mesafesi belki az olabilir ama rahatsız etmiyor diz ve tavan mesafesi daha iyi. C4 stellantis grubunun en az özendiği araba. Konfor tarafını öne çıkarıyorlar süspansiyondaki bir inovasyonlarından ötürü ama jazz hem astradan hem c4 den daha iyi konfora sahip. C4 de bir eşik var aslında çok yalan bir konfor veriyor yoksa dandun ediyor o ufacık aralığı atlayınca. Bilgi eğlence sisteminde hondada klasik bir android var. düzgün ve hızlı. Bu alanda stellantis araçları şu dönemde kullandığım en kötü sistem. Sürekli kararan ekranlar beni aşırı bunaltmıştı. Ses sistemleri aşırı kötü jazz yine daha iyi. Yalıtım tarafı 80-90 a kadar çok fark yok ama sonrasında belki 1-2db jazz daha seslidir. Jazz ın yalıtımı civicden daha iyi japonlar genelde kötüdür ama corsadan kötü olacağını sanmıyorum. Jazzda bagaj küçük bunu ne kadar dert edersiniz bilmem. ama arabaya 4 kişi full bagaj sürekli kullanırım derseniz portbagaj almanız şart. Bunların hepsini geçsem bu motoru aldığım günden beri dert ettim daha 20bin km olmadan da sattım. Her arayanla da bir güzel triger muhabbeti yaptık. Asla düşünmem artık. bir sıkıntı yaşadım mı hayır ama servis randevusuna gittiğimde panolarda triger değişimi yazılan o kadar araç vardı ki ne lüzümu var buna diyorum. Daha 40-50 binde değişiyorlar ve garanti dahilinde olması icin servise cok ciddi bir mebla ödeniyor. Jazz fiyatı evet gereksiz arttı. Bu kadar artmadan almıştım ben yine alır mıyım alırım ama skoda scala montecarloya bir bakardım. Stellantis ise asla bir daha. < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
_____________________________
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 27 Kasım 2025; 18:8:44 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |