Şimdi Ara

1.4 Tsi Vs 1.0 Tsi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
16
Cevap
0
Favori
786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum geçen yıl
  • Cevaplayan Üyeler 16
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 2 saat 12 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • electrun (1 mesaj) TheCaliph_ (1 mesaj) Bundeskanzler (1 mesaj) brkprlk35 (1 mesaj) madmax50 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (6 mesaj) Mobil (9 mesaj) (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhaba Arkadaşlar ,


    1.0 TSİ aracımı sattım 1.4 bakıyorum fakat teknik özelliklere bakınca 1.0 Tsi ile arasında 1 sn fark mevcut. Hem 0-100 de Hemde max hızında çok ufak bir fark var.


    Bu aradaki 0.4 TSi ve 15 bg neden ciddi bir fark yaratmıyor ? Daha güçlü olması gerekmezmi ?



    1.4 Tsi


    Motor Gücü125 hp ŞanzımanManuel 6 Vites / Önden Çekiş Hızlanma 0-100 km/saat 9,1 snAzami Sürat204 km/saat


    1.0 Tsi


    Motor Gücü 110 hpŞanzımanManuel 6 Vites / Önden Çeki şHızlanma 0-100 km/saat 9,9 sn Azami Sürat196 km/saat




    |
    |
  • Üretildikleri yıl farkı, teknoloji farkı ve ekipman farklılıkları var. 160hp'lik modeli de var tabi.. 1.5 tsi ile karşılaştırmak lazım..

  • 1.4 tsi da küçük hacim bir motor. Fazla beklenti içine girmemek gerek. Beygir belli tork belli. Fark 1.0 3 silindirli, 1.4 ise 4 silindirli. Çok motordur teknik özelliltir anlamam, 1.4 tsi hacimsel ve silindir olarak 1.0 tsi dan üstün. Standart bir kullanıcının 1.0 sn lik farkı büyük fark olarak algılaması zor. Onun için 1.5 tsi 150 act kullanması gerek. Asıl fark orda ortaya çıkar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0 motor ile 1.4 motor arasındaki fark 100-120 km'den sonra ortaya çıkar . Aynı şekilde 2000 devirde 6 vites hızı, iki motor arasındaki farkı ortaya çıkarır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1sn hiç az bir fark değil ki, 150likleri zaten çok daha iyi gidiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel yorum. Büyük hacim, kendinden düşük hacimlere göre üst devirlerde daha canlıdır.

  • Araba ne kac kilo bildirilmemis. Misal 1.0tsi ibiza 9.4sn leon 10dur octavia 11 sn dir gibi gibi degisir. O yuzden karsilastirma yaparken aktarma ve agirligi da hesaba katmak lazim. 1.0tsi motoru 700 kilo marutiye koy 8sn olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her 15 bg 1 saniye geri çekseydi hızlanmayı, 200bg araçların 2-3 sn 0-100 değeri olurdu. Fizik belli formül basit 1/2mv2 hız arttıkça gereken enerjide üstel olarak artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • @kizabe Bu bölümde o kadar zaman geçirip hala şu konuyu nasıl açıyorsun? Sadece VAG tartışması için takip ediyorsunuz bölümü sanırım bundan dolayı bir şey öğrenmiyorsunuz.

  • Neden performans için 0 100 bakıyorsunuz. 100 180 değerinde önemli fark var iki araç için. 15bg 1. 4 lehine ama 1. 0 içinde 60kg kadar ağırlık avantajı var. Yüksek hızlarda da hacim ve artı güç konuşuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.0tsi motor 1.4 tsi den teknolojik olarak çok daha üstündür. 1.0tsi den sonra geçilecek motor 1.5tsi dir. 1.4tsi değil.

    1.4tsi den sonra vw motorda çok fazla geliştirme yaptı, pistonlar, piston kolları forged, manifold geliştirildi, blok tamamen aluminum oldu, motor sarsıntıyı önlemek için farklı bir teknoloji kullandı.. derken çok fazla iyileşme var.

    Nette detayları görebilirsiniz. 1.4tsi ömrünü tamamladı.. sıra 1.0tsi ve 1.5tsi de.. 10 sene sonra bunlarda bitecek. Sonra ver elini elektric..


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Teknolojik olarak daha iyi olabilir de kullanıcı için golf manuel bazında söylüyorum. 1.0 ların sıkıntısı torku 2000 devirde maksimum olarak vermesi o yüzden araç 2000 devirin altına düşünce güçten düşüyor .Daha az torka sahip 1.2 ler 1400 devirde maksimum torku verdiği için bu konuda daha rahattı .


    1.0 da daha çok vites değiştirmek zorunda kalıyorsunuz.1.4 lerde 1400 devirde maksimum torku veriyor.

    Otomatiklerde bu düşük devir güçsüzlüğü çok rahatsızlık vermeyebilir ama manuel düşünüyorsanız bence 1.4 mantıklı 1.5 leon da olabilir. Elektrik işi bizde zor daha insanlar evde kaçak elektrik kullanıyor bizde elektrik benzinden pahalıya gelebilir veya insanlar araçlarında kaçak elektrikle kullanabilir :)


    Şaka bir yana hala 1.6 cvt lpg Hondalar 50 yıllık teknolojiye sahip ama yok satıyorlar biz dünyadan kopalı çok oldu hala reklamlarda .i7 bilgisayarların reklamı var yeni diye :)





  • 1.4 daha rafine

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ayni motorun 150, 160, 170 ve 180 ligi de var. Amac 0-100 se bunlara bakin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüketim açısından 1.0tsi daha b segmenti için çok ideal. Motor teknolojisi gelişiyor ama c-d segmentleri için kasa ağırlaştıkça 1.4tsi veya 1.5tsi daha mantıklı.

  • Konu 0-100 degil. Ona bakarsan 150 hp a3ler de 8 saniye. Arada 25 hp var. 0-100 arasinda ilk kalkistan tutunusa kadar bir cok faktor var ve 0-100u azaltmak cok zordur. 300-400 hp araclarin 0-100u 4-5 saniye. Neredeyse 3 kati a3 un ama arada 0-100 3 kati degil.


    konu yuksek hizda ve ara hizlanmalarda ortaya cikiyor. Atiyorum biri 100-200 20 saniyede yapiyorsa digeri 13-14 saniye. Otobanda vs cok daha iyi anlarsiniz aradaki farki.


    125hp golften 150 hp a3 e gectim. Sehirici cok asiri fark yok hissedemezsin kolay kolay. ama otobanda golf icin 160 neyse a3 icin 200 o. Cok fark ediyor yuksek suratte sollamaya falan cikinca.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.