Bende 1.6 tdi ,kuzende ise 1.0 tsi golf var birisi 2018 ,diğeri 2017 yani ikisi de 7.5 kasa.ikiside dsg Deneme için kalkışlar yaptık s mounda,1.0 tsi herseferinde daha hızlı ve önde götürdü. benim araçta sorun olabilir mi ? 1.6 olmasına rağmen hiçbir fark yoktu aksine geride kaldı. 1.0 motor nasıl bu kadar güçlü olabiliyor ? |
1.0 TSİ vs 1.6 TDİ - 1.0 nasıl daha seri ?
-
-
Turbo benzinli araba sakaya gelmez :))
Siz 1.6tdi in torkuna aldanip fazla gaza gelmeyin kisaca. -
arabadaki ekstra yük, pilotaj, jant vs. gibi faktörler olabilir.
bir de siz onunkini, o sizinkini 2-3 kez test edip deneyebilirdiniz pilotaj kısmını elemek için.
-
quote:
Orijinalden alıntı: The Division Bell
Turbo benzinli araba sakaya gelmez :))
Siz 1.6tdi in torkuna aldanip fazla gaza gelmeyin kisaca.1.4 fln olsa anlarımda 1.0 ya.
peki bu kadar güce rağmen bu turboda veya pistonlarda sorun olmuyormu ? kronik bir sorunu varmı bu motrun
-
Kardes o motorun 1.4ü zaten 2.0 tokatliyor :))quote:
Orijinalden alıntı: hayrettin_791.4 fln olsa anlarımda 1.0 ya.
peki bu kadar güce rağmen bu turboda veya pistonlarda sorun olmuyormu ? kronik bir sorunu varmı bu motrun
Alıntıları Göster
Senin ligin 1.0/1.2 tsi. -
Hocam hızlanmada 1.0 a3 1.6 cdti 136 lardan bile daha sağlam hızlanıyor.Kronik sorun yok da çalışırken başta bi scooter sesi çıkıyor ama cidden seri . -
hocam uç bir örnek olacak ama F1'de de motorlar 1.6 mesela ve 700-800 hp üretiyorlar.
-
Forumda onca sure takilip bu bilgiye yeni ulasmak ilginc olsa gerek. -
Beygir gücü fazla, ağırlığı düşük olan geçer. Motorun besleme tipinin ve yakıtın pek bir önemi yok (turbo, atmosferik, supercharger; dizel-benzinli vs.).
Yakın güç karşılaştırmalarında ise benzinli motor daha avantajlıdır dizele kıyasla, devir çevirmeye çok daha istekli olduğu için.
Ama uzun ömürlülük ve problem çıkarma konusu çok başka tabii... -
1.0 tsi daha hızlı, daha sessiz, mtv si daha düşük, bakım masrafları dizele göre daha düşük, dpf derdi yok, ilk aşım maaliyeti daha düşük her yönden daha avantajlı. Dizele göre 1 litre varsın 2 litre fazla yakar ama değer benzinliye. -
Teknoloji cahili olunca motor hacmine takılmak kolay oluyor böyle. Neyseki bu eski kafalılar yavaş yavaş azalıyor. -
1.6 tdi aracınızla Uzun yolda ara hızlanmalarda rampalarda1.0 tsi ile oynarsınız ama dragda benzinli araç sizi geçer. -
Çünkü vag grubu disel konusunda yediği nanelerden sonra gücü kesti, bu olay tıpkı patlayan note 7’lerden sonra uzun süre büyük pilli telefon üretemeyen samsung gibi.
-
Sadece rampada veya araba tam yüklü iken iken avantaj size geçer öbür türlü her şekilde benzinli sizi geçer.
-
benzin mazot farki
sen bakma dizelcilerin ucarim kacarim yazdiklarina. 1.0 akillarini alir
-
quote:
Orijinalden alıntı: hayrettin_791.4 fln olsa anlarımda 1.0 ya.
peki bu kadar güce rağmen bu turboda veya pistonlarda sorun olmuyormu ? kronik bir sorunu varmı bu motrun
Alıntıları GösterSen teknoloji olarak 90 larda kalmışsın..
-
quote:
Orijinalden alıntı: FurkanEmir411
1.0 tsi daha hızlı, daha sessiz, mtv si daha düşük, bakım masrafları dizele göre daha düşük, dpf derdi yok, ilk aşım maaliyeti daha düşük her yönden daha avantajlı. Dizele göre 1 litre varsın 2 litre fazla yakar ama değer benzinliye.Sadece 1-2 litre fazla yaksa dizelin yüzüne bakmam:( Bende 1.6 tdi var, şirkette 1.0 da var, uzun yolda gaza basınca fark ciddi açılıyor. Belki şehir içi dur kalk trafiğinde veya 50-80km hızlarda fark fazla yok, ama otoyola çıkıp 150-180 arası yolculuk yaptığınızda o "küçücük" 1.0 motor baya baya yakıyor... 1.6 tdi ise dip gaz da bile tüketimi 1-2 litre artarken 1.0 benzinlide gaza yüklendiğinizde kafadan 2 katına çıkıyor tüketim.
-
3 er tane yolcu atın o zaman deneyin 1.6 tdi geçer :D
Teknoloji cahili olunca motor hacmine takılmak kolay oluyor böyle. Neyseki bu eski kafalılar yavaş yavaş azalıyor.
|
Forumda onca sure takilip bu bilgiye yeni ulasmak ilginc olsa gerek.
|
hocam uç bir örnek olacak ama F1'de de motorlar 1.6 mesela ve 700-800 hp üretiyorlar. |
Sadece 1-2 litre fazla yaksa dizelin yüzüne bakmam:( Bende 1.6 tdi var, şirkette 1.0 da var, uzun yolda gaza basınca fark ciddi açılıyor. Belki şehir içi dur kalk trafiğinde veya 50-80km hızlarda fark fazla yok, ama otoyola çıkıp 150-180 arası yolculuk yaptığınızda o "küçücük" 1.0 motor baya baya yakıyor... 1.6 tdi ise dip gaz da bile tüketimi 1-2 litre artarken 1.0 benzinlide gaza yüklendiğinizde kafadan 2 katına çıkıyor tüketim. |
1.0 tsi daha hızlı, daha sessiz, mtv si daha düşük, bakım masrafları dizele göre daha düşük, dpf derdi yok, ilk aşım maaliyeti daha düşük her yönden daha avantajlı. Dizele göre 1 litre varsın 2 litre fazla yakar ama değer benzinliye.
|
Turbo benzinli araba sakaya gelmez :))
Siz 1.6tdi in torkuna aldanip fazla gaza gelmeyin kisaca. |
kimse bilgi talep etmesi sebebiyle afaroz edilmemeli bu şekilde.
|
Tork tek başına bir anlam ifade etmez, yanında devir sayısı da lazım. Beygir gücü de bu ikisinin bir ürünüdür zaten, motorun o anki devir hızında ürettiği torktur beygir gücü. Dolayısıyla beygir gücü tek başına bir ölçüttür performans kıyasında. Tabii yanında ağırlıktan da bahsetmek şartıyla. Torkun değeri ve devir sayısı ise motorun çalışma karakteri hakkında bilgi verir (düşük devirde yüksek tork veya yüksek devirde gelen tork gibi.) Aracın üzerindeki ekstra ağırlığın da motorun torku ile bir alakası yoktur bu bağlamda. Ağırlığı artan bir araçtan aynı performansı alabilmek için size ekstra güç lazım. Bunu da ister tork değerini, ister devir sayısını yükselterek elde edebilirsiniz. Evet aynı güçteki dizel motor daha "sakin" hızlandırır aracı, benzinli özellikle atmosferik ise bağırtmak zorunda kalırsınız, fakat burası işin farklı bir boyutu(kullanım kolaylığı-konfor). Bu iki araç arasındaki fark ise şudur, TDI motor alt devirlerde güzel performans verir, üst devirlerde kesilir. TSI ise orta-üst devirleri sever. Dolayısıyla TDI kullanırken daha seri hissettirir, çünkü pek devir çevirmeden motorun bütün gücünü alabiliyorsunuz. TSI'da ise yüksek devirlere çıkmak gerekir. Ama güçleri aynı olduğundan, tam gaz yaptığınızda birbirlerine yakın performans sunarlar. Yokuş yukarı yüklü halde çıkmanın gerektireceği enerji miktarı da bellidir ve hesaplanabilir. Bunu da motorun sunabileceği iş miktarına bölerseniz süreyi bulursunuz, bu da az önce bahsettiğim gibi doğrudan tork'a değil motorun iş yapabilme hızına bağlıdır (beygir gücü). Tork bu denklemde sadece bir ara eleman, devir sayısı da hakeza öyle. Konu sahibinin karşılaştırmasında TSI'ın öne geçme sebebi ise TSI aracın motordan dolayı biraz daha hafif olması, ve benzinlinin yüksek devir çevirebilme yeteneğidir (özellikle son hızda dizele kıyasla etkisini belli eder). |
|
Benzer içerikler
- egea 1.3 triger seti kaç binde değişir
- blueefficiency ne demek
- dizel araç stop ederken sarsıntı
- antalya renault servis tavsiye
- fiat linea 1.3 multijet yağ eksiltme sorunu
- byd seal u hibrit fiyat
- nissan qashqai e-power teknik özellikleri
- yeni ev6
- renault logan
- opel mokka 2024 fiyat listesi
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X