Şimdi Ara

Golf 1.0 Tsi Vs Megane 1.2 TCE

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
78
Cevap
0
Favori
3.467
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 38
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 5
  • Ortalama Mesaj Aralığı 54 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 3
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 2
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • mahmut_emmi (9 mesaj) zotacing (8 mesaj) hayrettin_79 (5 mesaj) skyhun2635 (4 mesaj) flyer_mig (3 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (47 mesaj) Mobil (26 mesaj) Mini (5 mesaj)
  • @
5 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar ,


    Hatırlayan varsa daha önce konu açmıştım .1.0 Tsi ,1.6 TDİ aracımdan daha seri diye ,Geçen hafta 1.6 tdi aracımı satıp 1.0 TSİ aldım.


    Arkadaşımdada 1.2 Turbo Megane vardı.


    Bugunde megane ile bir kalkış testi yaptık.3 denemenin üçünde de ben aldım.Hatta ilerledikçe bir boy fark oldu.


    Araçları değiştik yine yine birşey değişmedi.Teknik anlamdada gerçek anlamda da Golf daha seri oldugunu gördük.



    Golf 1.0 TSİ - 0-100 9.6 Saniye ,Son hız 205 105 bg

    Megane 1.2 0-100 10.6 Saniye ,Son hız 195 130 bg


    Bir motor hem hacim , hemde beygir olarak daha yüksek olduğu halde , nasıl daha ufak motordan güçsüz olabiliyor ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayrettin_79 -- 3 Aralık 2020; 13:44:32 >



    |
    |
  • kizabe yanlış yapmışsın. hiç 1.6 TDi satılıp, benzinli hemi de 1.0 tsi alınır mı? o TDi motora garrett 1449 vz turbo taktırıp yazılımla 200 hp binecektin. 1.5 tsi ları bile tokatlar hale gelecektin.


    bu 1449 turbonun montajı çok kolay, masa üstü bilgisayarında 2 gb ram'i söküp 4 gb ram takmak gibi bir şey. kaput altında kesme biçme ekstra bir işlem yok.

    VW firmasi aktarma ve mekanik sürtünme kayıplari konusunda muhendislik açısından dunyanin en iyi iki markasindan birisidir. Diğeri ise BMW dir. Bunu bir mersocu olarak hiç gocunmadan dile getiririm...

    Daha düşük hp lerine ragmen sprintlerde rakiplerini tokat manyagi yapmasinin ve yakit tuketimlerinin rakiplerine oranla dusuk olmasinin en buyuk nedeni de budur. Kagit uzerinde krank hp sinin ne oldugunun onemi yok. Onemli olan onu asfalta nasil aktardigin... Diger firmaların motorlari, daha güç kranktan cikar cikmaz volantla birlikte baslayan ve en uç nokta olan aks bilyalarina kadar olan aktarma guzergahindaki mekanik surtunmelerle bogusurken vw araclari yağ gibi akip yol aiip gidiyorlar.

    Hatta o kadar basarililar ki bu konuda, tsi araclari rampa assagi inerken dogru duzgun vitese takıp kompresyona bile sokamiyosunuz... Sanki boştaymış gibi hizlanmaya devam ediyor araba, neden? Cunki gerek motor içi surtunme, gerek aktarma organlarindaki surtunme çok dusuk. Araci frenleyemiyor... Diger markalarda ise viteste kompresyonda rampa inerken Retarderi 3. Kademeye cekilmis otobus gibi yığılmayı hissediyorsun, neden? Cunki aktarma verimsiz. Mekanik surtunme cok fazla. İste bu engelleme duz yolda siz gaza basip hizlanmaya calisirken bile hep var... Bu yüzden vw den daha fazla yakip, daha az gidiyorsunuz. Bunlar hep hizlanmayi, yakit tuketimini ve verimliligi etkileyen ana unsurlardir.



    Veyahut 30 la giderken ayni guzergahta bir vw yi boşa alip birakin bir de baska bir markanin aracini. Rakip markanin arabasi hemen yığılıp hız kaybetmeye bqslarken vw sanki sonsuza kadar gidecekmis gibi hizini korumaya devam eder. Bu durum en basitinden vw rulmanlarindaki muhendisligin ve kalitenin ne derece ileri oldugunun en buyuk kanitidir.
  • Golf mühendisliğin kağıt üstünde olmadığını kanıtlamış. Golf kanuniyse megane fransuvadır, megane olsa olsa pargalı polo’ya denktir.

    Aktarma elemanları, lastik, sürücü, ağırlık her şey etkileyebilir hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf 110 beygir değil mi?

    Ayrıca Golf çok hafif bir araç. Megane 150 kg daha ağır. Bir de üzerine DSG'nin ufak avantajı da eklenince normal sayılabilir.

  • kizabe yanlış yapmışsın. hiç 1.6 TDi satılıp, benzinli hemi de 1.0 tsi alınır mı? o TDi motora garrett 1449 vz turbo taktırıp yazılımla 200 hp binecektin. 1.5 tsi ları bile tokatlar hale gelecektin.


    bu 1449 turbonun montajı çok kolay, masa üstü bilgisayarında 2 gb ram'i söküp 4 gb ram takmak gibi bir şey. kaput altında kesme biçme ekstra bir işlem yok.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahmut_emmi -- 3 Aralık 2020; 13:14:0 >
  • Lâstik basınçları, lastik durumları, şanzıman, diğer aktarma oranları, aldığın benzin hepsi etken olabilir, hepsinin bütünü yani, hatta motor kondisyonu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    kizabe yanlış yapmışsın. hiç 1.6 TDi satılıp, benzinli hemi de 1.0 tsi alınır mı? o TDi motora garrett 1449 vz turbo taktırıp yazılımla 200 hp binecektin. 1.5 tsi ları bile tokatlar hale gelecektin.


    bu 1449 turbonun montajı çok kolay, masa üstü bilgisayarında 2 gb ram'i söküp 4 gb ram takmak gibi bir şey. kaput altında kesme biçme ekstra bir işlem yok.

    1.6 aracım 2014 modeldi ,10 tsi 2019 hem daha yeni hem daha güçlü oldu.


    AÇıkcası chip işine karşıyım hayatta bulaşmam

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayrettin_79

    1.6 aracım 2014 modeldi ,10 tsi 2019 hem daha yeni hem daha güçlü oldu.


    AÇıkcası chip işine karşıyım hayatta bulaşmam



    Alıntıları Göster

    peki. hayırlı olsun.

  • Aman ne guzel 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 130 hp ye de 10.6sn çok düşükmüş. Şanzumanı korumak için yazılım filan yapılmış olabilir mi?
    Eğer böyle değilse bunca beygir ne işe yarıyor diye sormazlar mı adama?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • megane bakımı motor durumu kötü olabilir yada eco mod açıktır.

  • Araci ikinci el almissiniz, araciniz muhtemelen ciplenmis. Gecmis olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • autindustry a kullanıcısına yanıt

    +1 Bu da bir ihtimal.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-007649809

    Golf mühendisliğin kağıt üstünde olmadığını kanıtlamış. Golf kanuniyse megane fransuvadır, megane olsa olsa pargalı polo’ya denktir.

    Aktarma elemanları, lastik, sürücü, ağırlık her şey etkileyebilir hocam.

    Nick yorum uyumu


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf kac kilo megane kac kilo.Araci kullanlarin kilosu ne.Hangi lastikler var araclardw

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahmut_emmi kullanıcısına yanıt

    Bilmediğimden soruyorum;

    Garett1449 takılınca turbo daha geç dolup alt devirleri öldürmez mi ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.2 tce megane aracımı satıp 1.2 tsi 110 hp golf aldîm açık ara golf daha atak 0-100 ve son hız konusunda bariz daha iyi ikiside manuel ikiside taze lastik megane 12 bin km golf 35 bin km ikiside servis bakımlı golf yaklaşık 1 litre daha az yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: humerus06

    Bilmediğimden soruyorum;

    Garett1449 takılınca turbo daha geç dolup alt devirleri öldürmez mi ?

    hayır. 2000 rpm'den itibaren turbo devreye giriyor ve 5000 rpm'e kadar kesintisiz güç üretiyor. 1.6 tdi ile 2.0 tdi aynı bloğa sahip. bu 1449 dediğim turbo, ydışındaki 184 beygirlik 2.0 tdi turbosu. plug&play.  

  • Golf her motorunda kağıt üstündeki değerlerden iyi hissettirir ve öyle de gider. Yukarıda yazılan gibi hafif bir araç da değildir.

  • İki araçta düz vites ve bol virajlı bir yol olsa, Megane 2 boy fark atar en az. Golf yol tutuş ve direksiyon/şase tepkisi olarak Megane'dan kat kat kötü bir araç.


    Tek avantaj DSG, Renault EDC performansı çok törpülüyor, 1.5DCI düz vites ile EDC arasında bariz bir ivmelenme farkı var mesela Megane'larda. EDC gücü çok törlüleyen bir şanzıman.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut_emmi

    hayır. 2000 rpm'den itibaren turbo devreye giriyor ve 5000 rpm'e kadar kesintisiz güç üretiyor. 1.6 tdi ile 2.0 tdi aynı bloğa sahip. bu 1449 dediğim turbo, ydışındaki 184 beygirlik 2.0 tdi turbosu. plug&play.  



    Alıntıları Göster

    Ee tamam işte 2000 devirden önce araç ölü, arkadaş bundan bahsetmiş bence.





- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.