Şimdi Ara

Yolda giderken aracın herşeyi gitti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
2
Favori
5.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Bir tanıdığımın 2013 Honda Civic fabrika çıkış lpg'li bir aracı var. Yetkili serviste bakimini yeni yaptırmış. Yolda giderlerken bir anda aracın herseyi kapanıyor, direksyonu bile zor döndürmüş ve kenarda durmuş. Ucuz kurtulmuşlar. Servise çekmişler ve servis akü oksitlenmiş demişler. Şimdi o kişi kara kara düşünüyor, bebeğini o arabaya bindirmeye korkuyor.
    Kurumsal bir firmada araçlardan sorumlu bir abi var ona sordum bu durumu, "aynısı gecen gün bir mondeo'da oldu" dedi. Tabi kendisi hemen gidip bakmış arabaya, meğer araca bakım yapılırken alternatörü sökmüşler ve takmayı unutmuşlar. Araba akü ile bir süre gitmiş sonra sarj olmayınca yolda giderken herşey durmuş.

    Şimdi aklima bir sürü soru geldi;

    - yeni tip aküler oksitlenir mi?
    - oksitlenen akü arabanın tum elektrigini kesip yolda giderken motorun durmasına sebep olur mu? Benim bildiğim akü olmasa bile seyir halinde arabanın çalışması lazım.
    - araba alternatör bağlı degilse bile çalışır mı?
    - alternatör bağlı olmayınca uyarı vermez mi?

    Açıkçası bu hayatı bir durum olduğu için bilinçlenmek adına bu konuyu açıyorum. Türkiye'de Yetkili servisler maalesef yeterli yetkinlikte değiller, ve açıkçası ne zaman aracımı götürsem birşeyi bozacaklar diye korkuyorum. Bu konularda bizim iddia edebilecegimiz birşey de yok, yine servise götürüyorsun mecburen. Arabayi çekip bilirkişi talep etmek falan lazım ama bu süreç muhtemelen mahkeme yoluyla olur.







  • Hocam garanti kapsamı falan diyeceklerdir büyük ihtimalle. Zaten ona da kullanıcı hatası bahanesi bulacaklardır.

    Allah korumuş, atlatmışlar...

    Ama 5 yaşındaki bir araçta böyle bir sorun olması özellikle motor-mekanik-elektronik aksamı ile ün yapmış bir firma için büyük olmasa da bizim büyük diyebileceğimiz hatta ciddi bir durum.

    Türkiye'deki Honda çözmezse ya da bir seçenek sunmazsa Japonya'daki sorumlu kısma yazı yazalım. Büyük ihtimalle Türkçe yazıp gönderdiğimizde bile cevap gelecektir ama işimizi sağlam tutmak adına hem İngilizce hem de Japonca çeviri ile gönderelim. Çeviri konusunda ben yardımcı olmaya çalışırım.

    İyi çalışmalar. Tekrar geçmiş olsun.
  • akü oksitlenice araba çalışmaz,çalışırken stop etmez.lpg li ise elektrik sorunu olabalir.
  • Megane 2 de olmuştu. Araç stop ediyor, direksiyon aşırı sertleşiyor. Tam 3 yol ağzında kalmışlığımız var. Kutup başlarını yenilemek, gres yağı kullanmak şart.
  • Aynısını F30 320d'de yaşamışlığım var. Araç bildiğin söndü.
  • Akü oksitlemesi araç giderken aracı tumden kapatır mı? Asıl soru bu aslında

    @erdoganb, olay sonrasi servis aküyü aldığı için birşey iddia edemeyiz, 300 tl karşılığına aku değişimi yapılmış çünkü.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi niyekine -- 16 Kasım 2017; 9:22:31 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertdemiry

    Akü oksitlemesi araç giderken aracı tumden kapatır mı? Asıl soru bu aslında

    @erdoganb, olay sonrasi servis aküyü aldığı için birşey iddia edemeyiz, 300 tl karşılığına aku değişimi yapılmış çünkü.

    Yapar.





    Yolda giderken aracın herşeyi gitti

    Honda Accord(Amerikan versiyonu) 2005 model. Kutup başı oksitlenmesi yüzünden yolda trafik içinde defalarca söndü. İlk başlarda araba saniyelik sönüyor, bütün elektriği kesiyordu sonra elektrik geri geliyordu. Birgün tamamen söndü aküye müdahale edip çalıştırdım. Malesef sönebiliyor.





    Yolda giderken aracın herşeyi gitti



    Chevrolet Lumina Ss 2008 model

    Bu sefer araca sonradan küçük kutup başlı akü takılmış ve araçtaki kutup başları bu başlıklara tam oturmamış. Oksitlenme sorunu da vardı. Çukura girince veya araba salındığında yine aracın bütün elektriği gidiyor araç sönüyor ve sonra geri çalışıyor. Oksitleri temizleyip yeni ufak başlık alıp sorunu çözdüm.





    Yolda giderken aracın herşeyi gitti



    Gmc Safari 2002 model

    Şarj dinamosu arızalandı akünün şarjı azalmaya başladı. Belli bir seviyeye inince araç devri yükselterek aküyü şarj etmeye çalıştı. 5-10 dakika bağıran aracı zar zor bir akü şarj edebileceğim ustaya çektim. Çekene kadar kaç sefer tekledi, fren direksiyon bana neler yaşattı bir bilseniz. Aküyü şarj edip, bir elektrikçiye yetişip şarj dinamosunu değiştirdim.







    Yolda giderken aracın herşeyi gitti

    Son olarak Nissan Maxima 2011 model



    Yine sonradan alınıp takılmış bir akü ve bu akünün kutup başları ufak. Araçtaki bağlantı kablosu bu kutup başlarına gevşek bir şekilde bağlı. Çivi ve vidalarla sıkıştırmışlar. Yine araçta elektrik anlık olarak gidip geliyordu, araç sönüp çalışıyordu. Küçük kutup başlığı bağlantısı alıp taktırdım sorun çözüldü.




  • Ama alternatör arızası olduğunda, şarj edilmediğinde akü lambası yanar uyarı verir. Oksitlenme ve gevşeklik durumunda akü uyarı lambası bende hiç yanmadı...



    Yolda giderken aracın herşeyi gitti
  • Yapar diyorsaniz aküye dikkat etmekten başka çaremiz kalmıyor.



    Yeni nesil aküler anca 3-4 yıl dayanıyor ama servisler bunu hiç dile getirmiyorlar. Önceki aracım vw idi, 3. Sene bakımında fren hidrolik yağını değişelim mi diye sormuşlardı. Ben de değişmesi gerekiyorsa neden bakım listesinde degil diye sormuştum, adam viskozitesi zamanla bozuluyor vs vs birseyler söyledi. Ben de madem bu yapılmalı bakim listesine koyun dedim. Kem küm etti, yaptırmadım bir sıkıntı da olmadı. 3-5 ay sonra sabah araba çalışmadı, servis geldi akü ömrü zaten 3-4 yıl dedi, bitmiş bu dedi. Şarj etti sanayide değişirsiniz dedi. Gerçekten de voltajı düşük çıktı. Madem bunların ömrü 3-4 yıl o halde bakım surasında fren yağı yerine akü değişimini sorsalar daha mantıklı... iş bilememezlik böyle birşey işte...
  • Fren ve direksiyon yağını değiştirmek iyidir. Özellikle fren yağı değişimi fren performansı açısından iyi olur.



    Akünün net bir ömrü yok sanırım. Kullanıma bağlı olarak 1 yılda da bozabilirsiniz, 7-8 yıl sıkıntısız kullananlar da var. Bakımlarda durumunu kontrol ettirin yeterli... Sizin yapabileceğiniz şey eğer bakım isteyen tipte bir akü ise suyunu haftalık kontrol etmek ve eksikse tamamlamak. Ama eğer bakım istemez tipte ise yani no maintenance battery ise su kaçağı var mı, oksitlenme var mı, kırığı çatlağı var mı bunlara bakmak...

    Düzenli kullandığınız bir araçsa zaten size akü sorununun çok çok önceden sinyalini veriyor. Bu sinyali farkedebilmek. Mesela araba zor çalışıyor, böyle ani kesilip gelmeler yapıyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 16 Kasım 2017; 17:32:58 >
  • Zannedersem bu yüzden akünün 2 yılda bir değiştirilmesi tavsiye ediliyor.
  • Akü değil, kutup başları oksitleniyor. Normal akü bittiğinde yapar. Benim akü bittiğinde de araç sapıtmıştı, yol bilgisayarı bir sürü arıza vermişti.
  • Şöyle de garibime giden bir şey var, araç stop etse bile viteste olduğu sürece motor dönmeye devam eder bu da hayati sistemlere gerekli gücü araç durana kadar temin eder.

    Direksiyon hidrolikse çalışmaya devam eder, elektrikli ise kontak anahtarından araç kapatılmadğı sürece çalışması lazım. İlginç bir durum.
  • Geçmiş olsun. Gerçekten çok tehlikeli bir durum özellikle hidrolik direksiyon olan araçlarda adeta kaza sebebi. Özellikle kışın farlar, teyp ve kalorifer açıkken zaman zaman akü lambası yanıyor benim alternatörde de sıkıntı var galiba yolda kalmadan baktırayım.
  • ee daha fosil yakıtlı araçlarda ufacık akü böyle şeylere yol açıyorsa ileride elektrikli otomobillerde komple bataryası olan araçların elektrik sistemleri ileride ne gibi tehlikeli şeylere yol açacak ozaman bakalım
  • şu 27 temmuzdaki dolu'da baya sağlam bir suya girip akü lambasını anlık yaktırmıştım ve o sırada motor em bas patla egzos çevrimini bile kesmişti. sonra elektrik geri gelince kaldığı yerden devam ettiydi. Akü lambası bence yanmıştır da farketmemiştir. Kadranı okumaktan aciz olup farlar kapalı gezen bir sürü insan görüp uyarmışımdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Şöyle de garibime giden bir şey var, araç stop etse bile viteste olduğu sürece motor dönmeye devam eder bu da hayati sistemlere gerekli gücü araç durana kadar temin eder.

    Direksiyon hidrolikse çalışmaya devam eder, elektrikli ise kontak anahtarından araç kapatılmadğı sürece çalışması lazım. İlginç bir durum.

    Şöyle birşeyi de kaçırıyoruz aslında. Birgün manuel vitesli araçla giderken vızır vızır akan bir çevreyolunda benzinim bitti. Gösterge bozulmuş, benzin var gösteriyor afalladım resmen. Arakadan gelen araçlar bana vurmasın diye hemen boşa aldım aracı, çünkü viteste kalsaydım yolun ortasında kalıp kendimi daha büyük riske atacaktım.

    Tabi bu durumda direksiyon ağırlaştı, fren pedalı şişti ve durdum.



    O panikle ve gereklilikle belki boşa alınmış ve başa bunlar gelmiş olabilir.



    Tam otomatiklerde araç sönünce direksiyon ve fren çalışır haldeki güçü alamıyor ve sertleşiyor. Çift kavrama, cvt vs.'de durum nedir bilmiyorum ama cvt bir araç var elimde, eğer start stop tuşu bana izin verirse hareket halindeyken bir söndürür durumu yazarım. Elektrikli direksiyonun da araç çalışmadan destek verebileceğini sanmıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WarSaw

    ee daha fosil yakıtlı araçlarda ufacık akü böyle şeylere yol açıyorsa ileride elektrikli otomobillerde komple bataryası olan araçların elektrik sistemleri ileride ne gibi tehlikeli şeylere yol açacak ozaman bakalım

    Onu bende merak ediyorum. Hele hele bütün seyri sensörler vasıtası ile gözlemleyip anlamlandırarak devam ettiren araçlar o sensörler bozulunca yada biri bozulunca ne yapacaklar merak ediyorum. Radar veya lidar farketmez.
  • Çok kötü kazalara davetiye çıkaracak bir durum
  • Çok tehlikeli bir durum. Okuyunca korktum. Bir zamanlar bende Megane 2 dci vardı. Onda da bazen aracı çalıştırınca göstergeler falan yanmazdı aracı kapatır tekrar çalıştırınca kendine gelirdi. Allahtan böyle bir şey olmadı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.