Şimdi Ara

Otomobil ruhsatlı Vip Araçların Çok Mantıklı olması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
103
Cevap
5
Favori
16.217
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaş Merhabalar. Size benim çok mantıklı gördüğüm bir tavsiyem olacak yorumlarınızı bekliyorum soruların hepsine cevap verecem.
    Honda cicic 1.5 elagance turbo 2020 20000 km de aracımı satıp 2021 5000 km Citroën Jumpy Spacetourer aldım. Önceleri çekincelerim vardı araç büyük diye 1 ayda araba gözüme ve kullanım alışkanlıklarıma göre C sınıfı Suv kadar büyük geliyor. Neden mantıklı
    1) Araç 180 bg 400 tork ve OTOMOBİL ruhsatlı böyle motorlu binek araçlar 1 milyon dan başlıyor.
    2) Aracın vergisi 6 aylık 629 tl yani en düşük otomobil Mtv sinden daha düşük.
    3) Aracın donanımı 500 bin tl ye satılan otomobillerden iyi diyebilirim Adaptif Hız sabitleme Şerit takip Anahtarsız giriş çalıştırma Zenon akıllı far elller serbes açılan sürgülü kapı vs. Soran olursa ayrıntılı paylaşırım konuşuruz.
    4) Honda ile kıyaslayarak gidiyorum Honda bakım aralığı 10 bin km Bu araçların 20 bin km buda senede 2000 tl tasarruf demek az değil bence...
    5) Araçta 8 ileri eat tork konvektörlü tam otomatik f1 vites var. Bu başka bir başlık konusu ama bana göre sağlamlık ve hız dengesi bakımından piyasanın en iyisi.
    6) Araçlar yüzde 15 vergi ile geliyor ki 1 araba devlete 1 araba kendime durumu olmuyor. Yani bu araçların geliş fiyatları Passat tan ve C suvlardan çok daha fazla. Almanya fiyatlarına bakın 5008 den daha pahalı...
    7) İşletim maliyetleri Clio dan bile daha masrafsız Hem Mtv hem Bakım. Bunun yanında konforunu bence bir deneyip bakmalısınız gerçekten çok iyi... Artı koy çadırını bisikletini Akdeniz Karadeniz nereye isterseniz.
    Lafı uzattık konunun özeti Arkadaşlar böyle araçlar var gözünüzü seveyim Palo ya 350 bin verip almayın napıyorsunuz.
    Opel Zafira Citroën spacetourer Peugeot EKSPERT traveler aynı araçlar bu arada istediğinizi tercih edebilirsiniz hiç bir farkları yok. Otomobil ruhsatlı Vip Araçların Çok Mantıklı olması Otomobil ruhsatlı Vip Araçların Çok Mantıklı olması Otomobil ruhsatlı Vip Araçların Çok Mantıklı olması







  • Hocam her aldığım arabayı övseydim 20 forum başlığı olurdu. Benim için marka model hiç önemli değil ben olaya objektif olarak fiyat performans çerçevesinde bilimsel bakarım.

    Evvela renk ve zevkler tartışılmaz. Otomobil sever Suv almaz yada Suv sever minibüs almaz. Ama ben diyorum ki aynı paraya daha performanslı işletim maliyetleri daha ucuz çok daha işlevsel ve daha donanımlı araç var. Bu araçların otomobil pratikliğinde olmadığı bir gerçek ama 2 milyona satılan Range Rover lar da otomobil pratikliğinde değil. Yani benim için büyülüğü sıkıntı olmaz diyen kişiler için kesinlikle otomobil yerine tercih edilebilir.

    İlgi çekmek gibi bir amacım yada bu arabalar satılsın diye bir derdim yok kamuda çalışan bir memurum PSA grupla bir anlaşmam yok yani. Kim ne derse bu forumda size mantıklı gelirse dinleyin okuyun zaten yoksa saçma sapan otomobil cahili dolu ortalık...

    Dolmuş gözü ile önyargılı bakarsanız bu araçlara zaten baştan objektif bakış açısını kaçırırsınız.

    Birde son olarak benim 1 araba alıp 3 araba devlete vermek gibi bu saçma vergi sistemine alerjim var bu durumdan memnun olanlar yada çok farketmez diyenler olabilir.
    Bu araçlar yüzde 15 vergi ile geliyor yoksa otomobil vergisi alınsın zaten binemeyiz rüyamızda görürüz... Teşekkürler

    Hocam ben de 2017 Vitara 4x4 kullanıcısıydım. Sizi yenivitara forumundan da biliyorum. O nedenle yazayım dedim :)

    2. çocuk olunca ne araç içine ne de bagaja sığamamaya başladık. Kısa mesafeler bile usandırmaya başladı. Bagaj işini tepeye port bagajla falan çözerim dedim ama hanım arkada 2 ufak çocukla perişan olmaya başlayınca 8+1'e geçmeye kesin karar verdim.

    Citroen, Opel, Pejo, Mercedes tüm bayileri gezdim. Bir tek 20 günlük bir bekleme ile (ki en kısa bekleme süresi) istediğim renk (siyah) olarak sadece Traveller bulabildim. Zafira Life da geldi ama beyaz olduğu için istememiştim.

    En büyük korkum Vitara'dan sonra devasa bir aracı kullanmakta zorluk çekmekti. Ancak adamlar öyle güzel yapmışlar ki, gerçekten aracı sıfır teslim aldığım ve bindiğim an sanki yıllardır kullanıyormuşum gibi hissettim, tüm korku heyecan gitti. O derece kullanması kolay ve rahat. PSA araçlarını yan aynalar küçük diye eleştirenler var, alakası yok gerçekten görüş on numara. Daha büyük ayna aerodinamiği de bozardı zaten.

    Amortisörler Vitara'dan sonra çok çok yumuşak geliyor, inanılmaz konforlu. Satış danışmanının övdüğü kadar varmış gerçekten. Araç olmadığından test şansım da olmamıştı.

    Bana göre ilk kalkışta Vitara (Sport modu) kadar seri değil gibi ama bir kaç saniye içerisinde acayip ivmeleniyor ve motorda bağırma falan da olmuyor. Totalde 2 tonluk cüsseden beklenmeyecek derecede seri ve hızlı yani.

    Camlar kapalıyken ne yol ne lastik ne de motor sesi duyuluyor. En azından ben 120 km/h'ye kadar duymuyorum, üstüne de çıkmadım araç yeni diye. Ama düşük süratte camlar açıksa doğal olarak tipik dizel motor sesi duyuluyor.


    Sonuç itibariyle markadan bağımsız olarak, ben de başlığı açan arkadaşla %100 aynı fikirdeyim, %15 ÖTV ile otomobil ruhsatlı bu araçlar, eğer park yeri sorununuz da yoksa ve aile biraz kalabalıksa mükemmel çözüm sunuyor.


    Dip Not: Vitara'mı sattığım için de gerçekten içim biraz buruk, 5 yılda düzenli bakım harici servis yüzü görmemişti. Ve yaşadığım bölge kışın karlı buzlu olduğundan kışın gönül rahatlığı ile binebiliyordum. Bu araçta da sürüş modları var, bir miktar yardımı olur diye düşünüyorum ama 4x4'ün yerini dolduramayacağı da kesin.

    hiç katılmıyorum bence özellikle çocuklu aileler için çok mantıklı ama mantık ile bizim insanımızın arası açık. yakıt konusuna takılacak adam bir zahmet 350.000 tl lik araç kullanmasın zaten. benim latitude 1.5 şehir içi 7.7 yakıyor clio IV 0.9 tce şehiriçi 7.6 yakıyor yani şehiriçi tüketim açısından bir farklılık da yok. şehiriçinde kullanım ve park sıkıntısı ise külli palavra ; şirket aradcı olarak 2 sene ford turneo custom 2 sene ford transit 10+1 kullandım. ikisinde de ön-arka park sensörü ve kamera vardı. şehiriçinde ne park yeri bulamamazlık yaşadım, ne manevra sorunu ne de park etme sıkıntısı. eğer ki araba kullanmayı gerçekten biliyorsanız ve parkınız iyiyse en ufak bir zafiyet çıkmıyor.

    Konuştuğumuz araçlar PSA grubun araçları yoksa Bu araçlardan daha boş olana Mercedes Vito ya 550 bin vermek mantıklı değil. Ayrıca Caravella da 450 bin tl yani ikisininde çok bir mantığı kalmıyor.

    Bakım aralığı 20 bin km ve 1550 tl buda bütün binek otomobiller içinde km hesabı yaparsanız en ucuzu.

    Parçalar Caravella da pahalı olabilir ama bunlarda peugeot un binek araçlarına göre parçalar daha ucuz...

    Vip aracı getir götüre verirseniz o araçta bir çok problem olabilir ama aile kullanımı için bu araçlar binek araçlara göre daha problemsizdir...

    Elma ile Armut kaşılaştırması olmuş sizin ki biraz...

    Haa ikna olmadım derseniz Peugeot Citroën Opel servislerinden hangisini isterseniz kanıtlanabilir...

    Ben gene diyorum bu araçlardan mantıklısı bu otomobil fiyatları ile yok...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomobilden VIP Araca: Çok Mantıklı Bir Karar

    Türkiye'de, 8+1 veya 7+1 olarak da bilinen otomobil ruhsatlı VIP araçlar giderek daha popüler hale geliyor. Bu araçlar, geniş ve konforlu iç mekanları, güçlü motorları ve prestijli görünümleri ile öne çıkıyor. Ancak, VIP araç sahibi olmanın faydaları sadece bunlarla sınırlı değil.

    Vergi Avantajları

    Otomobil ruhsatlı VIP araçlar, ticari araçlar olarak kabul edildiğinden, özel araçlara kıyasla önemli vergi avantajları sunuyor. Düşük Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) oranlarından ve daha uygun yıllık Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV) ödemelerinden yararlanabilirsin.

    İş Fırsatları

    VIP araçlar, özellikle transfer işinde gelir elde etmek için mükemmel bir seçenek olabilir. Lüks oteller, iş seyahatleri ve özel etkinlikler için talep yüksek olduğundan, bu işten elde edebileceğin gelir oldukça tatmin edici olabilir.

    Konforlu Seyahat

    VIP araçların geniş iç mekanları ve konforlu koltukları, uzun yolculukları bile keyifli bir hale getiriyor. İş seyahatlerinde, aile gezilerinde veya özel etkinliklerde rahat ve huzurlu bir yolculuğun tadını çıkarabilirsin.

    Prestij

    8+1 veya 7+1 otomobil ruhsatlı VIP araçlar, prestij ve başarı imajı sunuyor. Bu araçlar, iş ortamlarında, sosyal etkinliklerde veya özel günlerde statünü yansıtmana yardımcı olabilir.

    Sonuç

    Otomobil ruhsatlı VIP araçlar, vergi avantajları, iş fırsatları, konforlu seyahat ve prestij gibi birçok avantaj sunar. Bu avantajlar göz önüne alındığında, 8+1 veya 7+1 otomobil ruhsatlı VIP araçlara yatırım yapmak, senin için oldukça mantıklı bir karar olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Kısa şasi olanlar yakışıklı da, uzun olanlar hem pratik durmuyor, hem de çirkin görünüyor.

    Geniş aileler için mantıklı olabilir.
  • Başta öyle gibi geliyor ama alışıyorsunuz. Kısada bagaj alanı çok kısıtlanıyor böyle kocaman bagaj ve 8+1 koltuk kullanılabiliyor.
  • OzKaraOz O kullanıcısına yanıt

    Guzel gunlerde kullanin. Mantikli bir tercih olmus. Bu kadar donanımlı olduğunu bilmiyordum. Bizim komşulardan biri almis Peugeot modelini. Otopark'da tam karşıma park ediyor. Buyuk arac tabi. Ne kadar'a aldiniz

  • 2021 model 5000 km 343 e aldım. Büyüklük konusu dediğim gibi 1 ay sonra otomobil den daha rahat. Cam tavan ve çift sürgülü kapı da var ama opsiyonel tabi ki ama sıfır zafira da hepsi var 400 bin gibi bir rakama geliyor. Otomobil piyasası düşünülünce bu rakamda mantıklı bu araçlar için...
  • hayırlı olsun. bende de 2 çocuk var, elimdekini çıkarıp bu tarz bişey düşünebilirim ama dogru karar vermek gerekir.


    binek ruhsatlı dediniz, yani bu yollarda otomobil hız sınırlarına sahip demektir di mi?


    otoban ücretleri nasıl? binek ücreti mi alınıyor?

  • kiralama yöntemi ile bir süre kullanmıştık. Park sorunu yaşadık bir kaç kez. dükkanın önüne koyunca esnaf ayaklanıyor resmen. çünkü dükkan önünü vitrini ile birlikte kapatıyor. Otoparklarda da köşelere koyamıyorsunuz.


    Kullanım ve genişlik olarak tabi güzel, ancak üstte yazdıklarımı kısa sürede yaşadık.

  • kvadankpakal kullanıcısına yanıt
    En son Adana Ankara ücretli yolu kullandım 130 tl ödedim otomobil fiyatını sordum 115 tl dedi yani aradaki fark çok az diğer konu otomobil gibi muayene 2 yılda bir ve hız limitleri otomobil gibi hiç bir farkı yok.
  • mr.big kullanıcısına yanıt
    Bu durum biraz şöyle ben Ankara da ikamet ediyorum ve bu konu ile ilgili hiç bir sorun yaşamıyorum ama İstanbul gibi her gün işe gidip gelenler için iş yerinde çok sıkışık ve park sorunu varsa onu bilemem biraz zorlayabilir.
  • OzKaraOz O kullanıcısına yanıt

    teşekkürler.


    Peugeot Expert Traveller ile karşılaştırdınız mı? Biliyorum aynı marka aynı motor aynı şanzıman aynı şirket herşey aynı ama işte fark var mıdır diye sordum..


    eğer tüm herşey %100 aynı ise, peugeot yerine citroen tercih edilebilir fiyat uygunlugu yüzünden.


    birde süspansiyonlar nasıl, konfor nasıl tecrübenizi yazar mısınız? arka bağımsız süspansiyon yazılmış ama Citroen C5 Aircross gibi konforlu mu acaba?

  • kvadankpakal kullanıcısına yanıt
    Peugeot EKSPERT traveleri 3000 km kadar kullandım ve hiç bir fark göremedim sadece Citroënin amortisörler çok az daha yumuşak gibi geldi ama bana mı öyle geliyor yoksa gerçekten böyle bir fark var mı bilemiyorum. Araçlar olağan üstü konforlu yolda küçük kasisleri hissetmiyorsunuz bile. 70 model Amerikan arabaları gibi tatlı bir yaylanması var. Grandland X kullandım ondan kesinlikle daha iyi bence C 5 aircros dan daha iyidir diye düşünüyorum çünkü aynı segment Grandland ile... Opel Peugeot yada Citroën fiyatı hangisi uygunsa onu alın aynı arabalar...
  • Zaten şasi uzun oldugundan , dingil arası mesafe D segment ayarında. bu yuzden konforlu geliyor. dikkat edilecek husus aldıgınız modelde arka süspansiyonun amortisor olmasına bakın. makas ise konfor vermez.

  • Otomobil ruhsatlı ise nasıl bu kadar az MTV olabiliyor
  • derfgt D kullanıcısına yanıt
    Çünkü ruhsat otomobil vergi minübüs. Yani neresi avantıjlı ise ordan almış. :)
  • OzKaraOz O kullanıcısına yanıt
    Hocam C5 aircross'un spacetourdan konforsuz olduğunu söylemek yanlış olur. Zira c5a advanced comford projesi kapsamında geliştirilmiş bir model bu sebepten dolayı citroenin güncel ürün gamında en konforlu otomobili bu yüzden spacetourdan daha konforlu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mitokondri Kristası -- 17 Kasım 2021; 10:49:40 >
  • Mitokondri Kristası kullanıcısına yanıt
    C5 aircrosu kullanmadım ama Grandland X i kullandım PSA grubun iki aynı segment aracı olduğu için ondan da iyi olabilir dedim fakat C5 aircrosa özel bir çalışma yapılmıştır onu bilemiyorum.
  • Çok abartmışım hocam Carevelle vip dönüştürülmüş araca yetkili serviste 2500 TL bakım masrafı yapıldı. Nasıl Clio dan daha ucuza bakım yapılıyor. Araç 2 ton yakıtı içiyor dizel araca benzinli araçtan fazla yakıt geliyor. Parçası normal b c bineklere göre pahalı 2 kez tampon çatladı 4500Tl masraf edildi. Süspansiyonlar 3500 TL masraf edildi. Klima yetersiz geldi 4000 TL masraf yapıldı. Şoför lazım keyif alabilmek için aylık masrafı asgari desek sigorta ile 4200Tl fln...

    Avantajı sadece hava basmaya ideal veya karı kızla gezmeye televizyonu uydusu buzdolabı ısıtmalı koltuğu rgb ses sistemi yatağa dönüşen koltuğu heveslik alınır hevesin bitince küçük bir araca geçersin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Storm Raider -- 17 Kasım 2021; 11:23:16 >
  • Storm Raider kullanıcısına yanıt
    Konuştuğumuz araçlar PSA grubun araçları yoksa Bu araçlardan daha boş olana Mercedes Vito ya 550 bin vermek mantıklı değil. Ayrıca Caravella da 450 bin tl yani ikisininde çok bir mantığı kalmıyor.

    Bakım aralığı 20 bin km ve 1550 tl buda bütün binek otomobiller içinde km hesabı yaparsanız en ucuzu.

    Parçalar Caravella da pahalı olabilir ama bunlarda peugeot un binek araçlarına göre parçalar daha ucuz...

    Vip aracı getir götüre verirseniz o araçta bir çok problem olabilir ama aile kullanımı için bu araçlar binek araçlara göre daha problemsizdir...

    Elma ile Armut kaşılaştırması olmuş sizin ki biraz...

    Haa ikna olmadım derseniz Peugeot Citroën Opel servislerinden hangisini isterseniz kanıtlanabilir...

    Ben gene diyorum bu araçlardan mantıklısı bu otomobil fiyatları ile yok...
  • Bir de böyleleri türedi.


    Ben bir araç aldım eee? bu araç söyle güzel böyle güzel eee? Hadi bu aracı alın!


    Sizi kötülemek için söylemedim. Fakat durum böyle. Mesela bu satınaldığını araç ile ilgili bir youtube inceleme videosu koysanız veya 20.000, 50.000 veya 100.000 km değerlendirme videosu koysanız emin olun daha çok ilgi çeker. Bu haliyle diyorsun ki bu araba yokluğunda galericilerin veya bayilerin yeni bir oyunu mu?


    Bu dediğiniz araçlar dolmuş kategorisindeki araçlar. Yani eskiden beri varolan dolmuş statüsünün günümüze uyarlanmış hali. Hani istanbulda beşiktaş - kadıköy, Bakırköy - Bostancı dolmuşları vardı ya Renault Traffic model. Onların evrilmiş hali. Verdiğiniz paraya karşılık sunduğu genişlik ve donanım çok iyi. Fakat hiçbir zaman binek aracın konforunu ve pratikliğini vermez. Öyle olmasaydı bayiler kuyruk olur sıra yazardı.


    Selamlar.





  • Arkadaşlar aracın hız limitleri nedir? Kamyonet gibiyse geçiniz, çöp. Berlingo, Partner falan kamyonet limitlerine tabi idi. Bunun farklı olacağını sanmıyorum. Öyle olunca da isterse 300 beygir 800 tork olsun, çöp oluyor.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.