Şimdi Ara

Yolda giderken aracın herşeyi gitti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir Kullanıcı, 2 Masaüstü Kullanıcı
23
Cevap
2
Favori
1.689
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    3869 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    doblocu_


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Ama alternatör arızası olduğunda, şarj edilmediğinde akü lambası yanar uyarı verir. Oksitlenme ve gevşeklik durumunda akü uyarı lambası bende hiç yanmadı...





    Uyarı vermeden de gider. Bosch alternatör zamanında ruhunu teslim ettiğinde araba hiç uyarı vermedi. Sesinden bi problem olduğunu anlamıştım olayı bekliyordum ki şehirler arası geziden dönüp markete gittiğimizde araba stop edip öylece kaldı. Yol yardımı aradık yeni akü takıp servise çektik arabayı.



    En sonuncusunda da sensörlerden kaynaklı 3-4 kere stop edip aküyü bitirdi. Yeterli şarjı yapamamış olacak ki yine otoparkta kaldım



    Kaçıncı aküyü taktık bilmiyorum ama o lamba hiçbir zaman yanmadı. O lambaya güvenmeyin.



    Akünün durumunu ben merkezi kilitten öğreniyorum. Kapıları açarken akü ne durumda kapılar söylüyor



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Asus Z97 TUF SaberTooth Mark Sİntel Core İ7 [email protected] GHzMSI GTX 1060 3GB [email protected] Bit / Aero ITX OC
    Corsair Vengeance PRO RED 8 GB DDR3 @ 2400 MHz CL11Corsair AX760iCorsair Obsidian 750D
    Logitech G27

    Sony PS4 500 GB Xbox One S 500 GB




  • Yarbay
    2515 Mesaj

    Zaten uyarılara güvenmemek lazım. Uzun süre kullandığınız araba ise durumu anlamak zor olmuyor ama sürekli araba değiştiren biriyseniz hele hele bir Amerikan, bir Japon, bir Fransız, bir Alman kullanıyorsanız anlamak güç oluyor. Şarj dinamosu sorununu Gmc safaride yaşamıştım ve akü uyarı lambasını yaktı ve akü şarj seviyesi göstergesi de bulunuyor araçta zaten.



    Farlardan ve iç ışıklardan arabanın şarj dinamosu halkında fikir edinilebilir. Mesela şarj dinamosu ömrünün sonuna gelmişse lambalar titrek çalışır. Tabi bu titreklik şarj kablolarından, akünün durumundan da kaynaklı olabilir...



    Yine kapı açarken(eğer yeni nesil araçsa), kontak kapalı halde yanan farlardan akü durumu hakkında fikir edinebilirsiniz ama en iyisi akü şarj seviye göstergesi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 18 Kasım 2017; 3:34:11 >
    |
    |
    Bahsedilenler: doblocu_
    _____________________________
    Volkan Özkurt - Nick: Şarkı Halinde Kal = sarkihalindekal
  • Yarbay
    3869 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    doblocu_


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarkihalindekal

    Zaten uyarılara güvenmemek lazım. Uzun süre kullandığınız araba ise durumu anlamak zor olmuyor ama sürekli araba değiştiren biriyseniz hele hele bir Amerikan, bir Japon, bir Fransız, bir Alman kullanıyorsanız anlamak güç oluyor. Şarj dinamosu sorununu Gmc safaride yaşamıştım ve akü uyarı lambasını yaktı ve akü şarj seviyesi göstergesi de bulunuyor araçta zaten.



    Farlardan ve iç ışıklardan arabanın şarj dinamosu halkında fikir edinilebilir. Mesela şarj dinamosu ömrünün sonuna gelmişse lambalar titrek çalışır. Tabi bu titreklik şarj kablolarından, akünün durumundan da kaynaklı olabilir...



    Yine kapı açarken(eğer yeni nesil araçsa), kontak kapalı halde yanan farlardan akü durumu hakkında fikir edinebilirsiniz ama en iyisi akü şarj seviye göstergesi...

    Aynen öyle hocam. Kullandığın arabanın sesini bileceksin. Mesela motordan garip bir ses gelmeye başladı geçen tatilde. Zaten tatilde vakit sınırlı, aldık arabayı gittik yetkili servise. Sesi tarif ediyorum adamlar motoru çalıştırıyor dinliyor bize göre normal diyorlar. Arabayı bırakırsan 2 hafta sonra sıraya alırım diyor. neyse aldık arabayı doğru sanayiye. Arabayı kaldırdık lifte usta dinledi dinledi klima kompresörüdür muhtemelen dedi. Klimacıya gittik adam söktü kayışı ses yine geliyor. Bu arada sesi de bizden başka duyan yok aldık arabayı sora sora başka usta bulduk, direk usta da çözümü buldu. Başladık sırayla kayışları söküp arabayı çalıştırıp dinliyoruz. Sonunda ses kaynağını bulduk meğerse devirdaim'in kanatlarından biri kırılmış değiştirdik parçayı normale döndü araba. Servise inanıp haa normal desek belkide yolda başka sorunlar yaratacaktı.



    Benim kullandığım arabalarda akü göstergesi sadece yukarıdaki lambadan ibaretti. İşin enteresan tarafı benim doblo'da akü motora marş basamasa da farları sorunsuz çalıştırıyor ancak kumandadan kilit tuşuna basınca kilidi açarken kapıların sesinden akünün ortalama kaç aylık ömrünün kaldığını bile tahmin edebiliyorum o kadar net bilgi veriyor



    Dinamo gittiğinde de yine ışıklarla ilgili sorun olmadı. Ne içerde ne dışarda. Arabayı park ettim gayet normal. Geldim bindim recep ivedik gibi motor çalışmıyor gerçi birşeyler bekliyordum o gün. sabah motorun sesi bir garipti ama yine de yolda kalmadı eve kadar idare etti araba



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    Asus Z97 TUF SaberTooth Mark Sİntel Core İ7 [email protected] GHzMSI GTX 1060 3GB [email protected] Bit / Aero ITX OC
    Corsair Vengeance PRO RED 8 GB DDR3 @ 2400 MHz CL11Corsair AX760iCorsair Obsidian 750D
    Logitech G27

    Sony PS4 500 GB Xbox One S 500 GB




HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
son dakika
üniversite
Mobilya Takımları
haberler
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR3
0,297
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.