< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
c segmentte kullanmadığım bir araç kalmadı.. Golf ten tutunda,focusun sedanı hb,a180 cdi, bmw 1, v40 ından giuilettasına kadar..
Yol tutuş, direksiyon tepkisi olarak birinci sıra alfa romeo nundur.. O direksiyon un tadı hala damağımda. Araba rijit bir kere, çok net.. Nereye kırarsan arkası hemen geliyor,. Frenler çok kaliteli, benim en çok beğendiğim direksiyon ve fren giuiletta daydı.. Yarışçı ruhu var diyince doblo direksiyonu var diyen tiplere aldırma.. Bu araba direksiyonundan frenine, motor sesinden hızlanmasına torkuna, keskinliğine kadar özel bir araba. Focus rakip olamaz.. kötü mü focus? Hayır çok rahat bir araba, güven veren bir araba.. Ama guiletta virajlarda yargı dağıtıyor öyle bir araba.. kendi nihai planım 1,1.5 sene içinde temiz bir dizel tct almak olacak. Şöyle 85-90 a kapasam distin paket.. Bana yeter. Bu saaten sonra polo için 140 bin lik olamam:) |
Giulietta sahibiyim. Focus kullanmışlığımda var. Aman aman bir fark yok aralarında ama Giulietta bir parça daha önde yol tutuş konusunda. Ama şöyle de bir durum var Focus benzer yol tutuşa rağmen daha konforlu bir araç
Edit: Yukarıda yazılan gibi direksiyonun kısa turlu olması, Dinamik modunda iken Q2 elektronik diferansiyel kilidinin aktifleşmesi ve Alfa’nın prefill adını verdiği fren destek sisteminin de devreye girmesiyle sportif sürüşe biraz daha yatkın bir hale geliyor Focus’a kıyasla |
Alfa'nın gövde kontrolü daha iyi, az yatıyor-az dalıyor direksiyonu çok hızlı ve kısa turlu, çoğu hairpin tipi virajda bile elini direksiyondan ayırmana gerek yok. Bu yüzden ilk etapta bu çeviklik yüzünden baya keyifli geliyor, DNA'daki dinamik moduda elektronik diferansiyeli baya bir agresif ayarlıyor, frene dokunuyorsun anında tepki falan moda sokuyor gerçekten adamı, ancak yol bozulursa Focus gibi yumuşak, affedici, kontrollü gibi değil şasi ayarları. Sert bir araba Giulietta ve bunu hep hissettiriyor.
Bir türlü uzun süre kullanamadım Alfa'yı ama kullandığımdan anladığım kadarıyla Focus'a göre "sportif" yönü ağır basıyor. Daha az konfor daha fazla kontrol denmiş. Viraja hangisi hızlı girer çıkar diye düşünüyorsan düşünme, o iş lastiğe bakar pek fark olmaz aralarında. |
Alfa varken focusu dusunmek?
|
Arkadaşlar başta konuyu hortlattığım için kusura bakmayın lütfen. 2014'de BMW 118i, 2015'de BMW 320i ed ile yaptığım kazanın ardından 2016'da ihaleden şansıma uygun bir fiyata aldığım 1.5 sene kullandıktan sonra enişteme verdiğim; Focus 1.5 tdci Sedan Titanium powershift. Ve halen 2017 Eylül'ünden bu yana kullandığım Guiletta. Burada özür dileyerek söylüyorum ama boş beleş sırf bir markanın fanboyu oldukları için diğer markaları kötüleyenlere itimat edip lütfen prim vermeyin. Burada bazı durumlara açılık getirmek amacıyla bu mesajı yazma ihtiyacı hissettim. 118i ve 320i ed ikiside 170hp ve 250nm torka sahip araçlardı. Yol tutuş olarak arkadan itişinde getirisiyle oldukça tatminkar araçlar. Süspansiyon 320i ed'de ki 18inç jantlardan uzak durmanızda fayda var. Konfor yok denecek kadar az gerçekten. Ben aldıktan 1.5 ay sonra 17inç jantlarla değişim yapmıştım fakat yinede konfor beklentiniz olmasın. Atiklik konusundada oldukça başarılılar fakat bu araçları stock kullandığınız takdirde BMW algısını tam olarak yansıtmadıklarınıda ne yazık ki söylemek isterim. Ben yazılım yaptırmadım ki yaptırmamda. Eğer ki BMW algısını yaşamak istiyorsanız, 2013 yılından itibaren 320D'lere bakmalısınız. Focus mu? Bekleyin o muazzamlığa en son değineceğim. Gelelim hali hazırda kullandığım Guiletta'ya. Yol tutuşu çok övülen bir araç. Yanlış mıdır: Hayır. Peki doğru mudur? Tam olarak değil. Şöyle ki; Guiletta'nın direksiyonu çok kısa turlu bir direksiyon. Buna bir kere alışmanız gerek. Bu sportiflik sağlıyor evet, fakat direksiyonun kısa turlu olması size muazzam bir yol tutuş sağlamaz. Guiletta bu konuda Focus 3.5 aldıktan sonra merakım üzerine kiraladığım Focus 3 ile oldukça benzerlik göstermekte. İkiside oldukça kısa turlu direksiyona sahipler. Focus 3.5 ise bu saydıklarım araçlar içerisinde en keyiflisiydi kesinlikle. Ne kadar marka fanatikleri belki yazdıklarıma ateş püskürecek olsalar da ki ben de bir Guiletta kullanıcısı olarak, Focus 3.5 ile Guiletta'yı kesinlikle aynı kefeye koyamam. Bu Focus'a haksızlık olur. Süspansiyon ve yol tutuş dengesi olarak araba tutkusu olan ve bir çok araç kullanan birisi olarak; Focus 3.5 kadar iyi, tok, keyifli ve stabil bir araç daha kullanmadım keza Focus 4'te de torsiyon çubuğu kullanılması sizi kesinlikle yanıltmasın. Her zaman ki gibi Focus genlerini taşıyan bir araç. Yine sınıfının sürüş dinamikleri yükseklik çıtasını belirleyen hatta premium bazı araçlardan bile yine sürüş dinamikleri konusunda üstün olan bir araç
|
Forumda ikisinide deneyen yoktur herhalde sağlıklı bi cevap geleceğini sanmıyorum. Benim fikrim büyük ihtimalle focus daha iyidir giu önden daha çok kayıyormuş.
Ayrıcs net hatırlamıyorum ama giu focustan biraz daha yüksek sanırım buda focusun lehine. |
ben focus sedan kullandım astra hb kadar iyi değildi, focus hb nasıl bilmiyorum
|
Giu kısa zaman kullandım ama oldukça zorladım. Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi düzgün zeminde araba gerçekten çok çok keyifli ve harika hissettiriyor. Limitleri önden çeker bir hb için çok çok iyi. Adını unuttuğum elektronik difransiyel harika çalışıyor ve çalışmasını hissediyorsunuz. İçteki tekeri resmen dizginliyor ve bunu esp gibi performanstan çalarak, yavaşlayarak değil oldukça çevik yapıyor amaaaaa, yol bozulunca bu durum biraz değişiyor. Az önceki araç gidiyor yerine rebound ve çalışma aralığı kısa süspansiyonun handikapına kapılmış güm güm vurup, sekmeye çalışan bir araca dönüşüyor. Yani bu araç için düzgün yol şart.
Gelelim focusa, devamlı elimizin altında olan bir araç. Hb modelini uzun süre tecrübe edemedim ama sedanı yanlara yatan, limite geldik sanırım dediğin anda direksiyonu biraz daha zorlayınca "ohaaa daha dönüyomuş la" dediğin bir araç. Yana yatıyor, ani frenlerde kafayı gömüyor ama gerçekten limitleri bir binek araç için güzel. Hızla girilen virajda ayağımı gazdan çekince arkası biraz hızlı tepki veriyor ama kontrol etmek kolay. Salınım konusunda biraz sıkıntılı araç, kim ne derse desin. Yoldaki dalgalanmaları çok hissettiriyor ve araç bazen korkutucu derecede dalma yapabiliyor, aracı tanıyan adam için sorun teşkil etmiyor ancak standart kullanıcı tırsar baba. Düzgün asfaltta yana yatma ve salınımlar can sıksa da güzel hissettiriyor ama giu kadar rijit bir araba değil. Focusun öne çıktığı alan giunun kendini bozduğu düzgün olmayan yollar ki, ülkemizin %90 ı böyle. Bu yüzden focus ülkemiz şartlarına daha uygun diyebilirim kendi kanaatimce. |
focus sürmedim ama mondeo sürdüm inanılmaz bir yol tutuşu var fordun olayı konfor ile birlikte yol tutması ve limitlerin üstündeyken bile kontrolün sende olması.
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DFABFCB25 -- 14 Ekim 2018; 22:13:03 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
|
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 14 Ekim 2018; 23:50:30 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 14 Ekim 2018; 23:46:46 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi humerus06 -- 15 Ekim 2018; 0:18:36 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 15 Ekim 2018; 3:43:48 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|