DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar??
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
75
Cevap
0
Favori
10.150
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Araç tercih-kıyaslama >> SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar??
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      235 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:38:29 Konu Sahibi
      arkadaşlar merhaba

      geçenlerde bir arkadaşıma hatcback otoların sedan otolara göre daha iyi yol tuttuğunu söylediğimde bana kesinlikle yanıldığımı söyledi sedan araçlar daha iyi yol tutar dedi bunu ise sedan araçların arka kısmanın daha hafif olduğu şeklinde bir tezle savundu..sizce sedan mı daha iyi yol tutar hatcbackmi?yoksa bu bizzat aracın modeli ve markasıyla mı ilgilidir..

      sevgiyle kalın



      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      235 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:42:06 Konu Sahibi
      sedan araçların arka kısmanın daha hafif (pardon bu kısım hafif değil ağır olacak)
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4806 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:47:38
      Araçtan araca değişir. Mesela bir X marka modelin sedanı Y marka otomobilin HB modelinden daha iyi yol tutabilir.
      Ama genel olarak düşünürsek, HB'ler daha iyi yol tutar diyorum.
      |
      |
      _____________________________

      97. Opel Corsa GSİ. Not Stock
    • Yarbay
      6641 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:48:50
      Aks mes.afesi genelde daha fazla olduğundan sedanlar daha iyi yol tutar. Ama % 100 genelleme yapılamaz.
      _____________________________

    • Yarbay
      2730 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:50:56
      ben de hb'ler daha iyi yol tutar diye biliyorum.
      Arka tekerin arkasında kalan kısmın ağırlığı ne kadar azsa o kadar iyi yol tutar diye bir şey söylersem yanlış olur mu?
      |
      |
      _____________________________

      Ubi dubium ibi libertas
    • Teğmen
      235 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:52:18 Konu Sahibi
      quote:

      Orijinalden alıntı: kkvan

      Aks mes.afesi genelde daha fazla olduğundan sedanlar daha iyi yol tutar. Ama % 100 genelleme yapılamaz.


      AKS Mesafesi ile orantılı diyebilirmiyiz??peki bu yol tutuş dediğimiz olayı ben aracın viraj alma kabiliyeti olduğunu düşünüyorum ne dersiniz??
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      4806 Mesaj
      01 Kasım 2009 19:55:00
      quote:

      Orijinalden alıntı: vatos73



      Alıntıları Göster



      AKS Mesafesi ile orantılı diyebilirmiyiz??peki bu yol tutuş dediğimiz olayı ben aracın viraj alma kabiliyeti olduğunu düşünüyorum ne dersiniz??

      Viraj alma kabiliyeti, sert yumuşak süspansiyonlar, hız ve sürücüde büyük bir etkendir.
      |
      |
      _____________________________

      97. Opel Corsa GSİ. Not Stock
    • Yarbay
      3043 Mesaj
      01 Kasım 2009 20:30:10
      Vallahi, bence Hb dir..Bir sedan bir Hb aracım var... Sedan illaki uzun yolda virajlarda savuruyor kendisini(Bkz:Arka lastiklerden sonraki bagaj kısımı).Fakat hb aracım(206) , arka lastiklerinden sonra kaportası falan olmadığı için iyi tutunuyor yola...

      Tabi ekipmandan ekipmana değişir durum...Mesela, yeni Lancerin yol tutuşu bir çok hb den iyidir kanımca.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2606 Mesaj
      01 Kasım 2009 20:32:15
      sedan diyorum ama bilmiyorum
      |
      |
      _____________________________

      jdm style
    • Yarbay
      11123 Mesaj
      01 Kasım 2009 22:13:30
      206 HB mi yoksa Sedan mı iyi yol tutar? Palio mu Albea mı iyi viraj alır. Yol tutmaktan kasıt virajı alınabilecek en yüksek hız olarak algılıyorum ben. Kayabilir ama daha rahat toparlanabilir HB araç. Ben HB araçların daha iyi viraj aldığı kanısındayım en azından boyu kısa olduğu için kıçınla dünyaları devirme ihtimalin daha düşük
      |
      |
      _____________________________

      Eğer bunu okuyorsan, bu uyarı senin için. Bu anlamsız forum imzasından okuduğun her kelime hayatından harcanan diğer bir saniye demek. Yapacak başka işlerin yok mu? Hayatın gerçekten bu kadar boş mu da bu anları daha iyi geçirebileceğin bir yol düşünemiyorsun? Yoksa saygı duyduğun ve inandığın bu otoriteyi ortaya koyanlardan çok mu etkilendin? Okuman gereken her şeyi okur musun? Düşünmen gereken her şeyi düşünür müsün? Sana alman gerektiği söylenen her şeyi satın alır mısın? Evinden çık, karşı cinsten biriyle tanış, gereksiz alışverişleri ve mastürbasyonu bırak. İşinden ayrıl, bir kavga başlat, yaşadığını kanıtla. Eğer insanlığını ispat edemezsen, bir istatistik olarak kalacaksın. Artık uyarıldın...
    • Yarbay
      7422 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:22:47
      bence hb. Şöle bi teorim var, avrupa'da hb revaçta olduğu için, araçlar hb olarak dizayn ediliyor, o yüzden ağırlık merkezi falan en optimum olan model hb oluyor. Sedanları hb'den türetiyorlar. O yüzden orjinal tasarım kadar iyi olmuyor.

      Gerçi çok büyük fark yaratacağını sanmam
      |
      |
    • Yarbay
      2179 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:28:10
      virajlarda hb araçlar daha iyi yol tutuşuna sahip olurlar fakat sedan araçla yolda giderken savrulmazla
      |
      |
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      2837 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:35:42
      Bencesiz bilimsel bir açıklaması var mı?
      |
      |
      _____________________________

    • Teğmen
      235 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:42:53 Konu Sahibi
      işin ilginç yanı üst segment araçlar sedan mercedes bmw audi gibi hatta ford mondeo nun sedan olmasına karşın mükemmel bir yol tutuşa sahip olduğu bizzat komşum tarafından söylenmişti...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      5997 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:45:50
      Bu duruma gore degisir mesela her sey ayni (aks mesafesi vs.) sadece arkaya bagaj eklenmisse hb daha iyi yol tutar. Sedan virajda arkasini birakmaya daha yatkindir tekerlekten sonra agirlik fazla oldugu icin.

      Fakat eger sedanda aks mesafesi degisiyorsa durum degisebilir. Yine de hb genelde daha avantajlidir cunku aracin boyu uzamistir.

      Aks genisliginin aks mesafesine orani buyuk olan araclar daha iyi yol tutar (bkz. Mini) O yuzden aracin sedan mi hb mi oldugunda ziyada tekerleklerin konumu onemlidir. Tabiki diger her sey ayni oldugunda, yoksa markadan markadan yol tutus tamamen degisir.
      |
      |
      _____________________________

      2016 Dodge Journey R/T V6
      2013 Bmw 328i Modern line
    • Yarbay
      3181 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:47:16
      Bu konuyu aracın tipiyle ilişkilendirmek yanılgıya sebep olabilir ama şöyle bir değerlendirme yaparsak, hatchback araçlar daha sportif görünürler.Bazı firmalar ise bunu sadece görüntüyle bırakmak istemez ve çok ufak dokunuşlar yaparak sürüşe de yansıtmak isterler(sedana göre).Bu dokunuşlar sayesinde hatchback daha iyi yol tutabilir.Dediğim gibi bu yol tutuş hatchback likten değil,firmanın spor araba isteyenleri düşünmesinden kaynaklanır.Ha şu da var ki;her firma da hatchback aracına spor araç gözüyle bakmayabilir ve sedan ile aralarında fazlaca fark yaratmayabilir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 1 Kasım 2009; 23:48:25 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3146 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:50:09
      Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi
      |
      |
      _____________________________

      *Fujifilm S2000 HD*XBox 360 1.51*Logitech Z5500*15" MacBookPro i7 2.0*Creative Gigaworks G500*Samsung i9100*

    • Yarbay
      10323 Mesaj
      01 Kasım 2009 23:53:51
      4.katta balkondan aşağıya baktığımızda sedan araçların tavanlarının hb araçların tavanlarına göre daha küçük olduklarını görürüz.
      sedanlarda tavan daha ufak olduğundan ağırlık merkezleri de hb lere göre daha aşağıdadır diyebilir miyiz?

      sedan ve hb araçlarının dingil mesafelerinin aynı olduğunu düşünürsek sizce ağırlık merkezi daha yukarıda araç , ağırlık merkezi daha aşağıda olan araca göre daha fazla savrulmaya meyilli değil midir?
      |
      |
      _____________________________

    • 02 Kasım 2009 00:17:30
      lastiklere binen ağırlık oranları nerden nereye daha çok ağırlık biniyor bunları bi modelin sedanı ve hatchback i olarak irdeleme gerekir ancak bana göre sedan larda ağırlık dağılımı daha iyidir neden diceksiniz çünki arka tekerden sonrasında bagaj var ve bu dengeli bir ağırlık koyuyo ortaya ama tam cevabı hesap yapan bi fizikci verebilir
      |
      |
    • Yarbay
      8007 Mesaj
      02 Kasım 2009 00:31:58
      quote:

      Orijinalden alıntı: 09nanometer

      Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi



      içimden buna benzer birşey dedim .. baktım hem fikir biri var

      +1
      diyeyim dedim
      |
      |
      _____________________________

      Ford Connect 1.8 tdci Glx+Plus Pack & Opel Insignia 1.6Turbo SIDI Cosmo+Active Select




Reklamlar
izmir havalimanı transfer
SEO
modasor
ses yalıtımı
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,563
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.